دانشجویان اقتصاد

دانشجویان اقتصاد دانشکده اقتصاد - دانشکده اقتصاد | فرمول های اقتصاد مـهندسی | دانشجویـان دانشکده مـهندسی صنایع ... | وبلاگ اقتصاد بازرگانی دانشگاه تبریز - ورودی ۹۰ | چرا افزایش تعداد دانشجویـان بر اقتصاد کشور تاثیری نداشته ... | دانشجو و اقتصاد مقاومتی - ديگران |

دانشجویان اقتصاد

دانشکده اقتصاد - دانشکده اقتصاد

مرجان اعتصامـی فرد

کارشناسی ارشد

تاثیر رشد بهروری برتغییرات نقدینگی درون بانک تجارت (مطالعه موردی درشعب منتخب  بانک تجارت)

سه شنبه 5/4/1397

ساعت10

 

سالن شورا . دانشجویان اقتصاد . دانشجویان اقتصاد : دانشجویان اقتصاد ، دانشجویان اقتصاد




[دانشجویان اقتصاد]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 03:45:00 +0000



دانشجویان اقتصاد

فرمول های اقتصاد مـهندسی | دانشجویـان دانشکده مـهندسی صنایع ...

از آنجایی کـه در درس اقتصاد مـهندسی، دانشجویان اقتصاد با فرمول های طولانی و متعددی مواجه هستیم، بسیـاری از اساتید هم دانشجویـان رو درک کرده و سعی مـی کنن بـه جای این فرمول هاا، حل مسائل از طریق اکسل رو بـه دانشجویـان آموزش بدهند. دانشجویان اقتصاد از آنجایی کـه در اکسل نمـی توان برخی از پارامترها همانند G و g رو محاسبه کرد، حتما برای آن ها فرمولی نوشت که تا از آن طریق بتوان پارامتر مورد نظر را بدست آورد.

Solver کـه در این قسمت به منظور دانلود قرار دادیم، توسط دکتر فرشید عبدی، استاد اقتصاد مـهندسی تهران جنوب تهیـه شده کـه به وسیله ی این Solver بـه راحتی مـی توان با وارد داده های اولیـه، پارامترهای مجهول g , G , A , F , P را محاسبه نمود. دانشجویان اقتصاد با وجود این Solver دیگر نیـازی نیست که تا در محیط های مختلف اکسل فرمول نویسی کنیم.

برای دانلود بـه ادامـه مطلب مراجعه نمائید (بیشتر…)

Advertisements

Read Full Post »

: دانشجویان اقتصاد




[دانشجویان اقتصاد]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 07:35:00 +0000



دانشجویان اقتصاد

وبلاگ اقتصاد بازرگانی دانشگاه تبریز - ورودی ۹۰

(این مطلب تکمـیل خواهد شد)

اردیبهشت ۱۳۹۴ ما جشن فارغ‌التحصیلی‌مان را برگزار کردیم. دانشجویان اقتصاد ۱۳۹۰ شمسی وارد دانشگاه شده بودیم و ۴ سال بعد این چکش‌کاریی کـه دوران کارشناسی برسرمان آورده بود را جشن گرفتیم. دانشجویان اقتصاد و یـا بـه تعبیری دیگر، دانشجویان اقتصاد این مراسم نمادی بود به منظور ختم این دوران عالی.

به هر حال.

جشن فارغ‌التحصیلی یعنی چه؟

عموما درون پایـان دوران تحصیل یک جشنی برگزار مـی‌کنند کـه آره، ما هم تمام کردیم!(: دانشجویان اقتصاد معمول‌ترینش درون ایران به منظور کارشناسی است. بچه‌های ورودی یک سال دور هم جمع مـی‌شوند و مـی‌گویند و مسابقه‌ برگزار مـی‌کنند و کیک مـی‌خورند و به حرف استادی گوش مـی‌دهند و مـی‌خندند. لباسی مـی‌پوشند و عکسی مـی‌گیرند و بعد خداحافظیی نمادین. تمام شد ):

بخش‌های جشن فارغ‌التحصیلی چه چیزهایی مـی‌تواند باشد؟

ٌ

۱ - سخنرانی اولیـه مجری

یک مرثیـه‌ای به منظور این ۴ سال. یک دکلمـه‌ی چند دقیقه‌ای به منظور این ۴ سال. طنز باشد بهتر. سریع اساتید و دانشجویـان خاص و اتفاق بزرگ خاصی اگر بوده مرور کند. به منظور شروع گرم مجلس و قبل حرف زدن استاد یـا مسئول چیز خوبی است. یک نوعی جو هم بـه سخنران بعدی مـی دهد کـه چیزهای کلیشـه‌ای نگوید. شاید یـاد خاطره‌ی جالبی افتاد.

ٍ

۲ - سخنرانی استاد/مسئول

با توجه بـه بزرگی مراسم سخنرانی هم داشته باشید بهتر است. عموما والدین دانشجویـان مـی‌آیند و حضور اساتید و مسئولان دانشکده(دانشگاه) و یکی دو مورد سخنرانی‌شان مراسم را رسمـی‌تر مـی‌کند. درون این بخش عموما حرف‌های کلیشـه‌ای مـی‌گویند و عموما هم حوصله بر است. سعی کنید زیـاد نباشد و اگر چند تاست، پشت سر هم نباشند.

ٌٌ

۳- مسابقه

مثلا عقدیمـی اساتید را پیدا کنید و مسابقه بگذارید کـه این عکودکی چه استادی است؟ یـا عبچه‌ها را تار کنید، یـا از لباسشان عنشان دهید، یـا از خوابگاهشان! ایده زیـاد است. ولی خب مسابقه هم چیز جالبی هست و هم باعث مـی‌شود مراسمتان پربارتر دیده شود. 

برای جایزه هم مـی‌توانید اسپانسر کوچکی پیدا کنید. به منظور ما، اسپانسر یک کتابفروشی دروس تخصصی اقتصاد بود کـه از شروع کارش فقط چند ماه مـی‌گذشت.

ٌ

۴ - مصاحبه

 حالا یـا مصاحبه با دانشجویـان شوخ خودتان، یـا با سایر دانشجویـان دانشگاه. مثلا نظرشان درون مورد رشته چیست و از فلان چیز جالب خبردارند؟ سعی کنید طنزش کنید. مصحابه مـی‌تواند با کارمندان دانشکده، کپی دانشکده، آبدارچی و هر چیز دیگری باشد! 

ٌ

۵ - کلیپ دوران کارشناسی

یک سری عاز اول دوران لیسانس که تا الآن. بچه‌هایتان کـه در زمان‌های مختلف و در اتفاقات مختلف گرفته‌اند. لازم نیست از همـه عداشته باشید. همـین کـه سیر تغییر آرایش ان و تیپ پسران معلوم باشد، بـه قدری کافی جالب مـی‌شود. این دانشجویـان الکی الکی به منظور هر عکسی احتمالا خواهند خندید و آهی خواهند کشید!

ٌ

۶ - مقایسه عکس‌های دوران کودکی و الآن

این بخش تقریبا درون همـه‌ی جشن‌ها هست و بسی هم جالب است. این کـه این افرادی کـه ۴ سال با هم بودید، قبل از دانشگاه چه تیپی داشتند. بچگی چه شکلی بودند؟ خواهش کنید عکس‌های پرسنلی نفرستند! عکس‌هایی بفرستند کـه یک چیز جالب دارد. مثلا به منظور ان عکه کچلشان کرده‌اند(:

(برای درست کلیپ از یک سری عو موزیک نرم‌افزارهای مختلفی است. من از نرم‌افزار Proshow Gold استفاده کردم و راضی بودم. این نرم‌افزار را پیشنـهاد مـی‌کنم)

ٌ

۷ - صندلی داغ

یکی از اساتید راحت و شوخ را اگر بتوانید بیـاورید بهتر. سعی کنید اول حدود سوالات را با ایشان هماهنگ کنید که تا بعدا ناراحتی پیش نیـاید. روی خطوط قرمزی کـه هماهنگ کردید حرکت کنید! صندلی داغ، حتما داغ باشد!

اگر استادی نیـامد، صندلی داغ با یکی از دانشجوهای حاشیـه دار، یـا کارمندان شلوغ دانشکده هم مـی‌تواند جالب باشد.

ٌ

۸ - شعر/تیـاتر

اگر داریدی را کـه بتواند به منظور این ۴ سال شعری بگوید، یـا افرادی کـه تئاتری برگزار کنند، از این امکان استفاده کنید. بسی جالب مـی‌شود. مخصوصا اشاره بـه تیکه‌های اساتید و عادت‌های رفتاری دانشجویـان.

ٌ

۹ - لوح‌های فارغ‌التحصیل شدن

مـی‌توانید به منظور هر دانشجو یک لوح سفارش بدهید. یک لوح با امضای رئیس دانشکده کـه مـی‌گوید «ممنون از این کـه بودید»((: گرچه کارکرد خاصی ندارد ولی عموما مورد استقبال واقع مـی‌شود. نمادی هست برای مراسم‌تان.

در هنگام لوح هم اول متن کامل را بخوانید، بعد از اساتید و مسئولان دعوت کنید که تا بیـاییند لوح را بدهند. بعد بـه دانشجویـان بگویید که تا هری کـه لوح را گرفت همان جلو بماند که تا عدست‌جمعی با اساتید بگیرید. 

ٌ

۱۰ - عهدنامـه

برای پایـان مراسم، یک متن احساسی پایـان‌بندی خوبی است. یک حس غم شیرین خداحفظی. 

ٌ

۱۱ - کیک و عکس‌های نـهایی

یک عکاس اگر داشته باشید از بچه‌ها و خانواده‌شان و از حلقه‌های دوستی عبگیرد خوب است. مخصوصا اگر لیـاس فارغ‌التحصیلی داشته باشند، اکثرا مـی‌خواهند کـه عبگیرند. 

نیـاز نیست با تکه‌های کیکی را سیر کنید. مخصوصا اگر پذیرایی جداگانـه داشته باشید. اگر افرادی هستند کـه فکر مـی‌کنید شاید کیک‌ها را بمالند روی سروصورت هم، طوی مدیریت کنید کـه همان اول از کیک اصلی نباشد کـه بعد به منظور تخس کیکی نداشته باشید.




[دانشجویان اقتصاد]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Tue, 17 Jul 2018 15:15:00 +0000



دانشجویان اقتصاد

چرا افزایش تعداد دانشجویـان بر اقتصاد کشور تاثیری نداشته ...

به گزارش خبرنگار ایسنا، سورنا ستاری درون جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز کـه امروز دوشنبه (16 بهمن) درون استانداری البرز برگزار شد، دانشجویان اقتصاد اظهار کرد: دانشجویان اقتصاد کشور ما پتانسیل بالایی درون حوزه دانش‌بنیـان دارد ولی مشکلات زیـادی درون فضایب و کار هست کـه بیشتر بـه خاطر نوع اقتصاد و نفوذ فرهنگ و پول نفت است.

ستاری ادامـه داد: ابتدای انقلاب تعداد دانشجویـان ما درون داخل بـه 170 هزار نفر مـی‌رسید، همزمان درون خارج از کشور نیز 100 هزار دانشجو ایرانی مشغول بـه تحصیل بودند کـه 57 هزار نفر از این دانشجویـان درون آمریکا تحصیل مـی‌د.

وی ادامـه داد: درون حال حاضر تعداد دانشجویـان ما درون داخل کشور بـه 4 مـیلیون و 700 هزار نفر مـی‌رسدو 48 هزار دانشجو نیز درون خارج تحصیل مـی‌کنند.

معاون علمـی و فناوری رئیس جمـهور ادامـه داد: از 48 هزار دانشجوی ایرانی کـه در خارج از کشور تحصیل مـی‌کنند 10 هزار و 500 نفر درون آمریکا حضور دارند کـه ایران از نظر تعداد دانشجویـان درون آمریکا سیزدهمـین کشور دنیـاست.

ستاری خاطرنشان کرد: نکته مـهمـی کـه در خصوص افزایش تعداد دانشجویـان درون ایران وجود دارد، این هست که چرا این افزایش درون اقتصاد ما تاثیری نداشته و در زندگی مردم حس نمـی‌شود، درون تمام دنیـا این افزایش درون اقتصاد تاثیر دارد.

وی ادامـه داد: بنابراین ما درون اقتصاد دانش‌بنیـان بـه دنبال این هستیم کـه آموزش را با اقتصاد مرتبط کنیم، چون هیچ اقتصاد موفقی درون دنیـا با منابع زیرزمـینی درون ارتباط نیست.

ستاری درون ادامـه با بیـان اینکه رابطه دولت با بخش خصوصی کـه خلاقیت بـه خرج مـی‌دهد، پدرسالانـه است؛ گفت: ممکن هست دولت محیط را به منظور بخش خصوصی خراب کند، محیطب و کار نیز بسیـار مسموم هست و استخدام بـه ارزش تبدیل شده است، درون چنین شرایطی کارآفرینی از ارزش مـی‌افتد.

ستاری با طرح این سوال کـه چرا درون حوزه دانش بنیـان نمونـه موفقی مانند سیلیکون‌ولی فقط درون کالیفرنیـا وجود دارد، گفت: مشکل ما درون این حوزه نـه پول نـه مغز و نـه دانش است، بلکه ما زیست بوم نداریم؛ زیست بومـی کـه در آن فرد خود را بـه اقتصاد وصل کند.

وی با تاکید بر لزوم تغییر درون نوع آموزش، تصریح کرد: محیطب و کار از نظر نوع مجوزهایی کـه اعطا مـی‌شود هم حتما بهبود یـابد.

ستاری با بیـان اینکه اکثرب و کارهای جدید درون طول مسیر خود هیچ وامـی دریـافت نکرده‌اند، گفت: درون اقتصاد جدید بـه زیرساخت‌های فکری و فرهنگی نیـاز داریم.

معاون علمـی و فناوری رئیس جمـهور از وجود 3400 شرکت دانش‌بنیـان درون کشور خبر داد و افزود: این اقتصاد فیزیکی نیست، مثلا فیس بوک 3 سال پیش سهام واتس‌اپ را 21 مـیلیـارد دلار خرید؛ واتس‌اپی کـه با 48 نفر و در یک ساختمان اداره مـی‌شد.

وی ادامـه داد: بعد این اقتصاد بر پایـه فکر و دانش است.

ستاری با بیـان اینکه خوشبختانـه این اقتصاد درون کشور ما مورد توجه قرار گرفته است، گفت: ممکن هست مقاومت بخش دولتی درون برابر آن وجود داشته باشد اما اگر دولت درون برابر این بخش مقاومت کند، این دولت هست که مـی‌بازد.

وی درون خصوص جایگاه استان البرز درون حوزه اقتصاد دانش‌بنیـان نیز گفت: استان البرز از یک نیروی انسانی مناسب و یک بازار 15 که تا 16 مـیلیون نفری بهره مـی‌برد، هر استارتاپی درون این منطقه بـه سرعت رشد مـی‌کند.

ستاری با بیـان اینکه پارک علم و فناوری درون این حوزه نقش بسیـار مـهمـی بر عهده دارد، تصریح کرد: دولت حتما محیطب و کار را به منظور شرکت‌های دانش‌بنیـان فراهم کند و همـه دستگاه‌های اجرایی استان به منظور این موضوع حتما هم قسم شوند.

انتهای پیـام

. دانشجویان اقتصاد . دانشجویان اقتصاد




[دانشجویان اقتصاد]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 10 Jun 2018 14:12:00 +0000



دانشجویان اقتصاد

دانشجو و اقتصاد مقاومتی - ديگران

مـهم‌ترین وظیفه‌ی رهبری، دانشجویان اقتصاد تعیین سیـاست‌های کلی نظام هست که بر اساس آن، جهت‌گیری‌های کلان کشور مشخص مـی‌شود و تمام ظرفیت و امکانات جامعه حتما صرف تحقق آن سیـاست‌ها شود: دانشجویان اقتصاد «درباره‌ی سیـاستهای کلّی عرض کنم کـه مـهمترین وظیفه‌ی رهبری درون قانون اساسی، تنظیم سیـاستهای کلّی است. دانشجویان اقتصاد فرایند تنظیم سیـاستهای کلّی یکی از منطقی‌ترین و زیباترین فرایندهاست. دانشجویان اقتصاد حالا عدّه‌ای دلشان مـی‌خواهد کـه دائم بر طبل دروغگویی و بهتان‌زنی بکوبند. ما هم حرفی نمـی‌زنیم و آنـها هم هرچه مـی‌خواهند مـی‌گویند؛ اشکالی هم ندارد؛ اما شما جوانان شاید بدانید و اگر نمـی‌دانید، بدانید کـه فرایند تنظیم سیـاستهای کلّی، فرایند بسیـار قوی و مستحکمـی است. این سیـاستها اوّل درون کمـیسیونـهای دولت تنظیم مـی‌شود و بعد بـه دولت مـی‌آید. دولت آنـها را بررسی و تصویب مـی‌کند و به رهبری پیشنـهاد مـی‌کند. رهبری هم آن را بـه مجمع تشخیص مصلحت مـی‌دهد. این سیـاستها درون کمـیسیونـهای مجمع تشخیص مصلحت با حضور کارشناسان متعدّد از بخشـهای مختلف اقتصادی، فرهنگی، دانشگاهی، علمـی کـه از خود مجمع و بیرون آن هستند، بررسی و تکمـیل مـی‌شود؛ بعد مجدّداً بـه رهبری مـی‌دهند. رهبری هم آن سیـاستها را با آن مبانی و اصول ارزشی نظام جمـهوری اسلامـی تطبیق مـی‌دهد، تصویب مـی‌کند و آن سیـاستها بـه دولت برمـی‌گردد و به مجلس ابلاغ مـی‌شود. نقش رهبری درون تنظیم سیـاستها این هست که مراقب باشد که تا برنامـه‌ریزی‌هایی کـه در چهارچوب این سیـاستها مـی‌خواهد انجام بگیرد، نظام را بـه بیراهه و گمراهه نکشاند»۱

در این مـیان دانشجویـان حتما به عنوان «بازوان رهبری»۲ درون راستای تحقق این سیـاست‌ها اقدام و نقش‌آفرینی نمایند و مسئولین را درون پیشبرد این سیـاست‌ها یـاری کنند. اما عرصه‌هایی کـه دانشجویـان و تشکل‌های دانشجویی مـی‌توانند درون آن‌ها ورود کنند کدامند؟ درون این یـادداشت سعی خواهد شد، مـهم‌ترین این عرصه‌ها مشخص شود:

بشنوید
مـهم‌ترین وظیفه رهبری
 


۱. تبیین مفهوم اقتصاد مقاومتی
اصطلاح «اقتصاد مقاومتی» از جمله مفاهیمـی هست که به منظور اولین‌بار توسط رهبر معظم انقلاب اسلامـی به‌کار رفت. لذا به منظور برداشت صحیح، حتما مقصود از آن بـه درستی تبیین شود و بهترین راه آن نیز رجوع بـه بیـانات ایشان هست که درون دیدارهای این چند سال اخیر بـه تعریف از آن پرداخته‌اند. یکی از وظایف دانشجویـان تبیین این اصطلاح است:

«به نظر من امروز موضوعاتی وجود دارد کـه مـیتواند مورد بحث درون محیطهای دانشجوئی واقع شود و همـین زمـینـه‌های شور و نشاط گوناگون علمـی و اجتماعی را به‌وجود آورد؛ ...فرض بفرمائید «اقتصاد مقاومتی». خب، عنوان «اقتصاد مقاومتی»، عنوان مـهمـی است. البته کار شده، تعریف شده، بحث شده، سیـاستگذاری شده - درون مراکزی کـه برای سیـاستگذاری هست - منتها جای بحث دارد: اقتصاد مقاومتی یعنی چه؟ درون زمـینـه‌ی مسائل اقتصادی کشور، چه جور مقاومتی مورد نظر است؟ دانشگاه بـه عنوان یک کار علمـی، یک موضوع علمـی، چقدر مـی‌تواند بـه این قضیـه بپردازد؟ اینـها همـه مـی‌تواند موضوع بحثهای دانشجوئی قرار بگیرد.»۳

۲. پرداخت فکری و محتواسازی
سیـاست‌های کلی نظام به منظور تبدیل شدن بـه قانون و دستورالعمل نیـاز بـه فعالیت علمـی دارد. یکی از اقداماتی کـه دانشجویـان مـی‌توانند درون «اتاق‌های فکر»۴ خودشان آن‌ها را پیگیری نمایند، موضوع «سیـاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی» است. با بررسی بندهای مختلف سیـاست‌های ابلاغی مـی‌توان بـه ایده‌های بسیـار خوبی درون جمع‌های نخبگانی دانشگاهی رسید و با م اساتید، بر غنای آن افزود و آن را بـه بخش‌های مختلف کشور ارائه داد: «جوان ... حتما احساس کند کـه او فقط مسئولیتش طرح سؤال و پرتاب یک شعار نیست، کـه بگوید خوب، ما کار خودمان را کردیم؛ نـه، پیگیری ، مطالعه ، درباره‌ی مسئله اندیشیدن، آن را پخته ، راهِ کارِ اجرائی را به منظور آن جستجو ، به منظور طرحش با مراکز دست‌اندرکار و مجری تلاش و فعالیت و بالاخره خود وارد مـیدان کار شدن، اینـها جزء وظایف و تکالیف جوان ماست کـه این را هم بایستی جوان ما درک کند.»۵

۳. گفتمان‌سازی
یکی از مـهم‌ترین عرصه‌هایی کـه دانشجویـان مـی‌توانند درون رابطه با این سیـاست‌ها انجام دهند، تبدیل ادبیـات و مفاهیم آن بـه «گفتمان غالب جامعه» است؛ نکته‌ای کـه رهبر انقلاب درون دیدار با فعالین اقتصادی و رسانـه‌ای آن را از الزامات تحقق سیـاست‌های اقتصاد مقاومتی عنوان د. اما گفتمان چیست؟ «گفتمان یعنی یک مفهوم و یک معرفت همـه‌‌گیر بشود درون برهه‌‌ای از زمان درون یک جامعه.»۶ یکی از راه‌های گفتمان‌سازی درون جامعه، مجموعه‌ها و تشکل‌های دانشجویی هستند:

رهبر انقلاب: مطالبه با دشمنی فرق دارد. اینکه ما گفتیم گاهی اوقات معارضه‌ی با مسئولان کشور نشود- کـه الآن هم همـین را تأکید مـی‌کنیم؛ معارضه نباید بشود- این بـه معنای انتقاد ن نیست؛ بـه معنای مطالبه ن نیست.

«دنبال این باشیم کـه محیط دانشجوئی تصمـیم‌سازی کند؛ یعنی گفتمان‌سازی کنید. ببینید بنده وقتی مسئله‌ی نـهضت نرم‌افزاری را خواستم مطرح کنم، قبل از همـه تو دانشگاه با دانشجوها مطرح کردم؛ حدود ده سال قبل. نـه با وزارتها صحبت کرده بودم، نـه با رئیس‌جمـهور وقت صحبت کرده بودم، نـه حتّی با اساتید صحبت کردم؛ اول‌بار درون دانشگاه امـیرکبیر این فکر را بـه مـیان آوردم. امروز شما ببینید این یک گفتمان است، یک مطالبه‌ی عمومـی است، یک خواستِ همـه‌ی دانشگاه‌های کشور است؛ کـه من هرجا هم مـیروم، از زبان دانشجو مطالبه‌اش را مـی‌شنوم؛ از زبان استاد و مدیر، اجرایش را درون یک مرحله‌ی دیگر مـیشنوم، و اجراء هم دارد مـی‌شود. همـین نوآوری‌های علمـی بسیـار، بخشی از انگیزه و توان خودش را از این شعار گرفته: «تصمـیم‌سازی کنید»، «گفتمان‌سازی کنید». این، مجری و مسئولین اجرائی را مـی‌کشاند دنبال این تصمـیم، و تصمـیم‌گیری خواهند کرد و عمل خواهد شد.»۷

نمونـه‌ی عملی و موفق این همت دانشجویی تبدبل عدالت بـه عنوان گفتمان غالب جامعه درون دهه ۸۰ بود: «کار شما جوانـها بود؛ بـه عنوان عدالتخواهی، بـه عنوان طرح مسئله‌ی عدالتخواهی- نمـی‌‌خواهم حالا بـه یک تشکیلات خاص اشاره کنم- این را درون دانشگاهها جوانـهای مؤمن، جوانـهای متعهد، جوانـهای بامسئولیت مطرح د، گفتند؛ وقتی تکرار شد، بـه شکل یک گفتمان عمومـی درمـی‌‌آید و نتیجه‌‌اش را درون گزینشـهای مردم، درون جهت‌گیری‌‌های مردم، درون شعارهای مردم، درون انتخابات مردم، نشان مـی‌‌دهد. بنابراین شما یک گام جلو آمدید.»۸
 
۴. مطالبه‌گری
در رابطه با سیـاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، قوای مختلف وظایفی را برعهده دارند. دانشجویـان و تشکل‌های دانشجویی نیز حتما انجام وظیفه‌ی دستگاه‌ها را از آنان بخواهند. «امروز وظیفه‌‌ی مسئولان کشور، کار بی‌‌وقفه است. وظیفه‌‌ی مردم هم مأیوس نشدن و دنبال کارها را گرفتن و تلاش و از مسئولان بـه نحو منطقی مطالبه است.»۹

در حقیقت مطالبه‌گری دانشجویـان، بـه این جریـان ماندگاری و عمق مـی‌بخشد: «همـه‌ی این حرکتها به منظور ماندگاری و عمق‌یـابی، پشتوانـه مـی‌خواهد، کـه آن پشتوانـه‌ی مطالبه و خواست، شما هستید.»۱۰
اما درون رابطه با مطالبه‌گری حتما توجه داشت کـه مطالبه‌گری از مسؤولان نباید تبدیل بـه دشمنی با آنان شود: «یک نکته‌‌ی دیگری کـه در دنباله‌ی آن مطالبه‌‌ی دانشجوئی عرض مـی‌کنم، این هست که مطالبه با دشمنی فرق دارد. اینکه ما گفتیم گاهی اوقات معارضه‌ی با مسئولان کشور نشود- کـه الآن هم همـین را تأکید مـی‌کنیم؛ معارضه نباید بشود- این بـه معنای انتقاد ن نیست؛ بـه معنای مطالبه ن نیست.»۱۱

پی‌نوشت‌ها:
۱. بیـانات درون دیدار جمعی از دانشجویـان قزوین، ۸۲/۹/۲۶
۲. شما انجمن اسلامـی هستید؛ انجمن اسلامـی همـیشـه مثل بازوی رهبری کار کرده- از اول انقلاب که تا به حال همـین‌طور بوده- حالا هم همـین‌طور باشید. شما این کار را ید. این کار وظیفه‌ی شماست؛ یعنی درون حقیقت، احتیـاج نیست کـه رهبری با حضور سنگین خودش درون محیط دانشگاه، به منظور این مقصود بیـاید، درون حالی کـه به وسیله‌‌ی شما جوان‌ها حل مـی‌شود و باید هم حل بشود. شما همت کنید، وارد شوید و مـیدان را قبضه کنید. (بیـانات درون دیدار اعضای انجمن اسلامـی دانشجویـان دانشگاه تهران، ۷۶/۶/۲۵)
۳. بیـانات درون دیدار دانشجویـان، ۹۲/۵/۶
۴. از جمله‌‌ی نیـازهای شما، یک مجموعه‌‌ی اندیشـه‌‌ورز است. من دلم مـی‌‌خواهد ما گرته‌‌برداری از لغات خارجی را کمتر کنیم. متأسفانـه کم‌‌کاری‌های ما موجب شده کـه گرته‌‌برداری کنیم. اتاق فکر، درست ترجمـه‌‌ای از انگلیسی است. من دلم نمـی‌‌خواهد کلمـه‌‌ی «اتاق فکر» را بـه کار ببرم، اما چاره‌‌ای نیست. یک مجموعه‌‌ی فکری درست کنید- همان اتاق فکر درون مراکز- این‌ها بنشینند فکر کنند، فکرهای عالی ند. از افراد مطمئن، خاطرجمع و خوش‌فکر استفاده کنید. (بیـانات رهبر معظم انقلاب درون دیدار با هزاران نفر از اعضای بسیج دانشجوئی دانشگاههای سراسر کشور، ۸۶/۲/۳۱)
۵. بیـانات رهبر معظم انقلاب اسلامـی درون دیدار دانشجویـان نخبه، برتران کنکور و فعالان تشکل‌های سیـاسی فرهنگی دانشگاهها، ۸۶/۸/۱۷
۶. بیـانات درون دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون‌، ۸۸/۹/۲۲
۷. بیـانات‌ درون دیدار اساتید و دانشجویـان دانشگاه‌های شیراز، ۸۷/۲/۱۴
۸. بیـانات رهبر معظم انقلاب اسلامـی درون دیدار دانشجویـان نخبه، برتران کنکور و فعالان تشکل‌های سیـاسی فرهنگی دانشگاهها، ۸۶/۷/۱۷
۹. بیـانات درون اجتماع بزرگ مردم شـهرستان کاشان و آران و بیدگل، ۸۰/۸/۲۰
۱۰. بیـانات درون دیدار جمعی از اعضای تشکّلها، کانونـها، نشریـات، هیئتهای مذهبی و شماری از نخبگان دانشجویی‌، ۸۲/۸/۱۵
۱۱. بیـانات رهبر معظم انقلاب اسلامـی درون دیدار دانشجویـان نخبه، برتران کنکور و فعالان تشکل‌های سیـاسی فرهنگی دانشگاهها، ۸۶/۷/۱۷




[دانشجویان اقتصاد]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 20:35:00 +0000



تمامی مطالب این سایت به صورت اتوماتیک توسط موتورهای جستجو و یا جستجو مستقیم بازدیدکنندگان جمع آوری شده است
هیچ مطلبی توسط این سایت مورد تایید نیست.
در صورت وجود مطلب غیرمجاز، جهت حذف به ایمیل زیر پیام ارسال نمایید
i.video.ir@gmail.com