رده بندی کفی سورن

رده بندی کفی سورن کفی سه بعدی سمند سورن کیفت عالی و درجه 1 - فروشگاه ... | پژو پارس TU5 بخرم یـا سورن EF7 توربو | نظرات کاربران درباره ایران خودرو سورن ELX سال (IKCO Soren ... | مشخصات موتورهای خودرو ایرانی | مجله پدال | نظر سنجی درون مورد خودرو رانا |

رده بندی کفی سورن

کفی سه بعدی سمند سورن کیفت عالی و درجه 1 - فروشگاه ...

توضیحات

کفی سه بعدی سمند سورن کیفت عالی و درجه 1

ویژگی های کفپوش سه بعدی خودرو

در ابتدا انواع مختلف جنس ساخت کفپوش های سه بعدی را معرفی مـی کنیم کـه به شرح زیر هستند.

کفش پوش سه بعدی با جنس موکت
کفش پوش سه بعدی با جنس چرم
کفش پوش سه بعدی با پلی اورتان

ویژگی های معمول و رایج کفپوش سه بعدی خودرو عبارتند از:

دارای ظرافت و زیبایی بالا
جذب خاک و گرد و غبار
سادگی درون شستشوی کفپوش حتی درون مراجعه بـه کارواش
ضد لغزش و قرار گیری راحت پا
استحکام بالا درون برابر شکستگی و پارگی

کفی سه بعدی سمند سورن کیفت عالی و درجه 1
 

کفپوش سه بعدی خودرو چند وقتی هست که کـه در تلویزیون و دیگر رسانـه ها بـه صورت گسترده تبلیغ مـی شود. رده بندی کفی سورن اما این نوع از کفپوش ها چه ویژگی هایی دارند و چه چیزی این کفپوش های خودرو را نسبت بـه کفپوش های معمولی متمایز کرده است؟ درون این نوشته قصد داریم که تا به معرفی کفپوش سه بعدی خودرو سانا و بابل بپردازیم و این دو برند کفپوش را با یکدیگر مقایسه کنیم و در نـهایت قیمت هر کدام از این کفپوش ها به منظور انواع مدل های خودرو را اعلام کنیم.
شرکت ایرانی ثنا تجهیز غرب درون حدود 10 سال درون زمـینـه تولید و فروش لوازم جانبی خودرو بـه ویژه خودرو های ایرانی تجربه دارد و کفپوش سه بعدی سانا محصولی از این شرکت مـی باشد کـه مـی گوید با توجه بـه درخواست هایی کـه مشتریـان اش داشته اند، رده بندی کفی سورن اقدام بـه تولید چنین محصولی کرده است. رده بندی کفی سورن سانا مـی گوید کـه ویژگی مـهم این کفپوش ها این هست که به منظور هر نوع خودرو بـه صورت فابریکی موجود هست و مشکلی از بابت قالب و جای گیری از درون کف خودرو نخواهید داشت. این کفپوش ها درون بازار با نام سانا 3D موجود است.

شاید نام این نوع کفپوش کمـی گمراه کننده باشد چون تقریبا از روی نام کفپوش سه بعدی نمـی توان درک درستی از نوع این کفپوش دریـافت کرد. ویژگی های معمول این نوع کفپوش ها کیفیت ساخت بالای آن ها و وجود یک سری قابلیت ها به منظور قرار گیری راحت تر پا به منظور کلاچ گیری است.

شرکت سانا اعلام مـی دارد کـه حتی به منظور آن مدل خودرو هایی کـه وارداتی هستند و حتی تعداد واردات از این نوع خودرو ها کمتر از 1000 دستگاه هست و لوازم جانبی کاملی درون داخل ایران ندارند نیز امکان ساخت کفپوش سه بعدی را دارد کـه با دریـافت سفارش اختصاصی اقدام خواهد کرد.

: رده بندی کفی سورن




[رده بندی کفی سورن]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 07 Jul 2018 19:37:00 +0000



رده بندی کفی سورن

پژو پارس TU5 بخرم یـا سورن EF7 توربو

پژو پارس TU5 بخرم یـا سورن EF7 توربو ؟

اگر قصد خرید سدان خانوادگی زیر 40 مـیلیون تومان را دارید و فضای بزرگ کابین و صندوق بار درون اولویت تان باشد، رده بندی کفی سورن حتما به سراغ اعضای خانواده پژو و سمند بروید. رده بندی کفی سورن اما نسخه های تکراری و از متاده این خانواده را فراموش کنید. رده بندی کفی سورن چرا کـه حالا انتخاب های بـه روزتری مثل سمند سورن با پیشرانـه توبوشارژ و پژو پارس با پیشرانـه معروف TU5 پیش رویتان قرار دارند. استفاده از این موتورها درون سدان های خانواده سمند و پژو باعث شده که تا مثل قدیم این خودروها مصرف سوخت بالایی را بـه شما تحمـیل نکنند و نسبت بـه قبل راندمان بهتری داشته باشند.

در 10 سال گذشته خانواده پژو پارس با توجه بـه ظاهر معقول و عامـه پسند، همـیشـه وضعیت مناسبی درون بازار ایران داشته است. اما یکی از مـهم ترین مشکلات پژو پارسی بهره گیری از پیشرانـه 1.8 لیتری با تکنولوژی قدیمـی بود کـه باعث مـی شد این خودرو از نظر مصرف سوخت مقرون بـه صرفه نباشد. اما مدتی هست ایران خودرو پیشرانـه TU5 متعلق بـه پژو 206 تیپ 5 را جایگزین پیشرانـه قدیمـی XU7 کرده که تا علاوه بر عملکرد بهتر، مصرف سوخت پایین تری داشته باشد. طراحی ظاهری پارس دست نخورده باقی مانده و تنـها مواردی جزیی نظیر اضافه شدن راهنما بـه آینـه های جانبی و استفاده از رینگ های آلومـینیومـی 5 پره درون بدنـه پارس تغییر کرده اند. قلاب بکسل هم چنان بـه عنوان یکی از نقاط ضعف درون نمای قسمت رو بـه رو بـه شمار مـی رود.
 در نسخه LX کابین تغییرات زیـادی را تجربه کرده کـه از مـهم ترین آنـها مـی توان بـه داشبورد جدید با طراحی متفاوت اشاره کرد. این داشبورد جدید طراحی بهتر و مدرن تری از قبل دارد اما نمـی توان بـه روی افت کیفیت آن نسبت بـه قبل چشم پوشی کرد. البته بهره گیری از امکانات مناسب درون این رده قیمت قایع شده که تا افت کیفیت کابین را فراموش کنید. درون نگاه اول تنظیم برقی پشتی صندلی جلو و قرارگیری دکمـه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان جلب توجه مـی کند و سیستم تهویـه مطبوع نیز بـه صورت اتوماتیک تنظیم مـی شود.

هر 4 شیشـه و آینـه های جانبی بـه صورت برقی تنظیم مـی شوند و قابلیت تاشوندگی آینـه های جانبی رفاه مناسبی هنگام پارک خودرو بـه ارمغان مـی آورد. پارس هم چنان یکی از جادارترین خودروهای این رنج قیمت هست و هیچ ایرادی بـه فضای صندلی های جلو و عقب و صندوق بار 470 لیتری وارد نیست.

یکی از ضعف های پارس جدید عدم هم خوانی پیشرانـه و وزن سنگین بدنـه است. موتور TU5 با حجم کم تر (1.6 لیتری) اما بـه لطف بهره بردن از 2 مـیل سوپاپ درون بالا (16 سوپاپ) توانایی تولید 108 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور را دارد و مصرف سوخت اش درون بهترین حالت بـه 7.5 لیتر درون 100 کیلومتر مـی رسد کـه با توجه بـه ثابت ماندن حجم باک (70 لیتر) کم تر از قبل پای مالک اش را بـه پمپ بنزین ها باز مـی کند.

نفوذ صدای پیشرانـه نسبت بـه قبل کم تر شده اما بـه خاطر تقسیم وزن نامتقارن، بیش تر وزن روی محور جلو سنگینی مـی کند و ضربات این قسمت بیش تر از ردیف عقب هست که بـه باعث مـی شود قطعات کم کیفیت بعد از مدتی بـه سر و صدا بیـافتند. ضرایب دنده های 3 و 4 سبک هست دنده 5 فقط بـه عنوان اوور درایو به منظور کاهش مصرف سوخت مورد استفاده قرار مـی گیرد کـه همـین عامل باعث شده که تا در شیب های تند به منظور حفظ کشش خودرو نیـاز بـه معهای متوالی داشته باشید. پیشرانـه پرقدرت تر اما وزن بیشتر نسبت بـه قبل باعث شده که تا پارس TU5 از نظر شتاب اولیـه تفاوتی با مدل مجهز بـه پیشرانـه 1.8 لیتری نداشته باشد.

سمند سورن توربو

فروش خودرو سورن ویرایشی تغییر شکل یـافته با چراغ ها و جزییـاتی متفاوت با سمند معمولی است. سمند خودرویی جادار و خانوادگی است، اما مـیان خریداران بـه تنبلی و سنگینی مشـهور است. بـه همـین دلیل اکثرانی کـه با بودجه معمولی بـه دنبال چاشنی هیجان نیز هستند، قید سمند را مـی زنند. اما ایران خودرو با عرضه سمند سورن توربو نیـازهای این بخش از بازار را نیز پاسخ داده است.

طراحی کابین تفاوت هایی با سمند معمولی دارد و چیدمان قسمت مرکزی کنسول جلو تغییر کرده و اکثر ادوات کابین درون قابی عمودی قرار گرفته است. رنگ بندی تیره کابین نیز زیبا و همـه پسند است. مـی توان کیفیت کابین را درون رده متوسطی ارزیـابی کرد. فضای کابین و صندوق بار سمند نیز به منظور همـه ثابت شده و کاملا بـه درد استفاده خانوادگی و سفرهای چندنفره مـی خورد.

اما از همـه اینـها کـه بگذریم، بـه مـهم ترین تفاوت سورن توربو با یک سمند عادی مـی رسیم. امروزه اکثر خودروسازان جهان به منظور کاهش مصرف سوخت و بالابردن بازده پیشرانـه های کم حجم، از سیستم پرخوران یـا توربو استفاده مـی کنند. ایران خودرو هم درون سال های اخیر تحقیقات گسترده ای رشرانـه های جدیدش انجام داده و از شرکت های بزرگ خارجی کمک گرفته است.

پیشرانـه EF7 نیز مـیوه یکی از این همکاری هاست کـه در این نسخه بـه یک توربو شارژ مجهز شده است. این پیشرانـه 1.7 لیتری توان تولید 155 اسب بخار قدرت را دارد کـه تقریبا با قدرت یک مزدا 3 با موتور 2 لیتری برابر است. هم چنین گشتاور تولیدشده نیز 215 نیوتن متر است. شتاب گیری سورن توربو درون دنده یک و از دور 2000 بـه بعد، رنگ و بوی متفاوتی با سمند معمولی دارد. چرا کـه توربوشارژر از دور 2200 وارد مدار مـی شود. البته درون سربالایی ها شاهد کمـی افت کشش هستیم و برای استفاده از حداکثر قدرت، موتور حتما در دور بالا نگه داشته شود. قطعات این پیشرانـه توربو نسبت بـه یک EF7 عادی مورد بهینـه سازی قرار گرفته و بازطراحی شده است. هم چنین پیشرانـه با توجه بـه کیفیت سوخت کشور طراحی شده که تا درگیر مشکل هایی کـه خودروهای توربو با بنزین بی کیفیت دارند (ناک زدن و خودسوزی) نشود. افزون بر اینـها تغییراتی درون ضرایب دنده ها داده شده و سیستم ترمز نیز مورد بازنگری قرار گرفته است. بـه علاوه بوست توربو علی رغم توان بیش تر پیشرانـه روی PSI 5.5 قرار گرفته که تا ضرایب اطمـینان بیش تر و استهلاک پیشرانـه کم تر شود.

پیشنـهاد نـهایی

سورن توربو هم کابین جادار یک سمند خانوادگی را دارد و هم مـی توانید با آن لذت راندن یک خودرو توربو و چابک را تجربه کنید. درون عین این کـه مثل سایر مالکین خودروهای توربو لازم نیست با مشکلات رایج نظیر کیفیت بنزین دست و پنجه نرم کنید. درون مقابل ظاهر متناسب و هم چنان جذاب پارس باعث شده که تا این سدان کهنـه کار علی رغم قدیمـی شدن، نزدانی کـه علاقه ای بـه خودروهای چینی ندارند هم چنان محبوب باشد و از بازار خرید و فروش مناسبی بهره ببرد. البته فکر مـی کنیم وقتی پدال گاز سورن توربو را تخته کنید و مثل یک غزال تیزپا برانید چهره و پرستیژ جاافتاده پارس را حتما فراموش خواهید کرد. بعد اگر جوان هستید، شک نکنید مـی توانید با سورن توربو لذت یک رانندگی هیجانی را درون کلاسی بالاتر از این قیمت تجربه کنید.

مشخصات فنی

: رده بندی کفی سورن




[رده بندی کفی سورن]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Mon, 16 Jul 2018 06:48:00 +0000



رده بندی کفی سورن

نظرات کاربران درباره ایران خودرو سورن ELX سال (IKCO Soren ...

برند خودروها

کارخانـه تولید کننده

تعداد سیلندرها

تعداد دنده (جلو)

کیسه های هوا ( نوع و تعداد )

آرایش قرار گیری سیلندرها

محل قرار گیری موتور

تعداد سوپاپ ها

نوع جعبه دنده

محل قرار گیری اهرم تعویض دنده

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

استاندارد آلایندگی

ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP

. رده بندی کفی سورن . رده بندی کفی سورن : رده بندی کفی سورن ، رده بندی کفی سورن




[رده بندی کفی سورن]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Fri, 20 Jul 2018 15:26:00 +0000



رده بندی کفی سورن

مشخصات موتورهای خودرو ایرانی | مجله پدال

از چند سال پیش کـه خودروسازان وطنی تصمـیم گرفتند کـه موتورهایی ویژه و ملی به منظور خود داشته باشند، رده بندی کفی سورن که تا کنون چند موتور با کمک شرکای خارجی طراحی و تولید کرده اند بعلاوه موتورهایی نیز درون دست ساخت دارند کـه بعضی کاملاً اختصاصی طراحی شده اند و بعضی همان موتورهای قبلی مونتاژی با اندکی بهینـه سازی هستند. رده بندی کفی سورن سایر موتورهای مورد استفاده نیز تنـها مونتاژ مـی شوند. رده بندی کفی سورن درون ادامـه مقاله بـه شرح مشخصات و ویژگیـهای تعدادی از پراستفاده ترین موتورها درون ایران خواهیم پرداخت. این مقاله توسط مـهندس امـین آزاد نوشته و در هفته نامـه دنیـای خودرو منتشر شده است.

موتور ملی EF7

خانواده‌ موتورهای ملی ایران خودرو
مجموعه خانواده موتور ملی هم با توجه بـه تنوع آن مـی‌تواند گزینـه خوبی به منظور خودروهای آینده ایران خودرو باشد. جایگزینی موتور ای اف 7 بـه جای موتورهای خانواده XU از برنامـه های این خودروساز است.

این موتور با توربوشارژ مـی‌تواند که تا 150 اسب‌بخار قدرت تولید کـه این موتور کـه ابتدا بر پایـه گاز طراحی شده بود درون مدل جدیدترش بر پایـه بنزین هم طراحی شده است.

تولید انبوه موتور ملی 1.7 لیتری اولین موتور از این دسته آغاز شده البته تولید این موتور پیشرفته كه شاید آن را بتوان پیشرفته‌ترین موتور ایران‌خودرو نامـید بارها بـه تاخیر افتاده است.

مشكل اصلی درون تاخیر تولید این موتور كه اولین موتور پایـه گازسوز ایران هست مشكل ساخت داخل قطعات این موتور با استانداردهای بالا و سختی ترخیص برخی قطعات از گمرك بوده است.

این موتور دارای آلودگی كم (استاندارد یورو4) و دوام بالا و مغز هوشمند پیشرفته‌ای هست كه درون حالت بنزینی 110 و در حالت گاز 98 اسب‌بخار قدرت دارد و با گاز مـی‌تواند 300 كیلومتر پیمایش داشته باشد حال آنكه خودروهای گازسوز فعلی بین 120 که تا 200 كیلومتر پیمایش دارند.

این موتور پیشرفته دارای حجم 1.7 لیتر و سیستم تغییر زمان بندی ورود هواست كه سبب افزایش بازده موتور مـی‌شود. این موتور درون حالت گاز كمترین آسیب نسبت بـه بقیـه موتورهای داخلی بـه آن وارد مـی‌شود.

موتور دیگر از خانواده موتور ملی همراه با پرخوران موتور (توربوشارژ‌) هست كه هوای اضافی بـه موتور تزریق مـی‌كند و به همـین خاطر درون هر دو حالت گاز و بنزین قدرت موتور 155 اسب‌بخار هست .

اگر این نكته را مدنظر قرار دهیم كه ایران بـه دلیل آنكه كشوری درون ارتفاع هست به طور متوسط 13درصد از توان اصلی موتور از دست مـی‌رود. توربوشارژ كه هوای اضافی بـه درون موتور مـی‌دمد که تا حدودی مـی‌تواند این مشكل را حل كند. این موتور قرار هست در سال 90 بر روی سورن ELX قرار گیرد .

موتور 1.4 لیتری از خانواده موتور ملی هم طراحی‌اش تمام شده و آزمایش های خود را طی مـی‌كند اما مشكل به منظور این موتور كم حجم و ارزان تعریف‌نشدن پروژه خودرویی هست و اینكه قرار هست بر روی چه خودرویی قرار گیرد. ایران خودرو مـی تواند این خودرو را روی رانا نصب کند اما نصب آن روی 206 و تندر بعلت مخالفت شرکای خارجی مقدور نیست. این موتور 1397 سی‌سی حجم دارد و 95 اسب بخار قدرت درون حالت بنزینی و 84 اسب‌بخار درون حالت گاز سوز قدرت تولید مـی‌کند گشتاور آن هم درون حالت بنزین 125 نیوتن‌متر درون 4500 دور و 111 نیوتن‌متر درون 4500 درون حالت گاز تولید مـی کند. نسبت تراکم این موتور 11 بـه یک است‌

این سه موتور با مشاركت دانشگاه آخن آلمان طراحی شده‌اند.

  • نوع موتور EF7 (NA)
  • حجم موتور 1648 سی سی چهار سیلندر
  • نسبت تراكم 11 بـه یک
  • قدرت موتور درون دور 6000 RPM بنزینی : رده بندی کفی سورن اسب بخار113 ‌گاز : اسب بخار 103
  • حداكثر گشتاوردر 4500 دور بر دقیقه بنزینی:155 نیوتن متر گاز 136 نیوتن متر
  • سیستم انژكتوری پاشش چند نقطه‌ای مرحله‌ای (Sequential ) نوع سوخت گاز طبیعی آلترناتیو: بنزین بدون سرب RON 95
  • تعداد سوپاپ 16
  • سرعت با بنزین189Km/h- با گاز 181Km/h
  • سیستم انتقال قدرت گیربكس جعبه‌دنده BE3/5 كلاچ Dry Friction Single Plate Pre-Damper – مكانیكی‌، تك‌صفحه‌ای خشك دیفرانسیل نوع‌: Pinion Crownwheel موقعیت ‌: جلو
موتور دیزلی EF7

موتور دیزلی جدید ایران خودرو
دیزل یکی از گزینـه‌های مناسب درون بی بنزینی هست مخصوصاً آنکه قیمت دیزل بسیـار ارزان‌تر از بنزین هست در ایران با توجه بـه نبود خودرو سواری دیزلی محدودیت به منظور تامـین این موتور زیـاد هست البته موتور جدیدی درون ایران خودرو درون حال طراحی هست نخستین موتور به منظور این سوخت نیز با نام EFD طراحی شده است. بعد از طراحی موتور ملی با نام EF7 با مشاركت شركت FEV آلمان و موتور توربو شارژ ملی 1.4 لیتری از خانواده موتور ملی، موتور دیزلی، چهارمـین موتوری هست كه بر پایـه موتور EF7 طراحی شده است. این موتور با نام EFD با مشاوره شركت شریك آلمانی زیر مجموعه شركت بزرگ مـهندسی موتور AVL اتریش طراحی شده است. درون این موتور قطر سیلندرهای موتور بنزینی EF7 كاهش یـافته که تا حجم آن بـه 1.5 لیتر برسد. این موتور حدود 120 اسب‌بخار قدرت تولید مـی‌كند؛ یعنی با كاهش 200سی‌سی حجم نسبت بـه موتور پایـه (EF7)، قدرت این موتور 10 اسب‌بخار افزایش و مصرف‌آن 25‌درصد كاهش مـی‌یـابد.

دلیل افزایش قدرت درون سامانـه پر فشار، پاشش دیزل و توربو شارژ قوی آن بوده و دلیل كاهش مصرف نیز راندمان بالاتر موتورهای دیزلی نسبت به‌خودروهای بنزینی است. گشتاور این موتور كه نشان‌دهنده قدرت بالای آن هست حدود 100 نیوتن‌متر بیشتر از موتور 1700 سی‌سی بنزینی است؛ یعنی با 200 سی‌سی كمتر درون حجم موتور، 100نیوتن‌متر گشتاور این موتور بیشتر از موتور بنزینی است.

این اعدادی هست كه شركت ایپكو ارائه كرده اما با این همـه موتور مذكور هم‌اكنون درون اتاق تست موتور بوده و هنوز روی خودرو نصب نشده است.

باید دید درون شرایط واقعی عملكرد این موتور چگونـه خواهد بود اما براساس اطلاعات روی كاغذ این موتور اگر روی خودرویی نصب شود، بهترین گزینـه به منظور خرید خواهد بود چرا كه با مصرف 25درصد كمتر، آلودگی كمتر و گشتاور و قدرت بیشتری دارد. به منظور این موتور دیزلی، سیستم پاشش مستقیم كه دارای فناوری چند راهه فشار بالای سوخت هست در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر این موتور دارای شمع گرمكن، پرخوران هندسه متغیر و خنك كن مـیانی هواست.

این محصول مجهز بـه مجموعه باز‌خورانی دود (EGR) همراه با خنك كن بوده و مجموعه این قطعات پیشرفته و جدید، سبب شده که تا تولید این موتور درون ایران بسیـار سخت باشد.

با این روند بر‌آورد مـی‌شود به منظور تولید آن بیش از نیمـی از قطعات حتما وارد شوند البته پیش‌بینی مـی‌شود تولید این موتور بیش از 3سال دیگر بـه طول مـی‌ انجامد. با این همـه موتور EF7 تنـها موتور دیزلی‌ای نخواهد بود كه درون ایران روی خودروهای سواری نصب مـی‌شود چرا كه قرار هست از موتورهای پژو نیز به منظور خودروهای سواری دیزلی استفاده شود. موتور پژو 206 یكی از این موتورهاست.

موتور TU3
این موتور هم‌اکنون درون خودرو پژو 206 استفاده مـی‌شود و بخشی از آن درون ایران ساخته مـی‌شود. این موتور شاید نسبت بـه موتور TU5 ضعیف‌تر باشد اما مصرف کمتری هم دارد البته تعداد سوپاپ کمتر نسب بـه موتور TU5 از نقاط ضعف این موتور است. گشتاور این موتور هم حدود 30 نیوتن‌متر کمتر موتور TU5 هست که عملکردی ضعیفی دارد.

  • حجم موتور 1360 سی‌سی – تعداد سیلندر 4 سیلندر- نسبت تراكم 10.2 بـه یک
  • قدرت موتور 75 اسب بخار درون 5500 rpm – حداكثر گشتاور111 نیوتن متر درون 3400 rpm
  • سیستم انژكتوری چند نقطه‌ای با پاشش الكترونیكی
  • نوع سوخت بنزین با اكتان 91
  • تعداد سوپاپ 8
  • سیستم احتراق احتراق داخلی جرقه‌ای
  • استاندارد حد آلایندگی Euro II
  • سیستم سوخت انژكتوری كاتالیست اگزوز ‌سنسور اكسیژن
  • شتاب صفرتا 100كیلومتر14.1 ثانیـه
  • گیربكس دستی با نام – MA5N كلاچ تك صفحه‌ای خشك – مكانیكی – دیفرانسیل جلو
موتور تیبا

تیبا
تیم طراحی آلمانی از دانشگاه آخن آلمان موتور پراید را افزایش حجم داده‌اند و با رساندن حجم این موتور بـه 1500‌سی‌سی و افزایش ضریب تراكم موتور بـه عدد 9.7 قدرت این موتور را بـه 80 اسب‌بخار رسانده‌اند. براساس اعلام شركت مگاموتور، سازنده قوای محركه سایپا،‌ این موتور  8درصد مصرف كمتری نسبت بـه پراید دارد .

مگاموتور با كمك شركت آلمانی FEV وابسته بـه دانشگاه آخن آلمان حجم موتور را افزایش داده و ضریب تراكم موتور را به منظور افزایش قدرت موتور بـه عدد 9.7 رسانده است.(عدد قبلی حدود 8.5 بوده است) درباره گیربكس نیز یكی از مـهندسان مركز تحقیقات سایپا، توضیح مـی‌دهد؛ نسبت دنده‌های گیربكس پراید براساس خودرو و موتور جدید تغییر داده شده است.

گفته مـی‌شود كه مصرف سوخت این خودرو 10‌درصد كمتر از پراید هست البته این موتور گزینـه بسیـار بهتری نسبت بـه موتور پراید هست این موتور یکی از ارزان‌ترین موتورهای ایرانی درون این کلاس هم محسوب مـی‌شود گشتاور این محصول هم از 103 نیوتن‌متر بـه 124 نیوتن‌متر ارتقا یـافته هست .

گیربپراید تحمل گشتاور بالای این موتور را نداشت. به منظور همـین درون خودروی جدید تیبا گیربپراید درون دنده دو بـه گونـه ای تقویت شد که تا بتواند گشتاور بالای این موتور را تحمل کند. به منظور تحمل گشتاور حاصل از این موتور همچنین کلاچ پراید کـه بر روی تیبا استفاده شده تغییراتی کرد. از آن جمله مـی توان سفت تر شدن فنرهای صفحه کلاچ هست تا بتواند گشتاور 124 نیوتن متری موتور جدید را تحمل کند. از طرفی هزارخواری سر پلوس ها نیز بـه دلیل قدرت بالاتر موتور تقویت شد.

موتور پراید

پراید
فرا‌گیر‌ترین خودروی ایرانی کـه دارای موتوری ضعیف هست پراید هست قدرت این موتور از 59 که تا 69 اسب‌بخار بنا بـه استفاده از قطعات مختلف درون خط تولید متغیر هست با اینکه این موتور با بار کم بسیـار راحت و پرشتاب هست اما با افزایش حجم سرنشین خودرو بـه دلیل گشتاور پایین بـه سرعت تنبل مـی‌شود با اینکه مصرف این موتور پایین هست اما درون مقابل توان محدودی کـه ارائه مـی‌دهد مـی‌توان گفت‌ راندمان موتور چندان مناسب نیست .

• حجم سیلندر 1323 سی سی

• نسبت تراکم 9.7:1

• حداکثر قدرت موتور درون 5000 دور درون دقیقه‌63 اسب بخار

• حداکثرگشتاور موتور درون 2500 دور درون دقیقه ‌103 نیوتن متر

• نوع کلاچ تک صفحه ای خشک با فنر خورشیدی

موتور XU7JPL3
این موتور هم‌اكنون اصلی‌ترین محصولات‌ شركت‌ ایران‌خودرو از جمله سمند و پژو‌405 و پژوپارس را بـه جلو مـی‌رانند. این موتور بـه دلیل مصرف بالای 12 لیتری‌اش درون 100 كیلومتر عاملی به منظور از دست‌مشتریـان درون شرایط جدید سهمـیه‌بندی بنزین شده است.

قرار هست این موتور درون بهینـه‌سازی جدیدی حجمش از 1.8 لیتر بـه دو لیتر برسد و قدرت آن نیز از 98 اسب‌بخار بـه 107 اسب‌بخار ارتقاء یـابد و برای گازسوزشدن هم تغییراتی درون قطعات اساسی آن صورت خواهد گرفت و حالا حتی درون حالت گازسوز نیز از موتور كنونی پژو 405 قدرت بیشتری دارد.

از طرفی مـهندسان ایران خودرو معتقدند مشكلات موتور قبلی پژو 405 از جمله روغنكاری هم با اصلاح مدار روغنكاری موتور برطرف شده است. درون این موتور روش باز و بسته‌شدن دریچه ورود هوا هیدرولیكی شده كه سبب افزایش عمر موتور مـی‌شود مصرف سوخت این خودرو حتی با توجه بـه افزایش حجم موتور با اصلاحات انجام گرفته 10درصد كاهش یـافته است‌.

مغز هوشمند موتور هم به منظور گاز و بنزین یكی شده اما به منظور هر كدام از سوخت‌ها‌ برنامـه این مغز جداگانـه تعریف شده است.

20درصد قطعات اصلی موتور تغییر كرده هست كه از آن جمله مـی‌توان بـه مـیل‌لنگ شاتون‌، راه‌ها‌ی ورودی هوا مـیل بادامك مدار روغنكاری سرسیلندر و سوپاپ‌ها‌ اشاره كرد.

برنامـه تولید این موتور هم به منظور آبان سال آینده طرح‌ریزی شده است.

با این همـه برخی معتقدند این موتور را حتما فراموش كرد همان‌‌گونـه كه پژو آن را درون سال 95 فراموش كرد.

• حجم موتور 1761 سی سی چهار سیلندر

• نسبت تراكم 9.3:1

• قدرت موتور 100bhp@6000 rpm

• حداكثر گشتاور153Nm@3000 rpm

• سیستم انژكتوری پاشش چند نقطه‌ای با كنترل الكترونیكی(MPFI)

• تعداد سوپاپ 8

• سیستم احتراق سیستم جرقه دوبل

• سیستم سوخت رسانی انژكتوری پمپ بنزین داخل باك(INTANK)- اتصالات لوله سوخت از نوع Quick Connection كاتالیست اگزوز دارد.

• حداكثر سرعت 185 Km/h شتاب صفرتا 100كیلومتر11.9 s

• سیستم انتقال قدرت گیربكس‌ BE3/5 كلاچ Dry Friction Single Plate Non Pre-Damper – مكانیكی‌، تك صفحه ای خشك دیفرانسیل نوع Pinion Crown wheel موقعیت‌: جلو

موتور TU5
این موتور با‌ پژو 206 وارد ایران شد ‌و‌ هم‌اکنون بر روی برخی مدل‌های سمند هم نصب مـی شود البته برنامـه قرارگیری آن بر روی پژو‌پارس و پژو‌405 هم تعریف شده است. این موتور که تا حدودی ساخت داخل هم شده و یکی از مدرن‌ترین موتورهایی هست که بر روی خودروهای داخلی استفاده مـی‌شود. این موتور بر‌اساس قدرت موتور، شتاب، قیمت و سرعت یکی از بهترین گزینـه‌های بازار ایران است. قدرت 110 اسب‌بخاری مصرف پایین درون سیکل ترکیبی یعنی 8 لیتر درون 100 کیلومتر طبق اعلام وزارت نفت هماهنگی مناسب با گیربو برنامـه مناسب مغز هوشمند موتور این خودرو را بهترین موتور ایرانی کرده هست ضریب تراکم 10 هم سبب مـی‌شود راندمان موتور عدد قابل قبولی داشته باشد.

* حجم موتور 1587 سی‌سی

* تعداد سیلندر 4

* نسبت تراكم 10.5

* قدرت موتور 110 اسب بخار درون 5800 rpm

* حداكثر گشتاور142نیوتن متر درون 4000 rpm

* سیستم انژكتوری چند نقطه‌ای با پاشش الكترونیكی

* نوع سوخت بنزین با اكتان 95

* تعداد سوپاپ 16

* سیستم احتراق احتراق داخلی (جرقه‌ای)

* استاندارد حد آلایندگی Euro III

* سیستم سوخت: انژكتوری

* حداكثر سرعت 190 km/h

* شتاب صفرتا 100كیلومتریـازده ثانیـه درون خودرو پژو 206 با وزن‌ 2504 Kg

* سیستم انتقال قدرت متناسب با این موتور از نوع اتوماتیک با نامAL4 و با كلاچ هیدرولیكی و الكترونیكی و با دیفرانسیل جلو هست البته نوع جعبه‌دنده دستی هم با) MA5N با كلاچ تك صفحه‌ای خشك – مكانیكی بر روی این خودرو نصب مـی‌شود.

موتور XU7JP4/L4
این موتور هم‌اکنون بر روی پژو‌پارس ELX گذاشته مـی‌شود کـه موتوری با شتاب و قدرت مناسب هست البته مصرف بالایی دارد و ایران‌خودرو هم به منظور تامـین آن با مشکل مواجه است. با این همـه ضریب تراکم بالا سبب شده از موتور ش یعنی l3 مصرف کمتر راندمان بالاتر و قدرت بیشتری داشته باشد.

• حجم موتور 1761 چهار سیلندر

• ‌نسبت تراكم 10.4:1

• قدرت موتور 110@5500

• حداكثر گشتاور155@4250

• سیستم انژكتوری BOSCH

• نوع سوخت بنزین, بدون سرب, RON 95 Min.

• تعداد سوپاپ 16

• حداكثر سرعت 195 شتاب صفرتا 100كیلومتر9(S)

• سیستم انتقال قدرت‌‌، جعبه‌دنده BE3/5N كلاچ تک صفحه‌ای خشک، کابلی دیفرانسیل (4.52) جلو

موتور تندر L90




[رده بندی کفی سورن]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 18 Jul 2018 23:42:00 +0000



رده بندی کفی سورن

نظر سنجی درون مورد خودرو رانا

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران درون این رده‌بندی خودروها را درون شش گروه کمتر از 20 مـیلیون تومان، رده بندی کفی سورن بین 20 که تا 40 مـیلیون تومان، بین 40 که تا 60 مـیلیون تومان، ‌بین 60 که تا 80 مـیلیون تومان، بین 80 که تا صد مـیلیون تومان و بیش از صد مـیلیون تومان دسته‌بندی کرده است.

در گروه خودروهای با قیمت کمتر از 20 مـیلیون تومان، خودروهای ام‌وی‌ام 110، تیبا، روآ، پراید 131، پراید 132، پراید 141 و پراید 111 بـه ترتیب بیشترین رضایت مشتریـان راب کرده‌اند.

در گروه خودروهای با سطح قیمتی بین 20 که تا 40 مـیلیون تومان نیز بـه ترتیب خودروهای پارس تندر، پژو 206 اس‌دی، تندر 90 پارس خودرو، تندر 90 ایران خودرو، پژو 207، توجوی، پژو 206، گریت وال (elite)، گریت وال (luxury)، ام‌وی‌ام 530، سورن، لیفان 620، ام‌وی‌ام 315، رانا، سمند ای‌اف 7، سمند معمولی و پژو پارس قرار دارند.

در گروه خودروهای با قیمت بین 40 که تا 60 مـیلیون تومان نیز، مگان 1600 سی‌سی درون رتبه یکم رده‌بندی و هیوندای آوانته درون رتبه دوم قرار دارد. رده بندی کفی سورن درون گروه خودروهای با قیمت بین 60 که تا 80 مـیلیون تومان نیز بـه ترتیب خودروهای مگان 2000، مزدا 2، ام‌وی‌ام x33 و لیفان x60 قرار دارند.

در گروه خودروهای با قیمت بین 80 که تا صد مـیلیون تومان نیز بـه ترتیب خودروهای ام‌جی روور 550، نیو سراتو، مزدا 3، سراتو کوپه، هیوندای i30 و هیوندای i20 قرار دارند.

منبع: رده بندی کفی سورن khabaronline.ir

: بی ام و در کار نیست ، همـه رو سر کار گذاشتی

آخرین نظرات اطلاعات خودرو

سمند LX EF7 پایـه گاز سوز

پوریـان

: من همـه نوع سمند،پژو، .پرشیـا، داشتم ولی چون کارم رانندگیـه همـیشـه موتور نسبت بـه بدنـه، جوابگو نبود،و ضعیف نشون مـیداد همـیشـه مـیخواستم یک 16سوپاپ بگیرم ولی اینقدر تبلیغ بد مـی جراتشو نداشتم تازگی سمند پایـه گازسوز موتور ملی گرفتم اگه بهمـین. رده بندی کفی سورن کیفیت کـه الان هست بماند بنظرمن عالیـه اصلا قابل مقایسه با سمند عادی و پارس وپژونیست،

هاوال M4

داریوش

: علی آقا کدوم سایت زده؟؟؟؟ مگه سایتی هم به منظور پیگیری باز شده خبر نداریم؟؟ من کـه تقریبا یک روز درون مـیون زنگ مـی ولی چه فایده؟ تلفنچی کـه فقط حرفی کـه بهش گفتن و تکرار مـیکنـه!!!!!

رنو فلوئنس

رضا

: سلام،ی درون مورد قفل زاپاس، قفل رینگ،لاستیک کفی، و لاستیک صندوق عقب این ماشین تجربه ای دارد؟

هاوال M4

هدا اهواز

: با سلام دوستان امروز زنگ زدم نمایندگی بم گفتن یـه ماشین ۲۰۱۴ مـیدیم ۷۵ بعد مـیخوای حوالتو ور مـیداریم ۵۶/ ۱۹ مـیلیون دیگه بده ماشیت معاوضه مـیکنیم گفتم ۱۰روز دیگه ماشین تحویل مـیدن کـه مـیگن نـه شرکتش معلوم نیست کی ماشین بده شاید چند ماه دیگه هم طول بکشـه

هاوال M4

داریوش

: درون رابطه با شتاب و سرعت و قدرت ماشین نتونستم بهش فشار بیـارم چک کنم صاحب ماشین حساس بود و کنارم نشسته بود صفر که تا شصت عالی بود کلاچ و دنده ها بسیـار نرم و ترمز خوب بود درون مجموع از رانندگی باهش لذت بردم از نظر موتور و مصرف و استهلاک تقریبا 20% از 206 بهتر هستش مـهمترین مشخصه هم بیصدایی داخل کابین و موتور هست قیمت خودرو های خارجی تقریبا 30% از هم رده های داخلیشون گرونتر هستن امـیدوارم تحویل و خدمات بعد از فروش و گارانتی منو از ثبت نامم پشیمون نکنـه

هاوال M4

داریوش

: یک خودرو جهت مصرف عمومـی حتما چند مشخصه داشته باشـه 1- کم مصرف باشـه 2- سایز متوسط داشته باشـه 3- قیمت مناسب داشته باشـه 4- مناسب با شخصیت فرد باشـه دلیل انتخاب من به منظور ثبت نام این موارد بود C30 مـیخواستم بخرم قیـافه این ماشین بیشتر پسندیدم مصرف و استهلاک C30 بسیـار پایین هست با بیش از ده نفر صحبت کردم البته توضیح اینکه موتور وبسیـاری از قطعات این دو ماشین یگی هست و مورد دیگر کـه بر عانچه مـیگن موتور این ماشین مـیتسوبیشی نیست این موتور کپی موتور تویوتا یـاریس هست هم عها تو اینترنت هست ببینید هم از دازندگان C30 بپرسید با قطعات یـاریس کاملا مطابقت داره یکی کـه 3000 که تا کارکرده بود سوار شدم و دوری زدیم از نظر زیر بندی و جلو بندی و بیصدایی عالی بود ولی فرمان پذیری عالی نبود ولی بد هم. نبود از نظر فضا من بیشتر جلو ماشین نشستم مشکل نداشتم تقریبا فضا شبیـه 206 هست صندوق عقب از 206 کمـی بزرگتره همـه تو خیـابون نگاهتون مـیکنن و اولین چیزی کـه مـیگن اینـه کـه این چیـه؟ چه خوشگله!! از نظر قیمت متاسفانـه همـه با 70 م مقایسه مـیکنن دوستان اشتباه نکنید قیمت این خودرو 56 م هست و البته قابل مقایسه

منبع: 1car.ir

دنا ایران خودرو قیمت

دنا ایران خودرو قیمت

در واکنش بـه این اقدام شورای رقابت، عبداله بابایی معاون فروش ایران خودرو ضمن اعلام اعتراض این شرکت نسبت بـه قیمت گذاری دنا، عنوان کرد کـه به هیچ عنوان دنا را با قیمت مصوب شورای رقابت عرضه نخواهیم کرد و اگر این مسئله برطرف نشود، احتمال توقف تولید دنیـا نیز وجود دارد. بـه گفته بابایی، قیمت تمام شده تولید دنا 51 مـیلیون تومان هست که البته حتما دید این رقم بر اساس چه معیـاری بیـان شده و چطور هست که بـه عنوان مثال سوای از کلاس خودرو، محصولی مانند تندر 90 مدل E2 فول کـه یک خودروی مشترک بین ایران خودرو و رنو فرانسه است، با احتساب تمام هزینـه‌های ناشی از مشکلات نقل و انتقال بانکی، 42 مـیلیون و 600 هزار تومانی عرضه مـی‌شود ولی به منظور یک خودروی داخلی حتما پیشنـهاد 48 مـیلیون تومانی مطرح شود؟

تولید ملی همواره بـه عنوان راهی به منظور دستیـابی بـه اقتصاد مقاومتی و تقویت توان طراحی و تولید داخل مطرح شده است، آنچه بـه عنوان مزیت این نوع تولید مد نظر است، عدم ارزبری و در نتیجه قیمت تمام شده پایین است. قیمت 48 مـیلیون تومانی به منظور دنا درون حالی از سوی ایران خودرو پیشنـهاد شده کـه در حال حاضر مدل‌های دیگر خودرو تولید شده بر روی پلت فرم سمند بین 26 که تا 35 مـیلیون تومان عرضه مـی شوند. درون این وضعیت، قرار بود خودروهای دنا پیش فروش شده درون سال گذشته، از تیر که تا آذر امسال بـه مشتریـان تحویل داده شود. هرچند شیوا، رئیس شورای رقابت از عدم بازنگری درون قیمت دنا خبر داده ولی حتما منتظر ماند و دید عملکرد ایران‌ خودرو چیست و آیـا این مسئله درون نـهایت بـه توقف تولید دنا ختم خواهد شد که تا به این ترتیب باز هم حقوق مشتریـان نادیده گرفته شود و تأخیر دو سال و 9 ماهه درون عرضه این محصول طولانی‌تر شود؟

منبع: فارس

منبع: dande6.com




[رده بندی کفی سورن]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 08 Jul 2018 09:06:00 +0000



تمامی مطالب این سایت به صورت اتوماتیک توسط موتورهای جستجو و یا جستجو مستقیم بازدیدکنندگان جمع آوری شده است
هیچ مطلبی توسط این سایت مورد تایید نیست.
در صورت وجود مطلب غیرمجاز، جهت حذف به ایمیل زیر پیام ارسال نمایید
i.video.ir@gmail.com