شکل کره زمین برای نقاشی کودکان

شکل کره زمین برای نقاشی کودکان نقاشی کره زمـین به منظور کودکان با طرح های ساده و زیبا | آموزش نقاشی پنگوئن به منظور کودکان با روش های متفاوت و بسیـار زیبا | نقاشی کودکانـه کره زمـین - bargozideha.com | کودکان,دریـافت حسی از فضا-کودکان ,معماری و رنگ-پرشین پرشیـا | زمـین دوست داشتنی و هنرکودکان :: آموزش تکنیکهای نقاشی کودکان |

شکل کره زمین برای نقاشی کودکان

نقاشی کره زمـین به منظور کودکان با طرح های ساده و زیبا

در این مطلب به منظور شما والدین و کودکان عزیز علاقه مند بـه هنر نقاشی کره زمـین به منظور کودکان را بـه اشتراک گذاشته ایم کـه با استفاده از این طرح ها بـه کودکان خود آموزش نقاشی داده و یـا با چاپ الگو های این پست بـه آنان رنگ آمـیزی صحیح کره زمـین را آموزش دهید.

انواع طرح های نقاشی کره زمـین به منظور کودکان

بچه ها از سه سالگی مـی توانند بـه جای خط خطی و کاغذ با قلم، شکل کره زمین برای نقاشی کودکان اشکال را رسم کنند و احساسات خود را با استفاده از نقاشی و در قالب تصویر نشان دهند. شکل کره زمین برای نقاشی کودکان کودکان بر حسب کنجکاوی هایشان همـیشـه بـه دنبال کشف و رسم اشکال جدید هستند و مدام دوست دارند کـه شکل های نو بکشند و رنگ آمـیزی کنند. شکل کره زمین برای نقاشی کودکان درون مطلب قبل تر آموزش نقاشی پنگوئن و نقاشی پلنگ ساده به منظور کودکان را قرار دادیم درون این مطلب بـه سراغ نقاشی نقاشی کره زمـین را بـه اشتراک گذاشته ایم.

اگر کودک شما درون سنی هست که نمـی تواند بـه خوبی اشکال را رسم کند و فقط از بعد رنگ آمـیزی درون حد ابتدایی بر مـی آید، نقاشی کره زمـین را مطابق آنچه ما درون این مطلب نمایش مـی دهیم رسم کنید یـا چاپ نمایید و به کودک خود کمک کنید که تا آن را رنگ گند و اگر کودک شما سنی دارد کـه از بعد ترسیم اشکال بر مـی آید پا بـه پای او کمک کنید که تا نقاشی کره زمـین خود را بکشد و رنگ کند و از هنر دست خود لذت ببرد.

کره زمـین بـه دلیل شکل ساده ای کـه دارد یکی از نقاشی های مورد علاقه کودکان هست یک دایره بزرگ و لکه رنگ های سبز و آبی مـی تواند یک نقاشی جالب از کره زمـین را به منظور شما تداعی کند گذاشتن چشم و ابرو و دهان و یـا ترسیم دست و پا به منظور کره زمـین نقاشی شده بستگی بـه خلاقیت فرزند شما دارد کـه تا چه حد دنیـا را واقعی و یـا فانتزی مـی بیند و رسم مـیکند.

رنگ آمـیزی صحیح کره زمـین

در ادامـه رنگ آمـیزی کره زمـین به منظور کودکان بـه طرز صحیح را ملاحظه مـی فرمایید.

در این مطلب نقاشی کره زمـین را به منظور کودکان هنرمند شما قرار داده ایم که تا از ترسیم آن لذت ببرند و مـیزان خلاقیت خود را بسنجند امـیدواریم شما نیز درون این امر بـه او کمک کرده باشید. درون صورت تمایل به منظور تماشا و آموزش انواع نقاشی، رنگ آمـیزی کلیک کنید.

منبع : شکل کره زمین برای نقاشی کودکان آرگا

برچسب : نقاشی، رنگ آمـیزی




[شکل کره زمین برای نقاشی کودکان]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 19 Sep 2018 03:29:00 +0000



شکل کره زمین برای نقاشی کودکان

آموزش نقاشی پنگوئن به منظور کودکان با روش های متفاوت و بسیـار زیبا

بچه ها از سه سالگی مـی توانند بـه جای خط خطی و کاغذ با قلم، شکل کره زمین برای نقاشی کودکان اشکال را رسم کنند و احساسات خود را با استفاده از نقاشی و در قالب تصویر نشان دهند. شکل کره زمین برای نقاشی کودکان کودکان بر حسب کنجکاوی هایشان همـیشـه بـه دنبال کشف و رسم اشکال جدید هستند و مدام دوست دارند کـه شکل های نو بکشند و رنگ آمـیزی کنند. شکل کره زمین برای نقاشی کودکان ما درون ادامـه این مطلب از نقاشی پنگوئن و راه های رسم این پرنده جالب نوشته و تصویر بـه اشتراک گذاشته ایم. با ما باشید.

آموزش گام بـه گام نقاشی پنگوئن درون طرح های متفاوت و متنوع به منظور کودکان:

اگر کودک شما درون سنی هست که نمـی تواند بـه خوبی اشکال را رسم کند و فقط از بعد رنگ آمـیزی درون حد ابتدایی بر مـی آید، نقاشی پنگوئن را مطابق آنچه ما درون این مطلب نمایش مـی دهیم رسم کنید و به کودک خود کمک کنید که تا آن را رنگ گند و اگر کودک شما سنی دارد کـه از بعد ترسیم اشکال بر مـی آید پا بـه پای ما بـه او کمک کنید که تا نقاشی پنگوئن خود را بکشد و رنگ کند و از هنر دست خود لذت ببرد.

پنگوئن تخم مرغی

اگر مـی خواهید یک پنگوئن تخم مرغی نقاشی کنید حتما در مرحله اول یک تخم مرغ بکشید و درونش یک تخم مرغ کوچکتر را رسم کنید. درون مرحله بعد به منظور تخم مرغی درونی کـه کوچکتر بود چشم و ابرو بگذارید و یک نوک درون مرحله بعد بـه آن بیفزایید. حالا وقت آن هست که به منظور نقاشی پنگوئن خود دو که تا پای زیبا بکشید که تا بتواند راه برود. پنگوئن شما به منظور تکمـیل شدن بـه دو بال نیـاز دارد که تا آماده رنگ آمـیزی شود. طبق تصویر برایش پا و بال بکشید و به هر رنگی کـه دوست دارید، رنگش کنید.

نقاشی کودکانـه پنگوئن قطبی

با استفاده از اشکال هندسی مـی خواهیم پنگوئن بکشیم. درون مرحله نخست یک دایره بـه عنوان سر و یک بیضی بـه عنوان بدن رسم کنید. درون مرحله سوم درون پایین بیضی دو که تا پای سه پره مطابق شکل به منظور پنگوئن خود رسم کنید. از زیر گردن دو بال بـه سمت پایین ترسیم کنید و برای پنگوئن خود چشم و نوک بکشید. مطابق شکل لز کنار چشم پنگوئن خود که تا بالای باله هایش یک کوه مانند بکشید و نقاشی پنگوئن خود را شبیـه شکل  یـا هر طور کـه مایلید رنگ آمـیزی کنید.

ترسیم پنگوئن با خطوط

با استفاده از خطوط هم مـی شود یک پنگوئن خلق کرد. اول حتما سر پنگوئن را بکشید و بعد برایش چشم و نوک بگذارید. درون مرحله سوم از زیر نوک که تا پایین خط زیر شکم پنگوئن را بکشید و بعد درون مرحله بعدی از قسمت سر که تا دم یک نیمـه منحنی بـه عنوان پشت پنگوئن رسم کنید. حالا مطابق تصویر دو پا به منظور پنگوئن بکشید و برایش باله بگذارید. از زیر نوک که تا دم را با یک خط قوس دار بـه عنوان شکم پنگوئن جدا کنید و آن طور کـه دوست دارید، پنگوئن خود را رنگ بزنید.

نقاشی پنگوئن با اشکال هندسی

با کمک چند شکل هندسی ساده هم مـی توان یک پنگوئن زیبا نقاشی کرد. تنـها کافی هست که دو که تا بیضی تخم مرغی تو درون تو بکشید و برایش با نقطه و خط و مثلث، چشم، ابرو و نوک بگذارید. دو که تا مثلث بـه جای باله ها و دو که تا مربع بـه جای پاهایش بـه شما یک پنگوئن با مزه تحویل مـی دهد. دو که تا مثلث کوچک را کوه مانند کنار هم روی سرش بـه جای پاپیون بکشید و رنگش کنید. که تا یک پنگوئن خارق العاده داشته باشید.

نقاشی پرنده پنگوئن با چند شکل هندسی ساده

بیـایید بازم با استفاده از نقاشی با اشکال هندسی بـه رسم پنگوئن بکشیم و کیف کنیم. یک دایره بـه جای سر و طبق معمول یک بیضی بزرگ بـه جای بدن پنگوئن رسم کنید. بـه جای باله سمت راستش یک بیضی انحنا دار و به جای باله سمت چپش یک مثلث انحنا دار بکشید. به منظور ران پای سمت راست پنگوئن یک بیضی متوسط بگذارید و با یک مثلث دم کوچکی را برایش بکشید. حالا وقت آن هست که با دایره به منظور پنگوئن خود چشم و با مثلث برایش یک نوک تیز و زیبا نقاشی کنید. با دو که تا مثلث دندانـه دار هم به منظور پنگوئن خود پا بگذارید و به شکلی کـه دوست دارید، رنگش کنید.

نقاشی پرنده بانمک و زیبای پنگوئن کارتونی

بازم مـی خوام بهتون نقاشی پنگوئن یـاد بدم. زود یک بیضی تپل بکشید و درون بیضی یک دایره رسم کنید. حالا دو که تا کنار بیضی و دایره رو مثل شکل بیضی های بلند و باریک بـه عنوان باله بکشید و در پایین بیضی مثلث های دندانـه دار گرد سه پره بـه عنوان پا نقاشی کنید. حالا اگه گفتید جای چی خالیـه؟ درسته پنگوئن ما چشم و نوک ندارد. بعد زود برایش با استفاده از دایره و مثلث چشم و نوک بکشید و رنگش کنید که تا تکمـیل بشود.

آموزش نقاشی پنگوئن با دایره

بیـایید با دایره پنگوئن بکشیم. یک دایره بـه جای سر، یک دایره بـه جای بدن بکشید. دایره دومـی را کمـی درون دایره اولی بکشید که تا وقتی خط وسط آن را پاک کردید سر و بدن بـه هم چسبیده باشند. حالا دقیقا وسط خط سر و بدن دوباره دو که تا دایره تو درون تو مثل قبل بکشید و خطوطی کـه درون هم هست را همانند مرحله پیش پاک کنید.دو که تا باله و دو که تا پا مطابق تصویر بالا به منظور پنگوئن خود رسم کنید و برایش نوک و چشم بگذارید و رنگش کنید.

آموزش تصویری و مرحله بـه مرحله رسم پنگوئن کارتونی پینگو:

کارتون پنگوئن پبنگو را یـادتان است؟ درون این قسمت ما بـه آموزش رسم آن پنگوئن کارتونی بامزه پرداخته ایم.

مرحله اول ترسیم پنگوئن پینگو

مثل شکل اول با استفاده از اشکال هندسی یک تصویر کلی و ساده از اجزای بدن پنگوئن رسم کنید.

مرحله دوم ترسیم پنگوئن پینگو

حالا با استفاده از یک خط بیضی ای را کـه به عنوان نوک درون نظر گرفته بودید از وسط نصف کنید.

مرحله سوم ترسیم پنگوئن پیگو

حالا درون قسمت سوم این نقاشی گردی سر و بیضی های چشم را اضافه کنید.

مرحله چهارم ترسیم پنگوئن پینگو

در این مرحله بدن و باله سمت چپ را بکشید و پر رنگ کنید.

مرحله پنجم ترسیم پنگوئن پینگو

حالا نوبت باله سمت راست و پاهای پنگوئن مـی باشد کـه باید کشیده شود.

مرحله ششم ترسیم پنگوئن پینگو

الان پنگوئن شما حتما به این شکل رسیده باشد و آماده رنگ آمـیزی شده باشد.

پنگوئن نقاشی شده خود را بـه هر شکل و رنگی کـه دوست دارید، بیـارایید و از داشتنش کیف کنید و لذت ببرید. پدر و مادر های عزیز با استفاده از همـین اشکال هندسی مـی شود بـه جای نقاشی، کاردستی پنگوئن ها را ساخت و با آنـها به منظور بچه ها ساعت و قلک درست کرد. بچه ها را درون رنگ آمـیزی نقاشی هایشان آزاد بگذارید و به آنـها درون پروراندن قوه تخیلشان کمک کنید.

منبع : شکل کره زمین برای نقاشی کودکان آرگا

برچسب : نقاشی، رنگ آمـیزی




[شکل کره زمین برای نقاشی کودکان]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Tue, 18 Sep 2018 00:53:00 +0000



شکل کره زمین برای نقاشی کودکان

نقاشی کودکانـه کره زمـین - bargozideha.com

  • کره زمـین

    سوالات درس تصمـیم گیری به منظور تصمـیم گیری خوب چه حتما کرد ؟ ج : شکل کره زمین برای نقاشی کودکان حتما خوب فکر کنیم و نتایج هر انتخاب را پیش بینی کنیم و بهترین  گزینـه را انتخاب کنیم . شکل کره زمین برای نقاشی کودکان چگونـه مـی فهمـیم کـه تصمـیم ، شکل کره زمین برای نقاشی کودکان تصمـیم خوبی بوده یـا نـه ؟ ج : از روی نتایج آنتصمـیم گیری چه مراحلی دارد ؟ ج : 1 ـ خوب فکر کنیم 2 ـ نتیجه ی هر انتخاب را پیش بینی کنیم 3 ـ بهترین راه را انتخاب کنیم . شکل کره زمین برای نقاشی کودکان اولین کاری کـه در هنگام تصمـیم گیری حتما انجام دهیم چیست ؟ ج : درباره ی موضوع خوب فکر کنیم و اطلاعاتی درباره ی آن جمع آوری کنیم . چرا گاهی اوقات نتایج تصمـیمات ناگهانی زیـان بار هست ؟ ج : زیرا درباره ی آن تصمـیم خوب فکر نشده هست . پیش بینی نتیجه چه زمانی صورت مـی گیرد ؟ ج : بعد از آن کـه فهمـیدیم راه های متفاوتی وجود دارد ، حتما نتیجه ی انتخاب هر کدام را پیش بینی کنیم . با وجود راه حل های متفاوت درون تصمـیم گیری چگونـه مـی توانیم بهترین راه را انتخاب کنیم ؟ ج : آن انتخاب هایی را کـه نتایج بدی دارند کنار مـی گذاریم و آن راه حلی کـه نتیجه ی مثبتی دارد را انتخاب مـی کنیم . درون هنگام انتخاب بهترین راه بـه چه مواردی حتما دقت کنیم ؟ ج : 1 ـ بر خلاف دستورات دین نباشد 2 ـ بر خلاف قوانین و مقررات خانـه ، مدرسه و جامعه نباشد 3 ـ باعث نگرانی و نارضایتی خانواده نباشد 4 ـ بـه سلامتی فرد و دیگران لطمـه نزند 5 ـ به منظور خود فرد و دیگران مشکل و دردسر ایجاد نکند . درون موقع تصمـیم گیری حتما به چه نکاتی توجه کنیم ؟ ج : 1 ـ با افراد با صلاحیت و با تجربه م کنیم 2 ـ تحت تأثیر فشارهای روانی دوستانمان قرار نگیریم 3 ـ بـه موقع تصمـیم بگیریم . درون مورد مسائل زندگی و تصمـیم گیری های مـهم حتما با چهانی م کنیم ؟ ج : با افراد با تجربه مانند پدر ، مادر ، معلم و مشاور مدرسه آیـا درون هنگام تصمـیم گیری حتما تحت تأثیر دوستانمان قرار بگیریم ؟ ج : خیر ، حتما تصمـیمـی را بگیریم کـه بر خلاف مقررات نباشد و باعث نگرانی خانواده ی ما نشود و به سلامتی ما و دیگران آسیب نزند . چرا حتما به موقع تصمـیم بگیریم ؟ ج : زیرا تصمـیم نگرفتن یـا تصمـیم گیری را بـه آینده موکول باعث از دست رفتن فرصت ها مـی شود .     سوالات درس پنجم مطالعات اجتماعی ( عوامل مؤثر درون کشاورزی ) 1 . انسان ها بخش عمده ی غذای خود را چگونـه بـه دست مـی آورند ؟ ج : از راه کشاورزی 2 . مراحل عمده ی کشاورزی را نام ببرید . ج : کاشت ، داشت ، برداشت 3 . عوامل مؤثر درون کشاورزی را نام ببرید . ج : 1 ـ عوامل طبیعی 2 ـ عوامل انسانی 4 . عوامل طبیعی مؤثر درون کشاورزی را نام ببرید . ج : 1 ـ خاک 2 ـ آب و هوا 3 ـ آب 5 . چه زمـین هایی به منظور کشاورزی مناسب نیستند ؟ ج : کوه های بلند و مرتفع ، زمـین های پرشیب و سنگلاخ و زمـین های آهکی و نمکی 6 . چه زمـین هایی به منظور کشاورزی مناسب ...


  • واحدکارحیوانات اهلی و وحشی

      آمادگی مفاهیم واحد کار : دسته بندی حیوانات اهلی و وحشی ،نوع پوشش و تولید مثل آنـها، فایده هائی کـه به آنـها مـی رسانند  مثال : ماهی – و فرآورده های آن زبان آموزی :حیوان – مو – پشم – لانـه – دفاع اهلی – وحشی – – پنیر – شاخ – پولک – خامـه – تخم گذاری – کره – شیر – دانـه – شکار مفاهیم علوم : محل زندگی اسب ( اسطبل ) کحل زندگی و ( طویله ) بچه( ) بچه ( بره ) بچه اسب ( کره اسب ) بچه بز ( بزغاله ) بعضی حیوانات فقط درون آب زندگی مـی کنند ، بعضی هم درون آب و هم درون خشکی ،فرق حیوانات هلی و وحشی ؟ کدام جانوران راه مـی روندو کدام پرواز مـی کنند ؟ کدام شکمشان را روی زمـین مـی کشند ، نوع پوشش بدن جاوران فعالیتهای کلاسی و بازیـهای کلاسی : تقلید صدای حیوانات بـه همراه پیـام های آموزشی مثال : کلاغه مـی گه قار قار دستاتو بشور وقت ناهار – حرکات تقلیدی ماهی – شیر ،آموزش لوحه های آموزشی درون مورد حیوانات اهلی و وحشی فعالیت فوق برنامـه:تقویت انگشتان دست جهت مچاله و پاره کاغذ و چرخش انگشتان بچه ها به منظور رنگ آمـیزی و ایجاد خلاقیت به منظور ساختن چاه و کار کلاژ حیوانات اهلی و وحشی،  آموزش خطوط نقاشی :استفاده ازچاپ انگشتان دست کودکان وهدایت آنـها به منظور ساخت ماهی ، کارگروهی: رفتن بـه کانون فدک، بازدید از نمایشگاه نقاشی، مسابقه نقاشی درون مورد مضرات قلیـان و سیگار و دخانیـات نمایش: قصه مـهمان های ناخوانده و شروع بـه تمرین این نمایش توسط کودکان

  • نقاشی کودک کودکان کودکها کودک ها کودکانـه بچه بچه ها بچه گانـه بچگانـه طفل طفلی اطفال طفول طفولیت infan

    نقاشی کودک کودکان کودکها کودک ها کودکانـه بچه بچه ها بچه گانـه بچگانـه طفل طفلی اطفال طفول طفولیت infant infants enfant enfants  baby babi babie babies child childs childhood children kid kids kinder paint paints painting paintings pintur pinture pintures pinturs peintur peinture peintures  peinturs نی نی نینی کوچک کوچیک کوچول موچول کوچولو موچولو ریز مـیز ریزه مـیزه خردسال خردسالی خردسال ها خردسالان  اسب  کره اسب horse kid

  • کره ی زمـین مـی چرخد

    پیدایش فصلها درون اثر چرخش زمـین بـه دور خورشید پیدایش روز و شب درون اثر چرخش زمـین بـه دور خود  

  • مدل داخلی کره زمـین

     

  • دانستنی هایی درباره ی زمـین و دانلود پاورپوینت مربوط بـه زلزله

    نمایی شماتیک از درون زمـین. ۱. پوستهٔ قاره‌ای - ۲. پوستهٔ اقیـانوسی - ۳. گوشتهٔ فوقانی - ۴. گوشتهٔ پایینی - ۵. هستهٔ خارجی - ۶. هستهٔ داخلی - A: ناپیوستگی موهوروویچ - B: ناپیوستگی گوتنبرگ - C: ناپیوستگی لهمان زمـین ساختاری لایـه لایـه دارد. لایـه‌های زمـین بر سه دسته تقسیم مـی‌شوند: پوسته گوشته هستهبشر از دیر باز بـه فکر مطالعه درباره زمـین و ساختمان درونی آن بوده‌است از آنجا کـه مطالعه مستقیم اعماق زمـین غیر ممکن هست بیش تر مطالعات درباره زمـین بـه روش غیر مستقیم است. عمـیق ترین چاهی کـه جهت مطالعه مستقیم حفر شده‌است درون شوروی سابق حدود ۱۳ کیلومتر هست در صورتی کـه شعاع کره زمـین درون حدود ۶۴۰۰ کیلومتر هست راه های مطالعه غیر مستقیم زمـین: آتشفشانـها – چشمـه‌های آب گرم – امواج زلزله – سنگهایی کـه از سایر نقاط منظومـه شمسی بـه زمـین رسیده‌اند. الف:پوسته: خارجی ترین لایـه زمـین هست که سطح آن دارای برجستگی(کوهها) و فرو رفتگی ها(اقیـانوسها) مـی‌باشد ضخامت آن متفاوت است. درون زیر قاره‌ها ۲۰ که تا ۶۰ کیلومتر – درون زیر اقیـانوسها ۸ که تا ۱۲ کیلومتر است. پوسته درون زیر اقیـانوسها شبیـه لایـه پایین پوسته قاره‌ای مـی‌باشد. زندگی تمام انسان ها بـه پوسته بستگی دارد زیرا منابع غنی نفت، گاز درون پوسته و سفره های زیر زمـینی اب و انواع فلزات درون همـین لایـه وجود دارد. ب:گوشته: درون اطراف هسته قراردارد کـه از سه قسمت؛ سنگ کره(قسمت سنگی) و نرم کره(خمـیری شکل) و گوشته زیرین ( جامد) مواد سازنده گوشته: سیلسیم – اکسیژن- آهن منیزیم-کلسیم سنگ کره: این بخش شامل پوسته سنگی سخت زمـین بـه علاوه قسمت سنگی گوشته است.این لایـه ها بـه صورت جامد و ضخامت ان نزدیک بـه 100 کیلومتر است. سنگ کره درون بالای خمـیر کره قرار دارد، سنگ کره مـی تواند جابه جا شود و پدیده های مختلفی همچون؛ زلزله،اتشفشان،ساختن کوه و چین خوردگی درون سطح زمـین ایجاد کند. نرم کره: این بخش از زمـین حالت خمـیری دارد و از سنگ کره شروع شده(عمق 100کیلومتر) و تاعمق 350 کیلومتری ادامـه مـی یـابد. سرچشمـه بیشتر زلزله ها و اتشفشان ها مربوط بـه این لایـه است. گوشته زیرین: این بخش حالت جامد دارد و از خمـیر کره که تا ابتدای هسته خارجی ادامـه مـی یـابد.( از 350 کیلومتری که تا عمق 2900 کیلومتری)ج:هسته: داغ ترین قسمت زمـین کـه از دولایـه تشکیل شده‌است لایـه داخلی حالت جامد لایـه خارجی حالت مایع است. هسته خارجی از 2900 کیلومتری شروع شده و در 5100 پایـان مـیابد و لایـه اخر کـه همان هسته داخلی هست تا عمق 6400 ادامـه پیدا مـیکند. هسته زمـین بیش تر از عناصر آهن و نیکل ساخته شده‌است. خاصیت مغناطیسی زمـین بـه خاطر همـین دو عنصر درون هسته مـی‌باشد. منبع:دانشنامـه ی آزاد ویکی پدیـا

  • ما فقط یک کره ی زمـین داریم

                                               پروردگار دانا و مـهربان نعمت های فراوانی درون روی کره ی زمـین درون اختیـار انسان ها گذاشته است. ما درون هر جای کره ی زمـین کـه باشیم فراوانی و زیبایی نعمت های خداوند را مشاهده مـی کنیم. از جمله نعمت های زیبای خداوند ،وجود جنگل های با طراوت و سر سبز ،دریـاهای وسیع رود خانـه های زلال و خروشان و هوای پاکیزه مـی باشد. متاسّفانـه درون اثر  استفاده ی نادرست ،همـه ی این نعمت ها رو بـه نابودی هستند. بیـایید همـه دست بـه دست هم بدهیم و برای نجات این منابع طبیعی چاره ای بیندیشیم   حالا ادامـه ی داستان را بادقّت بنویس: مریم همراه دوستانش وارد جنگل شد،همان طور کـه قدم مـی زد ناگهان چشمش بـه ...........

  • روانشناسی نقاشی کودک

    کودکان بر خلاف بزرگسالان بـه جای صحبت و گفتار، نادانسته از طریق نقاشی کشیدن بـه ابراز تمایلات و احساسات درونی خود مـی پردازند. بـه عبارتی دیگر نقاشی زبان کودکان است. تحلیل نقاشی های کودکان بـه ما کمک مـی کند که تا به دنیـای درونی و روح کودک پی ببریم و بفهمـیم کـه چه نیـازهایی دارد. آیـا کودک بیمار هست و یـا درون سلامت بـه سر مـی برد؛ آیـا کودک شاد هست یـا از چیزی رنج مـی برد؛ کودک چهی را بیشتر دوست دارد و به چهی اعتماد بیشتری دارد؛ و ...   بـه هر حال تعبیرو تجزیـه و تحلیل نقاشی کودکان فقط مورد توجه بزرگسالان است. هنگامـی کـه کودک بـه وسیله تصویر اظهار نظری مـی کند، بسیـاری از جوانب شخصیت خویش را آشکار مـی سازد؛ ولی او اینکار را به منظور دلخوشی ما و یـا فراهم امکان شناخت و بررسی روانشناسی نمـی کند؛ بلکه آنچه به منظور او مـهم هست بیرون ریختن تجربه های اندوخته شد ه ای هست که نمایـانگر وجود اوست. اولین علائمـی کـه کودک بر روی کاغذ رسم مـی کند، بیشتر بر اثر ضربه زدن مداد بر روی کاغذ بـه وجود مـی آید. او خیلی زود متوجه مـی شود ک درون اطراف او اشیـاء و وسایلی وجود دارند کـه مـی توانند اثر مشخصی از خود بر روی سطوح باقی گذارند، بنابر این با لذت تمام، با هر وسیله ای کـه به دست آورد شروع بـه خط خطی مـی کند. خطوط درهم و برهمـی کـه کودک درون سن ۱۶ که تا ۱۸ ماهگی رسم مـی کند کم کم جای خود را بـه دو اثر گرافیکی مشخص تر مـی دهد کـه یکی خط نوشتن و دیگری خط نگاری است، کـه این رویـه بـه مرور زمان و بر اثر پیشرفت و پختگی فکری کودک هر کدام جای خود را پیدا مـی کنند. او درون دو که تا سه سالگی به منظور خطوط و دایره هایی کـه مـی کشد اسم مـی گذرد. درون این دوران، دیگر خط نگاری کودک، فقط به منظور لذت بردن از حرکت یـا فشار مداد بر روی کاغذ نیست، بلکه او مایل هست احساسات درونی خود را کـه در ارتباط با تجربه های زندگی کوتاه مدتش بـه دست آورده بیـان کند. و سرانجام درچهار سالگی خط نگاره های او جمع و جور مـی شوند و حتی به منظور بزرگسالان نیز معنی پیدا مـی کنند. درون این سن شمایی از آدمک و گاهی هم بعضی از حروف الفبا نمایـان مـی شود. بدین گونـه هست که سرانجام کودک مرحله خط خطی را بـه طور کامل پشت سر مـی گذارد و وارد مرحله تمثیلی مـی شود. این مرحله درست همان مرحله ای هست که کودک بـه تقلید از بزرگترها، چند سطری را بـه عنوان داستان نقاشی، زیر نقاشیـهای خود ترسیم مـی کند. این نوشته ها اغلب از چپ بـه راست و گاهی از راست بـه چپ نقاشی مـی شود. کودکان سعی مـی کنند درون نوشته های خود فاصله را نیز مراعات کنند و جالب هست که بعد از نوشتن از بزرگترها مـی خواهند کـه نوشته های آنان را بخوانند. درون چنین شرایطی، والدین مـی توانند با دقت درمحتوی نقاشی سرنخی بـه دست آورند و ...

  • منظومـه ی شمسی

    سیـاره عطارد(Mercury)سیـاره عطارد کـه به نام های تیر و مرکوری (پیک بادپای خدایـان) نیز خوانده مـی شود جرمـی هست کوچکتر از زمـین با قطر 4878 کیلومتر کـه در نزدیکترین فاصله از خورشید بـه دور آن مـی گردد. مدار بیضوی آن بعد از مدار سیـاره پلوتو دارای بیشترین خروج از مرکز (206/0) هست و فاصله متوسط آن از خورشید 9/57 مـیلیون کیلومتر است. سیـاره کوچک عطارد بـه دلیل جرم کم و فاصله اندکش با خورشید جوّی ندارد لذا سطح روشن آن بسیـار داغ (حدود 327 درجه سانتیگراد) و سطح تاریک آن بسیـار سرد (163ـ درجه سانتيگراد) است.این سیـاره درون هر 88 روز یک بار بـه دور خورشید گردش مـی کند و جالب آن کـه مدت شبانـه روز آن 65/58 شبانـه روز زمـینی است. این بدان معناست کـه عطارد بسیـار آرام بـه دور خود مـی گردد. چگالی یـا تراکم این سیـاره نزدیک بـه چگالی زمـین هست (34/5 برابر چگالی آب) و این موضوع دلالت دارد بر اینکه ساختار داخلی آن عمدتاً از فلزات سنگین هست و احتمالاً بیشتر آن را فلز آهن تشکیل مـی دهد. دراین مورد عطارد دارای یک هسته فلزی متراکم و یک گوشته یـا جبه ضخیم سنگی (سیلیکاتی) است. سطح سیـاره دارای نسبت بازتاب 06/0 است، یعنی فقط 6 درون صد نور تابیده بـه سطح اش را بـه فضا بازتاب مـی دهد. تاکنون فقط یک سفینـه کاوشگر بـه نام مارينر 10 از این سیـاره دیدن کرده است. این سفینـه درسال 1974 مـیلادی از فاصله 200 هزار کیلومتری سطح عطارد عبور کرد و تصاویر نزدیکی از سطح آن بـه زمـین ارسال نمود. درون این تصاویر سطح عطارد همانند سطح کره ماه دیده مـی شود کـه گودالهای شـهابسنگی دهانـه های آتشفشانی، دشتهای پهناور، کوهها، رشته کوهها و درّه های عظیم و طولانی درآن نمایـان است. همچنین درسال 2004 سفینـه بـه نام مسنجر (Messenger) بسوی این سیـاره پرتاب گردید. ماموریت فضایی دیگری نیزدر سال 2012-2011 انجام خواهد شد. این سیـاره قمر ندارد.سیـاره زهره(Venus)سیـاره زهره کـه به نامـهای ناهید و ونوس (الهه عشق و زیبایی) و زمـین نیز خوانده مـی شود جرمـی است، اندکی کوچکتر از زمـین با قطر 12104 کیلومتر کـه در فاصله متوسط 2/108 مـیلیون کیلومتری خورشید بـه دور آن گردش مـی کند. مدت گردش انتقالی آن 7/224 شبانـه روز زمـینی بـه طول مـی انجامد و گردش وضعی اش را درون مدت 243 شبانـه روز زمـینی انجام مـی دهد. این موضوع دلالت بر چرخش بسیـار آرام و کند سیـاره بدور خود دارد. چگالی سیـاره زهره 5/24 برابر چگالی آب هست که کمـی از چگالی زمـین و عطارد کمتر هست و احتمالاً ساختار درونی آن بـه ساختار درونی زمـین شباهت دارد. یعنی دارای یک هسته مرکزی فلزی، گوشته یـا جبّه ضخیم سیلیکاتی و پوسته ای نازک است. این سیـاره دارای جوّ بسیـار غلیظ و متراکمـی هست که همـیشـه سطح آن را از ديد ما پنـهان مـی دارد. ترکیب جوّ زهره عمدتاً از گاز دی اکسید ...

  • داستان کودکانـه مورچه شجاع نوشته تاتیـانا ماکاروا و نقاشی گنادی پاولیشین ترجمـه سیده خدیجه افضلی

    داستان کودکانـه مورچه شجاع نوشته تاتيانا ماکاروا و نقاشي گنادي پاوليشين ترجمـه سيده خديجه افضلي از انتشارات قائن البته ناشرهاي ديگري هم اين کتاب را درون ايران منتشر کرده اند :   ماكارووا، تاتيانا م‍ورچ‍ه‌ ش‍ج‍اع‌ . ن‍وش‍ت‍ه‌ ت‍ات‍ي‍ان‍ا م‍اک‍ارووا؛ م‍ت‍رج‍م‌ ت‍ران‍ه‌ م‍ش‍رف‍ي‌ . س‍ازم‍ان‌ ن‍ش‍ر ان‍دي‍ش‍ه‌ و ف‍ره‍ن‍گ، سيمين‏ دخت‌ : بي نا ، 1977  (1356) . ??ص . م‍ص‍ور، نقاشي(رن‍گ‍ي‌) گروه سني : (ج،د) 5/28*5/21س.م . 110ريال . زبان فارسي . مورچه هيچگاه از مشكلات نمى‌ترسد و به افراد خانواده ‏اش چگونگى مبارزه با سختي‌ها را مي‌آموزد. توصيفگر : ادبيات ترجمـه/افسانـه ها و قصه هاي روسي/افسانـه جانوري/افسانـه هاي نو/افسانـه هاي استعاري - تمثيلي حشره حشرات جانور حيوان مور موران مورها مورچه مورچگان مرچه مرچگان مر ماجراي خيالي بي مـهره ها بيمـهرگان جانداران کوچک جشن و شادي و سرور و آواز کار و تلاش معاش همت مضاعف پشتکار جمع آوري مايحتاج پيدا کرن غذا و آذوقهب روزي حلال ساختن يک زندگي شرافتمندانـه مرفه پر رفاه بردبار بردباري اميد مقاوم مقاومت قوي شجاع شجاعت خانواده کار گروهي گروه چشم درشت چشمان بزرگ مرکب شرافت شرف مردم مردمان شريف سعي ساعي کوشا کوشش کوشند کوشنده کوشند خانواده دوستي خانوار دوست کار وب کاسب کاسبي داني از بهر چه خداي پر تمکين داد جاي موران بـه زير زمين؟ Увеличить     Makarova Tatiana. The Brave Ant Цена: 500.00 руб. Задайте вопрос по этому товару Автор: Татьяна Макарова Название: The Brave Ant (Отважный муравей) Перевод Фаины Соласко Издательство: Радуга Год издания: 1989 Художник: Геннадий Павлишин ISBN: 5-05-002473-0 Тип переплета: бумажная обложка Количество страниц: 20 Формат: 22х27,5см Для дошкольного и младшего школьного возраста Тираж: 60 000 Оригинальное название "Сказка о муравье по имени Муравей" Дефекты: надрыв на обложке, загнут уголок Доступен Makarova Tatiana. The Brave Ant Автор: Татьяна Макарова Название: The Brave Ant (Отважный муравей) Перевод Фаины Соласко Издательство: Радуга Год издания: 1989 Художник: Геннадий Павлишин ISBN: 5-05-002473-0 Тип переплета: бумажная обложка Количество страниц: 20 Формат: 22х27,5см Для дошкольного и младшего школьного возраста Тираж: 60 000 Оригинальное название “Сказка о муравье по имени Муравей” Дефекты: надрыв на обложке, загнут уголок "ОТВАЖНЫЙ МУРАВЕЙ" مورچه شجاع  چاپ اتشارات رادوگا شوروي سابق  Brave Ant اما من فقط اين کتاب را درون دسترس داشتم : شابک : 3-94687-964     مورچه شجاع    نويسنده : ...




[شکل کره زمین برای نقاشی کودکان]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 19 Sep 2018 19:14:00 +0000



شکل کره زمین برای نقاشی کودکان

کودکان,دریـافت حسی از فضا-کودکان ,معماری و رنگ-پرشین پرشیـا

هر کودکی، شکل کره زمین برای نقاشی کودکان بر روی کره زمـین، زمانی آرزوی دنیـایی پاک تر را درون دل پرورانده است. شکل کره زمین برای نقاشی کودکان دنیـایی مبرا از این هزاران ازار های زندگی، و در عوض مزین بـه باغ جادویی پر از عجایب، مخفیـانـه – امن – مکانی به منظور تفرج و تماشای بی پایـان انسان ها و محیط پیرامون شان درون تاثیر پذیری متقابلند. شکل کره زمین برای نقاشی کودکان کودکان بـه سبب محدودیت های جسمـی و روانی خود درون قیـاس با بزرگسالان، تاثیر پذیری بیشتر و عمـیق تری داشته و در عوض، تاثیر گذاری کمتری بر محیط دارند و به این ترتیب بیش از بزرگسالان اجباراً تابع شرایط محیطی اند.

 

کودکان حساس ترین و تاثیر پذیرترین گروه سنی جامعه را تشکیل مـی دهند و در حساس ترین و مـهمترین سال های زندگی شان یعنی زمانی کـه پایـه های رشد شخصیتی ذهنی جسمـی و اجتماعی آنـها شکل مـی گیرد که تا زمانی کـه وارد شـهر مـی شوند نیـازمند این هستند که تا زندگی اجتماعی را درون مقیـاس خود تجربه کنند و این امر مستلزم فراهم بودن فضایی کودکانـه و صمـیمانـه است. فضایی بـه دور از هیـاهوی دنیـای بزرگتر، دنیـای پر از شادی با رنگ های زیبا کـه در آن کودک فرصت بیـان افکار تازه و پرورش و رشد استعداد هایش را داشته باشد، فضایی کـه زمـینـه ای مناسب به منظور خلاقیت کودکان فراهم آورد.

 

● دریـافت حسی کودک از فضا

کودک حتما در برخورد با احجام و بناها و همـین طور درون ارتباط و زندگی درون آنـها احساس راحتی ، عدم ترس و آرامش کند. تاریکی بیش از هر چیز دیگری بـه اضافه فرمـهای نامتناسب او را مـی ترساند.

فضاهایی با رنگهای شاد و روشن و گاهی رنگهایی با فرمـهای نامشخص (مثل حالتی کـه در نقاشی با آبرنگ پدیدمـی آید) موضوعات رویـائی و خیـال انگیز را القا مـی کند و در کودک احساسی چون عاطفی ، رفیق ، مـهربان ، رویـائی و پروازدهنده بودن را القا مـی کند. همچنان کـه فضاها به منظور کودکانی با سن بالاتر طراحی گردد از رنگهایی ملایم با مرزهای مشخص ، جزئیـات بیشتر درون بنا و انحناهای نرم درون طراحی فضا مـی توان استفاده کرد. ادراک فضا کار بسیـار دشواری هست . کودک حتما در عین حال هم خود را از دنیـای اطرافش تمـیز دهد و هم این دنیـا را تجزیـه و تحلیل کند. این عمل را بوسیله شناختن اشیـاء اطرافش انجام مـی دهد.

 

 

● کودکان و معماری

لازم هست که دنیـای صنعتی و پرسروصدای ما با ایده آل های انسان متمدن و عناصر تشکیل دهنده فضای زندگی او آشتی کند. تلاش به منظور انسانی فضا حتما برای همـه درون اولویت قرار گیرد. اما بیش از همـه به منظور معماران ، یعنیـانیکه درون یک تمدن کم و بیش شـهرنشین ، مسوول نظام بخشیدن بـه فضا هستند اهمـیت دارد. بدین ترتیب شـهرسازان ، برنامـه ریزان ، پیمانکاران ، متخصصین فضای سبز و هنرمندان همگام با معماران ، کم و بیش درون تجربه هماهنگی بین انسان و محیط اطرافش مسئولند.

محیطی کـه برای کودکان طراحی مـی کنیم، مـی بایست شامل فضاهای زیر باشد:

۱) فضاهای طبیعی (Nature space) مانند درخت و آب و موجودات زنده کـه اساسی ترین و مـهمترین فضا را به منظور کودکان تشکیل مـی دهد.

۲) فضاهای باز (Open space) فضاهای گسترده ای کـه بچه ها بتوانند بـه اندازه دلخواه درون آن بدوند و انرژی های درونیشان را تخلیـه کنند.

۳) فضاهای راه ها (Rood space) راه ها و جاده ها قبل از حضور ماشین، زمـین اصلی بازی بچه ها بوده هست . راه هایی هستند کـه بچه ها درون آن همدیگر را ملاقات مـی کنند و شبکه ای هست که فضاهای متنوع را بـه هم وصل مـی کند.

۴) فضاهایی به منظور ماجرا جویی اینـها فضاهایی هستند پر از پیچیدگی، کـه قوه تجسم و تخیلی کودکان بواسطه بودن درون این فضاها تقویت مـی شود.

۵) فضاهای مخفی (Hide out space) استقلال کودکان از طریق این فضاهای مخفی رشد مـی یـابد.

۶) ساختار های بازی (Play structure space) فضاهایی هستند کـه با ساختار بازی درون یـانشان درون مکان هایی کـه بازی اهمـیت مـی یـابد. این قبیل فضاها بـه عنوان زمـین های بازی شناخته شده است.

 

 

معمار یک مربی هست و بعد از پدر و مادر، اولین مربی کودک هست ؛ تعلیم و تربیت او از طریق اشکال ساخته شده بدست او، کـه محیط اطراف کودک را تشکیل مـی دهند، منتقل مـی شوند. بـه همـین دلیل ارتباط مـیان کودک ، معماری و فضا درون بطن مساله انسانی تمدن قرار دارد.

 

کودک امروز، بـه دلیل رهایی از سنت های پیشین ، راحت تر از انسان بالغ مـی تواند خود را با تازه ها یـا حتی جسارت های معماری و شـهرسازی معاصر تطبیق دهد. او بـه راحتی مـی تواند طرفدار و نیز الهام دهنده اشکال تازه باشد. بنابراین حتما در درجه اول به منظور کودک و شاید که تا حدودی «بوسیله کودک » بـه تدریج تعادل بین فضاهای زندگی هر فرد و فرم های معمارانـه سازنده فضا را برقرار کرد.

 

برای دستیـابی بـه این هدف ، معمار حتما از سویی کودک و فضا و خواستهای او را درک کند و نیـازها و مشکلات او راشناخته و روشـهای برطرف آنـها را بیـابد و از سوی دیگر حتما به محیطی کـه کودک امروز درون آن بـه سر مـی برد آشنا باشد و آن را بـه خوبی درک کند. به منظور تحقق این امر، معماران حتما بر سرعت خود بیفزایند که تا بتوانند بـه پای متخصصین تعلیم و تربیت ، جامعه شناسان ، پزشکان و روان شناسان کـه کم و بیش دنیـای کودکی را بطور کامل شناخته اند، برسند.

 

پیشرفت و شناخت از خود،هم ارز و مکمل ادراک فضاست . بواسطه یک یـادگیری طولانی کـه تمام دوران کودکی را درون برمـی گیرد یـاد مـی گیریم کـه برفضا تسلط پیدا کنیم همانطور کـه یـاد گرفته بودیم بـه وجود خود تسلط داشته باشیم . نحوه بـه وقوع پیوستن این یـادگیری بر پایـه تعادل درونی ما استوار هست . بـه همـین دلیل اولین تجربیـات کودک درون این رابطه بسیـار مـهم هستند. تعلیم و تربیت موفق و صحیح حتما بدون ایجاد برخوردهای جدی ، او را درون پیدا موقعیتش درون فضا یـاری دهد که تا بتواند مرکزیت خود را درون آن بیـابد. منظور از این فضا، یک محدوده سرد هندسی نیست بلکه هدف فضایی فعال و تأثیرگذار هست . این فضا درون عین حال هم دارای امنیت هست و هم آزادی . فضایی کـه ما را دربرگرفته هست در شکل گیری شخصیت ما شرکت مـی کند و خلوت ما را محافظت مـی نماید. این فضا، برحسب هر شخصی یـا دوران مختلف زندگی ، بزرگ و کوچک مـی شود.

 

فرد مـی تواند بـه راحتی درون این فضا کـه به نسبت اعمال او کوچک و بزرگ مـی شود خود را بیـابد بعد فضا یک محیط عادی نیست بلکه یک واقعیت روانشناختی زنده و پویـا هست ، این فضا نباید خود را بر ما تحمـیل کند بلکه حتما متناسب با شخصیت ما شکل گیرد.

 

اما درون این رابطه ، دوران صنعتی ما نیز ابعاد مساله را پیچیده تر کرده هست . از ابتدای این قرن عوامل تشکیل دهنده فضا دچار تغییر و تحولات عمـیق شده اند. پدران ما درون فضایی با مقیـاس انسانی زندگی مـی کرده اند، حال آنکه فضای امروز ابعاد متفاوتی دارد و بطور قابل ملاحظه ای تغییر کرده هست . ظهور شـهرهای بزرگ با ساختمانـهای عظیم ، تراکم قابل ملاحظه انسان ها، افزایش تعداد اتومبیل ها، استفاده همگانی از وسایل ارتباط جمعی ، همـه و همـه محیط جدیدی را به منظور انسان معاصر بوجود مـی آورند کـه نـه تنـها هنوز بطور کامل بـه آن خونگرفته هست بلکه بـه دلیل تحولات مستمر تکنولوژیکی و نتیجتاً تغییر دایمـی فضاها، فرصت لازم به منظور خوگرفتن بـه آن را نیز نمـی یـابد.

 

● کودکان و رنگ ها

رنگ ها درون شخصیت انسان ها، بخصوص کودکان تاثیر بسزایی داشته، باعث ایجاد تجربه های هیجانی از قبیل شادی، خنده، غم، اندوه، آرامش، تحریک پذیری، سکون و هیجان مـی شود. درون کودکان این خصیصه شدت مـی یـابد، آنان بـه سبب روح پاک و بی آلایش و شاد و پر طراوت خویش رنگ های زنده و مرکب کـه در ترکیبی مناسب با هم قرار گرفته باشند را ترجیح مـی دهند این موضوعی هست که رد طراحی و تزئین و رنگ آمـیزی فضاهای داخلی و ترکیبات مناسب رنگی فضاهای طبیعی حتما مورد توجه قرار گیرد با رنگ های مختلف مـی توان اندازه و وزن یک شی معین را کوچک یـا بزرگ، سبک یـا سنگین جلوه داد. اصولاً رنگ های گرم و روشن باعث توسعه اشیـاء شده بـه آنـها وسعت مـی دهند و بالعرنگ های سرد و تیره باعث مـی شوند اشیـاء کوچکتر از اندازه خود بـه نظر آیند.

کودکان و روانشناسی رنگ ها

رنگ ها سه دسته اند:

۱) اصلی کـه شامل سه رنگ قرمز – آبی و زرد مـی شوند.

۲) فرعی کـه از ترکیب سه رنگ اصلی بـه دست مـی آیند مثل سبز – نارنجی – بنفش

۳) رنگ های مـیانـه کـه از ترکیب رنگ اصلی بـه علاوه رنگ فرعی بدست مـی آید کـه ۶ عدد هستند زرد مایل بـه سبز و غیره – آبی مایل بـه سبز و ...

 

 

از رنگ بـه ۲ طریق استفاده مـی کنند.

۱) نمونـه سازی طبیعی و عینی مثلاً دریـا بـه رنگ آبی و چمن بـه رنگ سبز رسم مـی شود.

۲) استفاده از رنگ هایی کـه به طور ناخودآگاه بـه ذهن مـی رسند و قانون خاصی ندارند.

در مبحث هنر، رنگ بـه خودی خود وسیله پر قدرتی به منظور بیـان و نشان حالت های عمـیق درونی هست نقاشی کودکان نمونـه روشنی از ارائه رنگ های متنوع درون سطح وسیع مـی باشد. فقدان رنگ درون تمام یـا قسمتی از موضوع نقاشی کودکان نشانگر خلاء عاطفی و یـا گاهی دلیل بر گرایش های ضد اجتماعی اوست کودکان سازگار درون نقاشی های خود از ۵ رنگ استفاده مـی کنند درون حالی کـه کودکان گوشـه گیر و یـا آنـها کـه ارتباط با دنیـای خارج را دوست ندارند بیشتر از یک یـا دو رنگ بکار نمـی برند.

 

رنگ های گرم تحریک کننده، سبب فعالیت، جنب و جوش، الهام دهنده روشنی، شادی زندگی و مولد حرکتند، درون حالی کـه رنگ های سرد بر عموجد حالت های انفعالی، سکون، بی حرکتی و تلقین کننده غم و اندوه هستند. تماشای رنگ های گرم مـیزان ضربان قلب را تشدید مـی کند و برای فضای پر هیجان کاربرد دارند درون مـیان رنگ های گرم، رنگ سرخ بقدری نافذ و سریع الحرکت هست که از هر رنگ دیگر زودتر بـه چشم مـی خورد.

 

● دریـافت رنگ ها

کودکان توجه بیشتری بـه رنگ های اشباع شده اولیـه دارند. چنین بـه نظر مـی رسد کـه عالعمل های اولیـه کودکان نسبت بـه رنگ ها درون اثر خصوصیـات عاطفی بروز مـی کند ولی با گذشت زمان، کودک یـاد مـی گیرد کـه آنـها را مشاهده نماید و دقیقاً آنـها را درک کند. با این وجود حتما اذعان کرد کـه در یک آزمایش نوزادان ۱۵ روزه ، آنـها توانستند نورهای رنگی منعشده برروی دیوار را از همدیگر تمـیز دهند. رنگ قرمز اولین رنگی هست که کودکان بطور صحیح از آن نام مـی برند و بعضی اوقات رنگ آبی را کودکان بعنوان رنگ ضد قرمز مـی دانند. درون بعضی مواقع کودکان رنگها را با اشیـایی کـه بدان رنگها هستند بخاطر مـی آورند و مثلا مـی گویند زرد مانند زرده تخم مرغ .

موضوع فوق نشان مـی دهد کـه کودک بـه کندی قادر خواهد بود کـه رنگها را از اشیـاء انتزاع نموده و آنـها را بعنوان خصوصیـات مستقلی بخاطر آورد.

 

تاثیر شرایط محیطی:

۱) نور و روشنایی: شکل کره زمین برای نقاشی کودکان نور یکی از اصول معماری درون تامـین آسایش بصری فضا مـی باشد کـه تاثیرات روانی آن درون انسان ها متفاوت است. تحقیقات ثابت کرده هست که نور طبیعی و شفاف بر روی حواس کودکان تاثیر مبتنی وارد از دید کودکان این فضاها دوستانـه و با نشاط هستند. نور کافی و نورپردازی مناسب درون فضاها موجب مـی شود کـه مـیل و رغبت کودکان افزایش یـابد.

۲) دقت عمل و تمرکز حواس افزایش یـابد و سلامتی چشم و قدرت بینایی محفوظ مانده و از خستگی اعصاب جلوگیری مـی کند.

۳) باعث ایجاد تنوع و تاکید فضایی مـی شود.

 

از آنجا کـه کودکان درون پذیرش تنش و خستگی تحمل کمتری دارند، از نور پردازی های ادارای تضاد شدید، چه بصورت مصنوعی و چه بـه صورت طبیعی کـه باعث ایجاد خستگی و تنش مـی شود، حتما پرهیز کرد.

 

در نتیجه نور ملایم و یکنواخت درون مورد فضاهای کودکان مطلوب بـه نظر مـی رسد. البته بـه جز درون مواردی کـه با تنوع درون نور پردازی سعی درون تاکید فضایی داریم.

 

سر و صدا: کودکان صداها را دوست دارند و به طور کلی صداهای ملایم زمـینـه، بـه تخیل کودکان کمک مـی کند و آنـها را بـه زندگی بیرون مرتبط مـی سازد سر و صدای ناشی از ترافیک کاربری های تجاری و کارگاه های صنعتی از اصوات نامطلوب فضاهای کودکان هستند. این فضاها نباید از لحاظ آگوستیکی مرده باشند.

 

تهویـه به منظور کار با حداقل خستگی و تامـین سلامت کودکان، تهویـه خوب درون فضاهای آموزشی، مخصوصاً درون کلاس درس ضروری است.

۱) تعیین صحیح محل وقوع بازشوها نسبت بـه جهت وزش باد.

۲) استفاده از مصالح مناسب درون جداره ها.

۳) استفاده از گیـاهان و درختان جهت تهویـه طبیعی محیط پیرامون.

 

 

   منابع:
پیـازه، ژان، روان شناسی کودک
ابراهیمـی، نادر، مقدمـه ای بر مصورسازی کتاب کودک
مزمن، جرج، کودک، فضا، معماری
رؤف، علی _ صابریـان، معصومـه، یـاد گرفتن به منظور یـاد دادن
مجلة پیـام یونسکو، شماره ۲۵۲
 




[شکل کره زمین برای نقاشی کودکان]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 16 Sep 2018 02:50:00 +0000



شکل کره زمین برای نقاشی کودکان

زمـین دوست داشتنی و هنرکودکان :: آموزش تکنیکهای نقاشی کودکان


زمـین دوست داشتنی و هنر کودکان

 شاید این درس را هم بشود بـه عنوان یک پروژه خاص هنری با اه بیشمار درون نطر گرفت به منظور هنر کودکان، شکل کره زمین برای نقاشی کودکان نقاشی کودکان ،کاردستی و هر آنچه کـه شما فکر مـیکنید درون ساختار هنرکودکان مـی گنجدو مـیشود با این موضوع آموزشـهای خاصی را بـه کودکان انتقال داد زمـین دوست داشتنی این عنوان درسی هست که من مـیخواهم امروز با شما درون مـیان بگذارم و شما با توجه بـه خلاقیت های بالای خود این درس را بـه کودکان آموزش دهید . شکل کره زمین برای نقاشی کودکان درون نظر داشته باشید خلاقیت کودکان همـیشـه هدف اصلی ما بوده و هست    ... شکل کره زمین برای نقاشی کودکان علیرضا قالیجاری   آقای مـهربان ( نام برند شرکت )کانال تلگرام هنر کودکان کانال سرگرمـی نیست یک تخصصی وآموزش است    صفحه اینستاگرام هم داریم 

                                    

 زمـین دوست داشتنی

زمـین با شکل گرد خود با کشورها و دریـاهای مختلف با آدمـهای متفاوت از لحاظ نژادی و زبان با انواع و اقسام نوع آب و هوا حیوانات و انواع مختلف پوشش گیـاهی خانـه بزرگ ماست کـه بر روی آن زندگی مـیکنیم  مطمنا زمـین بزرگترین معلم هنر به منظور تمام اقشار جامعه هست زمـینی سرشار از رنگها و زیبایی ها و... .در این درس مـیخواهیم ضمن بیـان نکات آموزشی وتربیتی بـه یک پروزه هنری مـهم اشاره کنم و بعضی از قسمتها را به منظور شما شرح دهم  بحثی کـه الان با توجه بـه شرایط اقلیمـی و ضعیت آب و هوایی و خشک سالی و کم بود آب بـه نظر موضوع مـهمـی به منظور کودکان مـیتواند باشد و ضمنا بـه کارهای هنری و جذاب نیز خواهیم رسید

زمـین محل زندگی

در ابتدای این پروژه به منظور کودکان شرح دهید کـه زمـین درون منظومـه شمسی قرار دارد و اینکه زمـین بـه صورت یک توپ بزرگ بـه دور خودش و دور خورشید مـیچرخد بهتر هست این توضیحات را با تصاویری کـه تهیـه مـیکنید یـا روی تخته مـیکشید شرح دهید که تا برای بچه ها قابل فهم تر باشد بعد درون باره قاره ها بعد کشورها و بعد مردمان و زبان و نوع نژاد آنـها حرف بزنید

درس اول کره زمـین را بکشید

با رنگ سبز و آبی  دایره را طوری رنگ بزنند کـه شبیـه کره زمـین باشد درون این درس مـهم نیست قاره های شبیـه باشد فقط درک اینکه خشکی ها سبز و دریـا ها آبی هستند کافی هست . درون رنگ زدن و تکنیک آن بچه ها آزاد هستند هر طور کـه دوست دارند رنگ بزنند منظور با قلم مو با انگشت بـه صورت خط  بـه صورت نقطه ای و هر تکنیکی کـه کودک خودش دلش مـیخواهد

توجه : شکل کره زمین برای نقاشی کودکان تمام این تکنیک ها ی نقاشی کودک درون این وبلاگ موجود است

درس بعدی درخت بـه عنوان منبع حیـات زمـین

 شما مـیدانید کـه اکسیژن لازم به منظور انسان ها و موجودات از طریق درختان بـه وجود مـی آیند از این رو حفظ درختان به منظور زنده ماندن انسانـها و حیوانات لازم هست با یک توضیح ساده درون این خصوص این قسمت را مـیتوانید بـه این صورت شروع کنید کـه از بچه ها بخواهید یک زمـین به منظور شما بکشند بعد روی زمـین دور که تا دور آن درخت بکشند و بعد رنگ آمـیزنی کنند درون رنگ آمـیزی مـیتوانند از چند تکنیک استفاده کنند . مـیخواهیم به منظور بچه ها جا بیفتد کـه زمـین با درختان حیـات دارد و درختان نقش مـهمـی درون زندگی زمـین خواهد داشت

درس سوم آدمـها با نژاد های مختلف

در این درس ما مـیخواهیم بـه بچه ها یـاد بدهیم که  انسانـهای زیـادی روی کره زمـین زندگی مـیکنند کـه هر قاره و کشوری داری زبان و نژاد خاص خودش هست مثلا درون قاره آفریقا سیـاه پوستان درون قاره آسیـا سفید و زرد پوستان درون آمریکا سرخ پوستان و... باز محوریت زندگی آدمـها روی کره زمـین هست از این رو بچه ها زمـین را مـیکشند و دو که تا دور آن را آدمـها با لباس های مختلف و رنگ  چهره های مختلف کشیده مـیشود و بعد رتگ آمـیزی .


درس چهارم نقاشی زمـین با خمـیر مجسمـه

در این درس شما یک الگوی خطی زمـین بـه صورت آماده بـه کودک بدهید و از او بخواهید با دوخمـیر مجسمـه بـه رنگ سبز و آبی  زمـین را درست کنند کودک با تکه های خمـیر سعی مـیکند دریـاها را با آبی و خشکی ها را با سبز بپوشاند

درس چهارم کاردستی های خلاقانـه  زمـین

در این جلسه ما همان موضوع زمـین مـیخواهیم با بچه ها چند کاردستی کار کنیم کـه ساده و به صورت تزینی خواهد بود یکی کلاه با موضوع زمـین خواهد بود کـه در تصویر مـی بینید بعد آویزهای سقفی با موضوع زمـین کـه روی طلق شفاف کشیده و رنگ آمـیزی مـیشود .

 

  

 

نتیجه گیری

توجه بـه بعضی از موضوعات و تلاش به منظور فعالیت بیشتر کودکان  یکی از اه آموزش و پرورش کودکان بوده و هست درون این درس شما با مقوله زمـین و حساسیت هاآن با توجه بـه آلودگی ها و مشکلات زیـاد کـه از سوی بشر به منظور زمـین بـه وجود آماده سعی کنید کودکان یـاد بگیرند که تا از زمـین محیط زیست و... مراقبت کنند درون این درس کودک با زمـین شکل آن آبها و دریـاها قاره ه نژادهای مختلف و.. آشنا مـیشود و در کنار آن یـاد مـیگیرد که تا به محیط زیست توجه بیشتری داشته باشد .

  

 

 

 

 




[شکل کره زمین برای نقاشی کودکان]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 15 Sep 2018 08:56:00 +0000



تمامی مطالب این سایت به صورت اتوماتیک توسط موتورهای جستجو و یا جستجو مستقیم بازدیدکنندگان جمع آوری شده است
هیچ مطلبی توسط این سایت مورد تایید نیست.
در صورت وجود مطلب غیرمجاز، جهت حذف به ایمیل زیر پیام ارسال نمایید
i.video.ir@gmail.com