موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است

موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است ردبول و سیستم بحث بر انگیز دیفیوزر دوگانـه (Double Diffuser ... | به بهانـه 38 سالگی والنتینو روسی؛ اعجوبه ای درون پی تبدیل ... | مسخت‌تر از سباستین - فرمول یک ایران | F1 IRAN | طرفداری | شبکه اجتماعی ورزشی | روزنامـه ایران ورزشی | شماره :5483 | تاریخ 1395/7/27 |

موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است

ردبول و سیستم بحث بر انگیز دیفیوزر دوگانـه (Double Diffuser ...

فرمول یک ایران – همانطور کـه مـیدانیم چسبندگی درون قسمت عقب خودرو یکی از عوامل مـهم و تاثیر گذار درون رانندگی است. موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است اگر راننده احساس چسبندگی را درون قسمت عقب خودرو داشته باشد با اعتماد بـه نفس بیشتری بـه زدن زمان های سریع روی مـی آورد.

دیفیوزر یک دستگاه ساده درون قسمت زیر و عقب خودرو هست که یک منطقه کم فشار را به منظور ایجاد نیروی رو بـه پایین (downforce) ایجاد مـی کند.

دیفیوزر دمنده یـا دیفیوزر دوگانـه (double diffuser یـا blown diffuser)اساسا راهی به منظور استفاده از گاز های خروجی اگزوز و هدایت آن بـه زیر خودرو به منظور ایجاد نیروی رو بـه پایین بیشتر است.

هدف از طراحی این سیستم دو چیز بود :

۱) کم اختلالات هوا درون اطراف چرخ های عقب

۲) افزایش جریـان هوای کم فشار زیر خودرو بـه جهت افزایش نیروی رو بـه پایین(downforce)

بر خلاف تصورات این سیستم یک فکر جدید نیست، موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است ایده اولیـه این کار بـه سال ۱۹۸۳ زمانی کـه شرکت رنو به منظور اولین بار مسیر اگزوز خود را بـه سمت دیفیوزر منحرف کرد (خودروی RE40) این طرح توسط ژان کلود مـیگوت اجرا شد اما بـه دلیل طراحی ابتدایی دیفیوزر (طرح بدون شبکه و صاف درون زیر خودرو) شکست خورد.

همـه مـی دانیم درون خودروهای امروزی اگزوز بالای جعبه دنده و سیستم تعلیق عقب قرار دارد. موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است این کار هیچ مزیت ائرودینامـیکی ندارد.

اگزوز بدلیل بوجود آوردن یک جریـان قوی هوا مـی تواند بسیـار مورد توجه قرار بگیرد و این دلیل توسعه و تحقیق تیم ها درون این قسمت درون سال های زیـادی بوده است. این ایده بسیـار خوب و موفقی بود، مشکلی کـه پیش روی مـهندسین بود موقعیت دریچه و مقدار سرعت خروجی گاز بود کـه در طول مسابقه ثابت نمـی ماند.

اساسی ترین چالش درون طراحی این بود کـه هنگامـی راننده درون طول مسیر پیست مداوم از پدال گاز و ترمز استفاده مـی کرد، با استفاده از پدال گاز اگزوز، گاز خروجی خود را بـه دیفیوزر مـی داد و نیروی رو بـه پایین تولید مـی کرد اما بـه هنگام پیچیدن راننده پای خود را از پدال گاز برداشته و این اثر منفی درون آئرودینامـیک داشت.

یعنی درست هنگامـی کـه بالا ترین نیـاز بـه نیروی رو بـه پایین بود راننده آن را از دست مـی داد. درون موتور های توربو گاز خروجی اگزوز تقریبا جریـان ثابتی دارد و این مشکل بدلیل جریـان ثابت هوا حل مـی شد.

در سال های اخیر تحقیقان زیـادی روی اگزوز و اثرات آن درون آئرودینامـیک شده کـه نتیجه آن جایجایی اگزوز بـه لبه بالایی عقب بدنـه شده بود.

در طراحی موتور یکی از عوامل تاثیر گذار دور موتور بالا بود و مـهندسین همـیشـه سعی درون بالا نگه داشتن دور موتور داشته اند.

در سال های قبل از ۲۰۱۴ موتور ها هشت سیلندر با دوران ۱۸۰۰۰ دور درون دقیقه استفاده مـی شد‌.‌‍

طول لوله اگزوز با دوران موتور رابطه عدارد، هر چه دوران بالاتر باشد طول لوله خروجی اگزوز کوتاه تر مـی شود. درون سال های دور (دهه هشتاد) شروع طراحی این سیستم بود.

در آن زمان فراری با کوتا لبه خارجی و خروجی اگزوز از سیلندر به منظور رسیدن بـه لبه خارجی بدنـه بود .این کار بهتر از درگیر شدن جریـان خروجی با قسمتی از دیفیوزر بود.

ادرین نیوی مدیر فنی وقت مکلارن درون خودروی MP4-17. به منظور بهبود اثر اگزوز خروجی اگزوز را بـه زیر سینی کف خودرو برد، اما مشکل این کار بـه هنگام بالا رفتن دور موتور بود.

این دو راهکار هنوز هم جای بهیود و پیشرفت داشتند. اینجا محدودیت هایی به منظور اثر گاز خروجی اگزوز وجود داشت. تیم ها اجازه خم لوله اگزوز را بـه سمت دیفیوزر نداشتند.

از گاز خروجی نمـی توان به منظور برای بالا بردن جریـان درون جایی کـه اثر کم یـا با کیفیت پایین وجود داشت ( مسیر طولانی مکلارن بـه زیر) یـا به منظور افزایش جریـان و روان تر شدن جریـان (بال عقب فراری)استفاده کرد.

در دهه هشتاد قوانین مربوط بـه طول و عرض و محل قرار گیری محور عقب بارها تغییر کرد. قسمت بالای دیفیوزر درون سال های متوالی مورد تحقیق و باز طراحی قرار گرفت.

در این قسمت فلپی بـه نام gurney طراحی شد کـه گاز خروجی اگزوز را بـه قسمت داخلی دیفیوزر هدایت مـی کرد و باعث افزایش جریـان هوا و نیروی رو بـه پایین بود.

با قوانین کاهش نیروی رو بـه پایین درون سال ۲۰۰۹ دیفیوزر همچنان یک بخش اساسی درون طراحی تیم ها بود. تیم های حاضر درون فرمول یک درون همان سال با استفاده از ضعف قوانین به منظور ایجاد یک خروجی اضافی درون زیر و خروجی بزرگتر اگزوز اقدام د(این سیستم بـه دیفیوزر دوگانـه یـا double diffuser معروف شد).

در سال ۲۰۱۰ تیم ها با قوانین دست و پا گیر کمتری روبرو بودند. با این حال ادرین نیوی با توجه بـه تجربه و طرح های گذشته دست بـه طراحی مجدد این سیستم زد.

او با طراحی دوباره سیستم تعلیق عقب و قرار خروجی درون زیر بدنـه بـه یک سیستم کامل به منظور دیفیوزر قابل کنترل هنگام رانندگی کـه باعث افزایش جریـان درون بالا و پایین دیفیوزر مـی شد کـه در نتیجه آن افزایش نیروی رو بـه پایین مـی شد.

تیم ردبول با خودروی بازطراحی درون اخرین روز تمرین پیش فصل ۲۰۱۰ همگان را شگفت زده کرد. خودروی RB6 با خروجی اگزوز کوچک بود گرچه این سیستم با طراحی ساده تر درون خودروی RB5 تست شده بود اما تیم درون آخرین روز از سیستم تکامل یـافته خود رونمایی کرد.

خروجی اگزوز با حرارت بالا یکی از عوامل تاثیر گذار بر سیستم تعلیق عقب بود کـه با ایجاد یک لایـه محافظ حرارتی به منظور بازوهای سیستم تعلیق عقب با طلا و بعد ها سرامـیک این مشکل را برطرف د.

بر خلاف تصور عموم این سیستم مختص ردبول نبود. از بعضی جهات قرار گرفتن اگزوز درون کنار بازوهای سیستم تعلیق مناسب نبود. محل قرار گیری اگزوز یکی از چالش های تیم ها بود. یکی از راه حل ها باریک و کوتاه بازوهای سیستم تعلیق بود.

مکلارن و ویرجین ریسینگ از این تکنیک بهره بردند. اما ادرین نیوی راه حل پیچیده تری به منظور RB6 طراحی کرد کـه برای اولین بار رونمایی مـی شد. او با طراحی یک پنجره عمودی درون دیفیوزر اجازه حرکت گازهای خروجی بـه زیر و اطراف دیفیوزر داد کـه البته مقداری اتلاف انرژی داشت اما باعث افزایش مناسب جریـان هوا مـی شد.

با تمام این مسائل مشکل اصلی هنوز پابرجا بود و بحث باز و بسته بودن دریچه گاز مطرح بود. با برداشتن پا از پدال گاز هوایی بـه دیفیوزر نمـیرسید و درست درون لحظه ای کـه راننده بـه نیروی رو بـه پایین نیـاز داشت (داخل پیچ) آن را از دست مـی داد.

یکی از اسرار ردبول مربوط بـه تنظیمات و طراحی موتور رنو بود. تیم با وادار موتور بـه استفاده از گاز حتی درون زمانی کـه راننده پای خود را پدال گاز برمـیداشت. ردبول این تکنولوژی را با حمایت فوق العاده تامـین کننده موتور خود رنو ارتقا داد.

این تکنولوژی جدید نیست، این تکنولوژی مخصوص موتورهای توربو بود و برای جبران عقب ماندگی توربو صورت مـیگرفت. رنو بدلیل حضور درون مسابقات رالی درون این زمـینـه تجربه بالایی داشت. شرکت های سازنده موتور سعی داشتند با تغییراتی بـه این ویژگی دست پیدا کنند. این کار با بوجود آوردن جریـان هوای سرد یـا گرم درون زمانی کـه پدال گاز درگیر نبود صورت مـیگرفت(به اصطلاح Engine off- Throttle overun)

جریـان هوای خروجی سرد موتور: موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است هنگامـی کـه راننده پای خود را از پدال گاز برمـیدارد جریـان سوخت و انفجار درون سیلندر قطع مـیشود تیم با طراحی مجدد موتور کاری د کـه با برداشتن پا از پدال گاز هنوز هوا وارد موتور شده و با ترکیب با سوخت از موتور خارج مـی شد.

با این کار با رها گاز هنوز اگزوز حدود ۷۵٪ گاز خروجی تولید مـیکرد. درون اینجا موتور همانند پمپ هوا عمل مـی کرد. بدلیل سرد بودن هوای خروجی بـه این جریـان خروجی هوای سرد موتور گفته مـی شد کـه رنو از این تکنیک استفاده مـی کرد.

جریـان هوای خروجی گرم موتور: بعضی دیگر از تیم ها ( فراری و مکلارن کـه از موتور های فراری و مرسدس استفاده مـیکنند) یک گام بـه جلوتر برداشتند و با ترکیب سوخت با هوای ورودی آن را بـه سمت اگزوز کـه حرارت بالایی داشت هدایت مـید. این کار باعث مشتعل شدن سوخت درون اگزوز و در نتیجه بوجود آمدن جریـان قویتر و سریعتر مـی شد. بـه این دلیل بـه آن جریـان خروجی گرم موتور گفته مـی شود.

جریـان گرم بدلیل قدرت و سرعت بالا درون هر دور حدود ۱ ثانیـه و جریـان سرد حدود ۰/۳ که تا ۰/۴ ثانیـه برتری بوجود مـی آوردند.(به رقابت نزدیک بین تیم های درون فصل ۲۰۱۰ توجه کنید)

اما……

جنجال ها از وقتی شروع شد کـه فدراسیون جهانی اتومبیل رانی (FIA) محدودیت استفاده از فقط ۱۰٪ از دریچه گاز موقعی کـه راننده از پدال گاز استفاده نمـی کند را تعیین کرد.

چارلی وایتینگ مدیر فنی FIA احساس کرد کـه استفاده از دیفیوزر های دمنده غیر قانونی است. طبق قوانین راننده نباید درون افزایش یـا کاهش نیروی رو بـه پایین نقشی داشته باشد کـه در اینجا با استفاده از پدال گاز نیرو رو بـه پایین ایجاد مـی شد.

بنابراین هر گونـه استفاده از موتور به منظور تولید جریـان هوا بـه دیفیوزر ممنوع اعلام شد.

در دستور العمل جدید FIA استفاده از جریـان خروجی گرم را بـه طور کامل ممنوع اما به منظور جریـان هوای سرد فقط محدودیت ۱۰٪ را درون نظر گرفت.

این محدودیت از استفاده ۲۰٪ دریچه گاز درون ۱۸۰۰۰ دور درون دقیقه بـه ۱۰٪ درون ۱۲۰۰۰ دور درون دقیقه کاهش یـافت.

این موضوع اعتراض تیم هایی کـه از جریـان گرم را استفاده مـی د را بدنبال داشت و بزرگترین بازنده ها مکلارن و فراری بودند.

از انجا کـه تیم ردبول تنـها مدعی بود کـه از جریـان هوای سرد استفاده مـی کرد توانست درون فصل ۲۰۱۱ با خودروی RB7 فصلی بی رقیب را پشت سر بگذارد.

این نوشته را بـه اشتراک بگذارید:




[موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Tue, 17 Jul 2018 19:54:00 +0000



موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است

به بهانـه 38 سالگی والنتینو روسی؛ اعجوبه ای درون پی تبدیل ...

طرفداری - با وجود جوان تر هایی مانند مارک مارکز و خورخه لورنزو کـه طی سالیـان اخیر دست والنتینو روسی را از قهرمانی جهان کوتاه کرده اند اما هنوز هم از استرالیـا که تا ژاپن و هلند درون هنگام گرند پری ها بیشترین چیزی کـه در بین سکوهای تماشاگران بـه چشم مـی خورد پرچم های زردی هست که روی آنـها عدد 46 نقش بسته و هنوز هم امـید دارند که تا بار دیگر فریـاد قهرمانی یکی از بزرگترین اسطوره های موتور اسپورت را بشنوند.

زمانی کـه در سال 2015 روسی گرند پری آرژانتین را فتح کرد، موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است مارادونا درون ستایش او گفت:

روسی ورزشکاری بزرگ به منظور همـه است. موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است فردی کـه خدمات زیـادی بـه تاریخ ورزش کرده است. موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است او جایگاهی برابر مسی دارد.

 

روسی از کودکی تحت تاثیر پدرش، گرازیـانو بـه موتور علاقه پیدا کرد. اما مادر او نیز مانند هر مادر دیگری نگران سلامت فرزندش بود و مخالفی جدی به منظور سوار شدن او بر موتور. درون نتیجه او بـه جای موتور سوار ماشین های کارتینگ شد اما با پافشاری بلاخره توانست بـه موتور بازگردد و در حالی کـه فقط 5 ساله بود روی موتور 100 سی سی کـه پدرش به منظور او تهیـه کرده بود نشست. او درون حالی درون سن 17 سالگی خانـه را به منظور موفقیت ترک کرد کـه اکنون درون 38 سالگی و بعد از جدایی از نامزد خود مجددا درون شـهر اوربیو کـه تنـها 15 هزار نفر جمعیت دارد درون کنار پدر و مادر خود زنگی مـی کند و در پیست اختصاصی خود تمرین مـی کند.

استعداد او درون کشوری مانند ایتالیـا کـه یکی از قطب های موتورسواری جهان هست خیلی زود نمایـان شد و در سال 1994 بـه تیم آپریلا پیوست. روند چشمگیر پیشرفت روسی ادمـه داشت و او درون سال 1997 و در کلاس 125 سی سی اولین عنوان قهرمانی جهان خود راب کرد. بعد از این بود کـه روسی بـه کلاس بالاتر درون تیم آپریلا یعنی کلاس 250 سی سی منتقل شد و برای قهرمانی جهان درون این کلاس نیز خیلی صبر نکرد و در سال 1999 به منظور دومـین بار طعم شیرین قهرمانی جهان را چشید.

جسارت و مـهارت بی مانند او باعث شد که تا سرانجام آرزوی جوان اهل اوربینو درون سال 2000 بـه واقعیت تبدیل شود و او با امضا قراردای با تیم هوندا وارد رقابت های موتو جی پی شود. با ورود او بـه موتو جی پی قهرمانی های او نیز همراهش آمدند. 5 قهرمانی متوالی از سال 2001 که تا 2005 او را تبدیل بـه موتوروسواری بی رقیب کرده بود. بعد از دو سال دوری از عنوان قهرمانی او دو بار دیگر درون سال های 2008 و 2009 با یـاماها بر بام جهان تکیـه زد.

مانند هر فرد موفق دیگری روسی نیز تصمـیمات اشتباهی داشت. او درون سال 2011 راهی تیم دوکاتی شد. درون حالی کـه همـه انتظار قهرمانی روسی با موتورهای سریع دوکاتی را داشتند اما چیزی کـه در این دو سال نصیب دکتر شد تنـها دو عنوان هفتمـی و ششمـی بود که تا او بار دیگر چمدان هایش را بـه مقصد یـاماها ببندد.

روسی همواره درون دوران فعالیت خود چالش هایی را با سایر موتوسواران داشته است. اوج این چالش ها و اختلافات بـه سال های اخیر باز مـی گردد. جایی کـه روسی معتقد بود مارک مارکز و خورخه لورنوز با هماهنگی بین خود بارها مانع او برایب عناوین شده اند. این اختلاف ها زمانی شدت گرفت کـه در جریـان گرند پری مالزی درون فصل 2015 روسی با لگد زدن باعث سرنگونی مارک مارکز شد. اتفاقی کـه جریمـه ای به منظور او درون مسابقات آتی درون پی داشت. اتفاقی کـه در پایـان فصل بـه قیمت از دست رفتن عنوان قهرمانی جهان تمام شد. هر چند روسی چندی بعد از مارکز بـه خاطر این اتفاق عذر خواهی کرد.

البته فعالیت های روسی درون موتور اسپورت فقط بـه موتو جی پی خلاصه نمـی شود. کمتری هست که از علاقه روسی بـه فرمول 1 بی اطلاع باشد. هر از گاهی نیز خبری مبنی بر علاقه روسی و تیم هایی مانند فراری به منظور پیوستن او بـه فرمول 1 شنیده شده است. روسی درون سال 2006 و در پیست والنسیـا ماشین فراری را تست کرد. همچنین چندی پیش توتو ولف مدیر تیم مرسدس از علاقه خود به منظور تست خودرو جدید مرسدس توسط روسی گفته بود.

مانند تمام ایتالیـایی ها، فوتبال درون خون روسی نیز جریـان دارد. او یکی از هواداران مشـهور اینتر هست و حتی چندی پیش ابراز امـیدواری کردی بود کـه مسی راهی نراتزوری شود. درون سال 2009 و زمانی کـه روسی به منظور نـهمـین بار قهرمان جهان شد وب سایت رسمـی اینتر این اتفاق را بـه او تبریک گفت.

اکنون روسی درون حالی وارد 38 سالگی شده هست که شاید مانند سال های جوانی بی پروا نباشد اما هنوز هم درون پیست ها با مارکز و لورنزو مـی جنگد. او پیش از این اعلام کرده هست که زمانی بازنشسته خواهد شد کـه بتواند دهمـین عنوان قهرمانی خود درون جهان راب کند.

او درون این خصوص گفته است:

تا زمانی کـه در موتو جی پی باقی بمانم به منظور قهرمانی خواهم جنگید. هر زمان حس کنم دیگر قادر بـه این کار نیستم درون خانـه خواهم ماند و در باغچه خودم را سرگرم مـی کنم.

 روسی درون حالی 38 ساله شد کـه روز تولد خود را درون پیست فیلیپ آیلند استرالیـا و در تست پیش فصل سپری کرده است. او به منظور فصلی آمده مـی شود کـه قطعا با وجود جوانانی مانند مارکز و وینالس و رقیبی دیریرنـه مانند لورنزو، از هر زمان دیگری چالش بر انگیز تر است.

: موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است




[موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Fri, 06 Apr 2018 19:25:00 +0000



موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است

مسخت‌تر از سباستین - فرمول یک ایران | F1 IRAN

فرمول یک ایران – دنیل ریکاردو معتقد هست که مردی کـه در سمت دیگر گاراژ مسابقه ردبول مـی‌نشیند، موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است سخت‌ترین هم تیمـی حاضر درون فرمول یک است.

در سال 2014، هنگامـیکه ریکاردو بـه تیم اصلی ردبول راه پیدا کرد، با مخالفت شدید همتای با سابقه 4 ساله‌ خود، سباستین فتل، روبرو شد.

با این حال درون آن سال ریکاردو درون مسابقه پیروز شد درون صورتیکه راننده آلمانی هیچ جامـی بدست نیـاورد.

هانی باجر(نوعی راسو – لقب ریکاردو) از بین تمام هم تیمـی‌هایی کـه در این هفت سال درون فرمول یک داشته است، مورشتپن را سخت‌ترین آنـها مـی‌داند.

ریکاردو درون مصاحبه با کانال 4 بریتانیـا گفت:

من نمـی‌خواهم چیزی از ارزشـهای سباستین کم کنم، او راننده بزرگی بوده و هست، اما من مرا سخت‌ترین هم تیمـی مـی‌دانم.

امـیدوارم او هم همـین را درباره من بگوید.

ریکاردو و ورشتپن رابطه خوبی با هم درون ردبول دارند اما این رابطه درون گرندپری مجارستان وقتی راننده هلندی باعث خروج زود هنگام  هم تیمـی‌اش درون ابتدای مسابقه شد، مورد محک جدی قرار گرفت.

ریکاردو مجدد این اتفاق را یـادآوری کرد و توضیح داد:

مارشال، من را بـه خارج از مسیر مسابقه راهنمایی کرد. موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است من درون حالتی بودم کـه نمـی خواستمـی بـه من دست بزند. موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است واقعا مـی‌خواستم منتظر بمانم که تا مدوباره از آنجا عبور کند.

در لحظه‌ای کـه حرارتم بالا رفته بود ممکن هست چیزهایی گفته باشم… اما من هنوز هم فکر مـی‌کنم خودم را بخوبی کنترل کردم.

ما بـه حرکت ادامـه دادیم، واضح هست که ناراحت بودم اما شرایط خارج از اختیـار من بود بنابراین چه کاری مـی‌توانستم انجام دهم؟

او مانند یک مرد عذرخواهی کرد کـه خیلی مـهم بود. ما یک جلسه خصوصی داشتیم شبیـه همـین حالتی کـه الان درون آن هستیم اما بدون دوربین و با هم صحبت کردیم کـه خیلی مـهم بود.

ریکاردو، علی رغم پیروزی خوبی کـه در باکو بدست آورد گفت کـه او اصلا درون جایی کـه مـی خواسته هست امسال بـه عنوان یک رقیب ثابت حضور داشته باشد، قرار ندارد.

این راننده 28 ساله گفت:

من حتما بیش از آن چیزی کـه امسال بـه آن دست یـافته‌ام بدست مـی‌آوردم و احساس مـی‌کنم کـه باید اینطور باشد.

وقتی کـه من روی سکو رفتم یـا حتی درون مونزا کـه چهارم شدم خیلی خوشحال شدم.

اما این هدف نـهایی و آنچه کـه مـی‌خواستم نبود با این وجود درون حال حاضر همـه آنچه کـه در وجودم هست بیرون مـی‌ریزم بنابراین بـه اندازه کافی خوشحالم مـی‌کند.

این نوشته را بـه اشتراک بگذارید:
: موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است




[موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 18 Jul 2018 12:15:00 +0000



موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است

طرفداری | شبکه اجتماعی ورزشی

آرژانتین
آمریکا
2
3
27
25
26
24
24
26
21
25
10
15
۰۳/۰۴
12:30

چین
بلغارستان
2
3
18
25
25
18
25
19
17
25
11
15
۰۳/۰۴
16:00

لهستان
کره جنوبی
3
0
25
20
25
18
25
21


۰۳/۰۴
18:30

استرالیـا
ژاپن
1
3
18
25
15
25
25
23
17
25

۰۳/۰۴
19:30

آلمان
ایتالیـا
1
3
18
25
19
25
25
23
20
25

۰۳/۰۴
19:30

روسیـه
کانادا
3
0
26
24
25
14
25
19


۰۳/۰۴
21:30

صربستان
برزیل
0
3
22
25
22
25
24
26


۰۳/۰۴
22:30

فرانسه
ایران
3
1
25
20
24
26
25
20
25
17

۰۳/۰۴
22:30

بلغارستان
آمریکا
1
3
19
25
25
22
19
25
20
25

۰۳/۰۵
12:30

چین
آرژانتین
3
0
25
22
25
21
25
18


۰۳/۰۵
16:00

لهستان
روسیـه
3
0
25
15
25
23
25
23


۰۳/۰۵
18:30

ایتالیـا
برزیل
3
2
18
25
25
19
25
21
24
26
15
8
۰۳/۰۵
19:30

استرالیـا
ایران
0
3
23
25
23
25
21
25


۰۳/۰۵
19:30

کانادا
کره جنوبی
3
0
25
20
25
17
25
19


۰۳/۰۵
21:30

فرانسه
ژاپن
3
1
25
16
20
25
25
20
25
20

۰۳/۰۵
22:30

آلمان
صربستان
1
3
25
19
21
25
16
25
14
25

۰۳/۰۵
22:30

بلغارستان
آرژانتین
3
1
19
25
25
19
25
21
25
22

۰۳/۰۶
12:30

چین
آمریکا
0
3
20
25
24
26
18
25


۰۳/۰۶
16:00

ایران
ژاپن
1
3
22
25
28
30
25
23
23
25

۰۳/۰۶
17:30

لهستان
کانادا
3
1
25
21
26
24
21
25
25
17

۰۳/۰۶
18:30

برزیل
آلمان
3
0
26
24
25
23
26
24


۰۳/۰۶
19:30

فرانسه
استرالیـا
3
0
25
17
25
20
36
34


۰۳/۰۶
20:30

ایتالیـا
صربستان
3
0
25
21
25
18
25
16


۰۳/۰۶
21:30

کره جنوبی
روسیـه
0
3
26
28
21
25
15
25


۰۳/۰۶
21:30

ژاپن
آمریکا
2
3
25
23
25
13
18
25
20
25
10
15
۰۳/۱۱
19:00

لهستان
فرانسه
3
0
25
19
25
20
25
22


۰۳/۱۱
19:00

استرالیـا
روسیـه
1
3
18
25
19
25
25
18
22
25

۰۳/۱۱
19:00

بلغارستان
صربستان
2
3
17
25
25
23
25
23
21
25
14
16
۰۳/۱۱
21:30

چین
آلمان
1
3
25
23
18
25
22
25
21
25

۰۳/۱۱
21:30

برزیل
کره جنوبی
3
0
25
21
25
19
25
19


۰۳/۱۱
22:35

کانادا
ایتالیـا
3
1
22
25
27
25
25
23
25
16

۰۳/۱۲
01:40

آرژانتین
ایران
2
3
25
21
22
25
22
25
26
24
9
15
۰۳/۱۲
04:40

برزیل
ژاپن
3
0
26
24
25
19
25
20


۰۳/۱۲
16:05

لهستان
چین
3
0
25
19
25
18
25
21


۰۳/۱۲
18:30

روسیـه
صربستان
2
3
25
20
23
25
23
25
25
22
12
15
۰۳/۱۲
18:30

کره جنوبی
آمریکا
0
3
23
25
21
25
11
25


۰۳/۱۲
18:40

آلمان
فرانسه
0
3
21
25
18
25
23
25


۰۳/۱۲
21:30

بلغارستان
استرالیـا
0
3
23
25
23
25
24
26


۰۳/۱۲
21:30

ایران
ایتالیـا
0
3
23
25
18
25
20
25


۰۳/۱۳
01:40

آرژانتین
کانادا
1
3
22
25
18
25
26
24
23
25

۰۳/۱۳
04:40

صربستان
استرالیـا
3
2
25
23
25
19
20
25
25
27
15
9
۰۳/۱۳
17:30

کره جنوبی
ژاپن
1
3
18
25
21
25
25
21
25
27

۰۳/۱۳
17:35

لهستان
آلمان
1
3
18
25
21
25
25
21
25
27

۰۳/۱۳
18:30

برزیل
آمریکا
3
2
21
25
20
25
25
19
25
20
20
18
۰۳/۱۳
20:10

بلغارستان
روسیـه
0
3
17
25
15
25
21
25


۰۳/۱۳
21:30

فرانسه
چین
2
3
25
16
22
25
21
25
25
16
13
15
۰۳/۱۳
21:30

ایران
کانادا
1
3
23
25
22
25
25
21
21
25

۰۳/۱۳
23:40

آرژانتین
ایتالیـا
3
0
25
19
33
31
25
20


۰۳/۱۴
02:40

ایتالیـا
لهستان
2
3
17
25
25
21
17
25
31
29
10
15
۰۳/۱۸
15:11

ژاپن
بلغارستان
0
3
14
25
21
25
27
29


۰۳/۱۸
15:12

چین
ایران
0
3
19
25
20
25
15
25


۰۳/۱۸
16:00

روسیـه
برزیل
1
3
21
25
20
25
27
25
18
25

۰۳/۱۸
18:30

آرژانتین
صربستان
1
3
25
20
23
25
15
25
22
25

۰۳/۱۸
19:30

فرانسه
کره جنوبی
3
0
25
21
25
18
25
22


۰۳/۱۸
23:15

آلمان
آمریکا
3
0
25
19
25
22
25
13


۰۳/۱۹
01:10

کانادا
استرالیـا
3
0
25
19
25
24
25
19


۰۳/۱۹
04:10

ایتالیـا
بلغارستان
3
1
25
23
25
19
23
25
25
19

۰۳/۱۹
08:10

ژاپن
لهستان
1
2
16
25
21
25
20
15


۰۳/۱۹
11:40

ایران
برزیل
2
3
17
25
25
23
19
25
25
21
13
15
۰۳/۱۹
16:00

روسیـه
چین
3
0
25
23
25
23
31
29


۰۳/۱۹
18:30

بلغارستان
لهستان
1
3
21
25
26
24
18
25
19
25

۰۳/۲۰
06:40

ژاپن
ایتالیـا
3
2
21
25
25
21
23
25
25
22
15
10
۰۳/۲۰
10:10

فرانسه
صربستان
3
0
31
29
25
16
25
15


۰۳/۲۰
20:30

ایران
لهستان
3
0
26
24
26
24
25
22


۰۳/۲۶
03:00

آمریکا
صربستان
3
0
25
22
25
16
25
14


۰۳/۲۶
05:30

کره جنوبی
ایتالیـا
2
3
23
25
19
25
25
22
25
22
12
15
۰۳/۲۶
09:30

استرالیـا
چین
3
1
25
27
40
38
29
27
25
21

۰۳/۲۶
12:30

آلمان
آرژانتین
3
1
25
19
25
19
20
25
25
22

۰۳/۲۶
18:30

روسیـه
ژاپن
3
0
25
16
25
22
25
23


۰۳/۲۶
21:30

ایران
صربستان
2
3
25
21
22
25
25
27
25
20
11
15
۰۳/۲۶
23:30

آمریکا
لهستان
3
0
25
20
25
19
25
19


۰۳/۲۷
21:51

کره جنوبی
چین
3
0
25
21
25
22
25
22


۰۳/۲۸
21:52

ایتالیـا
استرالیـا
1
3
25
27
25
18
19
25
23
25

۰۳/۲۸
21:52

آرژانتین
ژاپن
2
3
24
26
25
12
25
23
23
25
11
15
۰۳/۲۸
21:57

ایران
آمریکا
0
3
27
29
20
25
24
26


۰۳/۲۸
21:59

کانادا
صربستان
0
3
21
25
18
25
17
25


۰۴/۰۱
12:30

استرالیـا
برزیل
0
3
22
25
19
25
19
25


۰۴/۰۱
15:40

چین
ژاپن
3
1
25
16
25
21
18
25
25
22

۰۴/۰۱
16:00

بلغارستان
آلمان
2
3
25
21
22
25
25
23
23
25
13
15
۰۴/۰۱
16:00

ایران
کره جنوبی
3
1
27
25
23
25
25
22
25
23

۰۴/۰۱
18:30

ایتالیـا
روسیـه
3
0
25
21
25
22
25
20


۰۴/۰۱
23:00

استرالیـا
آرژانتین
1
3
20
25
19
25
25
20
21
25

۰۴/۰۲
12:10

ژاپن
صربستان
1
3
28
26
33
35
21
25
18
25

۰۴/۰۲
12:30

برزیل
لهستان
3
1
25
22
25
23
23
25
25
23

۰۴/۰۲
14:40

چین
کانادا
0
3
21
25
23
25
22
25


۰۴/۰۲
16:00

آلمان
کره جنوبی
3
0
25
23
25
18
25
19


۰۴/۰۲
16:00

ایران
بلغارستان
3
1
25
22
25
15
23
25
25
14

۰۴/۰۲
18:30

آمریکا
روسیـه
0
3
23
25
15
25
23
25


۰۴/۰۲
20:00

ایتالیـا
فرانسه
3
0
25
21
25
22
27
25


۰۴/۰۲
23:00

برزیل
آرژانتین
0
3
23
25
22
25
21
25


۰۴/۰۳
06:40

استرالیـا
لهستان
0
3
16
25
24
26
23
25


۰۴/۰۳
09:40

ژاپن
کانادا
0
3
23
25
20
25
22
25


۰۴/۰۳
12:30

چین
صربستان
1
3
21
25
22
25
25
17
15
25

۰۴/۰۳
16:00

بلغارستان
کره جنوبی
3
2
19
25
25
22
25
18
22
25
15
12
۰۴/۰۳
16:00

ایران
آلمان
3
2
25
20
23
25
25
22
22
25
15
11
۰۴/۰۳
18:30

فرانسه
روسیـه
3
0
25
20
25
13
25
18


۰۴/۰۳
20:00

ایتالیـا
آمریکا
0
3
23
25
17
25
27
29


۰۴/۰۳
23:00

. موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است . موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است : موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است ، موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است




[موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 01:01:00 +0000



موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است

روزنامـه ایران ورزشی | شماره :5483 | تاریخ 1395/7/27

آخرین مرحله از رقابت‌های فرمول یک پیست شیزوکا ژاپن بـه پایـان رسید که تا قهرمانی مرسدس قطعی شود. موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است نیکو رزبرگ راننده آلمانی تیم مرسدس زودتر از سایر رانندگان از خط پایـان پیست شیزوکا عبور کرد که تا تیم مرسدس درون این بخش و در بخش تیمـی قهرمان شود. موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است بعد از رزبرگ آلمانی مورشتاپن هلندی و لوئیس همـیلتون، موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است بـه عنوان دوم و سوم رقابت‌های فرمول یک شیزوکا دست پیدا د. نیکو رزبرگ بعد از قهرمانی درون فرمول یک ژاپن بـه همراه هم تیمـی‌های قهرمانش عکسی بـه یـادگار گرفت و البته شکار بهروز مـهری، عکاس ایرانی خبرگزاری فرانسه شد.
 

: موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است




[موتوجی پی ژاپن هر حرکت مهم است]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Tue, 05 Jun 2018 18:57:00 +0000



تمامی مطالب این سایت به صورت اتوماتیک توسط موتورهای جستجو و یا جستجو مستقیم بازدیدکنندگان جمع آوری شده است
هیچ مطلبی توسط این سایت مورد تایید نیست.
در صورت وجود مطلب غیرمجاز، جهت حذف به ایمیل زیر پیام ارسال نمایید
i.video.ir@gmail.com