مع خون شـهدا
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۰:۱۳:۳۶
شـهدا زنده اند و نزد پروردگارشان روزی مـی خورند بعد شرم کنیدا ز این بی حرمتی ها (2976592) (alef-13)
شـهدا شرمنده ایم . نقاشی در مورد شهیدان مع حرم . نقاشی در مورد شهیدان مع حرم . روزیی از دوستان مـی گفت کـه شاید این مملکت دچار مشکلات و هرج و مرج و فساد و . . . شود اما خون شـهدا و برکت خون آنـها نمـیگذارد انقلاب بـه بیراهه برود و به سمت اقتدار پیش خواهد رفت. با آمدن پیکر مطهر این شـهدای غواص دیدم کـه راست مـیگفت.اینـها حتی جنازه هایشان هم به منظور ما پیـام دارد.حتی جنازه هایشان هم از تسلیم شدن و وادادگی بیزارند. واما هر بـه خون شـهدا و راهشان خیـانت کند (چه با کاریکاتور چه با دزدی و فساد چه با تسلیم درون برابر دشمن) همـین خون شـهدا رسوایش خواهد کرد و بی آبروی زمانـه خواهد شد. (2977331) (alef-13)
لعنت بر هركسي كه عامدانـه بـه ساحت مقدس شـهيدان -كه از جان براي دين و ميهنمان مايه گذاشتند- جسارت ميكنند!
وزارت ارشاد هم كه تعطيليه تعطيله! روحاني جدا برايت متاسفم!!! (2977988) (alef-13)
این نشان ضعف این قشر و همفکرانشون درون برابر شـهدا و راه شـهداست کاری دیگه ای نمـیتونن ند فکر مـی کنند با این کاراشون مـی تونند جلوی راه شـهدا را بگیرند راه شـهدا ادامـه دارد. شـهدا پیـام مقاومت ایستادگی و از خودگذشتگی درون این جنگ نرم را آوردند انشاءالله کـه جنگ نرم رو درک کنیم و مثل شـهدا جهادی که تا پیروزی تلاش کنیم. و خجالت زده ی شـهدا نشیم. بچه ها بخدا اگر جنگ و درک نکیم و متناسب با اون تو تلاش نکیم جنگ رو باختیمـها.........دیگه شبها نباید خوابید....... (2977343) (alef-13)
ویل لکل همزه لمزه / وای به منظور که خون خون خدا را مسخره کند. اینـها دیگر بـه در بسته خورده اند به منظور اینکه خود نمایی کنند بـه هر دری مـیزنند . چه با تمسخر و توهین بـه حکام الهیچه با تهمت و بهتان بـه سیـاست مداران الهی . چه با تمسخر جوانان مومن و الهی . کلا مشکل خدا و قوانین خداست . ان شالله کـه هدایت شوند (2977353) (alef-13)
اگر هزینـه بدهند و قانون جلویشان محکم بایستند ادامـه نخواهد داشت. مایوس نباشد. یـاس از شیطان است. (2977393) (alef-13)
سلام .. نمـیخوام از روزنامـه آرمان دفاع کنم چون حالم ازش بـه هم مـیخوره!اما... قبول دارم طرح ،طرح بسیـار افتضاحی هست،قبول دارم لباسشون زیـادی تنگه،ولی اگه دقت کنید دستاشون با طناب بسته شده،در نتیجه نماد هایی هم کـه استخراج شده قابل قبول نیست.این دیگه خیلی بدبینانـه هست کـه بگیم قصد توهین داشتن و اینا فراماسونن.تیتر عهم کـه "غواصان قهرمان"هست. (2977434) (alef-13)
دانشجو
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۰:۰۱:۵۴
عزیز لباسشون تنگه چیـه !! .شـهدا رو بی لباس کشیده واضحه فقط دستکشو ماسک وکفش غواصی دارن .باید برخورد بشـه بااین روزنامـه
مقام شـهدا بالاتر از این حرفاست (2978247) (alef-13)
این خیلی ساده انگارانـه هست که شما انتظار دارید تیتر عهم حتما توهین آمـیز باشد و البته اگر با نماد شناسی آشنا باشید تمام این المانـها قابل تفسیر و هدفمند است. استقاده از بال کربرای غواص ها، نقاشی در مورد شهیدان مع حرم قراردودست بـه صورت x بخشی از طراحی مدل ماسونری و تقدیس شیطانیست کـه پس از رنسانس به منظور نمایش تقدس، از نمایش برهنگی استفاده کرده و با دست قسمت عورت پوشانده مـی شود و ابدا رنگ و بوی الهی ندارد. همچنین رنگهای سرد بـه کار رفته القاکننده فضای یـاس و مردگی هست و البته "تننمایی" سنخیتی با ادراک ملکوتی درون هنر دینی ندارد. (2978413) (alef-13)
بس کن آقا چرندیـات نویسی رو خودت مـیبری خودت مـیدوزی خودتم مـیای ده که تا ده که تا کامنت مـیزاری تند و تند هم تاییدشون مـیکنیی کـه چی احساسات مردم رو جریحه دار کنی ؟!؟!؟!؟!
آخه بدن کجا بود ؟؟؟؟ بال کرکجا بود ؟؟؟؟ یعنی تو این دوره زمونـه عصر فوران اطلاعات و این همـه رسانـهی لباس غواصی رو ندیده نمـیدونـه چه شکلیـه ؟؟؟؟؟ی که تا حالا تو نقاشی ها بال فرشتگان نقاشی شده رو ندیده ؟؟؟؟؟ اگر این بال کر90 درصد تصاویری رو کـه برای فرشتگان و اولیـا الله با مضامـین عرفانی و الهی کشیدند رو حتما توقیف کرد ؟؟؟؟؟ (2977453) (alef-13)
عقل هم خوب چیزی است. هر عاقلی این طرح را توهین آمـیز مـی داند. (2978152) (alef-13)
مـیشـه یک لباس قواسی بـه این تنگی نشانمان بدهی؟؟ (2978322) (alef-13)
اگر لباس غواصی بر تن دارند چرا دستهایشان را بصورت ساتر نقاشی کرده است؟
راجع بـه بال چیزی نمـی گویم چون نمـی دانم کـه واقعا بال کراست یـا خیر. اما این تصویر با این شکل دستها بـه نظر من توهین آمـیز آمد (2978473) (alef-13)
ظاهرا مشکل فقط از بعضی مسئولین ما نیست کـه آستانـه ی تحمل پایینی دارند بعضی از ما مردم هم با دیدین کوچکترین موردی کـه برخلاف مـیلمان هست سریع جبهه مـیگیریم و در مقوله ی هنر هم برخوردهای ما بیشتر سلیقه ای و احساسی بوده که تا علمـی و فنی. درون مورد کاریکاتور اول نظر نویسنده ی مقاله این بوده کـه به مقام شـهدا توهین شده ولی بـه نظر من این کاریکاتور هیچ بی حرمتی ای بـه شـهدا نکرده بلکه تلاش کرده شـهدا را عضلانی و نیرومند نشان دهد درون مورد بسته بودن دست آنـها هم همگان دیدند زمانی کـه عهای پیکر های پاک این عزیزان منتشر شد دست های آن ها از جلو بسته شده بود و وقتی دو دست از جلو بسته شود درون همان ناحیـه ای کـه نویسنده بیـان کرده قرار مـیگیرد مشکل از تصویر نیست مشکل از ذهن بعضیـاست.بال کردیگر چیست برادر من؟!! شما بایدجواب بدهید کـه چرا تصورات ذهنی نادرست خود را بین همگان پخش مـیکنید.بهتر هست بجای اینکه ذهن مردم را درگیر یک تصویر کنیم و فضا را متشنج کنیم مسببان اصلی بی حرمتی بـه خون شـهدا را کـه امروزه با پول نفت و تحریم و اختلاس به منظور خود حاشیـه ی امن درست کرده اند درون دادگاه های علنی محاکمـه کنیم و ریشـه ی فساد را بخشکانیم.(من درون این نوشته هیچ توهینی بـه شخصی نکردم لطفا اگر مـیکنید دلیلش را هم بـه ایمـیل شخص بفرستید کـه طرف بداند و وقت خودش را اینجا صرف نکند) (2977584) (alef-13)
شما یـا اصلا با این هنر آشنا نیستی و سر رشته ای درون این امر نداری کـه منظور بـه این روشنی را متوجه نشدی و یـا با تفکر و توهین این کاریکاتوریست موافقی! آیـا شـهدا احتیـاج دارند کـه آنـها را مانند مانکنی عریـان نشان دهند؟؟!! هر مطلبی بـه محض اینکه بـه خیـال انسان رسید درست هست که نباید بیـان کرد ! (2978354) (alef-13)
بی نام
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۱:۳۸:۵۶
درود بر شما (3147388) (alef-13)
طرح بسیـار ضعیف... قحط الطراح کـه مـیگن همـینـه...حیف یک همچنین رسانـه ای با این کارهای ناپخته...قدری دید هنریتان رابیشتر کنید...هنرمند چیزهایی را احساس مـیکند کـه مردم عادی نمـیتوانند ...اگر قرار باشـه اینقدر ضعیف عمل بشـه بعد کار حرفه ای چی؟...واقعا حالم گرفته شد... (2977591) (alef-13)
مانباید از مخالفت با استقبال شـهدای عزیزمان تعجب کنیم ، زیرا دشمن اگر درون روز تاسوعا بـه حضرت ابوالفضل(ع) امان نامـه تعارف مـی کند امروز شیوه امان نامـه ها فرق مـی کند امروز دشمن مـی گوید اگر با ارزشـهایتان مخالفت نکنی اتوبان لندن کـه همان امان نامـه هست را مصادره مـی کنم... کور شود هرکه نتواند استقبال از شـهدا را نبیند (2977605) (alef-13)
راست مـیگه اون از مراسم شـهدا کـه بنام خودتون ضبط کردین و این هم جو سازیتون . (2977696) (alef-13)
مطابق با قانون اساسی روزنامـه ها حتما ازادی داشته باشند مگر اینکه به منظور ضدیت با اسلام چیزی نوشته باشند
البته با این نوع کاریکاتوری کـه کشیده شد مشخص هست که هنوز ظرفیت ازاد بودن درون کشور چه از سوی خودش شخصی کـه کشیده و چه از سوی مردم کامل نیست و توانایی این نوع موضوعات را ندارن ( (2977846) (alef-13)
نگویید روزنامـه آرمان، بگویید روزنامـه خانوادگی حــــــــــــــــــــــاج آقا!!! (2977855) (alef-13)
هر چیزی رو توطئه آمـیز تفسیر نکنید ، اولا کاریکاتور نیست و طرحه ، و فقط مـیشـه گفت طرح قشنگی از کار درون نیومده ، البته من هر چی دقت کردم بال کرو پرنده های دیگه رو تفاوتی ندیدم ، بال ، باله و تفاوت زیـادی تو پرواز ندارن ، کاریکاتور حماسو من تازه دیدم ، بر عطرح شـهدای غواص کـه قشنگ نشده ، کارتون حماس واقعا مفهومـی کار شده (2978065) (alef-13)
بهتر نیست ابتدا کاریکاتور را تعریف کنیم و بعد بگوئیم این تصویر کاریکاتور است؟ کجای این نقاشی شبیـه کاریکاتور است؟در نقاشی مذکور دستانی سیـاه و اندام سفید نشانـه ی چیست؟ عمنتشر شده از شـهدا نیز نشان مـی دهد دستهای بسته شده درون همـین حالت قرار داشته اند. آخر کج فکری و نفهمـی که تا چه زمان حتما ادامـه داشته باشد؟
کسانی کـه به دیگران اهانت مـی کنند ،ی بـه آنـها از گل نازک تر نمـی گوید و هنرمندی کـه ایده ی خود را منتشر مـی کند ، مورد اهانت قرار مـی گیرد. (2978102) (alef-13)
من هم إز كاريكاتور خوشم نيامد. اما فقط سليقه من با كاريكاتوريست فرق دارد. شايد بعضي انرا بپسندند. من توهيني نديدم (2978205) (alef-13)
واقعا کاریکاتور مسخره ایست اوج بد سلیقگی و توهین (2976623) (alef-13)
آرمان ضد آرمان (2977431) (alef-13)
صادقی نیـا
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۳۰:۳۷
خطاب بـه نویسنده و همـه عزیزان:
اول اینکه این تصویر بالایی (غواصان قهرمان) اصلا کاریکاتور نیست بعد شما اصلا نوع تصویر را نشناخته اید و قضاوت مـی کنید. دوم اینکه درست هست که این تصویر از نظر زیبایی شناسی بسیـار بد طراحی شده هست ولی پاراگراف پایـانی نوشته تان مبنی بر تاثیر پذیری از هنر غرب و این جور مباحث هم نوعی توهین است. تجسمـی بـه هنر غربی معروف است؟ بروید کتاب شاهکارهای نگارگری ایرانی را نگاه کنید و ببنید نقاشان ایرانی درون قدیم چطور روابط- ج ن س ی- داستان های کلیله و دمنـه را نقاشی کرده اند و لذا الان به منظور مردم امکانش نیست ببینند. من نمـی گویم این تصاویر آرمان خوب هست خیر اتفاقا خیلی بد کشیده شده اند و البته نشان از سطحی نگری طراح است. ولی شما هم همـه چیز را بدون آگاهی بـه هم دیگه ربط ندهید. از شما بعید هست الف جان. قضاوتتان درون مورد هنرهای تجسمـی اشتباه است. نگاره و یـا همان مـینیـاتور معروف سلطان محمد (از نقاشان قدیم) با موضوع معراج حضرت پیـامبر ص را هم ببنید حتما. اساسا بال درون فرهنگ های مختلف نمادی از عروج و پرواز بوده هست و درون هنرهای شرق و غرب از عناصر مشترک است. بیشتر تحقیق کنید که تا بلکه از قضاوت های هیجانی بپرهیزید.
خوب بود با همـین لحن تند، واکنشی درون قبال توهین هایی کـه از طرف دلواپسان صورت گرفت مـی نوشتید. من از این تصویر حمایت نمـی کنم بلکه از شیوه قضاوت شما ناراحتم. درون نقاشی های معروف ایرانی و غیر ایرانی به منظور فرشتگان و مقربان الهی بال مـی کشیدند م حتا به منظور مسیح. ولی نمـی دانم چطور تشخیص داده اید کـه این بالها بال کراست؟؟؟؟ چطور؟ واقعا انصاف نیست.
ممنون از انتشار نظر این حقیر (2977589) (alef-13)
بد سليقگي هست اما توهيني درون ان نيست (2978212) (alef-13)
با سلام
من قصد دفاع اهز چیزی رو ندارم ولی درون نظر اول مـیشـه گفت این عزیزان رو با لباس غواصی کـه حالا بدن نما هم هست کشیده. البته این نظر منـه (2976628) (alef-6)
اگه شما درست چشماتو بازکنی و بدون تعصب نگاه کنی، متوجه مـیشی این طرحی کـه شما مـیبینی، هیچ چیز مثبت و زیبایی نداره! شما پوسترهای شـهدای غواص رو ببینید و با این طرح مقایسه کنید! خدا وکیلی حال آدم از این طرح بهم مـیخوره. (2977415) (alef-13)
آقاي آرش هم نكفت كه زيبا كشيده
يكم انصاف داشته باشين (2977823) (alef-13)
امان از کوری (2977558) (alef-13)
واقعا متاسفیم حتما برخورد قاطع با چنین افرادی و روزنامـه ای صورت بگیرد (2976645) (alef-13)
يعني تو قاموس شما جا براي ادراك كنندگان اين نوع هنر نيست ولي توهين فحاشي درون مراسم آزاده ؟؟؟؟ (2976648) (alef-6)
دوست عزیز، من هم از توهین و فحاشی درون مراسم، بشدت متنفرم، اما بـه همان اندازه هم از این بی سلیقگی شکایت دارم. آخر واقعای کـه این تصویر رو کشیده، یک کم فکر نکرده کـه این شـهدا درون چه حال و هوا و فضای معنوی بوده اند؟ چقدر بی هنری و بدسلیقگی مـی خواد کـه برای چنین عزیزانی چنین تصویری بکشید.
من فقط از طراح این تصویر سوال مـی کنم: نقاشی در مورد شهیدان مع حرم "اگر روزی، خدای نکرده عزیز خود شما درون دریـا غرق شود ، شما چنین تصویری را به منظور ایشان تصویر و تحمل مـی کنید؟" (2977442) (alef-13)
شـهدا شرمنده ایم بعد سی سال برگشتید و هنوز مظلومـید (2977596) (alef-13)
تو از کجا مطمئنی کـه شـهدا با تو موافقند؟ (2977898) (alef-13)
دانشجو
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۸:۱۲:۰۳
واقعا بـه این مـیگی هنر!!!!!!!! (2977697) (alef-13)
داداش اگر کمـی دقت مـی کردید مـی دید کـه غواص ها را با لباس غواصی کشیده اگر دقت کنید مـی بیند کـه کلاه غواصی برسر دارند کـه در محل گرد بـه لباس متصل هست احراف منتقدان که تا کجاست (2976656) (alef-6)
دوست عزیز مثل اینکه این شما هستید کـه تا حالا لباس غواصی ندیدید. برید توی اینترنت یـه سرچ کوچولو بزنید که تا افراد غواص رو با لباس ببینید. کدوم غواص با لباس غواصی خط و برجستگی های شکم اون هم بـه این وضوح قابل دیدنـه. (2977407) (alef-13)
شما کنار صورت نفر اول رو ببین چین لباس رو صورتش کنار ماسک کاملا معلومـه ! از چند جای دیگه هم معلومـه لباس تنشونـه ! این طرز فکر کـه همـه چیز را ببینید شرم اوره ! (2977508) (alef-13)
رهگذر
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۵۵:۲۲
آدمـهای ساده آخه چرا متوجه نیستید کـه اون یـه تکه کلاه را گذاشته که تا پوششی باشـه رو توهینش کـه اگهی ایراد گرفت بتونـه لفاظی کنـه و بگه کی بود کی بود من نبودم
ننگ باد بری کـه این تصویر را کشیده و بر تمامانی کـه عمدا خودشون را بـه بیراهه مـیزنند و از این اثر سخیف حمایت مـی کنند.
شـهدا ما واقعا شرمنده ایم. (2977652) (alef-13)
امـیرحسین
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۵۱:۵۱
چقدر راحت بـه دیگران تهمت مـیزنید!
حالا اگه نقاشی بد کشیده شده مـیگیم کـه طراحش بد سلیقه و ناشی بوده.
اینکه کـه مـیگین از قصد اینطوری کشیدن کـه توهین ند و یـا اینـها ضد انقلاب و وطن فروش و خائنند خیلی تهمت سنگینیـه.
شما با چه مدرند و دلیلی اینطور راحت مثل آب خوردن تهمت مـیزنید.
ما ساده نیستیم. این شمایید بدبینی مفرط دارید (2977897) (alef-13)
یک نظر. همـه شمایی کـه در حال گسترش و باز نشر این کاریکاتور هستید کاری بدتر از طراح اصلی مـی کنید چون شاید کار انـها از سر سهو بوده اما شما عامدانـه به منظور بهرهدبرداری سیـاسی که تا مـی توانید بازنشرش مـی دهید و جزئیـات ان را شرح مـی دهید ته همـه بدانند.
من اذاع الفحشا کمبتداء بها (2976658) (alef-6)
این عکه کاملا مشخصه با لباس غواصی بوده ، این تفسیر شما شبیـه تفسیر برخی آقایـان از لگوی نام روزنامـه تهران امروز بوده کـه تحریک کننده اعلام شد و جای بسی تاسف داشت کـه انسانی با لگوی حروف یک روزنامـه تحریک شود (2976660) (alef-6)
احسنت
ديد اين آقايان اشعه ايكس داره. واقعا كه بيشرمانـه و بي نـهايت مسخره هست اين نقد فجيع بـه يك اثر ضعيف و نـه موهن! (2977884) (alef-13)
اردوان
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۳:۲۳:۴۶
از اینایی کـه تام و جری رو بـه عنوان دسیسه غرب مـیبینن بیشتر از این انتظار نمـیره (2978159) (alef-13)
شما که تا حالا لیـاس غواصی دیدی ؟ (2978327) (alef-13)
کسی کـه این انتقاد را کرده از حروف یک روزنامـه تحریک نمـیشود فقط مـیخواهد بـه طراحان آن بفهماند کـه ...خودتون هستین (2983428) (alef-6)
کارکاتوریست تقصیر ندارد. تفکرش این جوری است. نمـیتواند درک کند کـه شـهید یعنی چه. نمـیداند حرمت و احترام یعنی چه. او اگر بخواهد طرحی به منظور فوت پدر و مادر خود هم بکشد، آنـها را همـین گونـه مـیکشد. (2976668) (alef-6)
طرح عادیـه و کاریکاتور هم نیست درون ضمن حرمت و احترام شـهدا را اونـهایی نمـیدانند کـه از جسم و تابوت شـهدا فقط بهره برداری سیـاسی مـیکنند (2977410) (alef-13)
بطور وضوح اين لباس غواصي رو تداعي ميكنـه خداوند اين چشمان هميشـه بين رو شفا بده،آمين (2976672) (alef-6)
سلام شما درست بیـان مـی کنید لباس غواصان چسبان هست. ولی دوباره بـه عفوق دوست عزیز نگاه کنید مـی بینید کـه خط بدن واضح هست هر چقدر لباس چسبان باشـه دیگه ایجوری دیده نمـیشـه. این افراد کـه مخوان عبزنند چرا بـه شکلی قرار مـیدهند کـه شبه ایجاد کنـه. (2977412) (alef-13)
مال حرام درون شکم هری کـه رفت دید اورا عوض مـیکند جناب طحان هم از این قانون مستثنی نیست (2983419) (alef-6)
چرا مشکوک ازن کـه اظهر من الشمس کـه توهین کرده
بدبخت چارتا خط کشی یـاد گرفتی داری بـه شـهدا توهین مـیکنی (2976673) (alef-6)
روزنامـه اصلاح طلب آرمان هدفش افراد ساده لوحی مثل تو هستش کـه شما رو درگیر لباس چسبنده غواصان ه که تا بعضیـا بتونن پشت صحنـه دستاوردهای خون شـهدا رو آب خوردن معامله کنن . (2977408) (alef-13)
کوری یـا خودت زدی بـه کوری . این طرح موهن رو با چشم ظاهری هم مـیشـه تشخیص داد چه برسه بـه چشم بصیرت ... (2977579) (alef-13)
زیـاد موضوع را پیچیده نکنید. لباس غواضی ذاتا لباس اندامـی و چسبانی هست و وقتی دست کی رو از جلو مـیبندند انتخب چندانی به منظور نکه داشتن اونـها نداره. روح این شـهدای عزیز را با بازی با کلمات و گروه سیـاسی خاصی بدرد نیـارین. (2976674) (alef-6)
آقای وزیر ارشاد ظاهرا خیلی خسته هستی کـه نمـی بینی روزنامـه بی غیرت آرمان چه بی غیرتی مـی کند. (2976684) (alef-13)
توجه داشته باشیم کـه اعتراض بـه روزنامـه آرمان موجب انحراف تبلیغ و نشر بازگشت این شـهیدان نشـه... چون ممکنـه یـه پروپاگاندا باشـه به منظور انحراف اذهان از شکوه مراسم تشییع و به حاشیـه روندنش #توقیف_روزنامـه_آرمان #پیـامـی_آورده_اند #270 (2977437) (alef-13)
حالا خدا رو شکر شما غیرت دارید ... (2977556) (alef-13)
باید باهاش برخورد بشـه خیلی زشت بود خیلی زشت بود (2976691) (alef-13)
متاسفانـه خیلی بد سلیقه ای شده . امـید هست از روی عمد نباشد. (2976698) (alef-13)
جلیلی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۵۹:۴۹
مـیگن بدسلیقگی نـه بد سلیقه ای!! (2977918) (alef-13)
در باره حماس حق با محمد طحان بود ولی امـیدوارم قصد توهین بـه این فرشته ها را نداشته باشد. هر چند کـه این فرشتگان درون قلب ما هستند و هیچتوان خدشـه بر عظمت آنـها را ندارد. (2976704) (alef-13)
1. کارشناس نیستم ولی قبل از خواندن متن، بـه طرح نگاه کردم. خدا شاهد هست به چشم من بالهای عقاب آمد.
2. بیش از آنکه برهنگیشان بـه چشم من آید، اندام تنومندشان یـادآور این بود کـه این دلاوران، افراد ضعیفی نبوده اند کـه اینچنین آنـها را بـه شـهادت رسانده اند.
3. البته موقعیت دستها برایم نامانوس بود. بهتر بود طرح از دید بالا یعنی کشیده مـی شد و دستها بسته شده بودند، که تا برای پوشش عورت چنین تمـهیدی اندیشیده نشود. درون اینصورت امکان پوشش با بالهای دیگر فرشتگان نیز راحت تر بود.
4. درون مجموع، تشبیـه شـهدا بـه فرشتگان درون تصاویر، نگاه غربی هست و این مورد از لحاظ من یک نقص محسوب نمـی شود.
5. چشمـها را حتما شست.... (2976706) (alef-13)
واقعا این طرح رو چاپ ؟ عجب .... هستن ... خاک (2977561) (alef-13)
تو رو خدا اینقدر دایی جان ناپلیونی بـه مسایل نگاه نکنید .این طراحی اینقدر نکات مثبت داره شما داستان درست نکن از ان . (2976716) (alef-13)
خدا لعنت کندانی را کـه م خواهند شکوه ایثار واز خود گذشتگی این عزیزان را خدشـه دار کنند-
اگر وزارت ارشاد دل نگران فرهنگ ایرانی هست باید با این روزنامـه برخورد کند وگرنـه............................................... (2976722) (alef-13)
خاک بر سر بی هنرشون کـه برای موضوعی بسیـار اسلامـی و ایرانی حتما از هنرهای یونانی/مسیحی غرب تقلید کنن . بعد اسم خودشون رو مـیذارن هنرمند. درون کجای این کار تقلیدی کپی شده بداعت و خلاقیت هنری دیده مـیشـه؟ دست از اهانت بـه انقلاب و شـهدا بر دارید شیـاطین بی هنر ، عظمت تشییع جنازه این قهرمانان واقعی رو دیدید ؟ اگه ندیدید چشمـهای کورتون رو باز کنید بعد بدانید کـه صبر این ملت حدی داره. (2977424) (alef-13)
چرا دولت برخورد نمـیکند ؟ولی 9دی و یـالثارات الحسین را بـه خاطر دفاع از ارزشـهای اسلامـی سریع توقیف مـیکند (2976725) (alef-13)
متاسفنـه این جریـان دست خودش نیست هر طور هم حواسش باشد یکجا ماهیت خودش رو نشان مـی دهد (2976736) (alef-13)
حمـید
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۱:۳۷:۰۱
چگونـه بـه خودشان اجازه مـیدهند با این شـهدا اینگونـه برخورد کنند ملت ایران جنازه این شـهیدان را بـه تمام زندگی وانسانیت افراد توهین کننده ترجیح مـیدهند وهرگز اجازه اینکار را بـه آنـها نمـیدهند حتما مسئولین برخورد کنند (2976741) (alef-13)
به پر عقاب بیشتر شبیـه کـه !
به نظرم بد کشیده شده این طرح ، ولی فکر نمـیکنمـی بـه شـهدا قصد توهین داشته باشـه . (2976746) (alef-13)
اینـها و دارودسته شان همـین طوری اند بـه امام حسین و امام خمـینی رحم ن شـهدای غواص جای خود (2976755) (alef-13)
در همـه جای دنیـا رسم هست دستها بسته مـیشود کـه فرد اسیر شده نتواند آن را بـه راحتی باز کند ( مثل دهان و دندان) و این نشان عمدی بودن ماجراست روزنامـه ای (که مثل سایر روزنامـه های اصلاحطلب) کـه نگران مصادره شـهدا هست غربزدگی که تا کجا پیـامـی کـه شـهدا آورده اند شنیده شده هست پیـام را تحریف نکنید بس است. هیس پیـام شنیده شد (2976769) (alef-13)
تصویری کـه از شـهید بزرگوار منتشر شده بود دستان مبارکش از جلو بسته شده بود. شـهیدان افتخار بزرگ ایرانیـان هستند (2977419) (alef-13)
اون شـهید غواصی کـه نشان داده شد درون روزنامـه ها و سایتها مثل همـین طرح دستهایش از جلو بسته شده بود شما گویـا خواب تشریف داشتی الان بیدار شدی (2977447) (alef-13)
آقای محترم کاریکاتوریست بدبخت چیکار کنـه کـه عراقیـها احمق بودن دست اینا رو از جلو بستن؟؟!!!شما اصلا مـیدونی جریـان چیـه کـه نظر مـیدی؟ (2977491) (alef-13)
جالب اینجاست کـه آنـهایی کـه آنقدر سنگ شـهدا رو بـه مـیزنن حتی عکسی کـه از شـهید عزیز غواص منتشر شد رو بـه خاطر ندارن کـه دقیقا دسته از جلو بسته شده بود و طبیعتا دست ها وقتی از جلو بسته مـیشـه پایین تر از شکم قرار مـیگیرد، کلاه غواصی هم کـه کاملا تو طرح مشخص هست و معلومـه کـه لباس تن عزیزیـان بوده
در مورد خط و شکم قدرت مند بودن اون عزیزیـان رو داشته بـه تصویر مـیکشیده
خدایی خجالت بکشید از تهمت زدن بـه یک مسلمون (2978155) (alef-13)
باید با این روزنامـه هتاک برخورد شود (2976793) (alef-13)
لباس غواص چسب هست ولی نـه اینقدر!!
کلا تصویر زشتیـه.
کلا کارتون به منظور شوخیـه، قهرمان جنگ کـه سوژه کارتون نیست! (2976822) (alef-13)
اين طرح كاريكاتور و كارتون نيست
شما حتي درك درستي از كاريكاتور نداريد
به اضافه اينكه اگر كمي اگاهي داشتيد ميدونستي كه كاريكاتور و كارتون صرفا براي شوخي نيست. بلكه ما كاريكاتورهاي تلخي داريم كه هزار بار بيشتر از مرثيه و نوحه دل آدم رو ميسوزونـه (2977892) (alef-13)
اين كه ديدي كاريكاتور نيست (2978223) (alef-13)
خدا لعنت کنـهی رو کـه به شـهدا توهین کنـه (2976856) (alef-13)
بله مـیخواهد هر کـه باشد روزنامـه آرمان یـا سایت الف. (2977422) (alef-13)
مـهدي
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۲:۳۵:۲۲
آخه مرد حسابي چرا هرچي توي يه روزنامـه مخالف چاپ ميشـه از ديد منحرف خودتون ميبينيد اولاً غواص ها عريان نيستند لباس غواص ها بسيار جذب بدنشون هست بـه صورتي كه عضله هاي بدنشونو مي تونيد ببينيد اينو ديگه همـه ديدن اگه يه چرخي تو عكس كل غواص هاي دنيا بزني ميبيني دوماً اگر نقاش دست غواص هارو پشتشون نشون ميداد اونوقت با توجه بـه جذب بودن لباس بايد عورتشان را نشان ميداد درون مورد مسئله بال هم همـه ميدانيم كه اين نماد نماد فرشتگان هست و قهرماناني كه درون دنيا نتوانستند از دستان خود استفاده كنند خداوند بـه آنـها بال ميدهد مثل حضرت اباالفضل عباس چرا قهرماناني كه براي دفاع از جان و ناموسو وطن خود بـه سوي خدا پركشيدند دستاويز هدف هاي غلت خود ميكنيد واقعاً برا كسايي كه از اين قهرمانان سوء استفاده هاي هدف دار مي كنند خيلي متاسفم خدا بـه راه راست هدايتتون كنـه (2976867) (alef-13)
مشکل بعضیـا نداشتن خود باوریـه ، درون هیچ حالتی ایران رو نمـیتونن باور کنن، نمـیتونن سرپا ایستادن ایران رو با کمک همچین شـهیدان بزرگی ببینند، همـه جوره از افکار غرب پشتیبانی مـیکنند حال اینکه ایمان قلبی دارند کـه اشتباه است، این دسته از آدمـها همونایی هستند کـه از طرح و موزیک توهین آمـیز ملعون بـه عنوان روشنفکری یـاد مـیکنند و مـیگویند هر نظری دارد بـه این آدمـها خرده نگیرید اینا همونایی هستند کـه حاضرن از ایران برن نوکری و کلفتی غربی ها رو کنن واسه اینکه آخر هفته بخورن تو دیسکو اما تو ایران با سر بلندی زندگی نکنند... (2977387) (alef-13)
به سایت روزنامـه آرمان کـه مراجعه مـیکنی مـیبینی عرو برداشته بـه جاش یـه طرح دیگه گذاشته ولی وقتی روش کلیک مـیکنی مـیبینی همـین طرح موهن باز مـیشـه. طرف خودشم مـیدونـه کـه توهین کرده مـیخواد عده کمتری موضوع توهین رو متوجه بشوند که تا عالعمل کمتری علیـه ایشان بوجود بیـاد . (2977432) (alef-13)
اگر حتي نيت مجرمانـه و سوء نداشته ولي انصافا از هنر كاريكاتوريستي هيچ استفاده درستي نكرده و به بدترين وجه اقدام كرده، اگر اين فرد اينقدر درايت ندارد كه بتواند يك غواص با لباس غواصي را از يك بدن متمايز طراحي كند، چه هنري دارد؟؟؟ خيلي زشت كار كرده و خوب هست از ملت و شـهدا عذرخواهي كند و براي تنبيه خود اين رشته را كنار بگذارد (2976874) (alef-13)
اماده
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۲:۳۷:۲۵
مطابق با قانون اساسی روزنامـه ها حتما ازادی داشته باشند مگر اینکه به منظور ضدیت با اسلام چیزی نوشته باشند
البته با این نوع کاریکاتوری کـه کشیده شد مشخص هست که هنوز ظرفیت ازاد بودن درون کشور چه از سوی خودش شخصی کـه کشیده و چه از سوی مردم کامل نیست و توانایی این نوع موضوعات را ندارن (2976877) (alef-13)
والله چی بگم زبونم بند اومده توهین بـه شـهدا اونم تو این مملکت داریم بـه کجا مـی رویم ............................................................... (2976902) (alef-13)
به جاي بند اومدن زبون از توهين و .. بـه نظرم بهتره زبان بند نياد بلكه زبان بـه دهن بگيريم و به جاي ژيروي بي منطق از عقل خودمون استفاده كنيم. بله با وجود افرادي مثل شما كه توانايي فكر كردن ندارن معلوم نيست بـه كجا ميريم تو اين مملكت (2977896) (alef-13)
الکی جو ندین - کجا اینا هستن (رنگ صورت با لباس تفاوت داره)
1 - لباس غواصی تنشونـه
2 - عظلانی ترسیم شون بـه معنای قوی بودن اونـها است
3 - همـه شدن زیست شناس و پر شناس (90 درصد کراز نزدیک ندیدین)
4 - بالها حتما با بدن تناسب داشته باشـه کـه داره
خلاصه اگه دنبال فضا سازی مـیگردین کـه بحثی نیست . جو بدین
والسلام (2976904) (alef-13)
نمـیدونم نمـیفهمـید یـا اینکه نمـیخواهید بفهمـید.اگه دقت کنید درون تصویر مذکور کاملا مشخصه کـه دستکش و کفش و عینک غواصی بـه تن دارن و هیچ لباسی درون تصویر دیده نمـیشـه . اینکه خودتون رو بـه نفهمـی بزنید اصل قضیـه رو تغییر نمـیده (2977411) (alef-13)
لعنت خدا بری کـه به قهرمانان ملی توهین کند . (2977577) (alef-13)
اگه بـه سر دقت کنید مـی بینید کـه مشخصه کـه کلاه غواصی سرشون هست بعد محل اتصال این کلاه با بدن روی گردن، هیچ جداشدن یـا مرزی وجود نداره. یعنی مشخصه کـه کلاه هم جزو لباسه. یعنی یک لباس بدن نما کـه در غواصی هست کشیده شده. البته فکر کنم زیـاده روی شده چون لباس غواضی انقدر هم جذب نیست. البته درون مجموع هم طرح بی سلیقه ای ولی اینکه بیخود شلوغش کنید و بگید اونـها هستن درست نیست. (2977837) (alef-13)
صورتشو نگا کن پایین عینک پوستش سفیده و با بقیـه جاها فرق داره من نمـی خوام از کاریکاتورست دفا کنم ولی شـهدا با ل اینجا حالا ایشون بد سلیقه بودن بحث دیگه اییـه (2977862) (alef-13)
روزنامـه نگار بوشـهری
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۲:۴۶:۳۲
مـی شود روی هر طرحی انتقاد کرد، همچنان کـه این طرح نیز بـه نظر خودم جالب نیست. ولی این هم سبکب درون عالم هنر هست و بـه نظر مـی رسد طراح خواسته از منظر و دید خود خاطره شـهدای غواص را بـه تصویر بکشد. اما نباید با این تفسیرهایی کـه بوی استشمام خیـانت درون هر موقعیت و مکانی مـی دهد، اینطور وانمود کنیم کـه فلان طراح بـه عمد دست بـه چنین کاری زده است.
روزنامـه نگار بوشـهری (2976905) (alef-13)
سیدمحمد
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۲:۵۴:۲۹
شاید تنـها بـه ذهن یک صهیونیست همچین کاریکاتوری خطور کند.
متأسفم به منظور فرهنگ و هنر این کشور کـه چنین بی هنران هرزه ای را پرورش مـی دهد. (2976930) (alef-13)
و همچنینانی کـه مانند صهیونیست ها مـی اندیشند. استفاده از دین به منظور منافع خویش.
یـاد شـهیدان والا مقام همواره درون دل و اندیشـه ما گرامـی هست (2977446) (alef-13)
واقعا ایمان بیـارید کـه تهمت و توهین گناه کبیرست (2978337) (alef-13)
شرم واژه ای هست که برخی با آن بیگانـه اند. (2976955) (alef-13)
اگر دقت بفرمایید نیستند بلکه لباس غواصی هست. از کلاه لباسی بـه سمت پایین نگاه کنید. ضمناً لباس غواصی چسبیده است. ضمناً عهای کـه من از شـهدای غواص دیدم دست ها را جلو بسته بودند این کاریکاتوریست هم دست ها را جلو بسته. البته اینکه ناشیـانـه کاریکاتور کشیده واضح هست اما فکر نمـی کنم قصد بدی داشته است. ضمناً شما مـی دونستید کـه همای یـا همان همای سعادت یک نوع کرو اتفاقاً از بدشکل ترین های آنـهاست؟ بعدش هم کی گفته اینـها بال کرهستند؟ چرا بـه عقاب فکر نمـی کنید؟ خداوند همـه شـهدا را قرین رحمتش فرماید و از جمله این شـهدای عزیر انشاء الله کـه همـه مارا شفاعت کنند. (2977016) (alef-13)
تبریزی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۳:۲۶:۳۰
1. تصاویر نیستن. لباس غواصی چسبانـه. اگه مـی خواست بکشـه ماسک هم قاعدتا براشون نمـی کشید.
2. من متوجه نشدم پرها متعلق بـه کرهستن که تا وقتی کـه شما نوشتین. من هم نقاشیم خوبه و اگه بخوام پر پرنده بکشم یـه چیزی شبیـه همـین از آب درمـیاد.
3. اینقدر با تعبیر و تفسیر هنر (نقاشی - کاریکاتور - شعر - ترانـه - فیلم و.....) عرصه رو بر هنرمندان تنگ نکنید. من خودم شعرهای زیـادی گفتم اما اساتیدم گفتن درون ایران اشعار رو تعبیر و تفسیرهای غلط مـی کنن (این اشعار صرفا بازی با کلماته اما چون مذمون و تصویرپردازیشون گنگه هری مـی تونـه از دید خودش خیلی راحت غلط تعبیر و تفسیرشون کنـه) و برای همـین احتمال موافقت وزارت ارشد با چاپش کمـه. به منظور همـین اصلا به منظور چاپ اقدام نکردم و فقط ناراحتم کـه چرا آثارم حتما خاک بخورن اون هم بـه خاطر اینکه یک نفر ممکنـه بشینـه اونـها رو تعبیر و تفسیر کنـه. درون صورت امکان درون آینده شاید اثارم رو بـه هر نحوی شده درون خارج یعنی جایی کـه با هنر نمـی جنگن بـه چاپ برسونم.
فقط مـی تونم بگم متاسفم بابت این همـه تنگ نظری و هنرگریزی. (2977017) (alef-13)
از این روزنامـه چیزی جزء این انتظار نمـیرود.... (2977055) (alef-13)
اختلاف اصلی این طیف نـه با حاضران درون تشییع شـهدا و شعارهای آنـها علیـه آمریکا، بلکه بر سر اصل شـهدا و مقدسات است. چنانچه درون این تصویر موهن منتشر شده از شـهدای غواص، دستهای بسته شده آنـها بر روی عورت هایشان قرار گرفته و با بدن های عریـان درون حال معراج بـه سوی خدا هستند! این طرح گرافیکی بـه خوبی نشان داد دعوای اصلی بر سر مصادره شـهدا نبوده و نیست! دعوای اصلی اینجاست کـه یک ملت از شـهدا و آرمانـهایشان حرف مـی زنند و خواستار تداوم آن هستند و اقلیتی دیگر بـه اسم هنر و روشنفکری و ... تحمل چنین چیزی برایشان ممکن نیست! آنـها شـهدا را نـه تنـها قبول ندارند کـه مزاحم کار خودشان مـی دانند درون غیر این صورت لزومـی نداشت بـه بهانـه تجلیل از آنـها، موهن ترین طرح گرافیکی ممکن از آنـها را منتشر کنند. (2977361) (alef-13)
آزاده
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۳:۴۴:۲۳
رنگ این روزنامـه رو ببین حالش بپرس.... (2977060) (alef-13)
فرزاد
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۳:۴۵:۰۶
از کوزه همان برون تراود کـه در اوست.... (2977062) (alef-13)
توهین بـه سربازانی کـه برای دفاع از مـیهن همـه داشته هاشون رو گذاشتند و رفتند، نشاندهنده شخصیت پلید و احمقانـه ترسیم کننده و منتشر کننده هست و البته با جانفشانی شـهداست کـه الان این آقایون مـیتونن براحتی بشینن و این تصاویر زشت رو منتشرکنن وگرنـه ... همچنین مسئولین ذیربط حتما با قاطعیت با این توهین کنندگان بـه شـهدای وطن و ارزشـها، برخورد کنند. (2977375) (alef-13)
خاطره
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۳:۴۵:۳۸
شـهدا شرمنده ایم... (2977065) (alef-13)
تو کشور های دیگه از جمله امریکا به منظور سرباز های کشته شده امریکایی تو جنگ مراسم های باشکوه مـی گیرن و رئیس جمـهور و تمام مقامات عالی رتبه بـه جسد سرباز ها ادای احترام مـی کنن این نامردای نمک نشناس داخلی حتی بـه اندازه ی امریکایی های گرگ صفت هم عرق ملی ندارن کـه به کشته های جنگ نـه بـه عنوان شـهدا بلکه فقط بـه عنوان افرادی کـه از وطن درون مقابل دشمن جانی دفاع و کشته شدن احترام بگذارن و با این حال مـیان درون کمال وقاحت خودشون رو وطن دوست و وطن پرست معرفی مـی کنن جالب اینجاست کـه امریکایی ها درون حالی بـه کشته های خودشون ادای احترام مـی کنن کـه همزمان درون فیلم های هالیوودی همـین سرباز ها بـه صورت افرادی بی رحم و خشن و بی عاطفه و بی اخلاق بـه تصویر کشیده مـی شن درون حالیکه شـهدای ما مظهر باارزش ترین خصائل انسانی بودن. (2977378) (alef-13)
هزاران درود بر شما. درون ميان جمعيت رييس دولت كه هيچ، حتي يك نماينده از طرف آنـها هم حضور نداشتند. اين جماعت اصلا با مردم قاطي نميشن و خودشون رو سرور مردم تلقي ميكنند. (2977511) (alef-13)
حالم از هرچی روشنفکری بهم مـیخوره وقتی نماد روشنفکری همچین آدمـهای بی قیدی هستند. حالا همـین روشنفکرا اگر یـه موش فاضلاب رو بـه طرز فجیع بکشن, مـیان تو خیـابونا شمع روشن مـیکنن و مـیپرن بغل همدیگه زار زار گریـه و شیون مـیکنن.!!!!! (2977075) (alef-13)
اگه عخانوادگیی نشر داده بشـه با ناشر حتما برخورد کرد چون نشرش باعث نمـیشـه هیچ صاحب حقی مطلع بشـه. اما اگر بـه عزیزترین عزیزان یـه ملت توهین شد حتما از افشاکننده این توهین تقدیر کرد چون همـه ملت حق دارن بدونن چه توهینی بـه عزیزانشون شده. حرف شما مثه اینـه کـه بگیم عتوهین آمـیز بـه یـه ی پخش شده بین مردم ولی بـه پدرش نباید نشون داد!! (2977389) (alef-13)
متاسفم به منظور شما ! آیـا این آدم های ورزیده کـه خیلی زشت بـه تصویر کشیده شدند تصویری از شـهدا ارائه مـی دهد؟ خیلی متاسفم!!!!!! (2977563) (alef-13)
حمـیده
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۳:۵۵:۲۸
با سلام من عاشق وطنم و رزمنده های مع وطنم و عاشق وطن پرست ها این برداشت منـه فقط...این تصویر رو خیلی نگاه کردم درسته شبیـه لباس غواصی اما لباس غواصی حریر نیست ک خطوط بدن معلوم باشـه ولی درون نقاشی اغراق به منظور زیبایی تصویر وجود داره درون مورد پوشاندن عورت هم بـه نظر من اینطور نیست فرم طبیعی دست بستن اینطوریـه . باجزئیـات بررسی کنید ایراد جای دیگه هست چرا نقاشی انقدر حقیر و کارتون وار ادمو یـاد بت من و سوپر من مـیندازه! اگر تصویری از شـهدا هست حتما شکیل باشـه چرا انقدر سرد طراحی شده و از همـه این نکات ک بگذریم و در اوج خوش بینی بنگریم این طرح ب شدت شبیـه اون تصویر روزنامـه غربی ک یک ادم بیمار طراحی کرده چرا کپی کرده خیلی موذیـانـه شـهیدان کوچک شمرده شدند امـیدوارم هدفش این نبوده باشـه اما این تصویر همراه خودش انرژی منفی داره (2977076) (alef-13)
بدون هیچ تنگ نظری حتما گفت کـه در کشیدن این طرح خیلی کج سلیقگی شده.اقای طحانی خوب نبود. (2977078) (alef-13)
اين جماعت شرافت كار خودشون رو هم باختن (2977394) (alef-13)
جانبازجنگ تحميلی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۴:۰۰:۵۹
اگرآقايان كمـی انصاف بخرج بدهندولطف كنند اون عينک بدبينی را بردارند واستفاده ابزاری ازشـهدا وحساسيت مردم نسبت بـه اين عزيزان را كنار بگذارند؛ آخه دركجای اين كاريكتور شـهدا بصورت بـه تصويركشيده شده اند ؛آن عزيزان غواص بوده اندوهمـه ميدانيم كه لباس غواصی كاملا بـه بدن مي چسبدوطبعا تمام برجستگی هاوفرورفتگی بدن را نمايان ميكند كه كاريكاتوريست آرمان مجبورشده از دست شـهيد به منظور پوشش عورتين استفاده كندامااینكه ازپركركس استفاده شده از اون حرف هاست آنانکه ميگن پر كركس هست بنظرم دوست داشتنداينطور مـی بودودر واقع دارندمكنونات قلبی خودشان را ابرازميكنندودر واقع فرافكنی ميكنند! (2977079) (alef-13)
انشاالله همـین شـهدا جزای امثال آقای طحان را خواهند داد (2977083) (alef-13)
لباس غواصي را نميبينيد؟ همش دنبال بهانـه باشيد که تا از اين كه هست بدبخت تر بشيم. واقعا جاي تاسف داره. (2977086) (alef-13)
من نمـیدونم چطور بهی کـه سابقه این طور کارها رو داره باز هم اجازه کار مـیدن که تا به خودش این اجازه رو بده کـه به بهترین و گلچین شدهای این آب و خاک توهین کنـه. (2977104) (alef-13)
نمک نشناس،از صدقه سر همـین شـهدا الان زنده ای. (2977108) (alef-13)
چرا همـیشـه توهین بـه شـهدا و امام و ائمـه و اسلام حتما در روزنامـه های اصلاح طلبی باشـه؟؟؟ واقعا فکر کنید چرا؟؟؟ (2977110) (alef-13)
مثل اینکه یـادت رفت جوانفکر جانتان به منظور چی یکسال زندان رفت؟ (2977400) (alef-13)
چرا همـیشـه حتما با برخورد حزبی و جناحی، توهین بـه شـهدا و امام و ائمـه و اسلام درون روزنامـه های اصلاح طلبی وانمود بشـه !!! ؟؟؟
واقعا فکر کنید چرا !!! ؟؟؟ (2977414) (alef-13)
آرمان تکلیفش مشخص هست (2977111) (alef-13)
مردم شما را هم خوب مـی شناسند. (2977418) (alef-13)
موضوع این هست که شما بلاتکلیفید!!!!!!! (2977421) (alef-13)
شـهدا مظهر ایمان و سمبل جوانمردی و رشادت هستند ...شـهدا درون قلب تک تک مردم ایران جای داره با هرگونـه اعتقاد و سلیقه ...فقط منافقان و مزدوران وطن فروش هستند کـه مـیتونند بـه شـهدای این مرز و بوم اهانت کنند...این کار فقط از سیـاه دلان و بی غیرت هایی برمـیاد کـه همـیشـه منفور بودند...شـهدا خطوط قرمز ملت هستند و باید باانی کـه با این وقاحت بـه خون های ریخته شده توهینی بـه این اشکاری د برخورد جدی بشـه...درود بر روح پاک شـهدا (2977112) (alef-13)
کلیت طرح سیـاه هست اما بال کرو بدن عریـان هم خیـالپردازی بعضی است.
بر چه اساس مـیگویند بال کبوتر نیست و کراست؟
لباس غواصی چسبان و بنوعی بدن نماست (2977164) (alef-13)
علي مشـهدي
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۵:۰۵:۰۰
ببينيد امريکا بـه سربازان قاتل امريکايي کـه در ويتنام و عراق و افغانستان بـه درک واصل شده اند چه احترامي مي گذارد. آن وقت ما ...
متاسفانـه از حق خيلي دور هستيم (2977171) (alef-13)
اینا همونایی هستن کـه مـیگن چرا سه شنبه شـهدا رو مصادره کردیدها، بـه همـه مـیگن دلواپس (2977222) (alef-13)
همـه چيزو براى خودتون تفسير مى كنيد، الكى بزرگ ميكنيد، اين فقط برداشت شماست، بال كركس كجا اين شكلى و اين رنگيه آخه؟! (2977225) (alef-13)
دقيقا
و دارم بـه اين فكر ميكنم كه اگر الف امتياز منفي كامنتها رو برنميداشت صحنـه هاي جالبي ميديدم زير اين پست (2977913) (alef-13)
کلهرودی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۵:۲۶:۵۵
فارغ از از اینکه کاریکاتور درون باره شـهیدان دفاع از کشور هست ، چنین کاری موهن و فاقد ارزش فرهنگی و هنری هست و بنظر مـی رسد هدفش جنجال و هیـاهو و اه خاصی باشد کـه اخلاقی و انسانی نیست! (2977231) (alef-13)
تندروها دنبال بهانـه هستن والكي بع دنبال تخريب
عزيز من اينـها بال عقاب هست نـه كركس (2977247) (alef-13)
شرم آور است. (2977249) (alef-13)
مسعود
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۵:۴۵:۴۹
دراین مزخرف نویسی رو حتما تخته کرد یـه تخته حسابی (2977256) (alef-13)
حامي شـهدا
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۵:۴۹:۵۰
كشيدن اين تصوير و چاپ آن حاكي از اين مسئله هست كه جريان اصلاح طلب بـه اسلام آمريكايي كشش و تمايل فراواني دارد و با مرور سوابق آنـها پيش پا افتادگي شرعيات و اسلام، پايبند نبودن بـه آن و چه بسا گزينشي موازين اسلام را رعايت كردن را درون كارنامـه خود دارند. اين مورد نيز مـهر تاييدي بر افكار اين طيف دارد. (2977260) (alef-13)
اکبری
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۵:۵۳:۴۹
چه طرح بیشرمانـه ای||||عجب طراح بیشرمـی||| (2977273) (alef-13)
خدا نابودش کنـه (2977286) (alef-13)
مگر غواص ها زیر آب مـی روند؟ این کاریکاتو ر موهن هست لطفا با آن برخورد جدی و قانونی شود (2977314) (alef-13)
نیستند لباس غواصی درتن دارند فقط دستها را چرا سیـاه طراحی کرده؟ موضوع را خیلی بزرگ نکنید واز خود طراح سوال کنید بال کرهم مستدل نیست (2977318) (alef-13)
چون دست کش بـه دست داره، رنگ دستکش از رنگ لباس تیره تره. (2977433) (alef-13)
امـیر
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۱۰:۳۸
باید به منظور دست اندر کاران روزینامـه آرمان تاسف خورد ونیزبرای وزیر ارشاد کـه در مقابل این گونـه توهین ها بی تفاوت است. (2977324) (alef-13)
اراکی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۱۱:۲۲
هر هنرمندی کـه سالم نیست و هر کار هنری اصالت و ارزش ندارد. .. اینـها نمونـه ای از کار و هنرمندی بی اصالت و بی شعور است. (2977325) (alef-13)
مجلس حتما قوانینی به منظور ساماندهی این وضع تصویب و دولت حتما اون رو اجرا کنـه، ما خیلی خیلی با تحققش فاصله داریم. وقتی کارفرما شعور هنری نداره نمـیتونـه طراح با شعور داشته باشـه و تنـها چیزی کـه ممکنـه بفهمـه هزینـه دسترسی بـه یک طرح هست هرچه کمتر بهتر. اگر چه تعصب دینی لازم هست لاکن تخصص و تجربه درون هر زمـینـه، لازمـه ی نگاه کارشناسی و برداشت صحیح است. موفق باشید. (2977426) (alef-13)
واقعا به منظور افرادی کـه خودشون رو زدن بـه اون راه و مـیگن دنیـا گل و بلبله متاسفم یعنی واقعا نمـیدونند کـه از کل دنیـا و حتی از درون با ارمانـهای انقلاب داره دشمنی مـیشـه (2977429) (alef-13)
جای بسی تاسف...! (2977332) (alef-13)
آقای رئیس جمـهور، هنر ارزشی و غیر ارزشی نداریم؟ (2977333) (alef-13)
مـیخوام هرچی بـه دهنم مـیادبه اینا و حامـیانشون بگم،ولی حـــــــیف کـه تاییدنمـیکنن.فقط همـین اندازه بگم کـه بااین کارتون هممونو پیش شـهدا روسیـاه کردین. خدایـا اگه مـیمردم بهترازاین بود کـه شاهدهمچین اقدام بی شرمانـه وسخیفی درحق شـهدایی کـه جونشونو برا مابودم.ازنظر من این کار اینا هیچ فرقی با اقدام موهن نشریـه شارلی ابدو نداره. (2977334) (alef-13)
جلیلی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۰۱:۵۰
الف حتما از مردم از طراح این عو همچنین از شـهدا عذرخواهی کنـه. واقعای تو الف نبود و نیست کـه بفهمـه این لباس غواصیـه و باید همـین شکلی باشـه؟واقعا شما و اون مثلا خوانندگانی کـه مـیدون پیدا و دارن تاخت و تاز مـیکنند نمـیفهمند دارن تهمت مـیزنن؟!!!الف خجالت بکش. (2977520) (alef-13)
با سلام هدف درون این مرحله حداکثر بهره برداری سیـاسی از شـهدا و ماست مالی توهین اون مداح بـه رئیس جمـهوره (2977687) (alef-13)
به نظر من برداشت اشتباهی از نقاشی صورت گرفته.نقاشی اصلا و ابدا شامل این اتهامات نمـیشود.متاسفانـه برخی ها حتی یک نقاشی ساده راجور دیگری تفسیر مـیکنند. (2977335) (alef-13)
فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا (2977337) (alef-13)
واقعا شرم آور است..... درون همـه ی دنیـا دیگه لااقل بـه شـهیدان کـه بزرگ ترین کار انسانی و ملی و....را انجام احترام قائل مـیشن..... (2977338) (alef-13)
تنـها قسمت زشت این تصویر برهنگی غواصان......اما درون کل پیـام اهانت بـه من بعنوان یک بیننده منتقل نشد (2977341) (alef-13)
این طرح ها فقط به منظور به حاشیـه بردن مراسم باشکوه و با عظمت دیروز بود کـه شما هم بـه این بـه حاشیـه رفتن کمک کردید (2977347) (alef-13)
بعضی ها متاسفانـه بزگ مـی شن ، زن مـی گیرن ، پیر مـیشن و مـی مـیرن اما هیچ وقت نمـی فهمن شـهید و شـهادت یعنی چی...... خدا آخر عاقبت همـه ی ما رو ختم بـه خیر کنـه. (2977351) (alef-13)
خدابرچشم ها و گوش هاشون مـهر زده! دست گذاشتن روی مسخره چه چیزی! شـهداهیچ وقت با این چیز ها ارزششون کم نمـیشـه؛اینا فقط با این کارا حقارت خودشونو اثبات مـیکنن!کاش امام زمان زودتربیـاد... (2977362) (alef-13)
واقعا جای بی نـهایت تاسف داره همـه ی دنیـا از اونایی کـه جان مـیدن به منظور مـیهنشون اسطوره مـیسازن اونوقت ی عده اینطوری پرده شرم رو علنی پاره مـیکنن (2977373) (alef-13)
با توجه بـه فرمایش حاج حسن ما هنرمند ارزشی و غیر ارزشی نداریم طبعا هنر ارزشی و غیر ارزشی هم نداریم . بعد برای مسئولان وزارت ارشاد هم کاملا مشخصه کـه نباید با چنین مواردی مخالفت کنند . اللهم عجل لولیک الفرج (2977374) (alef-13)
با سلام بعضی اوقات انسان دوست داره بعضی از این موارد رو از روی اشتباه و عدم غرض داشتن این افراد بیـان کنـه اما واقعا نمـیشـه. بـه راه بیـاین...تا کی برطبل غفلت مـیزنید؟؟؟؟ (2977379) (alef-13)
ای بابا ... نرود مـیخ آهنین درون سنگ!!! با این وجود ما حتما ان شاءالله که تا آخر بـه تکلیف نـهی از منکرمان ادامـه دهیم. یدالله مع الجماعه یـاعلی (2977380) (alef-13)
درود بر رزمندگان اسلام.بخصوص خط شکنان عرصه دفاع ومقاومت. لعنت خدا برانی کـه شـهدا را تقدس زدایی مـیکنند و یـاد شـهدا را کم رنگ مـی کنند. (2977382) (alef-13)
همـیشـه افراط درمقابل تفریطه.پس اگه ماافراطی هستیم شماهم تفریطی هستی!ربطی بـه روزنامـه آرمان نداره هرروزنامـه وخبرگزاری دیگه ای هم اگه چنین جسارتی بـه شـهدامـیکردمورداعتراض واقع مـیشد.دوست عزیزاگه شـهدانبودن من وشماالان اینقدرراحت زندگی نمـیکردیم.همـین کارارامـیکنیدکه مـیشیدمصداق کبک زیربرف!شـهدادرهمـه جای دنیـامورداحترام هستن وبهتره شمابه خودت بیـای.فتامل اخوی!!!! (2977383) (alef-13)
مـینا
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۲:۰۲
یعنیی نمـی خواد با این خود فروخته ها برخورد کند ؟ (2977401) (alef-13)
به این مـیگن بهره برداری سیـاسی نـه اون مردمـی کـه تو گرما اومدن تشیع شـهدا و از حق هسته ای شون و استقلال و ناموسشون دفاع (2977557) (alef-13)
غریبه آشنا
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۴۴:۱۰
چه تناقض آشکاری , روزنامـه ایی بـه اسم آرمان ضدآرمان کشور!!!!
کارگزاران واصلاح طلبان ,بدنبال سکولاریزه نمودن کشور و استحاله فرهنگی هستند .
دردوران حکمرانی این افراد , درغالب روزنامـه هایی زنجیره ایی , مملو ازاین قبیل ادبیـات بودولذا جای تعجب نیست.چراکه اعتقادندارند. (2977463) (alef-13)
مرتضی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۴۵:۲۰
من کاری ندارم ولی بال فرشته ها شبیـه بال کرکسه. چرا به منظور این فرشته ها بال کرگذاشتن. خدایـا داریم کجا مـیریم. (2977466) (alef-13)
من لباس غواصی رو نگاه کردم ولی دیگه ظرافت های بدن مثل ماهیچه های روی شکم معلوم نیست (2977488) (alef-13)
دوست عزیز این طرحه نـه عکس! طرح اغراق کرده و خواسته ورزیدگی شـهدای غواص رو نشون بده!
در مورد بال هم چرا بال عقاب بـه ذهن منحرف نویسنده نیومده؟
ذهن منحرف نویسنده چطور تفاوت رنگ صورت از لباس غواصی و چین لباس زیر گردن رو تشخیص نداده؟ (2977992) (alef-13)
عچیب هست که دادستان بـه کامنت های سایت الف فورا واکنش نشان داده و نماینده محترم را بـه دادگاه مـی کشاند ولی بـه این توهین بسیـار بزرگ آنـهم بـه شـهدای غواص کـه حتی دشمنان هم مجبور بـه احترام بـه آنـها شدند واکنش فوری نشان نداده است. (2977530) (alef-13)
کاملا مشخصه کـه دوستان اون جناح مـیخان حسابی از شـهدا استفاده ابزاری کرده و تا مـیتونن تسویـه حساب کنند. (2977540) (alef-13)
کامبیز
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۱۶:۴۸
باز هم شما یک چیز بی ربطی رو علم کردید کـه از احساسات مردم سوءاستقاده کنید ؟ بال کر؟؟ چرا بال عقاب نیست ؟ هیچ جای این کاریکاتور اون چیزی نیست کـه شما مـیگید یـا بهتر بگو یم مـی خواهید القاء کنید ظاهرا این هم ادامـه همون جریـانیست کـه در جریـان گردهمایی به منظور خاکسپاری این عزیزان ریس جمـهور رو ... خطاب د خانواده مکرم شـهداء بارها از سوء استفاده سیـاسی از یـاد این عزیزان گله کرده اند
/ (2977543) (alef-13)
آقای طراح مزدبگير،لباس غواصی را بـه عزیزانت بپوشان وعکش را بکش که تا ما غيرتت را ببينيم......! (2977548) (alef-13)
واقعا شـهدای ما هنوز درون بسیـاری از جاها مظلومند. اگر اون طراح و ناشر مورد بازخواست و واکنش جدی قرار نگیره، جدا راه به منظور کارهای بدتر باز مـیشـه. حتما پیگیری کنید. شـهدا کمکمان کنید... (2977586) (alef-13)
واقعا من موندم این اصلاح طلبا چی فکر مـی کنن با همـه شوخی با شـهدا هم ... (2977559) (alef-13)
واقعا خجالت آوره ، اون ازینکه فقط از شدا مـی خواهند یـه نماد و سنبل درست کنند و کمتر توجهی بـه آرمان ها و اه آن ها داشته باشند این از اینکه مستقیم توهین مـی کنند (2977560) (alef-13)
مگر كشيدن شـهدا درون قالب كاريكاتور خودش توهين نيس که تا برسد بـه اينكه چجوري بكشيش. اين تصاوير پر از توهين است
قابل توجه اقاي روحاني و وزير ارشادش. البته از اين نوع كاريكاتور ها قبلا هم كم كشيده نشده هست مثلا ماجراي سربند هاييكه رزمندگان بـه سر مي بستند كه بـه جاي پيشاني چشماي همديگرو مي بستندو حالا بخون كه اين تفكرات چي معني ميده. (2977562) (alef-13)
دست بردارید کاریکاتور کجا بوده؟ این یـه طرحه کـه مفهومش عروج و به اسمان رفتنـه عجب گرفتاری شدیم از دست شما واقعا مشکل دارید. (2977685) (alef-13)
مـیبخشید اگر از نظر شما قواص ها کشیده شده اند بعد چرا رنگ صورتشان روشن است؟
به تصویر دقت کنید. قواص ها لباس قواصی پوشیده اند کـه دارای کلاه قواصی است. بخش هایی از صورت کـه بین ماسک و لباس قرار گرفته بـه رنگ روشن و کاملا واضح کشیده شده.
همـین طور به منظور بهتر شدن تصویر دست ایشان را تیره تر کشیده کـه مثل دستکش قواصی است.
من ممکنـه از این تصویر خوشم نیـاد کـه بسته بـه سلیقه شخصی خودمـه ولی دیگه این شکلی تفسیرش نمـیکنم. مایـه تعجبه کـه چطوری چنین قضاوتی شده. (2977573) (alef-13)
شما اول یـاد بگیر املا غواص رو
بعدا کامنت بذار باسواد (2977954) (alef-13)
دست و پا رنگش فرق مـیکنـه. هرکه این تصویرو ببینـه بدون اینکه هیچ بحثی درموردش شنیده باشـه تصور مـیکنـه کـه هستن. بنطرم اصلا جالب نیست. واقعا توهینـه. (2977575) (alef-13)
ده بار جوابو دادم ولی انگار الف دوس داره همـه تو غفلت باشن ...رنگ صورتو نگا کن خودت متوجه مـیشی ولی قبول دارم مـیتونست طراح طرحو سیـاه تر و با جزییـات عضلانی کمتر بکشد (2977904) (alef-13)
اشتباها بهت مثبت دادم. من هم جزو اون هر کـه مـیگی هستم؟؟!!آخه من که تا دیدم فهمـیدم لباس غواصی تنشـه.شما احتمالا تو عمرت غواص ندیدی. (2977934) (alef-13)
لباس غواصی اگر دیدی مـی دونی ماهیچه های رو نشون نمـی ده (2978539) (alef-13)
جلیلی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۰:۰۸:۴۶
الف این هوچیگری و جنجال کـه راه انداختی سر خودت هم مـیاد.صبر کن که تا ببینی. تهمتی کـه زدی روزی گریبان خودت رو هم مـیگیره. (2977939) (alef-13)
اگر واقعا ثابت شود کـه قصد این کاریکاتوریست توهین بـه شـهدای غواص بوده ٰ هیچ عذری از او قابل قبول نبوده وعلاوه بر اقدام قضائی بر علیـه او مـیبایستی که تا ابد از شغل خود کنار گذاشته شود . شـهدا و معان کشور درون هر ملیتی دارای احترام هستند و در کشور ما بعنوان الگو به منظور تمامـی جوانان و اقشار ملت از احترام ویژه ای برخوردارند . کوتاهی درون امر رسیدگی جدی بـه موضوع توسط مسئولین ذیربط علاوه بر عقوبت اخروی گناهی نابخشودنی هست . بـه روح مطهر تمامـی شـهداء بویژه شـهیدان مظلوم غواص صلواتی با اخلص . (2977585) (alef-13)
نور چشمان چه تعبیری داره پس؟؟
جز نور آسمانی و جدا شدن از خاک پست و بی ارزش؟؟
همـه چیز و سیـاسی نکنیم.
درود خدا بـه شـهیدان کـه امنیت و صحت خونواده هامون از اون هاست... (2977603) (alef-3)
سایت محترم الف
با عنوانی کـه شما انتخاب کردین
جایی به منظور نظر دیگران قائل نشدین!
در ماه رمضان دو ر از انصاف و مسلمانیست.
امـیدوارم طراح هم سریعتر موضع گیری کند.
شـهدا شفاعت همـه مان را کنند و ان شالله بـه هم تهمت نزنیم... (2977617) (alef-13)
سیـاسی قضیـه و بهره برداری سیـاسی از آن توهین بـه شـهدا نیست؟؟؟؟؟ (2977620) (alef-13)
مـهدی
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۱:۱۲:۱۳
چه سیـاسی بابا مردم مومن وحزب الله وشـهید پرور ایران مخالف امریکا وغرب هستند واکثرانی کـه به مراسم امد ن بسیجی وحزب الله بودن بعد مقلطه نکنید (2978361) (alef-13)
ایرانی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۱۳:۰۱
مارو آسفالت این چند روزه با این موضوع.....بابا خدایشان رحمت کند....تمام (2977822) (alef-13)
پرويز گراوند
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۱۴:۲۲
اين طرح جذاب نيست. من ازش خوشم نيامد. بي سليقگي شده.
اما قصدش تعظيم شـهدا بوده نـه اهانت. از بعد هنري هم ضعيفه ولي پيامش عروج شـهدا بـه آسمان است. (2977824) (alef-13)
عرضم بـه حضورتون بـه عنوان يك هنرمند:
اول اينكه شما احتمالا اصلا نميدونيد كاريكاتور چيه! اين طرح درون دسته بندي كاريكاتور قرار نميگيره. صرفا نوعي تصويرسازيست با مضمون شـهدا.كه البته طرح از لحاظ اجرا طرح بسيار ضعيفيه بـه نظر من.
اما اين همـه داستان سرايي مسخره و احمقانـه كه بـه دنبال طرح راه انداختيد منو متعجب ميكنـه! از كجا فهميديد كه غواص ه؟ نگيد كه لباس غواصي تاحالا نديديد. اگر نديديد چارش يك سرچ سادست!
قبل از انتشار عكس غواص شـهيد، تصور من بـه اين شكل بود كه دست بسته ميشـه، اما بع از ديدن عكس دستها از جلو بسته شده بود دقيقا از همانجايي كه شمابه معني فحش تلقي كرديد! من طراح هم اگر بعد از ديدن عكس شـهيد، قصد كشيدن يك طرح داشتم صد درون صد بر اساس شواهدي كه ديده شده اين كار رو ميكردم و دست رو از جلو ميبستم بـه همين صورت!
در مورد بال كركس بـه قدري مسخره بود حرفتون كه ازش ميگذرم!
در مورد رنگ كدري كه بـه قول شما نشاني از قداست نداره! منظور طراح آماتور اين طرح، يا كشيدن آسمان آبي و يا آب كه باغواصي درون ارتباطه بوده. اما يك اينكه تكنيك مناسبي انتخاب نشـه ، 2 اينكه موقع چاژ افت كيفيت داريم. بـه هر كدوم از اين دلايل ميتونـه باشـه و اينقدر جنايي كه شما ميفرماييد نيست قضيه.
در آخر اينكه : اينقدر سطحي نگر نباشيد و قبل از باز كردن دهان كمي فكر كنيد! چون مسئول حرفهايي كه ميزنيد هستيد و با همين حرفها يك انسان منتطقي و عاقل يا برعكس نادان و سطحي و حتي مغرض بـه نظر ميرسيد!
لطفا كامنت بنده را منتشر كنيد که تا براي كساني كه دنباله روي بدون فكر مطالب بي سرو ته و دهن بين نيستند و به دنبال دلايل منطقي ميگردن شايد راهنمايي باشـه! (2977867) (alef-13)
کسانی کـه توجیح مـیکنن یعنی نمـیشد کاری بهتر ارئه کنن. واقعا کـه ....حالا حتما بگیم شـهدا واقعاشرمنده ایم (2977880) (alef-13)
... درون مورد نقاشی شـهدا، شـهدا لباس غواصی دارن از رنگ صورتش مشخصه ، درون مورد بال هم اصلا بحثی وجود نداره وناشی از ذهن بیماره دست هام اگه بسته باشـه اونم از جلو جای دیگه ای تصور نمـی شـه ولی طراح مـیتونست جزییـات عضلاتو کمتر کنـه و سیـاه تر که تا چنین برداشتی صورت نگیره .... درون مورد حماس هم دفاع از این گروه کـه تفکرات نزدیک بـه مرسی و اردوغان و آل سعود داره همچینم واجب نیست (2977891) (alef-13)
منزلت شـهدای گرانقدر بخصوص شـهدای غواص بقدری بالاست کـه به تصویر کشیدن شـهادت آنان بصورت کاریکاتور توهین تلقی مـیشود . درود خدا بر اواح تمامـی شـهدای این سرزمـین. (2977917) (alef-13)
mohammad
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۰:۲۸:۱۷
به نظرم طراحی جالبی نیست ولی اینجور تفسیرها هم درموردش بی انصافیـه . اینکه بگیم بالهاشون شبیـه بال کرمـیمونـه دیگه ازون حرفهاست ، ضمنا فراموش نکنیم کـه اون عزیزانی کـه زنده بگور شده بودند ، دستاشون از جلو بسته شده بود، ضمنا من فکر نکنم درکل ایران چندهزار نفر بیشتر این طرح رو دیده بودند ولی بلطف جنجال رسانـه ای الان چند مـیلیون نفر دیدند (2977966) (alef-13)
مـهدی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۰:۴۶:۵۶
به نظر نمـیاد نیت بدی داشته باشند شـهدا به منظور همـه مردم ایران عزیز هستند مـیشـه گفت طرح خوب نبوده درون شان شـهدای همـیشـه زنده (2977983) (alef-13)
مرتضی آ.ر
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۱:۱۴:۰۶
سلام یـاد آن شعر زیبا افتادم کـه مـی گفت یـاران چه غریبانـه رفتند واز این خانـهو...... خوب حالا مـیبینیم کـه یکی اشتباه مـیکنـه ویکی دیگه به منظور رسیدن بـه مقاصد سیـاسی خود وحزبشان وگروهشان دست بـه هر اقدامـی مـی زند واستفاده مـی برد یـادمان نرفته کـه برای مسئول شدن ومسئول و مدیر بودن و ماندن این مسئولین و این حزب و گروه کـه باعث تفرقه بین جامعه وازبین رفتن وحدت شدهاند...واینانی شـهید وشاهد شده اندوخیلی ها کـه در حسرت رفتن مانده اند
ودراخر مسئولینونمایندگان حساب کنید تعداد شـهدا را وجانبازان راوببینیدسهم مسئولیت شما چند شـهید وجانباز مـی شود. (2977999) (alef-13)
مـهندس جنت شـهري
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۱:۳۵:۲۵
بعضي ادمـها اصلا جنبه اينكه يك كم ازاد باشند را ندارند و ميخواهند تمام عقدهايشان را يكجا درون اورند...حالا كاري ندارم كه طرف مقابل از قبل گارد گرفته بود که تا موضوع بهره برداري سياسي از شـهدا را كمرنگ كند و توهين چند که تا مداح را بـه سران مملكت را لا پوشاني كند وحتي همين سايت الف حتي اشاره بـه ان هم نكند..ولي شما چرا اينقدر بي مبالات هستيد وبهانـه دست بهانـه جويان ميدهيد..اگر اين طرح را چاپ نميكرديد دنيا اخر ميشد...شـهدا روي چشم ما ..همـه زحمت كشيدند جانشان را دادند از خرداد 42 که تا الان...هيچكدام معصوم هم نبو.ده اند ...همـه ما از اقوام و همسايگانمان كسي شـهيد شده...اينطور كه شما تشريح ميكنيد شـهدا انسلتهايي برگزيده بوده اند كه معصوم بوده اند و مابقي مردم ديگر لياقت ندارند..با چنين ديدگاهي اگر جنگي پيش ايد ايا فكر نميكنيد با اين تبليغات غلو ديگر كسي درون خودش احساس مسيوليت نكند...نـه چنين نيست ..خيلي از شـهدا مثل فيلم اخراجي ها بودند ولي احساس مسيوليت كردند و براي دفاع از خاك و دين رفتند ..بعضي هم براي دفاع از خاك رفتند چون مسلمان نبودند...پس غلو نكنيد..شـهدا حق زيادي بر گردن ما دارند..ما هم وظيفه داريم قدر دانشان باشيم... (2978019) (alef-13)
آرامش امروز همـه ما مدیون رشادتهای این عزیزان هست لعنت برکسی کـه توهین کند شرمتان باد (2978046) (alef-13)
روزنامـه بدبخت اومد ثواب کنـه کباب شد. ول کنید این مسخره بازیـها و فرصتطلبیـها سیـاسی را. خسته کردید مردم را. هم شما و هم بقیـه. (2978086) (alef-13)
ذهن هایتان را بشویید. این ها را بـه عنوان نماد شـهدا کشیده اند. من کـه دیدم بغض کردم. بـه یـاد عباس حسین (ع) کـه با دست بریده بـه دیدار حق شتافت، شـهدای ما با دست بسته بـه حضور حضرت حق مـی رسند. اگری درون این تصویر برهنگی را دیده استغفار کند. درود بر شـهدا، کاش دست ما را هم بگیرند. (2978113) (alef-13)
مصطفی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۳:۲۹:۱۷
بچه ای کـه تازه مداد دستش گرفته و نقاشی مـیکنـه هم مـیفهمـه این نقاشی درون شان شـهدا نیست. (2978175) (alef-13)
به نظرم واقعا اهانته، قرار نیست هر چی گفتن یـا نوشتن یـا کشیدن بـه بهانـه سیـاسی نشدن سکوت کرد (2978265) (alef-13)
عبد الله محمدي
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۰:۳۰:۳۷
من مي خواهم شكايت كنم شما مي دانيد چطور بايد اقدام كنم؟ (2978290) (alef-13)
مشکل اینجاست کـه این اصلاح طلبا با شـهدا لج کـه چرا این موقع اومدن و نگذاشتن آنـها راحت کارشون رو ن
به همـین دلیل این طور دق و دلیشونو بر سر شـهدا خالی
سکوت هرنفر درون مقابل این کار خیـانتی هست به تمام شـهدا (2978295) (alef-13)
احسان
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۶:۲۲:۳۳
به خدا کامنتی از این قشنگ تر نمـی شد گذاشت ... توووووپ..... خیلی حال کردم (2978540) (alef-13)
چقدر جالب. چقدر زیبا. حیف این عزیزان کـه رفتند و شـهید شدند که تا جوانکی کم شعور نقاشی بکشـه و جمعی بی شعور درون مورد اون اظهار نظر کنند و همگان فراموش کنند کـه اون شـهیدان به منظور دفاع از مملکت رفتند و ن به منظور ایجاد نفاق!
استفاده های ابزاری از شـهیدان ان هم بـه همـه صورت ممکن واقعا باعث شرمساری است.
به خدا قسم این عزیزان بـه دست عراقی ها کشته شدند ان هم بـه مظلوم ترین شکل ممکن کـه مطمئنم حتی سالار شـهدا امام حسین هم به منظور انـها گریـه کرده. اونوقت هموطن نماهایی رو مـیبینم کـه مـیرن کربلا و از دست قاتلین پسرانمان اب مـیگیرن و برمـیگردن و اینجا بر علیـه همدیگه کامنت مـیذارن.
ناراحتید بـه نقاش چه کار دارید. اگر مردید بریداز عراقی جماعت خسارت بگیرید.
اگر نمـیتونید مسلمان باشید حداقل ازاده باشید. (2978329) (alef-13)
فرهاد
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۱:۰۳:۲۵
اولا درون مورد کاییکاتور شـهدای غواص
اگر نگاه کنید متوجه مـی شوید نگاه آنـها رو بـه بالاست و با نور کـه انگار نور خدایست درون صورت آنـها پوشانده شده هست و پشت صحنـه تیره کـه نمادی از این جهان تیره و بد هستش کـه اونـها دارن خدایی مـی شن و رو بـه اسمان مـیرن رو داره نمایش مـیده .
و اینکه دستهای بسته و لباس غواصی نماد شـهدای غواص هستش بـه نظر من اعتراض بـه این دو حالت داره یـا شما مـی گوید این لباس ، لباس غواصی نیست ؟
یـا مـیخواید بگید لباس غواصی بد هستش ؟ کـه فرض اول کاملا غلط هست و دومـی رو مـی تونید برید لباس غواصی طراحی کنید نـه اینکه اعتراض
دوما درون مورد کایکاتور تنیس رو مـیز
به زیبای توانسته از حماس حمایت کنـه و مظلومـیت مردم فلسطین رو نمایش بده به منظور حرفم هم دلیل دارم
1.در این بازی کـه نمادی از جنگ هستش بـه خوبی نمایش داده کـه در نـهایت اسیبش رو مردم مظلوم فلسطین مـی ببینن و تن بدن اونـها داره مـیلرزه و اسیب مـی ببینـه هرچند کـه در جنگ ها ادعا مـیشـه مراکز نظامـی هدف قرار مـیگره.
2. نگاه مادر و فرزندان رو بـه اسرائیل هستش نـه رو بـه حماس : این یعنی اعتماد بـه حماس هستش
به نظر مـیرسه اعتراض بـه این کایکاتور ها جنبه سیـاسی داره (2978342) (alef-13)
بنظرم این تصویر اصلا هم کاریکاتور نیست. بلکه نشانـه ای از بغض و تنفر عمـیق یک مشت افراد معلوم الحاله....
همـه چیزمان را بـه سخره گرفته ایم .....
قضاوت بماند با مخاطب... (2978355) (alef-13)
اگر کاریکاتور توهین آمـیز هست پس چرا خودتان منتشر کردید!!!
مگر افشای گناه خودش گناه نیست؟
اگر بازی با احساسات مردم دارید، بحث دیگری دارد (2978400) (alef-13)
http://armandaily.ir/?News_Id=118312 (2978436) (alef-13)
مجتبی
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۳:۱۰:۵۵
دشمن کـه عصبانی بشـه نمـیفهمـه چی مـی نوسه چی مـیکشـه...ای دشمنان دین خدا عصبانی باشید واز این عصبانیت بمـیرید(بهشتی ره) (2978457) (alef-13)
سايت الف از شما بعيد هست مثل ديگران، شـهدا عزيز را دستاويز سياسي كاري قرار دهيد. (2978621) (alef-13)
لعنت خدا بر ایـادی شیطان
لعنت خدا بر پیروان شیطان
لعنت خدا بر قلم شیطان
نوری کـه خدا روشن مـی کند با باد بال مگسی خاموش نمـی شود. (2982922) (alef-6)
عزيز محمد
۱۳۹۴-۰۳-۳۱ ۱۲:۳۳:۵۷
اين شـهدا همانطور كه جسمشان براي اسلام فداشده بايد آبرويشان هم بدست كسي مثل محمد طحان فداي اسلام بشـه همانطور كه پيراهن امام حسين عليه السلام را درون روز عاشورا از تن مباركش د رآوردند .خداوند اينگونـه افراد را نادان قرار داده که تا ماهيتشان براي مردم شـهيد پرور كشف شود
ا (2983172) (alef-6)
ملاک قضاوت درباره اعمال بـه نیت اون برمـیگرده ان شاءالله این هنرمند هموطن چنین مقاصد شومـی کـه بعضی دوستان گفتن رو نداشته و الا خدا تضمـین داده کـه خون شـهدا پایمال نخواهد شد هرگز!
اما اقای طحان چه اصراری بود با این طرح( چرا کاریکاتور) بـه این موضوع بپردازی اگه واقعا قصد بدی نداشتی کم لطفی کردی حتما وقت بیشتری به منظور هنرت مـیگذاشتی مومن واقعی بـه نا بـه گفته معصومـین(ع) خودش رو درون مضان شک و تردید و اتهام دیگران قرار نمـیده (2983244) (alef-6)
ناشناس
۱۳۹۴-۰۳-۳۱ ۱۴:۰۷:۱۱
شـهدا از این کـه الان درون کشور اختلاس ها دزدی مـیلیـاردی و گرونی بیشتر روحشان آزارده خاطر مـیشود که تا کشیدن آنـها بـه صورت مادر زاد (2983530) (alef-6)
وای بر آرمان کنند
چرا تخته نمـیکننش خب
یعنی دیگه حتما چیکار کنـه که تا تختش کنن (2983576) (alef-6)
سیدحسین مـیرباقری
۱۳۹۴-۰۶-۰۳ ۱۴:۵۳:۳۸
سلام اصلن توهینی صورت نگرفته این ذهن شماست کـه چنان برداشتی را تصور کرده هست عریـانی شـهدا نشان تنـهایی آنـها و ب از دنیـای مادی وظلم انجام گرفته بر جسم آنان آنان هست ودست بر عورت حکایت حیـا و عفت هست بال آنـها علامت پروزشان بسوی بهشت برین هست عینکهای تیره را بردارید که تا حقیقت را بهتر ببینید (3141639) (alef-13)
ناشناس
۱۳۹۴-۰۶-۱۵ ۱۲:۲۰:۰۲
بایدبرخورد شوداگر شـهدا نمـی بودند معلوم نبوداینـها کـه توهین مـیکنندکجا بودند ازکودکان سوری بهتر نبودین (3166678) (alef-3)
یوسفی
۱۳۹۴-۱۲-۲۰ ۱۸:۰۶:۳۱
انتطار مااز روزنامـه ارمان بیشتر از اینـها نبوده و نیست
سابقه اینجوری هم خیلی دارن
هنرشون درهمـین حده. بهتره بگم بی هنریشونو ثابت (3597999) (alef-11)
[نقاشی در مورد شهیدان مع حرم]نویسنده و منبع: admin | تاریخ انتشار: Sun, 24 Jun 2018 11:39:00 +0000