1572
دنیـای تبلیغات- امـیرحسین نوریـان- این بخش دنیـای تبلیغات طرفداران بیشماری دارد و بسیـاری از دوستان خواسته اند درون ارزشگذاری شرکت کنند کـه ان شاء الله بـه زودی بـه این جمع افراد دیگری هم اضافه خواهند شد و در خدمت دیگر دوستان هم خواهیم بود. اسامی بازیگران تبلیغاتی رایتل این بخش از ارزشگذاری ها را بـه ارزشگذاری اپراتورهای همراه اختصاص دادیم. اسامی بازیگران تبلیغاتی رایتل شرکت هایی کـه با هزینـه های مـیلیـاردی مدام اسامـی و خدماتشان را تبلیغ مـی کنند. از همـه دوستان عزیزم کـه در مقام کارشناس دعوتم را پذیرفتند سپاسگزاری مـی کنم. با منتقدان این هفته آشنا شوید:
خلاصه نطر منتقدان: اسامی بازیگران تبلیغاتی رایتل
./پایـان
عضویت درون کانال تلگرام دنیـای تبلیغات
ایرانسل (نسل های بالاتر)[دانلود]
علیرضا احمدی (*):
این آگهی درون ضمن داشتن تصاویر و موسیقی هماهنگ، اسامی بازیگران تبلیغاتی رایتل درون حد یک آگهی اطلاع رسان معمولی و متوسط است.
علی جعفری (•):
یک تبلیغ بی هویت و بدون خلاقیت!
نـه اطلاعاتی درون باره چگونگی و چیستایی اتفاقی کـه قرار هست بیفتد بـه مخاطب مـی دهد و نـه کمک مـی کند کـه حداقل اطلاعاتی (اینجا درون باره برگزاری یک نمایشگاه) پیدا کند.
یک تبلیغ ساده کـه حتی سعی نکرده یک فضای نمایشگاهی را ارائه کند. آدمـها درون جلوی یک بعد زمـینـه تاریک/ روشن ایستاده اند و در کف دستهایشان، قابی کوچک کـه مشخص نیست چیست، روشن و خاموش مـی شود! بعد از چند بار دیدن پشت سر هم این تبلیغ، باز هم نفهمـیدم قرار هست این تیزر، چه کارکردی داشته باشد، آن هم با لحن خشک گوینده و جمله «نسل های بالاتر اینترنت همراه و تازه های زندگی دیجیتال» کـه ممنون مـی شوم کـه اگری معنی این جمله را کامل فهمـید، بـه من هم بگوید!
امـید خاکیـا (**):
نظری ندارم.
نادر شریفی (**):
ایده پردازی خاصی نداشت. کپی رایت ساده. تولید ساده و بی آلایش اما خوب. فقط شاید بهتر بود همـه ی نسل ها و اقشار جامعه درون این چند بازیگر گنجانده مـی شد. خسته نباشید.
رضا صلاح اصفهانی (**):
اگر فرم انگشتان دستها شبیـه بـه گرفتن گوشی بود بهتر جواب مـی داد.
امـیرحسین قهرایی (***):
فکر کنم کارگردان این تیزر همان جوانی هست که تیزر تغییر بزرگ ایرانسل را نیز کارکرده است. توانسته درون مدت ۱۹ ثانیـه پیـام خود را برساند این قابل تقدیر است.سی جی بسیـار خوب، انتخال بازیگر و لباس و صحنـه بسیـار خوب.
وهاب گایینی (**):
ایده متوسط و اجرای خوب.
مجتبی محمدیـان (•):
یک نکته مثبت:
--
یک نکته منفی:
یک تیزر خنثی کـه مشخص نیست چه پیـامـی را دنبال مـی کند. کلا یک فرم نمایشی هست که درون باتبلیغاتی اصلا دیده نمـی شود. فقط بودجه مـی بلعد
امـیرحسین نوریـان (•):
علی جعفری کـه از منتقدین حاضر درون دنیـای تبلیغات است، درون توصیفعخوب جمله کلیدی دارد کـه خیلی جاها از آن بهره ام. علی جعفر اعتقاد دارد: "در جایی از یک عخوب، حتما اتفاقی افتاده باشد..." تبلیغات خوب هم همـین است. جایی حتما تلنگری بزند کـه چیزی از محصول یـا حتی رویداد را مثل آن اتفاق ویيه کند و دریـاد بماند. این تبلیغ قطعا هیچ چیز ویژه ای ندارد.
هومن یگانی:
توضیح پیش از ارزشگذاری: قبل از هرچیز گفتن چند نکته را لازم مـی دانم.
نقد و بررسی ِ تولیدات ِ تبلیغاتی، بدون دانستن سه مورد اصلی و تعیین کننده "بریف، بودجه و زمان درون اختیـار،" قضاوت یکطرفه خواهد بود. نظرات من صرفاً براساس حدسیـات از نوع و حدود این سه آیتم است. همچنین سعی کردم که تا کارها را از نظر محتوایی بر اساس "انتخاب استراتژی، طراحی پیـام و نحوه انتقال (ایده اصلی و ساخت) " ارزش گذاری نمایم.
هومن یگانی (*):
تیزر نسل های بالاتر ایرانسل با طراحی پیـام چند وجهی معرفی نسل جدید اینترنت پرسرعت، راحتی کاربر درون استفاده از سرویس های قبلی و دعوت بـه نمایشگاه، ساده و گویـاست. هسته اصلی پیـام "راحتی درون دستان شما" (برداشت شخصی) منتقل مـی شود اما، ای کاش بر روی ایده اصلی و ساخت وقت بیشتری گذاشته مـی شد. گرچه تعداد پیـام و ارتباط آنـها با هم لطمـه ای بـه کار وارد نکرده اما، بـه نظر مـی رسد دست گروه ایده پردازی را بسته باشد. نقطه قوت تیزر سادگی درون انتقال پیـام و پایین بودن هزینـه ساخت مـی باشد اما بدون شک پتانسیل هیـاهوی بیشتر و ایده بزرگتر به منظور این خدمت جدید، دیگر از دست رفته است!
ایرانسل (تغییر بزرگ)[دانلود]
علیرضا احمدی (•):
این سناریو و این نوع آگهی را بارها و برای خدمات دیگر هم دیده ایم (مخصوصا بانک). این آگهی با اجرایی ضعیف نتوانسته هست "تغییر بزرگ" ایرانسل را نشان دهد. آیـا تغییر بزرگ ایرانسل این هست که خیـابان را به منظور شما مثل دفترکارتان مـی کند؟ بـه نظرم بخش ایده پردازی نتوانسته هست مفهوم نسل جدید اینترنت را درک و در نتیجه سناریوی مناسبی را تهیـه کند.
علی جعفری (••):
این تیزر هم، همچون تیزر قبلی ایرانسل، داستانی به منظور گفتن ندارد و صرفا مـی کوشد که تا به مدد جلوه های کامپیوتری، جذاب و تاثیرگذار بـه نظر برسد!
مردی کنار خیـابان و در شلوغی آن ایستاده و منتظر تاکسی است. بـه موبایلش نگاه مـی کند و ناگهان انفجاری درون دل موبایلش اتفاق مـی افتد و دنیـای مرد یکباره عوض مـی شود و او، خودش را درون جایی دیگر(احتمالا دفتر کارش!) مـی بیند!
مشکل بزرگ تیزرهای ایرانسل این هست که داستان ندارند، شخصیت پردازی نمـی کنند و بی هویت بـه نظر مـیرسند.
این تیزرها، راه ارتباط با مخاطب را بلد نیستند و به نظر مـیرسد کـه بیشتر، توسط یک متخصص فنی کارگردانی شده اند، که تا یک قصه گوی حرفه ای!
تیزر هم، همچون یک فیلم کوتاه یـا یک فیلم بلند، بـه یک قصه خوب و یک قصه گوی خوب نیـاز دارد، نـه یک متخصص جلوه های ویژه کامپیوتری!(البته بـه آن متخصص هم نیـازمند است، اما بعد از داشتن یک قصه خوب و یک قصه گوی خوب!!!).
امـید خاکیـا (*):
نظری ندارم
نادر شریفی (*):
چه تغییر بزرگی درون تصویر اتفاق مـی افتد؟ نمـی دونم. ایده تکراری. کپی مـی گه یک تغییر بزرگ اما درون ادامـه مـیگه نسل3 و 4 .... کـه فکر کنم مـیشـه دو که تا تغییر، مگر اینکه نسل 3 و 4 یکی باشـه.
رضا صلاح اصفهانی (*):
من تغییر بزرگی به منظور شخص استفاده کننده حس نکردم.
امـیرحسین قهرایی (****):
بسیـار خوب. هم از نظر ایده. هم از نظر زمان کوتاه و هم از نظر ساختار و انتخاب بازیگر و صحنـه آرایی آفرین. درون ضمن کارگردان این تیزر یک جوان هست فارغ التحصیل رشته سینما و تاتر کـه چتد سالی را بـه عنوان دستیـار کارگردان کار کرده هست . بعد از دیدن این تیزر من شخصا بـه او تبریک گفتم.
وهاب گایینی (*):
ایده ضعیف و اجرای سطحی.
مجتبی محمدیـان (*):
یک نکته مثبت:
همـین کـه کار ایده محترمـی دارد خدا را شکر
یک نکته منفی:
از فضای رنگی سرد کار کـه بگذریم صدای این نریتور درون هر تیزری کـه باشد از نظر من بسیـار نچسب و مصنوعی است. کاملا حس صداسازی بـه انسان دست مـی دهد.
امـیر حسین نوریـان (•):
اینکه تیزر صرفا یک جلوه کامپیوتری جذاب هست دلیلی نمـی شود کـه تبلیغ خوبی باشد. کـه اتفاقا بد است. اینکه نسل سه و چهار اساسا چه هستند و چه فرقی دارند و چه تغییری بوجود مـی آورد رسالت تبلیغ هست که خبری از آن نیست. حرکت دوربین از روی یک ماشین لودر پلان دوم و رسیدنش بـه یک تاکسی پراید درون چند چلان بعد هم کـه شروع و پایـانش با تغییر بزرگ بصورت معکار کرده است.
هومن یگانی (*):
گرچه تیزر تغییر بزرگ پاسخی بـه نقد من درون مورد تیزر قبلی است! اما همچنان علاوه بر آن جای نقد جدیدی را هم باز مـی نماید. همانطور کـه در قبل گفتیم ایده بزرگ و خلاق به منظور معرفی یک تغییر بزرگ بـه چشم نمـی خورد و البته کانسپت تکراری "تبدیل موبایل بـه دفتر کار" بـه خصوص درون تیزر بانک ها، سطح کیفی کار را هم تحت الشعاع قرار داده و با دیدن اولین تشعشع نورانی موبایل، بیننده که تا آخر تیزر را درون ذهن تداعی مـی نماید. باز هم پتانسیل هیـاهوی بیشتر و ایده بزرگتر به منظور این خدمت جدید، از دست رفته است! حس تکراری بودن تیزر بـه شدت بـه چشم مـی خورد.
رایتل (پوشش سراسری)[دانلود]
علیرضا احمدی(•):
این آگهی تصویرهای جذابی دارد و از لحاظ تولیدی و به خاطر تنوع فضاها و لوکیشن ها مشخص هست که هزینـه ی زیـادی به منظور تولید آن شده هست اما ایکاش کـه بخشی از این هزینـه زیـاد به منظور ایده پردازی صرف شده بود. از هری درون خیـابان بخواهید کـه برای پوشش سراسری یک شبکه سناریو بدهد همـین سناریو را تقدیم مـی کند.
علی جعفری (**):
تیزر، خیلی خوب و در دیـالوگ هایی کوتاه، داستان آدمـهایش را تعریف مـی کند و مخاطب را بـه ارتباطات آنـها پیوند مـی دهد. آدمـهایی کـه در این تیزر، بیشتر درگیر مسائل خانوادگی خود هستند و در ارتباط با یکدیگر.
تیزر، خیلی سریع بـه موضوع اصلی اش، یعنی دسترسی آسان بـه کانال های ارتباطی رایتل درون همـه نقاط ایران مـی پردازد و اینکار را با استفاده ظریف از رنگ بنفش(رنگ لگوی رایتل)در لباس ها یـا ابزار صحنـه انجام مـیدهد، اما درون بکار بردن نشانـه هایی چون نشانـه آنتن رایتل بر فراز سر استفاده کنندگان از این نوع سیم کارت و یـا تکرار نام «رایتل» درون مکالمات آدمـها، بی سلیقه رفتار مـی کند.
چه خوب مـی شد کـه این تکرارهای بی مورد نام «رایتل» و یـا آن نشانـه آنتن موبایل بر فراز سر بازیگران این تیزر حذف مـی شد و سازندگان این تبلیغ، نشان مـی دادند کـه برای درک مخاطبانشان، احترام بیشتری قائل اند.
امـید خاکیـا (****):
یکی از بهترین تیزرهایی کـه از اپراتورهای تلفن همراه دیدم. ایدهی عالی همراه با اجرای عالیتر، یک کار بـه یـاد ماندنی را خلق کرده.
نادر شریفی (**):
ایده تکراری. درون چندین تیزر چه خارجی چه داخلی همـین ایده استفاده شده. تولید خوب و قابل قبول. منظور درون کوتاهترین زمان بـه مخاطب منتقل مـیشـه. اگه قرار هست از یکی از مشخصه های برند درون آگهی استفاده بشود بهتر هست چیزی باشـه کـه بشـه درون تمام پلان ها از آن استفاده کرد. رنگ برند درون دو پلان اول بسیـار عالی بـه چشم مـیاد ولی درون کویر گم مـیشـه و با یک بادبادک بـه کیش وصل مـیشـه. خسته نباشید.
رضا صلاح اصفهانی (**):
تاکید خوب روی انتن دهی ولی تناقض بین ماشین کروک و مترو یک مقدار باعث عدم باورپذیری مـیشـه.
امـیرحسین قهرایی (***):
خوب هست اصولا کار های این کارگردان را دوست دارم. مطلب را بـه خوبی بـه اطلاع رسانده است. مخصوصا استفاده از علامت آنتن دهی بالا درون تصاویر کـه در ناخود آگاه بیننده بسیـار تاثیر خوب مـیگذارد.
وهاب گایینی (***):
ایده و اجرا بسیـار خوب / انتخاب فضاهای خوب به منظور رساندن مفهوم اصلی آگهی.
مجتبی محمدیـان (**):
اگر صرفا قرار هست بگوییم رایتل درون کل ایران آنتن مـی دهد تیزر قابل قبولی است. البته هیچ ایده خلاقانـه ای پشت کار نیست کـه البته این هم عیب نیست.
یک نکته منفی:
گرافیک پک شات کار نسبت بـه کل کار یک سر و گردن پایین تر است.
امـیرحسین نوریـان (**):
دراین کـه در قیـاس با تیزرهای دیگر تیزر بهتری هست و تصاویر جذابی دارد شکی نیست. انسانـهای مختلف درون لوکیشن های مختلف با دغدغه های متفاوت قشر قابل قبولی را بـه نمایش گذاشته کـه همـه درون حال استفاده از خدمات منطبق با رسالت تبلیغاند. تنـها بی دقتی عجیب این کار این هست که رایتل و همراه اول و ایرانسل بر سر رنگ هایشانتاکید ویزه ای دارند و مخصصا رایتل بـه دست و پای همراه اول با قلدری، زیـاد مـی پیچید و بعضا ان را مسخره مـی کند. آما درون قسمت فاینال تیزر، بادبادک بنفش رایتل درون دریـایی کـه به شکل عجیبی کاملا منطبق بر رنگ همراه اول هست مانند نقطه ای درون آن دریـا گم مـی شود و تمام صفحه را بـه یک باره رنگ همراه اول اشغال مـی کند.ی کـه قلدری مـی کند و مسخره مـی کند نباید همچین اشتباهی د. با کمـی حواس جمعی مـی شد دریـا را آبی متفاوت و شفافی نمایش داد نـه با رنگ همراه اول.
هومن یگانی (***):
تیزر پوشش سراسری رایتل احساس خوبی مـی دهد. بـه نظر مـی رسد پیـام اصلی، احساس آرامش و نداشتن دغدغه درون هنگام استفاده از سرویس های این اپراتور درون نظر گرفته شده کـه به خوبی منتقل مـی گردد. نمایش مخاطبین درون گروه های مختلف به منظور همزاد پنداری، یکدست و جذاب است. از دید من استراتژی پیـام با ایده اصلی و در نـهایت ساخت همخوانی دارد. اغراقی درون کار نیست و جایگاه سازی مد نظر بلند پروازانـه درون نظر گرفته نشده است. درون مجموع از نظر طراحی ساختار و استراتژی کلی، انتخاب مخاطب و طراحی پیـام، نسبت بـه کارهای دیگر یکدست تر مـی باشد.
رایتل (سلام رایتل)[دانلود]
علیرضا احمدی (•): کل مطلب تو همون 30 ثانیـه آخر گفته شد و من نمـی دونم 1 دقیقه و نیم بقیـه به منظور چیـه؟ کلا پخش خوبه!
علی جعفری (•••):
یکی از حراف ترین و پرگوترین تیزرهایی کـه مـی شد ساخت!
واقعا بهتر از این نمـی شد چند صفحه متن و دیـالوگ را، بـه زور درون یک تیزر کوتاه جا داد و روانـه آنتن پخش کرد!
داستان تیزر، حکایت کی هست که درون شـهر دیگری دانشجوست و با مادرش مدام درون تماس هست و مادر، این اتفاق را خوشایند مـی داند و برای پدر توضیح مـی دهد کـه اگر سیم کارت فلان بخرد و...!
هر چه درون دنیـای امروز تلاش مـی شود که تا از حجم اطلاعات کلامـی تیزرها کاسته شده و بیشتر یـه جنبه های بصری و داستانی آنـها پرداخته شود، سازندگان این تیزر، تلاش کرده اند که تا راه مخالف را بروند و تیزر را، درون محاورات و مکالمات سه شخصیت اصلی تیزر( پدر، مادر و ) پیش ببرند. تلاشی کـه منجر بـه ساخت یک فیلم کوتاه داستانی، با حجم دیـالوگ های یک فیلم بلند سینمایی شده است!
ایجاز و اختصار و گزیده گویی و ...هم فراموش!
امـید خاکیـا (*):
راستش تحمل تماشای یک آگهی اطلاعاتی بـه مدت دو دقیقه با حضور سه بازیگر و فقط درون دو لوکیشن محدود، واقعا کار سختیـه. ای کاش درون ایده یـا درون ساخت، قدری بـه تنوع فضایی کار توجه مـیشد که تا حوصلهی بیننده سر نره. شخصا درون هیج کدام از دفعات پخش این آگهی، که تا انتها نگاهش نکردم و اولین بار به منظور این نظرسنجی که تا آخر دیدم.
نادر شریفی (*):
برندی کـه قبلی را تایید و تولید مـیکنـه و اینم تایید و تولید مـیکنـه یعنی یـا هویت سازمانی اش را هنوز بدست نیـاورده یـا وضعیتش بهم ریخته و داره اونو از دست مـیده یـا هردو. بـه نظرم این داستان کوتاه ضعیف کـه فقط وقت مخاطب را با دیـالوگ های سطحی گرفته مـی تونست بسیـار ظریف تر نوشته و تولید بشـه. خیلی زیـاده گویی دارد. هیچ جایی به منظور تصویر نذاشته.
رضا صلاح اصفهانی (*):
---
امـیرحسین قهرایی (*):
نکات مثبت: اطلاع رسانی کامل ـاستفاده از لباس و اکسسار صحنـه هم رنگ آرم محصول
نکات منفی: طولانی هست و من این را بـه عنوان تیزر نمـیبینم. تیزر تلویزیونی حد اکثر یک دقیقه هست و ما نمـیتوانیم این تیزر را با تیزر های کوتاه دیگر مقایسه کنیم. سوم دلچسب نیودن شخصیت ها.
وهاب گایینی (*):
ایده ضعیف و اجرای سطحی.
مجتبی محمدیـان (**):
یک نکته مثبت:
طراحی صحنـه و حس بخش خوابگاه خوب و قابل قبول هست و بسیـار باور پذیر.
یک نکته منفی:
تیزر کمـی طولانی هست و از جایی کـه مکالمـه زن با تمام مـی شود تیزر غیر قابل باور و کاملا حراف مـی شود.ای کاش رایتل سراغ این تیپ کپشن های تیزرهای تله شاپینگ یـا تیزرهای "سبک حلزونیسم" نمـی رفت.
امـیر حسین نوریـان (*):
ایراد این تیزر پر حرفی فراوانش است. زیـاد حرف مـی زند و طولانی است. شخصیت ها بـه شدت غیر جذابند و پدر خانواده خبر از سیم کارت رایتل همسرش ندارد. کلا زیـادی مصنوعی است. ولی قطعا دراین زمان طولانی و این همـه پرگویی اطلاعاتی مـی دهد.
هومن یگانی (**):
در تیزر سلام رایتل با حدس بریف، مخاطب و پیـام همخوانی داشته و طراحی پیـام به منظور مخاطب اصلی تیزر یعنی جوانان یـاانی کـه به هر دلیلی از خانـه دور هستند و خودشان و خانواده دغدغه هزینـه های ماهانـه را دارند بـه خوبی صورت پذیرفته. انتخاب خانواده معمولی درون فضای بدون زرق و برق و روایت یک رابطه ملموس مادر و ، درست بـه تصویر کشیده شده است. با درون نظر گرفتن نیـازهای این گروه مخاطب، بـه درستی اطلاعات طرح جدید ارائه شده و به نظرم سناریو هم از بعد آن بر آمده. درون مجموع از نظر من اه با سناریو و ساخت همخوانی دارد،گرچه تیزر ایده بزرگ ندارد، اما شاید لازم هم نبوده است.
همراه اول (آوای اول)[دانلود]
علیرضا احمدی (•):
چی بگم؟
علی جعفری (••••):
این تیزر، نمونـه کامل سردرگمـی درون موضوع و ناآگاهی از نحوه ارائه آن است.
به داستان تیزر دقت کنید: مردی درون ایستگاه، منتظر رسیدن اتوبوس هست و چون اتوبوسی کـه مـی رسد، جایی به منظور او ندارد، روی صندلی ایستگاه مـی نشیند و با خیـال راحت، منتظر رسیدن اتوبوس بعدی مـی شود و در این مـیان، دست بـه کیفش مـی برد و موبایلش را درون مـی اورد و شماره ای مـی گیرد و با خیـال راحت، بـه شنیدن خوانش اشعار حافظ مـی پردازد!
دقت کردید کـه مرد داستان ما، دارد بـه سر کار مـی رود و طبعا، بایستی دغدغه «رسیدن» را داشته باشد، اما تنـها چیزی کـه در او بـه چشم نمـی خورد، تلاش به منظور رسیدن است!
او با آرامش مـی نشیند و در چمنزار خیـال، با اشعار حافظ خوش مـی گذراند که تا اتوبوس بعدی برسد!
از نظر فنی هم، تکنیک ساخت تیزر، خیلی ساده انگارانـه هست و قطع های نابجا و پلان های ناقص، وایپ های دم دستی (که حتی امروزه درون فیلم های مجالس عروسی هم از آن استفاده نمـی کنند!) و طراحی لباس افتضاح بازیگر مرد، از دیگر نقاط ضعف این تیزر بـه شمار مـی آیند.
امـید خاکیـا (*):
کار متوسطیست. نکتهی درخشانی ندارد. بـه نظر من استفاده از اتوبوسی بـه رنگ زرد، کـه رنگ سازمانی اپراتور رقیب، یعنی ایرانسل هست، بزرگترین اشتباه این آگهی بود.
نادر شریفی (*1/2):
جالبه، خیلی جالبه. یـه نگاه بـه ساعت روی دست، یـه نگاه بـه ساعت تو خیـابون بعدش اتوبوس شلوغ کـه یعنی دیرم شده. بعد یـهو بی خیـال همـه چی موبایل و آوای اول و شعر گوش مـیدم و مـی شینم رو صندلی ایستگاه و بی خیـاله دیر شدن. منطق فیلم نامـه کجاست؟ البته خسته نباشید، کار تولید خیلی سخته همـه مـی دونیم. ولی تولیدش هم مـی تونست بهتر از این باشـه . حتی با دانستن تمام موارد و مشکلات موجود درون تولید یک آگهی تلویزیونی. من * رو بـه پایین ( ازاونایی کـه سه کنج افق گیر کرده ) مـی دم. خسته نباشید.
رضا صلاح اصفهانی (*):
در کلییت کمپین های این تبلیغات شباهتی نزدیک مشاهده مـیشـه و بیشتر داره سعی مـیشـه کـه از طریق تاکید روی رنگ یـا موسیقی انتهایی از هم منفک بشـه که تا مخاطب بتونـه برند ها را درون ذهن جدا کنـه..گرچه با توجه بـه دولتی و نیمـه دولتی بودن برند ها به منظور مخاطب مـیزان خدمات درون اولویت قرار مـی گیره نـه پرستیژ برند.
امـیرحسین قهرایی (•):
انتخاب بازیگر و لباس و صحنـه بسیـار بد سلیقه. مدت زمان ۴۰ ثانیـه کـه در این مدت زیـاد خیلی کار های زیبا مـیتوانست انجام دهد. اگر کارگردان قصد داشته اصلاف وقت درون صف های طولانی را نشان دهد نتوانسته درست از بعد این کار بر آید.
وهاب گایینی (*):
ایده و اجرا ضعیف.
مجتبی محمدیـان (•):
یک نکته مثبت:
نریتور خوش صدا همـین
یک نکته منفی:
تیزر درون ترسیم موقعیت باور پذیر و همگانی کـه نیـاز درون مخاطب بـه وجود اورد بسیـار عاجز است.
امـیر حسین نوریـان (•):
موضوع این هست که نقش اول قصه بیشتر از آنکه با این خدمت لحطاتی را سپری کند، ذاتا انسان حیرانی است. از نحوه سوارشدنش بـه اتوبوس این حیرانی کاملا گویـاست. متاسفانـه تیر هم بـه همان حیرانی ادمش است.
هومن یگانی (**):
در تیزر آوای اول همراه اول، پیـام مشخص بود و ایده اجرایی به منظور ساخت هم مختصر و مفید. بدون روده درازی سرویس جدید معرفی شده و ترغیب کننده است. گرچه طراحی نمای پایـانی با این چیدمان شلوغ مـی توانست خیلی بهتر و جذاب تر شود، اما محتوا منطبق با بریف و استراتژی کلی بـه نظر مـی رسد. " تجربه لحظه ای آرام درون روند زندگی روزانـه، فارغ از شلوغی ها، با یک شماره گیری راحت" پیـام اصلی بوده کـه مـی توان گفت انتخاب درستی صورت پذیرفته است. درون این تیزر نیز سادگی درون طراحی و انتقال پیـام، بـه همراه هزینـه ساخت پایین از نقاط قوت مـی باشد.
همراه اول (حذف هزینـه های جابجایی)[دانلود]
علیرضا احمدی (•):
از آقای نوریـان عزیز حتما خواهش کنیم لااقل آگهی هایی را انتخاب کنند کـه لااقل بشـه درون موردشون حرف زد. کلا درون مورد هیچکدام از آگهی های ارسالی نظر خاصی ندارم چون این آگهی ها هم هیچی ندارند.
علی جعفری (••):
مـهم نیست کـه شما بر بلندای یک برج مس مرتفع و شیک زندگی مـی کنید، یـا سرگرم ورزش بر روی دوچرخه بدنساز درون داخل آپارتمان خوشگل تان هستید یـا سرگرم اسکیت بازی درون یک پیست اختصاصی هستید یـا از سالن تنیس بـه خانـه برمـی گردید یـا از صخره ها آویزان شده اید و لذت صخره نوردی را مـی برید و یـا هر کار شیک و باکلاس دیگر، بلکه مـهم این هست که مـهمترین مکالمـه شما، گفتگو درون باره حذف هزینـه های جابجایی همراه اول است!
دقت دارید کـه حذف هزینـه های جابجایی، مـهمترین تاثیرش را درون زندگی استفاده کنندگان تلفن همراه درون طبقه متوسط و پایین جامعه مـی گذارد، نـه مرفهینی کـه هزینـه های مکالمـه های ماهانـه شان، گاه بـه اندازه قیمت یک موبایل گرانقیمت است!
سازندگان تیزر، هر چقدر سعی کرده اند بخاطر جذاب از کار درآمدن تصاویرشان، بـه سراغ جذابیت های بصری طبقات مرفه جامعه بروند، از سوی دیگر فراموش کرده اند کـه جامعه هدف این اتفاق(حذف هزینـه های جابجایی)چهانی هستند!
نتیجه هم این تیزر دوست داشتنی شده هست که بـه یک فیلم کمدی شبیـه شده، انگار کـه آدمـهای مرفه جامعه، دارند این موضوع را بـه عنوان یک جوک به منظور هم بازگو مـی کنند!
تیزر اما، از نظر فنی کم اشکال است. سریع هست و جذاب و تصویربرداری خوب و تدوین مناسبی دارد، اما از نظر پرداخت موضوع و نحوه طرح آن، متاسفم!
امـید خاکیـا (*):
کار بدی نیست. جا داشت تنوع لوکیشن بیشتری داشت، مخصوصا با نمایش شـهرستانهای مختلف.
نادر شریفی (*):
مزاح: استفاده از لوکیشن خانم درویش دیگه داره کم کم جزئی از فرهنگ آگهی سازی درون ایران مـیشـه.
تیزر لاکچری ساختن این نیست کـه رو تراس خونـه ای درون منطقه ی اعیـان نشین، بدون قرار پشتی های صندلی یـا روی تریمـیل یـا خروجی فلان پاساژ و نشون راکت تنیس یـا استفاده از ورزش هایی خاص و .... و اینـها اگهی تبلیغاتی خاص و ویژه بسازیم. اگه اینا اینقدر وضعشون خوبه کـه حتمن هست بعد چرا نگران حذف مبلغ ناچیز جابه جایی هستن. اینکه نباید براشون رقمـی باشـه کـه ذهنشونو که تا انجا مشغول کنـه کـه بگه باورم نمـیشـه!!!!!!
خسته نباشین.
رضا صلاح اصفهانی (*):
---
امـیرحسین قهرایی (*):
مدت ۳۷ ثانیـه. مکث ۳ ثانیـه ای روی نمای یک ساختمان و تاکید ییم ثانیـه ای روی ایـار روزنامـه و تصویر آگهی تلویزیون !! منظور این اگهی درون جابجایی های بین شـهری هست نا بالای کوه توچال ! بنظر من اصلا رسالت اطلاع رسانی تلویزیونی را ندارد.
وهاب گایینی (*):
ایده ضعیف و اجرا ضعیف
(سکانس اول و دوم درون یک فضا گرفته شده – تراس خانـه ها یکی است)
مجتبی محمدیـان (*):
یک نکته مثبت:
انتقال شفاف پیـام بـه مخاطب
یک نکته منفی:
مشابه بخش اعظمـی از اگهی های تلویزیونی کـه همـه عالم و آدم قرار هست دست بـه دست هم بدهند و مستقیم درون مورد محصولات ما صحبت کنند بدون انکه هیچ توجیـهی به منظور فرد وجود داشته باشد. توجه کنید بـه جمله ابتدایی کار " باورم نمـی شـه" اغراق بیش از حد به منظور یک خدمت عادی. چرا؟
امـیر حسین نوریـان (•):
خب قطعا شوخی مبتدیـانـه ای هست که چند برج نشین و مرفه کـه یکی کنار گلهای طبیعش نشسته و یکی دغدغه تناسب اندام را دارد و یک اسکیت باز و صخره نورد از مشکلاتشان تک نرخی شدن قیمت مکامله و حذف هزینـه های جابجایی است. این سطحی نگری ها بـه چه علت هست کمـی تامل بر انگیز است. تنـها نقطه قوت این تیزر مـی توانست خانوم شال بفشی باشد کـه با دیدن این آگهی کمـی بـه فکر فرو رود کـه مثلا نمادی از مخاطبین رایتل باشد کـه از این خدمت جدید همراه اول بـه فکر فرو رود کـه ان هم انقدر بنفش شالش کم رنگ هست که مشخص هست تصادفی بوده. کلا چند تصویر شارپ بی کارکرداست. اگر جای این همـه پلان دوثانیـه خبر درج شده درون روزنامـه همان برج نشین اول تیزر هم نمایش داده مـی شد همان تاثیر را داشت.
هومن یگانی (*):
تیزر یکسان سازی هزینـه های جایجایی همراه اول، متناقض بـه نظر مـی رسد. ایده اصلی درون ساخت کـه همان نشان جذابیت خدمت جدید به منظور گروه های مخاطب مختلف بوده، کمـی شکل اغراق بـه خود گرفته. ظاهراً بریف یـا سلیقه سفارش دهنده اصرار بر استفاده از فضاهای خاص رو بـه بالا بوده کـه با الویت هایی کـه برای این گروه ارزش افزوده ایجاد مـیکند همخوانی ندارد. باز هم جامپینگ و اسکیت! حتماً حتما در تیزر جایی باز مـی کرده است. کلیشـه هایی کـه در ظاهر به منظور جذابیت موقعیت ها و نشان تنوع مخاطب بـه خصوص قشر جوان استفاده مـی گردد، اما درون نـهایت بـه حس یکپارچگی کار لطمـه وارد مـی نماید. درون مجموع نمایش و انتخاب عادات زندگی این گروه مخاطب با گروه اصلی کـه با این سرویس جدید بـه وجد مـی آیند، شوکه مـیشوند و مدتها درون مورد آن صحبت مـی کنند، همخوانی ندارد و بزرگنمایی و اغراق را درون کلیت کار برجسته کرده است.
همچنان ایده بزرگ و خلاقی درون کارها دیده نمـی شود، البته خارج از این بحث کـه اصلاً نیـازی بوده یـا نـه! یـا اگر بوده، آیـا زمان و بودجه کافی هم درون اختیـار قرار گرفته است!؟...
[اسامی بازیگران تبلیغاتی رایتل]نویسنده و منبع: امیرحسین نوریان | تاریخ انتشار: Tue, 10 Jul 2018 04:03:00 +0000