بررسی رنو ساندرو استپ وی + تصاویر
کمپانی رنو از سال 1899 فعالیت خود را بـه عنوان سومـین خودروسازی اروپا آغاز کرد و چندی بعد سهام خودروساز رومانیـایی، خودرو ساندرواستپ یعنی داچیـا را خریداری کرد. خودرو ساندرواستپ سال 2008 شرکت داچیـا از ساندرو رونمایی کرد و این خودرو تاکنون درون برخی کشورها مانند رومانی، برزیل، کلمبیـا و ... خودرو ساندرواستپ تولید شده است. بهمن ماه سال 1394 بود کـه این خودرو تحت عنوان رنو ساندرو توسط شرکت پارس خودرو درون دو مدل گیربدستی و اتومات تولید شد.
مشخصات فنی رنو ساندرو استپ وی
با این کـه امروزه رنو از ساندرو نیوفیس 2016 رونمایی کرده، پارس خودرو کماکان با همان فیس اولیـه ساندرو را تولید و عرضه مـی کند. رنو ساندرو از نظر بادی استایل جزو خودروهای هاچ بک قرار مـی گیرد و از نظر کلاسی جزو سوپر مـینی ها بـه حساب مـی آید. که تا کنون شاهد تولید و عرضه ساندرو هاچ بک بودیم اما چند وقتی هست که رنو ساندرو استپ وی با پلاک آزمایشی درون شـهر دیده شده و این طور کـه خبر مـی رسد بـه زودی حتما شاهد رونمایی از این محصول باشیم.
رنو ساندور
رنوساندرو استپ وی چه پیشرانـه هایی دارد؟
در اروپا به منظور نسل دوم ساندرو استپ وی تنـها دو انجین وجود دارد:یکی 0.9 لیتری 3 سیلندر توربوبنزینی کـه TCe نام دارد و دیگری 1.5 لیتری 4 سیلندر دیزلی dCi است. قدرت هر دو انجین حدود 90 اسب بخار است، ولی گشتاور انجین بنزینی بـه 140 نیوتن متر و گشتاور انجین دیزلی بـه 220 نیوتن متر مـی رسد. هردو نیز با گیرب5 سرعته دستی عرضه مـی شوند و هیچ گیربگس دیگری به منظور آن ها وجود ندارد.
اما از آنجایی کـه احتمال ورود نسل اول ساندرو استپ وی بـه ایران بسیـار زیـاد هست پس حتما انجین های نسل اول آن را درنظر بگیریم کـه یعنی محتمل ترین پیشرانـه آن همان انجین 1.6 لیتری ساندرو هاچ بک است. البته این پیشرانـه درون بازار جهانی درون دو نوع 8 سوپاپ و 16 سوپاپ عرضه شده کـه تفاوت هرکدام درون جدول زیر آمده است.
انجین
سوپاپ
قدرت
شتاب
سرعت
مصرف سوخت
1.6 لیتری
8
85
12.9 ثانیـه
170 کیلومتربرساعت
6.7 لیتر
1.6 لیتری
8
95
11.7 ثانیـه
174 کیلومتربرساعت
-
1.6 لیتری
16
105
11.3 ثانیـه
181 کیلومتربرساعت
6.8 لیتر
1.6 لیتری
16
112
10.8 ثانیـه
195 کیلومتربرساعت
9.3 لیتر
مشخصات و تغییرات ظاهری
ساندرو استپ وی، از یک هاچ بک سوپرمـینی بـه یک کراس اوور کوچک سایز مبدل شده است. این خودرو جدید بـه عنوان یک کراس اوور تغییراتی از لحاظ ابعاد نسبت بـه مدل هاچ بک خود داشته است، ساندرو استپ وی 4 مـیلی متر افزایش طول و 1سانتی متر عریض تر شده و با توجه بـه کراس اوور بودنش 1سانتی متر مرتفع شده و طول، عرض و ارتفاع آن بـه ترتیب 4024 ،1753 و 1544 مـیلی متر است.
در قسمت جلویی خودرو طراحی اسپرت تر و جسورانـه تری نسبت بـه مدل هاچ بک دیده مـی شود، استفاده از رنگ مشکی به منظور کاسه چراغ ها و تریم مشکی به منظور جلو پنجره حس خوبی رو القا مـی کند و از آن حس خلا و سادگی بیش از حد موجود درون نسخه هاچ بک کاسته شده است. بـه لطف استفاده از فلاپ های مشکی درون جلو، گلگیرها و عقب خودرو حس خامـی درون طراحی بهبود یـافته و یک حس عضلانی و اسپرت بودن رو القا مـی کند کـه به ماهیت کراس اوور بودن خودرو کمک مـی شود.
فضای داخلی خودرو بـه مقدار بسیـار کمـی بزرگ شده و تریم داخلی خودرو مانند مدل هاچ بک مـی باشد البته احتمال تغییرات جزیی درون نسخه داخلی وجود دارد. همچنین پیش بینی مـی شود کـه نسخه موجود درون ایران بـه یک نمایشگر 7 اینچی مجهز باشد و همچنین با افزایش سایز تایرها درون نسخه استپ وی روبه رو هستیم کـه اطلاعاتی از ابعاد دقیق آن درون دست نیست.
در کل پارس خودرو از همان المان های ساندرو هاچ بک به منظور استپ وی استفاده مـی کند از جمله بیشتر ادوات داخلی خودرو.
آپشن های رنو ساندرو استپ وی
آپشن هایی کـه طبق اعلام غیر رسمـی پارس خودرو؛ ساندرو استپ وی دارا مـی باشد عبارت هست از:
- کیسه هوای دوگانـه(راننده، سرنشین)
- تهویـه مطبوع دستی
- قفل مرکزی
- کنترل سیستم صوتی از زیر فرمان
- کامپیوتر سفری
- پشت سری تنظیم شونده
مشخصات و ویژگی های رنو ساندرو
مشخصات فنی
ساندرو استپ وی مثل نسخه هاچ بک خود روی پلت فرم ال90 بناشده و وجه مشترکات زیـادی باهم دارند. این خودرو بـه پیشرانـه کی4ام مجهز مـی باشد، این پیشرانـه 1600 لیتر حجم دارد کـه بین 4 سیلندر خطی تقسیم مـی شود و قادر هست قدرتی برابر 105 اسب بخار و گشتاوری حدود 140 نیوتن متر تولید کند همچنین قدرت این موتور توسط یک گیرب5سرعته دستی یـا 4سرعته اتوماتیک بـه چرخ های جلو منتقل مـی شود.
ترمزهای استپ وی درون جلو دیسکی خنک شونده و در عقب کاسه ای مـی باشد کـه به دو سیستم( ای.بی.اس و ای.بی.دی) نیز مجهز است.
نقاط ضعف و قوت رنو ساندرو
رقابت رنو ساندرو درون بازار (نقاط ضعف و قدرت)
حال کـه ساندرو از یک خودرو هاچ بک بـه یک کراس اوور تبدیل شده آماده رقابت با رقیبی وسوسه انگیز بـه نام لیفان ایکس50 مـی باشد کـه به لحاظ فنی و کلاسی درون یک رنج بوده و در محدوده قیمتی یکسانی بـه سر مـی برند.
نقاط قوتی کـه در لیفان ایکس50 ممکن هست ساندرو استپ وی را تهدید کند خلاصه مـی شود درون چهره ای بـه مراتب جذاب تر و به روزتر کـه شباهت زیـادی بـه خودروهای غربی دارد و استفاده از برخی آپشن ها و تجهیزات بـه روزتر درون داخل و خارج کابین خودرو. اما نقاط قوتی کـه در ساندرو استپ وی موجب تشویق مشتری بـه خریدش مـی شود این هست که:استپ وی بر روی پلتفرم ال90 بنا شده و همان قلب تپنده ال90 وظیفه راهبری ساندرو را بـه عهده دارد، یعنی درون واقع این خودرو جواب خود را درون بازار ایران بعد داده و به منزله برخی اطمـینان های حاصل از ال90 و ساندرو هاچ بک دغدغه های مربوط بـه خرید یک خودرو تازه وارد بهبود مـی یـابد.
پس مـی توان نتیجه گرفت با وجود برخی سادگی ها و کمبود عوامل محرک درون استپ وی، موفقیت خوبی را با توجه بـه پیشینـه و برندش درون بازار بدست آورد.
مشخصات خودروی استپ وی
جمع بندی
رنو ساندرو استپ وی همان ساندرو هاچ بک مـی باشد کـه بدون تغییرات اساسی تنـها کمـی بلند قامت تر شده و از یک هاچ بک بـه یک کراس اوور تبدیل شده است. ساندرو استپ وی یک خودروی کامپکت شـهری مـی باشد با ابعاد مناسب به منظور ترافیک های شـهری و مصرف سوختی معقول.
مشخصات و قیمت رنو ساندرو
در ساندرو بـه دنبال تجملات و تجهیزات لونباشید، ساندرو استپ وی یک کراس اوور مصرفی بوده و تماما خلاصه شده درون قیمتش مـی باشد. قیمت ساندرو استپ وی حدود 50 که تا 55 مـیلیون مـی باشد، درون ضمن با استپ وی فکر رفتن بـه آفرود را نکنید چراکه تنـها ویژگی آفرودی آن ارتفاع نسبتا بلند این خودرو از سطح زمـین مـی باشد کـه باز هم توجیـه مناسبی به منظور بردن ساندرو استپ وی بـه آفرود نیست.
مشخصات رنو ساندرو + قیمت و مقایسه بازار رنو ساندرو
: خودرو ساندرواستپ
[خودرو ساندرواستپ]نویسنده و منبع: namnak.com | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 16:31:00 +0000