تفخیذ (لاپایی)
نگارهای بر روی یک سفال آتنی متعلق بـه سده ششم پیش از مـیلاد کـه تفخیذ را مـیان یک مرد جوان و پسر نوجوان بـه تصویر مـیکشد.
ویژگیها
نوع فعالیت
شبیـهسازی فعالیت
اعضا مرتبط
آلت مردانـه بین رانهای شریک مرد و نشیمنگاه
ت زوجین
مرد-مرد
تاریخ رواج
در مـیان همجنسگرایـان یونان باستان بسیـار رایج بود
تحریک
سلامت و ایمنی
روش ایمن
روشی مناسب به منظور پیشگیری از بارداری و حفظ باکرگی
ادیـان
دیدگاه اسلام
آیت الله خمـینی نیز تفخیذ را جایگزینی به منظور با همسر نابالغ معرفی مـیکند.
ناصر مکارم شیرازی فقیـه و حقوقدان شیعیـان معتقد هست که فرزند حاصله زنازاده بـه حساب نمـیآید.
پانویس
پانویس
تفخیذ از نظر قانون جزا بین دو مرد صورت مـیگیرد و رابطه بین ران ها با زنی کـه رابطهٔ زوجیت بین آنان نیست، واژه لاپایی زدن به انگلیسی از نظر قانون مجازات تحت عنوان اسمـی خاصی نیست و رابطهٔ نامشروع مشمول تعزیر بـه حساب مـیآید.
تفخیذ یـا لاپایی نوعی رابطهٔ بدون هست که با فرو و آلت مردانـه بین رانهای شریک دیگر(مرد-مرد) انجام مـیشود.
همچین رابطه ای بین دو زن( دو آلت زنانـه بـه هم ) مساحقه نامـیده مـیشود
نام
تفخیذ واژهای عربی هست که از فَخذ بـه معنی ران گرفته شدهاست. واژه لاپایی زدن به انگلیسی درون زبان عامـیانـه معمولاً از اصطلاح «لاپایی» استفاده مـیشود.
رابطه با جنس مخالف
در آموزشها و آزمودههای روابط از تفخیذ بـه عنوان روشی مناسب به منظور پیشگیری از بارداری و حفظ باکرگی یـاد مـیشود. واژه لاپایی زدن به انگلیسی برخی زنان از ارگاسم خویش درون حین تفخیذ بر اثر مالش آلت مردانـه بـه کلیتوریس خبر دادهاند.
گونـهای از تفخیذ درون ژاپن با نام سوماتا معروف است.
رابطه همجنسگرایـانـه
تفخیذ درون مـیان همجنسگرایـان یونان باستان بسیـار رایج بود، بـه ویژه درون جائی کـه شریکِ ِ دهنده ی را تحقیرآمـیز مـیدانست. کا.ژ. دوور درون کتاب همجنسگرایی یونانی (۱۹۷۷) بهطور مفصل درون این باره نوشتهاست. کتابی کـه نظریـات امروزین درون مورد موضوع همجنسگرایی مردانـه یونانی عمدتاً از آن برداشت شدهاند. خوان روخاردن درون کتاب تکامل رنگینکمان با توجه بـه چهره بـه چهره بودن طرفین درون این روش ، تفخیذ را «وضعیت مـیسیونری[۱] همجنسگرایـانـه» مـینامد.
تفخیذ هنوز هم درون بسیـاری از جوامع شایع است. تحقیقی درون مورد نیـازهای سلامت همجنسگرایـان مرد درون سال ۱۹۹۷ درون حومـه کلکته نشان مـیداد کـه ۷۳٪ مردان بـه تفخیذ مبادرت مـیورزند. این رقم درون بین کارگران ۵۴٪، مردان کمدرآمد ۵۰٪ و در بین مسلمانان ۴۰٪، درون مـیان هندوها ۸۸٪ و در بین مردان با درآمد متوسط ۸۸٪ بود.
تحقیق مشابهی درون جنوب آسیـا نشان مـیداد کـه محبوبیت تفخیذ درون مـیان مردان همجنسگرا برابر با ی و بیشتر از دهانی است.
در بچهبازی
گاه از تفخیذ درون رابطهٔ با کودکان به منظور کمتر آزار دیدن کودک (نسبت بـه ) استفاده مـیشود، عبید زاکانی نویسنده ایرانی سدهٔ هشتم درون رساله صد پند درون طعنـه بـه روا دانستن تفخیذ همسر نابالغ درون شرع درون این مورد مـینویسد: واژه لاپایی زدن به انگلیسی «از کودکان نابالغ بـه مـیان پای قانع شوید که تا شفقت مسلمانی بهجای آورده باشید.»[۲]
در قوانین ایران
در قانون مجازات اسلامـی تفخیذ، نوع خفیفتر لواط محسوب مـیشود.[۳] بر اساس قانون مجازات اسلامـی ایران مردانی کـه با یکدیگر مرتکب تفخیذ مـیشوند هر یک بـه ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم خواهند شد و در صورت ۳ بار تکرار و حد خوردن درون بار چهارم بـه اعدام محکوم مـیشوند. البته درون صورتی کـه فاعل غیر مسلمان و مفعول مسلمان باشد، فاعل درون همان بار اول بـه اعدام محکوم مـیشود.[۴]
در فقه شیعه
در فقه شیعه نیز طبق فتاوای برخی فقها، تفخیذ جایگزینی به منظور با همسر نابالغ دانسته مـیشود، از جمله فتوای سید روحالله خمـینی درون تحریرالوسیلهاش درون این زمـینـه چنین است: «کسی کـه زوجهای کمتر از نـه سال دارد او به منظور وی جایز نیست… اما سایر کامگیریها از قبیل لمس بـه و آغوش گرفتن و تفخیذ اشکال ندارد هر چند شیرخواره باشد.»[۵][۶]
البته برخی فقها با فتوای فوق مخالفند. مثلاً ناصر مکارم شیرازی مـینویسد: کامگیری حتما به مقدار متعارف باشد، و درمانند شیرخواره دلیلی بر جایز بودن این نوع کامگیریها نیست.[۷]
همچنین تفخیذ مرد با زنی کـه رابطهٔ زوجیت بین آنان نیست، زنا نیست اما رابطهٔ نامشروع بـه حساب مـیآید. ناصر مکارم شیرازی فقیـه و خلیل قبلهای فقیـه و حقوقدان معتقدند کـه اگر درون اثر این رابطه زن حامله گردد و فرزندی بـه دنیـا آید، زنازاده بـه حساب نمـیآید و از حقوق فرزندان حلالزاده برخوردار است.[۸][۹]
منابع
↑ وضعیت مـیسیونری معمولترین روش به منظور هست که درون آن مرد بر روی زن خوابیده و با وی مـیآمـیزد.
↑ کلیـات عبید زاکانی، ۱۳۴۲، ص ۲۰۷ بـه نقل از: سیروس شمـیسا، شاهدبازی درون ادبیـات فارسی، تهران: فردوس، ۱۳۸۱، ص ۱۷۳
↑ ماده ۱۰۸ قانون مجازات اسلامـی: «لواط وطی انسان مذکر هست چه بـه صورت باشد یـا تفخیذ.»
↑ ماده ۱۲۱ قانون مجازات اسلامـی (مصوب ۱۳۷۰): «حد تفخیذ و نظایر آن بین دو مرد بدون به منظور هر یک صد تازیـانـهاست. تبصره - درون صورتی کـه فاعل غیر مسلمان و مفعول مسلمان باشد حد فاعل قتل است». ماده ۱۲۲: «اگر تفخیذ و نظایر آن سه بار تکرار و بعد از هر بار حد جاری شود درون مرتبهٔ چهارم حد آن قتل است».
↑ ترجمـه تحریرالوسیله امام خمـینی جلد چهارم - 1 - «مسئله 12 کتاب نکاح» مرکز تعلیمات اسلامـی واشینگتن
↑ ترجمـه تحریرالوسیله امام خمـینی جلد چهارم
↑ العروة الوثقی مع التعلیقات، ج 2، ص 772، انتشارات مدرسه امام علی بن ابی طالب.
↑ استفتائات آیتالله مکارم شیرازی - اولاد - شماره ۵
↑ بررسی احکام فقهی و حقوقی کودکان نامشروع حجتالاسلام والمسلمـین خلیل قبلهای، وبگاه قوانین
- Wikipedia contributors, "Intercrural ," Wikipedia, The Free Encyclopedia, http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Intercrural_&oldid=325862698 (accessed November 29, 2009).