نقاشی دفتر مشق کلاس اول

نقاشی دفتر مشق کلاس اول مدرسه - سوالات پایـه ی اول ابتدایی - دفتر مشق نگاره ها | دفتر مشق خلاق (نشانـه ها ۱_ ویژه پایـه اول) | انتشارات سرمشق | دفتر مشق - مطالب ابر رنگ درون نقاشی دانش آموزان ابتدایی | کلاس اول نسترن - هنر | º• مـــــــا تــــــــا •º - دفتر مشق کلاس اول! |

نقاشی دفتر مشق کلاس اول

مدرسه - سوالات پایـه ی اول ابتدایی - دفتر مشق نگاره ها

مژده     مژده
برای اوّلین بار درون کشور

 با سلام خدمت همکاران محترم پایـه ی اول و اولیـا گرامـی

هدیـه ای را کـه امروز تقدیم مـی کنم ، نقاشی دفتر مشق کلاس اول حاصل تلاش حدودا 3 ماه تابستان و سال ها تجربه درون این پایـه هست . نقاشی دفتر مشق کلاس اول دفتری تحت عنوان « دفتر مشق نگاره ها » کـه در ماه مـهر ازش استفاده مـی کنیم . نقاشی دفتر مشق کلاس اول با وجود این دفتر ، دیگه نیـازی بـه نوشتن سرمشق توسط آموزگار نیست و کلی درون وقت کلاس صرفه جویی مـیشـه . علاوه بر این ، تمرینات بسیـار متنوعی درون زمـینـه ی مـهارت های دست ورزی ، صوت آموزی ، رنگ آمـیزی ، و ...  درون این دفتر وجود داره .

 

چند نکته ی ضروری :

  بعد از دانلود ، فایل را از حالت زیپ ( فشرده ) خارج کرده ، سپس چاپ نمایید .

      تعداد فایل ها 34 عدد هست که آن ها را بـه صورت پشت و رو پرینت کنید کـه روی هم مـی شود 17 برگ  A4 . ( بـه غیر از فایل جلد )

     شماره های فایل ها را تغییر ندهید . فایل ها حتما از 1 که تا 34 پشت سر هم مرتب باشـه . اگه بـه ترتیب نیست خودتون مرتبش کنید .

       ابتدا فایل شماره ی 1 ؛ سپس فایل شماره 2 را پشت 1 چاپ نمایید .

      فایل شماره ی 3 ؛ سپس فایل شماره 4 را پشت آن چاپ کنید .

      به همـین نحو ، ابتدا  فایل شماره ی فرد و پشت آن ، فایل شماره ی زوج بعدی را چاپ نمایید .

       بالاترین برگه حتما فایل شماره ی 34 باشـه .


فایل جلد را نیز چاپ نمایید .

دو فایل جلد گذاشتم . هم رنگی هم سیـاه و سفید . هر کدوم را تمایل داشتید چاپ کنید .

مـهم : نقاشی دفتر مشق کلاس اول پشت برگه ی جلد چیزی چاپ ننمایید .

       در پایـان ، برگه ها را منگنـه کرده ؛ سپس از وسط که تا نمایید .

تغییر لینک یـا دست کاری درون این فایل ، بـه هر صورت ، از نظر شرعی حرام و قانونا جرم شمرده مـی شود .

فروش این دفتر توسط خودم کاری قانونی بود ؛ اما آن را به منظور استفاده ی رایگان و فی سبیل الله ، درون اختیـار همکاران و اولیـا گرامـی قرار مـی دهم .

یک نکته ی ضروری دیگه :

با این کـه در مقدمـه ی دفتر هم نگاشته ام ، اما لازم هست اینجا هم توضیح دهم کـه :

 با این کـه رنگ آمـیزی درون دست ورزی نقش بسزایی داره اما صفحات سمت راست دفتر ، مقدمـه ای بر زیرنویس سمت چپ دفتر نیست . صفحات سمت راست بیشتر مربوط بـه مـهارت های خواندن و سمت چپ آن مربوط بـه زیرنویس هاست .

همچنین نیـازی به تمرین های قسمت بالای کتاب مـهارت نوشتن ( کامل کنید ) نبود .

هر دو صفحه ی روبه رویِ هم ، به منظور یک مشق درون نظر گرفته شده .

خداوند یـار و  نگهدارتان باد            التماس دعا

 

 

 

 دانلود دفتر مشق نگاره ها


 

سپاس از نظرات زیبایتان




[نقاشی دفتر مشق کلاس اول]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Tue, 18 Sep 2018 03:09:00 +0000



نقاشی دفتر مشق کلاس اول

دفتر مشق خلاق (نشانـه ها ۱_ ویژه پایـه اول) | انتشارات سرمشق

87,000 ریـال 78,300 ریـال


توضیحات

دفتر مشق خلاق

ویژه دانش‌آموزان پایـه اول ‌دبستان

آموزش صحیح‌نویسی درون ۳ جلد (نگاره‌ها، نقاشی دفتر مشق کلاس اول نشانـه‌ها ۱، نشانـه ها ۲)، 104 صفحه، رحلی

ویژگی‌ها:

*شامل تکالیف هماهنگ و هدفمند به منظور پایـه اول،‌ با درنظر گرفتن اه آموزشی و به‌منظور هماهنگی هرچه بیشتر خانـه و مدرسه

* آشنایی اولیـا با آموزش‌های مرتبط درون کلاس اول

* ارائه تکالیف هماهنگ توسط آموزگار بـه دانش‌آموزان

* درج روزهای هفته و تاریخ درون ابتدای هر صفحه به منظور تعیین تکالیف روزانـه به‌منظور آگاهی اولیـا از مـیزان تکالیف داده‌شده توسط آموزگار

کارت پستال‌های تشویقی: نقاشی دفتر مشق کلاس اول هدیـه دانش‌آموز بـه پدر و مادر خود بعد از آموختن و نوشتن کلمـه پدر و مادر

چاپ۴

اطلاعات بیشتر

وزن 0.25 kg

نظرات (0)

. نقاشی دفتر مشق کلاس اول . نقاشی دفتر مشق کلاس اول




[نقاشی دفتر مشق کلاس اول]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 29 Aug 2018 20:15:00 +0000



نقاشی دفتر مشق کلاس اول

دفتر مشق - مطالب ابر رنگ درون نقاشی دانش آموزان ابتدایی

دیباچه

هنر، نقاشی دفتر مشق کلاس اول از الفاظی هست كه درون طول زمان با معانی گوناگون همراه بوده است. نقاشی دفتر مشق کلاس اول درون لغت نامـه ی دهخدا بـه معنای علم، معرفت، دانش، فضل و فضیلت، فرزانگی، كمال كیـاست و بالاخره بـه معنای فراست و زیركی نیز آمده است.

هنر، درون اندیشـه ی دینی، درك یك حقیقت آرمانی هست كه درون هنرمند، دغدغه ی شدن را ایجاد مـی كند. نقاشی دفتر مشق کلاس اول هنرمند فاصله بین بودن و شدن را درك مـی كند و برای طی این فاصله بـه تلاشی عمـیق مـی پردازد، که تا چگونـه شدن را متجلی سازد.

 

جایگاه و نقش هنر درون برنامـه ی درسی دوره ابتدایی

هنر یك از مواد درسی دوره ی ابتدایی هست كه درون جدول درسی پایـه های اول و دوم ابتدایی، هفته ای دو ساعت و در پایـه های سوم، چهارم و پنجم یك هفته یك ساعت و یك هفته دو ساعت بـه آن اختصاص داده شده است.

«تربیت هنری» را بـه پنج موضوع كلی مـی توان تفكیك كرد كه عبارت اند از :

1- زیبا شناسی 2- ارتباط با طبیعت 3- آشنایی با تاریخ هنر 4- تولید محصول هنری 5- نقد هنری

این مباحث، مـهم ترین عناصر آموزش هنر از دوره ی ابتدایی که تا دانشگاه هستند و بنابر سطح آموزش و متناسب با سنین آموزشی، حتما مطرح شوند.

 

1- زیباشناسی : از آن جا كه هنر مبتنی بر شناخت زیبایی و آفرینش زیبایی است، خلاقیت، ابداع و آفرینش یك اثر زیبای هنری، جز با شناخت مفهوم جمال و زیباشناسی مـیسر نمـی شود.به تعبیری، مفهوم تربیت هنری كه بـه هنر خلاق مربوط مـی شود مـی تواند بـه فرایند رشد تیزبینی سرعت ببخشد و حساسیت فرد را نسبت بـه زیبایی افزایش دهد. زیبایی ها، چه آن ها كه درون نمایشگاه طبیعت اند و چه آن ها كه محصول فكر و ذوق انسان اند، از دیدگاه اسلام محبوب و مطلوب اند و همـه، مستند بـه خدا هستند. پس، از اولین قدم، آشنا كردن كودكان با زیبایی های محسوس موجود درون طبیعت باعث تقویت حس زیباشناسی و زیبادوستی درون آن ها مـی شود و آن ها را از زشتی ها دور مـی كند.

 

لطفا ادامـه مطلب را بخوانید.

 

2- ارتباط با طبیعت: طبیعت با همـه ی اجزاء و در همـه ی نشانـه هایش زیباست، طبیعت به منظور همـه زیباست. كودك، جوان و پیر، روستایی و شـهری، عالم و هنرمند و. .. همـه و همـه، طبیعت را دوست دارند و آن را درون نـهایت كمال، مـی شناسند.

آمـیختگی با طبیعت و تاثیر پذیری از آن، درون زندگی و آثار انسان هویداست. ساخته های بشری از آغاز تاكنون از طبیعت الهام گرفته اند. انسان با دقت درون محیط پیرامون خود، بـه نكات و ظرایفی دست یـافته و توانسته هست به اختراعات و ابداعات تازه ای دست یـابد. پس، توجه بـه طبیعت و دقت درون مشاهده ی آن و دیدن آن چه درون اطراف ماست، بر یـادگیری و تجربه های ما تاثیر بسیـار مـهمـی دارد.

شناخت پدیده های طبیعی و پرورش حساسیت حواس، زمـینـه ی مناسبی را به منظور فعالیت هنر ایجاد مـی كند و ایجاد حساسیت و شناخت درون ذهن كودكان، زمـینـه های رشد و خلاقیت را فراهم مـی آورد. و باعث لطافت بیشتر روحیـه ی آنان مـی شود.

 

3- آشنایی با تاریخ هنر: در جریـان تربیت هنری، كودكان با فرهنگ و هنر ایرانی آشنا مـی شوند. آن ها آثار هنری و تاریخی و نیز آداب و رسوم و سنت های پسندیده ی كشور خود را درون قالب آشنایی با مـیراث فرهنگی و هنری ایران مـی شناسند. مـیراث فرهنگی كه گنجینـه ای از دانش ها، مـهارت ها، فنون، عواطف، زیبایی ها و هنرهاست، مـی تواند ما را آموزش دهد، الهام بخش اندیشـه و كار هنری ما و آیندگان مان باشد و نیز، بـه ما درون رسیدن بـه ایده ها و آثار جدید علمـی و هنری كمك كند.

 

4- تولید محصول هنری : كودكان تخیلات (دنیـای خیـال) خود را با استفاده از ابزار و مواد گوناگون بـه صورت اثر هنری ارائه مـی كنند. آن ها درون فرایند فعالیت هنری، راه های مناسب تری را كشف مـی كنند و علاوه بر عرضه محصولی تازه، بـه بیـان هنری نیز دست مـی یـابند، بدین ترتیب، بین ابزار، اشیـا، تفكرات، احساسات و تخیلات خود ارتباطی تازه برقرار مـی سازند و به پدیده ها و اشیـای پیرامون خود، نگاهی متفاوت پیدا مـی كنند. این گونـه هست كه كودك با انواع صورت ها خیـالی دیداری، شنیداری و. .. خیـال پردازی مـی كند و با ابتكار خود، بـه ابداع و خلق آثار تازه ای دست مـی زند. بنابراین، بـه منظور ایجاد فرصت به منظور بروز خلاقیت درون كودكان، حتما آن ها را درون یـافتن راه مناسب بیـان هنری آزاد گذاشت و از الگوها، نقش ها، رنگ ها و حركتهای از پیش تعیین شده، اجتناب كرد.

 

5- نقد هنری: در پایـان هر فعالیت هنری لازم هست كودكان را تشویق كنیم كه درون باره ی فعالیت و اثر هنری خود توضیح دهند و دانش آموزان دیگر نیز آن چه را مـی بینند، بیـان كنند، بـه این ترتیب، مقدمات آشنایی با نقد و تجزیـه و تحلیل هنری فراهم مـی شود. توصیف موضوع و داستان كار عملی و نیز شیوه ی اجرای آن توسط دانش آموز، مـهم ترین بخش از وارد شدن بـه حوزه ی نقد هنری است. البته مسئله ی مـهم این هست كه بیش از هر چیز، نكته های مثبت و پسندیده ی فعالیت ها و آثار هنری دانش آموزان مورد تشویق قرار گیرد.

 

اه برنامـه ی درسی هنر

اه این برنامـه درسی، هم سطح با اه بخش فرهنگی و هنری، درون سه حوزه ی دانش، مـهارت و نگرش تدوین شده اند اما از آن جا كه هیچ مـهارتی بدون دانش و آگاهی ایجاد نمـی شود و هیچ فعالیتی بدون انگیزه و خواست انجام نمـی پذیرد، تفكیك كامل این سه حوزه نیز امكان پذیر نیست. تفكیك صوری این حوزه ها از یك دیگر فقط به منظور سهولت طراحی قسمت های دیگر برنامـه انجام شده است.

 

اه حوزه ی دانش

1- آشنایی با طبیعت بـه عنوان منبع الهام آفرینش های هنری

2- آشنایی با رشته های هنری (نقاشی، كاردستی، تربیت شنوایی، قصه گویی و نمایش)

3- آشنایی مقدماتی با ابزار و مواد هر یك از رشته های هنری

4- آشنایی با مـیراث فرهنگی و هنری

 

اه حوزه ی مـهارت

1- توسعه ی مـهارت های حسی

2- توسعه ی مـهارت های گفتاری

3-توسعه ی مـهارت های حركتی به منظور كاربرد مواد، ابزار و فنون ساده ی هنری

4- توسعه ی قابلیت ها ی تفكر

5- توانایی بیـان افكار و احساسات درون قالب های هنری

6- توسعه ی مـهارت های اجتماعی

 

اه حوزه ی نگرشی

1- توجه بـه زیبایی ها و پرورش حس زیباشناسی

2- تمایل بـه ابراز افكار و احساسات

3- توجه بـه توانایی های خود و كسب اعتماد بـه نفس

4- علاقه بـه كاوشگری و كسب تجربه درون رشته های مختلف هنری

5- توجه بـه حفظ آثار هنری و مـیراث فرهنگی

6- تمایل بـه برقراری ارتباط و مشاركت درون فعالیت های گروهی

برچسب ها: نقاشی دفتر مشق کلاس اول نقاشی کودکان دبستانی، آموزش نقاشی، اه هنر درون دوره ابتدایی، ویژگی های نقاشی كودكان، تفسیر نقاشی کودکان، رنگ درون نقاشی دانش آموزان ابتدایی، ویژگی های نقاشی كودكان درون پایـه های اول و دوم، مبانی نقاشی کودکان و دانش آموزان ابتدایی، وسایل و ابزار نقاشی، موضوع نقاشی، زنگ هنر درون مدارس ابتدایی، جایگاه و نقش هنر درون برنامـه ی درسی دوره ابتدایی، آشنایی با تاریخ هنر، دفتر مشق، تولید محصول هنری درون مدرسه، اه برنامـه ی درسی هنر، اه حوزه ی دانش، اه حوزه ی مـهارت، اه حوزه ی نگرشی،




[نقاشی دفتر مشق کلاس اول]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 22 Sep 2018 12:51:00 +0000



نقاشی دفتر مشق کلاس اول

کلاس اول نسترن - هنر

ویژگی های نقاشی کودکان درون پایـه های اول و دوم

1- شکل های آن ها اغلب با شکل های دانش آموزان پایـه های بالاتر متفاوت است.

2- شکل هایی را کـه در کشیدن آن ها مـهارت دارند ، نقاشی دفتر مشق کلاس اول بـه طور مرتب درون کارهایشان تکرار مـی کنند.

3- به منظور کشیدن انسان ،‌ خانـه ، درخت ، پرنده یـا ماشین ،‌ شکل های زیـادی اختراع مـی کنند.

4- اشیـاء را همان طور کـه مـی شناسند و احساس مـی کنند ، مـی کشند.

5- اشیـائی را کـه به نظر آن ها مـهم تر هست یـا شناخت بیشتری از آن ها دارند، بزرگ تر مـی کشند و آن چه کوچک کشیده شده یـا حذف مـی شود بـه نظر آن ها مـهم یـا لازم نیست.

6- اشیـاء یـا اجزای تصویر را طوری درون صفحه قرار مـی دهند کـه گویی همـه روی یک خط قرار گرفته اند ؛ این خط ،‌ گاهی درون لبه ی پایین کاغذ و گاهی کمـی بالاتر از آن کشیده مـی شود.

7- درون کارها از شکل های هندسی ای کـه مـی شناسند ، استفاده مـی کنند.

8- از یک شکل هندسی به منظور نشان چندین موضوع استفاده مـی کنند (برای مثال، با استفاده دایره ، خورشید، گل ، سر انسان یـا حیوان ، مـیز ، سیب ، لامپ و ... نقاشی دفتر مشق کلاس اول مـی کشند.

9- آن چه را مـی کشند ، ساده مـی کنند و به جزئیـات نمـی پردازند.

10- درون رنگ آمـیز ، همـیشـه از واقعیت تقلید نمـی کنند بلکه بیشتر رنگ های ذهنی و احساس شخصی خود را به منظور اشیـاء یـا موجودات بـه کار مـی برند.

. نقاشی دفتر مشق کلاس اول : نقاشی دفتر مشق کلاس اول




[نقاشی دفتر مشق کلاس اول]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 12 Sep 2018 21:31:00 +0000



نقاشی دفتر مشق کلاس اول

º• مـــــــا تــــــــا •º - دفتر مشق کلاس اول!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

چند روز پیش با م رفته بودیم انباری، نقاشی دفتر مشق کلاس اول دفتر مشق کلاس اولمو پیدا کردیم! خیلی باحاله! انقدر خندیدم

ازش عگرفتم کـه براتون بذارم:

درس مـیخ - تخته

کیف - دفتر

ببینید من از عنفوان کودکی بـه نقاشی علاقه داشتم و توی دفتر مشقم نقاشی کشیدم:

 

 

. نقاشی دفتر مشق کلاس اول . نقاشی دفتر مشق کلاس اول : نقاشی دفتر مشق کلاس اول




[نقاشی دفتر مشق کلاس اول]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Mon, 17 Sep 2018 16:53:00 +0000



تمامی مطالب این سایت به صورت اتوماتیک توسط موتورهای جستجو و یا جستجو مستقیم بازدیدکنندگان جمع آوری شده است
هیچ مطلبی توسط این سایت مورد تایید نیست.
در صورت وجود مطلب غیرمجاز، جهت حذف به ایمیل زیر پیام ارسال نمایید
i.video.ir@gmail.com