مسیر اتوبوس لاله جوانمرد

مسیر اتوبوس لاله جوانمرد آشنایی با خط ۹ اتوبوس‌های تندرو (BRT) تهران | حمل و نقل عمومـی درون تهران؛ BRT - کجارو | ساعت کار و حرکت خطوط بی آر تی تهران - آسمونی | راهنمای جمع و جور ایستگاه‌های مترو٬ بی‌آرتی و تاکسی تهران ... |

مسیر اتوبوس لاله جوانمرد

آشنایی با خط ۹ اتوبوس‌های تندرو (BRT) تهران

شـهر > شـهری - همشـهری آنلاین:
خط ۹ اتوبوس‌های تندرو با ۳۳ کیلومتر مسافت یکی از طولانی‌ترین خطوط این سامانـه هست که شمال شرقی تهران را بـه جنوب و برعمتصل خواهد کرد.

برای دیدن تصویر بزرگ بر روی عکلیک کنید

این خط کـه تمام طول بزرگراه امام علی (ع) را پوشش خواهد داد از ورودی شـهرک لاله درون شمال تهران آغاز و تا حرم عبدالعظیم حسنی درون جنوب آن بـه پایـان مـی‌رسد.

این خط بـه چهار خط سامانـه اتوبوس‌های تندرو یعنی خط پنج، مسیر اتوبوس لاله جوانمرد یک و دو و هشت بـه ترتیب درون ایستگاه‌های رسالت، فرودگاه، امـیرسلیمانی، پایـانـه خاوران متصل مـی‌شود.

خط 9 اتوبوس‌های تندرو با متروی خط سه درون ایستگاه‌ پیروزی، ایستگاه سبلان درون متروی خط 4 و ایستگاه شـهرری درون خط یک متروی تهران نیز همپوشانی دارند.

ایستگاه‌های این خط از شمال بـه جنوب عبارتند از: مسیر اتوبوس لاله جوانمرد ورودی شـهرک لاله، بلوار ارتش، بلوارقائم، مـینی سیتی، پیـام نور، اوشان، مـیدان اراج، گلشن،شـهید رجایی، شعبانلو،آزادی، کوثری، فرجام،رسالت، رحمتی، همسایگان،لشگر، سبلان، اکبرنژاد،خسروانی، دماوند، صفا،پیروزی، درودیـان، رجبی،محلاتی، زمزم، خاوران،ابراهیمـی، رضایی، بروجردی و حرم مطهر.

خط 9 بی آر تی درون مسیر عبوری خود از منطقه‌های 1، 4، 7‌، 8، 13، 14، 15و 20  شـهرداری تهران مـی‌گذرد کـه در نوع خود بی‌نظیر است. مسیر اتوبوس لاله جوانمرد درون مسیر خط 9 بی آر تی 40 ایستگاه نصب خواهد شد کـه از این تعداد 17ایستگاه دوطرفه و 23 ایستگاه یک‌طرفه نصب مـی‌شود. مسیر اتوبوس لاله جوانمرد بـه این ترتیب مـی‌توان گفت کـه خط 9، بلندترین خط اتوبوسرانی عادی و تندروی شـهر تهران است.

139 اتوبوس درون این خط فعال خواهند شد کـه اغلب دو کابین و برخی از آنـها تک کابین خواهد بود و تمام مسیر این خط درون بزرگراه امام علی (ع) بـه پل‌های هوایی با پله برقی مجهز خواهند شد.

مقدمات راه‌اندازی این خط فراهم آمده و ایستگاه‌های آن نیز احداث شده‌اند و قرار هست در آذر یـا دی ماه سال 1392 افتتاح شود.

پیش بینی شده این خط بین 200 که تا 250 هزار نفر درون روز را جابه جا کند.




[مسیر اتوبوس لاله جوانمرد]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 16:39:00 +0000



مسیر اتوبوس لاله جوانمرد

حمل و نقل عمومـی درون تهران؛ BRT - کجارو

BRT یـا سامانـه اتوبوس‌های تندرو درون تهران، مسیر اتوبوس لاله جوانمرد بسیـار سریع، راحت، ایمن و ارزان هستند کـه روزانـه افراد زیـادی را درون سطح شـهر جا بـه جا مـی‌کنند و سهم زیـادی از حمل‌و‌نقل عمومـی درون این شـهر را بر عهده دارند. مسیر اتوبوس لاله جوانمرد به منظور آشنایی با اتوبوس‌های بی آر تی و مسیرهای آن‌ها، همراه کجارو باشید.

هر آنچه حتما در مورد تهران بدانید

سامانـه اتوبوس‌های تندرو یـا BRT کـه مخفف Bus Rapid Travel است، از وسایل حمل و نقل عمومـی هست که درون بسیـاری از کلان‌شـهرهای دنیـا به منظور افزایش سرعت اتوبوس‌ها استفاده شده است. مسیر اتوبوس لاله جوانمرد پیمودن سریع مسیر، زمان انتظار کوتاه، درون دسترس بودن و امکانات مناسب درون اتوبوس‌ها از جمله مزایـا و ویژگی‌های این شیوه از حمل و نقل عمومـی است.

سامانـه اتوبوس تندرو درون تهران، اولین بار درون مسیر آزادی - تهرانپارس درون مرداد ۱۳۸۶ افتتاح و به تدریج کامل شد. درون حال حاضر ۱۰ خط فعال درون این سسیستم اتوبوسرانی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: مسیر اتوبوس لاله جوانمرد اتوبوسرانی تهران از گذشته که تا امروز

اتوبوس‌های این بخش دارای امکاناتی مانند «جی‌پی‌اس» و «سامانـه موقعیت یـاب جهانی» هستند. به منظور دریـافت نقشـه خطوط اتوبوس‌های تندرو روی این لینک کلیک کنید.

خط یک

اولین خط از سامانـه اتوبوس‌های تندرو درون مسیر پایـانـه آزادی بـه سمت چهارراه تهرانپارس افتتاح شد. این مسیر ۲۵ ایستگاه دارد و غرب بـه شمال شرق تهران را بـه هم متصل مـی‌کند. این مسیر درون حالت عادی ۴۵ دقیقه طول مـی‌کشد. ترتیب ایستگاه‌های این خط بـه این شکل است:

پایـانـه آزادی، آزادی، استاد معین، دانشگاه شریف، نواب غربی/شرقی، دکترقریب، مـیدان انقلاب، دانشگاه تهران، چهارراه ولیعصر(عج) غربی/شرقی، فردوسی غربی/شرقی، دروازه دولت، شریعتی، پل چوبی، مـیدان امام حسین (ع)، منتظری، فتحنایی، فرودگاه، سبلان، وحیدیـه، پل نیروی هوایی، آیت غربی/شرقی، ابوریحان، خاقانی، داریوش و چهارراه تهران پارس.

ایستگاه‌های تقاطعی

  • ایستگاه نواب شرقی/غربی تقاطع با خط ۴
  • ایستگاه چهارراه ولیعصر شرقی/غربی تقاطع با خط ۷
  • ایستگاه فتحنایی تقاطع با خط ۹
  • ایستگاه آیت شرقی/غربی تقاطع با خط ۳

خط دو

خط دو بی‌آرتی، مسیر پایـانـه آزادی بـه پایـانـه خاوران را طی مـی‌کند. این مسیر ۳۰ ایستگاه دارد و غرب تهران را بـه جنوب شرق متصل مـی‌کند. ایستگاه‌های این خط عبارتند از:

پایـانـه آزادی، مـیدان آزادی، هاشمـی، سی متری جی، سه راه بوتان، جرجانی، مـیدان شمشیری، فرهنگسرای قرآن، دوراهی قپان، امامزاده معصوم، کشاورز، هلال احمر، عباسی، مـیدان رازی، ولیعصر، مـیدان وحدت، خیـام، سعادت، چهارراه مولوی، مـیدان قیـام، زیبا، مـیدان خراسان، مخبر، امـیرسلیمانی، نفس، اتابک، باسکول، فرهنگسرای خاوران، پمپ بنزین و پایـانـه خاوران.

ایستگاه‌های تقاطعی

  • ایستگاه هلال احمر با خط ۴
  • ایستگاه ولیعصر با خط ۷
  • ایستگاه نفس با خط ۹

خط سه

خط سه درون مسیر پایـانـه علم و صنعت بـه پایـانـه خاوران حرکت مـی‌کند. این خط ۱۸ ایستگاه دارد و جنوب شرق تهران را بـه شرق متصل مـی‌کند. این خط درون سال ۸۷ بهره‌برداری شد. ایستگاه‌های این خط بـه این ترتیب هستند:

پایـانـه خاوران، بسیج، رحمانی، ولیعصر، آشوری، آهنگ، رحیمـی، محلاتی، قصرفیروزه، ائمـه اطهار، پیروزی، نیروی هوایی، امامت، آیت، تلفنخانـه، نبوت، سرسبز و پایـانـه علم و صنعت.

ایستگاه‌های تقاطعی

  • ایستگاه آیت با خط ۱

خط چهار

خط چهار شمال تهران را بـه جنوب تهران وصل مـی‌کند. اتوبوس‌های این مسیر از چهارراه پارک‌وی بـه پایـانـه جنوب حرکت مـی‌کنند. خط چهار، ۲۴ ایستگاه دارد کـه به این ترتیب است:

پایـانـه شـهید افشار، پمپ بنزین، نمایشگاه، آتی ساز، پل مدیریت، ملاصدرا، کوی نصر، باقرخان، توحید، آزادی، جمـهوری، آذربایجان، امام خمـینی، کمـیل، صفدری، هلال احمر، رباط کریم، پل جوادیـه، قالیشویی، مـیدان بهمن، شـهید امامـی، شـهید رجایی، چهارراه روغن نباتی و پایـانـه جنوب.

ایستگاه‌های تقاطعی

  • ایستگاه نواب با خط ۱
  • ایستگاه هلال احمر با خط ۴

خط پنج

خط پنج اتوبوس‌های ‌BRT از پایـانـه علم و صنعت آغاز مـی‌شود و به پایـانـه بیـهقی ختم مـی‌شود. این خط ۱۰ ایستگاه دارد و بیشتر آن‌ها درون بزرگراه رسالت هستند. ایستگاه‌های این خط بـه این ترتیب است:

پایـانـه علم و صنعت، آیت، رسالت، کرمان، اثنی عشر، استاد حسن بنا، سید خندان، بهشت مادران، مصلی و پایـانـه بیـهقی.

ایستگاه تقاطعی

  • ایستگاه کرمان با خط ۹

خط شش

خط شش اتوبوس‌های تندرو، از پایـانـه لاله آغاز مـی‌شود و ایستگاه آخر آن پپایـانـه افشار است. این خط درون مسیر رفت و برگشت ۲۳ ایستگاه دارد. ایستگاه‌ها بـه این ترتیب هستند:

پایـانـه لاله، کوی یـاس، مرکز مخابرات، کوثر، ابوذر، دانشگاه اهل بیت، سازمان جنگل‌ها، محلاتی، ایران خودرو، مـینی‌سیتی، ازگل، اراج، گلچین، شـهرک رجایی، نوبنیـاد، اختیـاریـه، دیباجی، قیطریـه، بهار، دستور، آفریقا، الهیـه و پایـانـه افشار.

خط هفت

این خط از مـیدان راه‌آهن درون جنوب تهران بـه سمت مـیدان تجریش حرکت مـی‌کند. خط هفت، ۳۹ ایستگاه دارد. این ایستگاه‌ها بـه این ترتیب هستند:

پایـانـه تجریش، کاظمـی، باغ فردوس، پسیـان، همایونی، محمودیـه، شـهید افشار، پارک‌وی، امانیـه، خبرنگاران، پارک ملت، نیـایش، ظفر، مـیرداماد، سه راه ونک، مـیدان ونک، پل همت، توانیر، سی و دوم، آبشار، پله سوم، پله اول، بهشتی، مطهری، قدس، مـیدان ولیعصر(عج)، دمشق، طالقانی، چهارراه ولیعصر (انقلاب)، جمـهوری، جامـی، امام خمـینی، منیریـه، فرهنگ، پل امـیر بهادر، مدرس، مولوی، مختاری، راه آهن.

ایستگاه‌های تقاطعی

  • ایستگاه افشار با خطوط ۴ و ۶
  • ایستگاه چهارراه ولیعصر با خط ۱
  • ایستگاه ولیعصر با خط ۲

خط هشت

خط هشت بی آر تی از پایـانـه خاوران بـه پایـانـه جنوب ختم مـی‌شود و دو مسیر رفت و برگشت دارد. این خط  ۶ ایستگاه دارد کـه به این ترتیب هستند:

پایـانـه جنوب، پارک بعثت، هفده شـهریور، شـهرک شاهد، شـهید بروجردی و پایـانـه خاوران.

ایستگاه‌های تقاطعی

  • ایستگاه شـهید بروجردی با خط ۹

خط نـه

خط نـه بلندترین خط بی آر تی درون کشور هست که شمال و جنوب شـهر را بـه هم وصل مـی‌کند. این خط ۹۸ ایستگاه دارد کـه از پایـانـه لاله شروع و به پایـانـه جوانمرد قصاب ختم مـی‌شود. ترتیب ایستگاه‌های این خط عبارتند از:

پایـانـه لاله، کوثر، بلوار قائم، مـینی سیتی، پیـام نور، ازگل، مـیدان اراج، گلشن، شعبانلو، مبارک‌آباد، کوثری، فرجام، کرمان، حیدری، سبلان، اکبرنژاد، مدنی، فتحنایی، دماوند، صفا، پیروزی، درودیـان، بوستان رجبی، محلاتی، صاحب الزمان، خاوران، نفس، ابراهیمـی، رضایی، شـهرک شـهید بروجردی، بروجردی، توسکا، معدن، شـهید تراب، غیوری، دیلمان، گذرنامـه، مـیدان نماز، پایـانـه مترو جوانمرد قصاب.

ایستگاه‌های تقاطعی

  • ایستگاه کرمان با خط ۵
  • ایستگاه فتحنایی با خط ۱
  • ایستگاه نفس با خط ۲
  • ایستگاه شـهرک بروجردی با خط ۸

خط ده

خط ده سامانـه اتوبوس‌های تندرو از مـیدان آزادی آغاز و به ایستگاه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد منتهی مـی‌شود. این خط ۱۵ ایستگاه دارد کـه شامل ایستگاه‌های زیر هستند:

مـیدان آزادی، صادقیـه، سازمان آب، مسجد جامع، مرزداران، باغ فیض، تیراژه، مخبری، پونک، مجتمع قضایی، طالقانی، اشرفی اصفهانی، الوند، مخابرات، دانشگاه آزاد علوم تحقیقات

بیشتر بخوانید:




[مسیر اتوبوس لاله جوانمرد]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 05 Jul 2018 20:37:00 +0000



مسیر اتوبوس لاله جوانمرد

ساعت کار و حرکت خطوط بی آر تی تهران - آسمونی

سامانـهٔ اتوبوس تندرو تهران کـه با نام بی‌آرتی هم شناخته مـی‌شود، مسیر اتوبوس لاله جوانمرد نخستین سامانـهٔ اتوبوس از این دست درون ایران است. مسیر اتوبوس لاله جوانمرد اولین خط این سامانـه کـه حدفاصل چهارراه تهران پارس درون شرق تهران که تا مـیدان آزادی درون غرب تهران مـی‌باشد درون مرداد ماه سال ۱۳۸۶ راه‌اندازی گردیده و سپس بـه تدریج کامل شد. مسیر اتوبوس لاله جوانمرد اگر مـی خواهید درون مورد ساعت کار و حرکت خطوط بی آر تی تهران بیشتر بدانید این مقاله آسمونی را حتما بخوانید. همچنان ما را همراهی کنید

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومـه از شبانـه روزی شدن همـه خطوط اتوبوس‌های تندروی پایتخت خبر داد

آقای سنندجی با اشاره بـه افزوده شدن ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین جدید بـه خطوط اتوبوس‌های تندرو، گفت: مسیر اتوبوس لاله جوانمرد از این تعداد ۲۵ دستگاه اتوبوس دوکابین بـه خط ۱۰ (دانشگاه آزاد اسلامـی علوم تحقیقات که تا مـیدان آزادی) افزوده شد کـه با این کار این خط هم شبانـه روزی شد.

وی با اشاره بـه تردد زیـاد دانشجویـان درون این خط افزود: با شبانـه روزی شدن، خدمت رسانی دراین خط گسترده و منظم صورت مـی گیرد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی ادامـه داد: خدمات رسانی شبانـه درون خط ۱۰ اتوبوس‌های تندرو با ۱۰ دستگاه اتوبوس صورت مـی‌گیرد کـه در صورت افزایش مسافران تعداد اتوبوس‌های فعال نیز افزایش خواهد یـافت.

سنندجی درون ادامـه گفت: درون خط دو سامانـه اتوبوس‌های تندرو( پایـانـه خاوران که تا دانشگاه علم و صنعت) نیز ۵۰ دستگاه اتوبوس دوکابین جدید جایگزین اتوبوس‌های فرسوده شد کـه با افزایش ظرفیت ناوگان، سطح خدمات رسانی بـه شـهروندان درون مناطق جنوب شـهر ارتقا یـافت.

وی افزود: هم اکنون هفت خط اتوبوس‌های تندرو فعال و سه خط دیگر درون دست ساخت است.

مشخصات خطوط دهگانـه سامانـه تندرو

شماره خطوط

مبدا

مقصد

مسافت (کیلومتر)

تعداد ایستگاه

وضعیت

۱

پایـانـه آزادی

چهارراه تهران پارس

۱۸٫۷

۳۱

بهره‌برداری شده‌است

۲

پایـانـه آزادی

پایـانـه خاوران

۱۸٫۷

۲۶

بهره‌برداری شده‌است

۳

پایـانـه علم و صنعت

پایـانـه خاوران

۱۴٫۳

۱۸

بهره‌برداری شده است

۴

پایـانـه شـهید افشار (چهار راه پارک وی)

پایـانـه جنوب

۲۱٫۵

۲۱

بهره‌برداری شده‌است

۵

پایـانـه علم و صنعت

پایـانـه بیـهقی

   

بهره‌برداری شده هست (فاز اول)

۶

بزرگراه شـهید بابایی (پایـانـه جنگل یـاس – استخر)

مـیدان پونک

۱۹

 

بهره‌برداری شده هست (فعلا این خط داری خط ویژه نیست)

۷

مـیدان راه آهن

مـیدان تجریش

۱۷٫۵

۲۷

بهره‌برداری شده هست (اتوبوس‌های دوکابین بـه طور کامل وارد خط شدند و اتوبوس‌های تک کابین بخش خصوصی از خط خارج شدند)

۸

پایـانـه خاوران

پایـانـه جنوب

۶٫۲

 

بهره‌برداری شده

۹

مترو جوانمرد قصاب

شـهرک لاله (بلوار ارتش)

۳۶ کیلومتر (بلندترین خط بی آر تی)

۵۲

بهره‌برداری شده است

۱۰

دانشگاه آزاد اسلامـی واحد علوم و تحقیقات

پایـانـه آزادی

۱۲

۱۳

بهره‌برداری شده است




[مسیر اتوبوس لاله جوانمرد]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 17:36:00 +0000



مسیر اتوبوس لاله جوانمرد

راهنمای جمع و جور ایستگاه‌های مترو٬ بی‌آرتی و تاکسی تهران ...

همـه‌ی ما دوست داریم با صرف کمترین زمان و هزینـه ممکن بـه مقصد خود برسیم. مسیر اتوبوس لاله جوانمرد اما مـی‌دانید کـه داشتن خودرو شخصی به منظور بهینـه‌سازی هزینـه‌ها و زمان رفت و آمد همـیشـه جوابگو نیست. مسیر اتوبوس لاله جوانمرد ترافیک سنگین، مسیر اتوبوس لاله جوانمرد محدوده‌های طرح ترافیک، محدوده‌های طرح زوج و فرد، پیچیدگی مسیرها و بزرگراه‌ها، خیلی‌ها را مجاب کرده کـه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومـی، هم هزینـه‌ و هم زمان رفت و آمد را کمتر مـی‌کند و شما را از خستگی روحی ماندن درون ترافیک نجات مـی‌دهد. تاکسی، مترو و اتوبوس‌های خطوط بی‌آرتی، وسیله‌های نقلیـه عمومـی هستند کـه شـهروندان تهرانی از آنـها بیشترین استفاده را مـی‌کنند. خطوط بی‌آرتی و مترو سطح وسیعی از تهران را پوشش مـی‌دهند. شما درون هر نقطه‌ای از شـهر کـه باشید، مـی‌توانید با استفاده از وسایل نقلیـه عمومـی، بـه آسان‌ترین شیوه ممکن بـه مکان مورد نظر خود برسید. اما شاید خیلی‌ها، با نقشـه ایستگاه‌ها و مسیرهای مترو و بی‌آرتی آشنا نباشند. شاید خیلی‌ها محدوده‌های طرح ترافیک را نشناسند و ندانند آسان‌ترین راه رسیدن از مبدا بـه مقصد چیست.

در اینجا مـی‌خواهیم با استفاده از نقشـه‌های خطوط و ایستگاه‌های مترو و بی‌آرتی و پایـانـه‌ّهای تاکسیرانی تهران، شما را با آسان‌ترین، کوتاه‌ترین و بی‌ترافیک‌ترین مسیرها به منظور رسیدن بـه مقصد آشنا کنیم.

مترو درون حال حاضر پنج خط فعال دارد کـه در آینده دو خط دیگر هم بـه آن اضافه خواهد شد.

  • خط یک: مسیر اتوبوس لاله جوانمرد از تجریش که تا کهریزک ادامـه دارد، شمال و جنوب تهران را با خط قرمز تقریباً صاف و مستقیمـی بـه هم وصل مـی‌کند. مسافت این خط درون مجموع ۳۹ کیلومتر هست و ۶۹ دقیقه طول مـی‌کشد از اول خط بـه آخر آن برسید. ساعت کاری این خط و تمام خطوط دیگر مترو بـه جز خط پنج از ۵:۳۰ صبح که تا ۲۲:۳۰ بعد از ظهر است.
  • خط دو: خط آبی رنگی کـه از صادقیـه بـه سمت فرهنگسرا کشیده شده، غرب و شرق تهران را بـه هم متصل مـی­کند. طول این خط ۳۰ کیلومتر هست و درون مجموع ۴۷ دقیقه زمان سفر از ابتدا که تا انتهای خط دو است.
  • خط سه: از آزادگان بـه سمت قائم، خطی هست به طول ۳۵ کیلومتر هست که از جنوب غربی بـه سمت شمال شرقی تهران کشیده شده. زمان سفر درون این خط ۵۵ دقیقه تخمـین زده شده.
  • خط چهار: مانند خط دو از غرب بـه شرق مـی‌رود اما مسیر متفاوتی دارد. یکی از بارزترین تفاوت‌های خط دو و چهار، مسیر حرکت و ایستگاه‌های آنـها درون محدوده‌ی مرکز شـهر است. خط چهار بر خلاف خط دو، مسیر مستقیمـی را از غرب بـه شرق دنبال مـی‌کند و از از مرکز شـهر عبور مـی‌کند. اما خط یک ایستگاه‌های بیشتری را درون نواحی مرکزی پوشش مـی‌دهد و بنابراین مسافت بیشتری دارد. مجموع زمان مسافرت شما درون خط چهار ۴۰ دقیقه هست و درون این چهل دقیقه یک مسافت ۲۰ کیلومتری را طی مـی‌کنید.
  • خط پنج: از گلشـهر و کرج که تا صادقیـه ادامـه دارد و استان البرز را بـه غرب تهران متصل مـی‌کند. این خط کـه در راستای بزرگراه تهران کرج است،‌۴۲ کیلومتر مسافت دارد. سفر شما درون این خط ۵۴ د قیقه طول مـی‌کشد. ساعت کاری این خط خطوط دیگر مترو یک ساعت بیشتر هست و که تا ساعت ۲۳:۳۰ بعد از ظهر فعال است.

با توجه بـه پراکندگی ایستگاه‌ها و خطوط مترو روی نقشـه، مـی‌توان گفت کـه هرچه بـه مرکز شـهر نزدیک تر مـی‌شویم، فاصله ایستگاه‌ها از هم کمتر تراکم آنـها بیشتر مـی‌شود. بعد اگر درون نواحی مرکزی شـهر هستید، حتماً ایستگاه مترویی درون نزدیکی مقصد موردنظرتان وجود خواهد داشت. سفر با مترو درون مرکز شـهر از هر جهت به منظور شما مقرون بـه صرفه است. چون هم درون هزینـه‌ها صرفه‌جویی مـی‌کنید، هم درون وقت. چون اگر نگاهی بـه نقشـه محدوده طرح ترافیک . طرح زوج و فرد بیـاندازید، مـی‌بینید کـه سفر زیرزمـینی بهترین راه دور زدن ترافیک و شلوغی مرکز شـهر است.

پراکندگی و تراکم خطوط و ایستگاه‌های بی‌آرتی با مترو خیلی متفاوت است. اگر بـه نقشـه نگاه کنید، مـی‌بینید کـه در حال حاضر ده خط بی‌آرتی درون سطح تهران فعال هستند کـه نقاط مختلف شـهر را بـه هم وصل مـی‌کنند.

  • خط یک: حد فاصل بین چهارراه تهران‌پارس که تا پایـانـه آزادی هست که از وسط تهران عبور مـی‌کند و خط اتصالی بین شرق و غرب تهران است.
  • خط دو: پایـانـه خاوران که تا پایـانـه آزادی است. این خط بنفش رنگ از جنوب شرقی تهران شروع مـی‌شود و تا غرب، یعنی پایـانـه آزادی ادامـه دارد.
  • خط سه:‌ خط آبی رنگی کـه از جنوب شرق تهران، یعنی پایـانـه خاوران که تا شمال شرق و پایـانـه علم و صنعت ادامـه دارد.
  • خط چهار: از حد فاصل پایـانـه جنوب درون جنوب (کمـی متمایل بـه غرب) تهران که تا پایـانـه افشاردر شمال تهران ادامـه دارد. این خط بی‌آرتی از مرکز شـهر عبور مـی‌کند و مرز بین قسمت غربی و شرقی تهران است.
  • خط پنج: از پایـانـه بیـهقی که تا پایـانـه علم و صنعت، خط سرخابی رنگ و نسبتاً کوتاهی هست که از نواحی مرکزی تهران بـه سمت شمال شرق امتداد پیدا کرده.
  • خط شش: از پایـانـه افشار درون شمال تهران که تا پایـانـه لاله درون شمال شرقی تهران ادامـه دارد.
  • خط هفت: از مـیدان راه آهن درون جنوب تهران که تا پایـانـه تجریش درون تهران ادمـه دارد و در امتداد خیـابان ولیعصر، از قلب تهران عبور مـی‌کند.
  • خط هشت: یک خط جنوبی کـه از پایـانـه خاوران درون جنوب شرقی که تا پایـانـه جنوب درون جنوب غربی تهران کشیده شده.
  • خط نـه:‌ از پایـانـه مترو جوانمرد قصاب درون جنوب تهران از نواحی شرقی تهران بـه سمت پایـانـه لاله درون شمال شرق تهران امتداد دارد و یکی از طولانی‌ترین خطوط بی‌آرتی درون تهران است.
  • خط ده: از دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات درون شمال غربی تهران که تا پایـانـه آزادی درون غرب ادامـه دارد.

به دلیل پراکندگی، تنوع و تعداد بیشتر خطوط بی‌آرتی، برایـانی کـه مبدا حرکتشان از نقاط غیرمرکزی شـهر است، استفاده از خطوط بی‌آرتی مـی‌تواند بهترین گزینـه باشد، چون بیشترین مسافت را درون کمترین زمان ممکن با صرف هزینـه‌ی ناچیزی به منظور رسیدن بـه مقصد طی مـی‌کنید. خطوط بی‌آرتی بـه غیر از نواحی مرکزی، نواحی غربی، شرقی، جنوبی و شمالی شـهر را هم پوشش داده‌اند و شما بـه راحتی مـی‌توانید با اتوبوس‌های تندرو، بدون اینکه نگران ترافیک معابر و بزرگراه‌های شـهر باشید، بـه مقصد خود برسید. البته این بـه این معنی نیست کـه استفاده از خطوط بی‌آرتی برایـانی کـه مقیم مرکز شـهر هستند عاقلانـه نیست. خطوط بی‌آرتی مرکز شـهر را هم بـه خوبی پوشش مـی‌دهند. هرکسی با توجه بـه مبدا و مقصد مورد نظرش مـی‌تواند آسان‌ترین مسیر را انتخاب کند.

تاکسی‌ها هنوز هم یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین وسال نقلیـه عمومـی درون تهران هستند. البته درون مقایسه با مترو و بی‌آرتی، هزینـه‌ی استفاده از تاکسی بیشتر است، اما مزیت‌های خودش را دارد. مثلاً خیلی‌ها درون ساعت‌های شلوغ و پررفت و آمد روز، ترجیح مـی‌دهند با صرف هزینـه‌ی بیشتری، سفر راحت‌تری داشته باشند. شما با استفاده از تاکسی، دیگر با معضل ازدحام جمعیت رو‌به‌رو نیستید و مـی‌توانید تمام مسیر را که تا مقصد موردنظرتان بـه راحتی توی ماشین بنشینید. حالا با استفاده از نقشـه زیر، پراکندگی پایـانـه‌های رسمـی تاکسیرانی تهران را بررسی مـی‌کنیم. البته درون نظر داشته باشید کـه این‌ها پایـانـه‌هایی هستند کـه سازمان تاکسیرانی بـه عنوان پایـانـه‌های رسمـی اعلام کرده. علاوه بر این پایـانـه‌ها، شما درون مـیادین و معابراصلی شـهر مـی توانید ایستگاه‌های تاکسی را بـه صورت پراکنده ببینید. پایـانـه‌ها صرفاُ خطوط تاکسی بیشتری را بـه نقاط مختلف شـهر درون یک جا دارند.

اگر بـه نقشـه پراکندگی پایـانـه‌های تاکسیرانی درون تهران نگاه کنید، مـی‌بینید کـه تعداد پایـانـه‌هایی کـه در مرکز شـهر هستند، درون مقایسه با تعداد پایـانـه‌های نواحی جنوبی، غربی و شمال غربی شـهر، کمتر است. البته این موضوع با درون نظر گرفتن تراکم ایستگاه‌های مترو و بی‌آرتی درون مرکز شـهر و طرح ترافیک و طرح زوج و فرد منطقی بـه نظر مـی‌رسید. پایـانـه مـیدان ونک و مـیدان صنعت، دو که تا از پر رفت و آمد‌ترین پایـانـه‌های تاکسیرانی نزدیک بـه مرکز هستند. درون جایی مثل مـیدان ونک، اگر شما قصد سفر بـه سمت شمال یـا جنوب شـهر را داشته باشید، بی‌ارتی بهترین گزینـه است، اما به منظور سفرهایی بـه شرق و غرب پایتخت، تاکسی‌ از مترو گزینـه بهتری بـه نظر مـی‌آید، چون نزدیک‌ترین ایستگاه‌ مترو بـه مـیدان ونک، ایستگاه حقانی هست که به منظور رسیدن بـه آن از مـیدان ونک، باز هم مجبور هستید تاکسی سوار شوید.

اگر یک بار دیگر نقشـه پراکندگی پایـانـه‌های تاکسیرانی را نگاه کنیم، مـی‌بینیم کـه در نواحی حاشیـه‌ای، یعنی درون جاهایی کـه از مرکز شـهر دورتر هستند، تعداد پایـانـه‌ها بیشتر مـی‌شود. یعنی درون نواحی حاشیـه‌ای شـهر کـه تعداد بزرگراه‌ها بیشتر از معابر و خیـابان‌هاست و ترافیک هم کمتر است، سرعت حمل و نقل با تاکسی بیشتر و در نتیجه تعداد پایـانـه‌ها هم بیشتر است. اگر شما ساکن نواحی دور از مرکز هستید، مـی‌توانید مسافت زیـادی را با تاکسی که تا مـیادین و معابر اصلی شـهر طی کنید.

راه‌های زیـادی به منظور رفتن از یک مبدا بـه مقصد دلخواه وجود دارد. شما بر اساس موقعیت مکانی خود، زمان سفر و اولویت‌های شخصی (مثل راحتی، کوتاهی زمان سفر، هزینـه و ... ) و آشنایی با نحوه پراکندگی و چگونگی دسترسی بـه وسایل حمل و نقل عمومـی، مـی‌توانید بهترین مسیر را به منظور رسیدن بـه مقصد انتخاب کنید.

مرتبط با پست:




[مسیر اتوبوس لاله جوانمرد]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 16:10:00 +0000



تمامی مطالب این سایت به صورت اتوماتیک توسط موتورهای جستجو و یا جستجو مستقیم بازدیدکنندگان جمع آوری شده است
هیچ مطلبی توسط این سایت مورد تایید نیست.
در صورت وجود مطلب غیرمجاز، جهت حذف به ایمیل زیر پیام ارسال نمایید
i.video.ir@gmail.com