انشایی درمورد اردوی دانش اموزی

انشایی درمورد اردوی دانش اموزی «آشنایی با اردو و موارد مورد نیـاز آن» | انشا درون مورد 13 آبان روز دانش آموز - انشا باز | زنگــ انشا - انشاء دانش آموزان | انشا درون مورد فیل و فنجان |

انشایی درمورد اردوی دانش اموزی

«آشنایی با اردو و موارد مورد نیـاز آن»

 «آشنایی با اردو و موارد مورد نیـاز آن»

 

 در مقاله حاضر بعد از ذکر مقدمات، انشایی درمورد اردوی دانش اموزی بـه نکاتی کاربردی از جمله شعرهای اردویی،احکام اردویی، سرگرمـی ها و لطیفه های اردویی، وظایف مربیـان و اشاره شده است. انشایی درمورد اردوی دانش اموزی (توصیـه مـی شود به منظور مطالعه نکات این چنینی(بطور مفصل تر) بـه کتاب «شیوه اردوداری»، تألیف «محمود اکبری» مراجعه بفرمائید.)

.

.

.

تعریف اردو

«اردو» مسافرتی هست دسته جمعی با هدفی معیّن و مشخص همچون:ب دانایی، توانایی، سازگاری اجتماعی و تفریح.

اردو، یعنی سازگاری فعالانـه درون یک زندگی دسته جمعی و اردوگاه بـه مکانی گفته مـی شود که، جمعی از افراد به منظور مدت محدود مطابق شرایط زمان و مکان، درون آن بـه سر مـی برند.

«اردو» واژه ای هست عربی و به معنای «لشگرگاه» بـه کار مـی رود. انشایی درمورد اردوی دانش اموزی فرهنگ عمـید واژه «اردو» را چنین معنا کرده است: انشایی درمورد اردوی دانش اموزی «اردو» محل تجمع افراد به منظور تمرین و تفریح است، همچنین بـه محلی کـه ورزشکاران یـا پیشاهنگان گرد هم آیند نیز اطلاق مـی شود.

در اصطلاح: «اردو» فعالیتی سازمان یـافته، نظام مند و هدفمند هست که بـه صورت گروهی با برنامـه های معین، تحت نظارت و هدف مربی درون محیطی خارج از محدودۀ فعالیت های روزمره برگزاری مـی گردد. گرایش غالب اردو آموزشی و پرورشی است. البته درون فضایی کاملاً متنوع، مساعد، بانشاط و با هدف تربیت و سازندگی.

اه اردو

کسب تجربه و افزایش مـهارت های زندگی اجتماعی

افزایش روحیـه تعاون و مشارکت جویی

گسترش خلاقیت های علمـی، هنری، ورزشی و کشف استعداد های نـهفته

آشنایی با معارف و مفاهیم اخلاقی و آداب اسلامـی

آشنایی با فعالیت های گروهی و تقویت روحیـه ی نظم پذیری اجتماعی و همزیستی اسلامـی

آمادگی افراد به منظور مقاومت درون برابر مشکلات و تنگناها

ایجاد فرصت به منظور قبول مسئولیت و شخصیت پذیری

پرداختن بـه تفریحات سالم به منظور تخلیـه ی فشارها و هیجان های روحی و درونی

تقویت بنیـه ی اخلاقی، اعتقادی، ایمان، اراده و خود باوری درونی سازی، احترام بـه قوانین و رعایت مقررات

ایجاد حس رقابت توام با رفاقت

غنی سازی اوقات فراغت بر پایـه ی ارزشـهای اخلاقی و دینی

آشنایی با تاریخ و تمدن کهن اسلامـی، ایرانی و شخصیتهای برجسته ی دینی، علمـی، فرهنگی و سیـاسی.

فواید اردو

۱- تقویت روحیـه ی جمع پذیری و قانون مندی و برخورداری از نظام معین .

۲- آشنایی با دوستان جدید و انس و الفت با آنان .

۳- آشنایی با فرهنگ های بومـی شـهرها .

۴- آشنایی با شخصیت های مذهبی، فرهنگی، موثر و تاریخ ساز .

۵- آشنایی با اماکن زیـارتی، باستانی، سیـاحتی و فر هنگی .

۶-ب تجربه و مـهارت های زندگی دسته جمعی .

۷- دیدن شـهر های جدید، اماکن زیـارتی و تفریحی .

۸- تقویت روحیـه ی اعتماد بـه نفس و همزیستی درون شرایط خارج از زندگی معمولی خانوادگی .

۹- ایجاد انس و الفت بین بچه ها .

۱۰- تقویت روحیـه ی دینی .

۱۱-  محل شناخت و آزمایش دوستان؛ حضرت علی(ع) مـی فرماید: السَفَر مـیزانُ الأخلاق[۲]؛ مسافرت وسیله سنجش اخلاق است.

۱۲-  عبرت و پند گرفتن از پیشینیـان .

۱۳- برانگیختن حسّ دوستی و صمـیمـیت .

۱۴-  بازشناسی توان شخصی نقش خویش .

۱۵-  تمرین زندگی مستقل از خانواده .

آداب سفر

در اسلام سفر رفتن برایب معرفت و دانش اندوزی و پند گیری از شگفتی های طبیعت و آثار باقی مانده از امت های گذشته و بهره گیری از پیشرفت های عمل دیگران و برآوردن نیـازهای جامعه اسلامـی و تقویت دانش مسلمـین نـه تنـها مطلوب مـی باشد، بلکه درون برخی موارد لازم و ضروری است.

از آنجا کـه اسلام به منظور تمام کارهای انسان، چه فردی و چه اجتماعی قوانین و آدابی دارد، به منظور سفر نیز

آداب و احکام ویژه ای قائل هست که درون این جا بـه برخی از آنـها اشاره مـی کنیم:

۱- انتخاب همسفر مناسب؛ پیـامبر(ص) مـی فرماید: الرفیق ثُمَ السَفر[۳]؛ اول رفیق بعد سفر).

۲- همراه داشتن توشـه کافی

۳- صدقه درون ابتدای سفر؛ امام صادق(ع) فرمود: سفرت را با صدقه آغاز کن.[۴]

۴- خداحافظی با بستگان و دوستان

۵- خواندن سوره حمد، توحید، قدر، ناس، فلق و آیـه الکرسی[۵]. خواندن دعای سفر:

«اللّهم اجعَل مَسیری عِبَراً و صَمتی تَفکّراً و کلامـی ذکراً؛ خدایـا ! مسیرم را مایـه عبرت، سکوتم را اندیشـه و سخنم را یـاد خود قرار ده».

۶- یـاری بـه همسفران و دستگیری از ضعیفان.

۷- هماهنگی با همسفران و پرهیز از تک روی.

۸- خوش رفتاری و خوش رویی با همسفران.

۹- حفظ پول و وسایل خود.

۱۰- استفاده از فرصت ها.

۱۱- پرهیز از پرخوری.

۱۲- محافظت بر نماز و انجام آن درون اوقاتِ فضیلت و بدون تأخیر، مـهمترین وظیفه ای هست که درون آداب سفر مورد تأکید قرار گرفته است. حضرت علی (ع) فرمود: « نبایدی بـه سفری برود کـه خوف آن را داشته باشد کـه بر دین یـا نمازش لطمـه ای وارد شود».[۶]

۱۳- آوردن سوغاتی بـه هنگام بازگشت از سفر به منظور زن و فرزندان؛ امام صادق (ع) فرمود: «هر مقدار کـه توان مالی دارید به منظور زن و فرزند خود هدیـه بیـاورید».

۱۴- وارد هر شـهر یـا روستایی شدید دعای زیر را بخوانید:

«اللّهمَ بارکَ لنا فیـها ؛ خدایـا این مکان قرار بده.»[۷] سپس این دعا را بخوانید:

اللّهمَّ اِنّی اَسئَلُکَ خیرَها و اَعوذُ بِک مِنْ شَرَّها و حَبَّبنا اِلی اَهلِها وَ حَبِّب صالِحی اَهلِها اِلَیناه.[۸]

خداوندا ! از تو مـی خواهم خیر این مکان را و به تو پناه مـی برم از شرّ این مکان و محبوب ساز ما را درون مـیان اهالی این محل و صالحان این مکان را به منظور ما محبوب ساز.

نیـازهای شرکت کنندگان درون اردو

وسایل مورد نیـاز هر شرکت کننده درون اردو حتما متناسب با فصل و محل و نوع اردو باشد. مسواک و خمـیر دندان، حولۀ دستی، لباس ورزشی، دفتر و قلم، لیوان و بشقاب و قاشق، مُهر نماز، همراه داشتنِ پول مقدار لازم، صابون، لباس اضافی، وسایل شنا و حولۀ .

وظایف مربیـان

همراهی با دانش آموزان درون مسیرهای اردو .

تهیۀ لیست اسامـی و مشخصات دانش آموزان.

نظارت دقیق و مستمر بر رفتارهای دانش آموزان.

تحویل گرفتن وسایل و امانت های دانش آموزان.

توجه دانش آموزان بـه چگونگی زندگی اردویی و لزوم رعایت مقررات اردو.

آیین نامۀ اردو

حفظ و نگهداری امکانات و فضای سبز اردوگاه بر همـه لازم است.

ورود و خروج دانش آموزان شرکت کننده ، تنـها با مجوز رسمـی مسئولان مـی باشد.

است فقط درون زمان های اعلام شده صورت گیرد.

در صورت دارابودن سابقه بیماری خاص، هماهنگی با مربی مربوطه ضروری است.

در زمان انجام فعالیت های اردویی، از حضور درون محل اسکان اکیداً خودداری گردد.

استفاده از لباس رسمـی درون زمان انجام فعالیت ها لازم است.

برای حضور درون برنامـه ها حداقل پنج دقیقه قبل از زمان اجرای برنامـه درون محل مربوطه حضور بـه هم رسانید.

هنگام اقامـه نماز جماعت و مراسم عبادی، از انجام هر گونـه فعالیت دیگر خودداری کنید.

در اردو فعالیت ها بر اساس سازماندهی سر گروه خود بوده و پیروی از سلسله مراتب درون طول اردو لازم است.

هنگام بروز مشکل از ارتباط مستقیم با مسئولان اردوگاه خودداری گردد و هماهنگی لازم با مربی صورت گیرد.

هر روز بعد از صرف صبحانـه نظافت فردی و اجتماعی ضروری است.

نگهداری از وسایل شخصی بـه عهده فرد مـی باشد و لازم هست از همراه داشتن اشیـای قیمتی خودداری شود.

توصیـه هایی به منظور شرکت کنندگان درون اردو

در همۀ برنامـه های اردو، فعالانـه شرکت کنید و از گوشـه گیری و تک روی بپرهیزید.

به موقع استراحت کنید که تا در مسابقه ها ، بازی ها و فعالیتهای گروهی کامل شرکت نمایید.

برنامـه های عبادی را جدی بگیرید و با شرکت بـه موقع درون نمازهای جماعت، بر نیروی معنوی خود بیفزایید.

دوستی و صمـیمـیت و یکرنگی درون اردو، یک اصل است. کینـه و دلگیری و ناراحتی را فراموش کنید.

از شوخی های جلف و بی فایده بپرهیزید و با طنزها و لطیفه های ناب کـه نژاد و قوم خاصی را مورد تمسخر قرار نمـی دهد، بـه محفل خود گرمـی ببخشید.

دو اصل بسیـار مـهم «نظم» و «اخلاق» را جدی بگیرید که تا در زندگی آیندۀ خود موفق باشید.

به توصیـه های مربیـان اردو دقیقاً عنایت کنید و از تجربه های آنان بهره بگیرید.

به مقررات اردو احترام گذاشته و به آنـها عمل کنید.

فرصت را غنیمت شمرده، از تمامـی لحظات اردو بـه خوبی استفاده کنید.

مسئولیت خود را درون اردو بـه دقت و با شایستگی انجام دهید.

حق دیگران را رعایت کنید.

با لباس و پوشش مناسب درون کلیۀ فعالیت های اردویی شرکت کنید.

از وسایل شخصی خود محافظت کنید.

ایمنی درون مسیر اردو

برای تأمـین ایمنی درون طول مسیر حتما نکات زیر را درون نظر گرفت:

در انتخاب مسیر، حتما مطمئن ترین و بی خطر ترین راه را بر گزید.

لازم هست آمار دقیق و اسامـی افراد را بـه همراه داشته باشیم که تا در فرصت های مناسب بتوانیم از آنان آمار بگیریم.

لازم هست امداد گری آشنا بـه فوریت های پزشکی همراه با تجهیزات مناسب را بـه خدمت بگیریم .

اصول بهداشتی، همچون: بهداشت، تغذیـه و نظافت استراحتگاههای طول مسیر را رعایت کنیم .

بهتر هست در طول شب حرکت نکنیم و برنامـه حرکت را بین ساعات ۶ صبح که تا ۹ شب تنظیم کنیم .

در فاصله های مناسب ، زمانی را به منظور رفع خستگی و پاسخ بـه نیـازهای طبیعی افراد درون مکانی توقف کنیم.

سرگرمـی های داخل اتوبوس

در اتوبوس مـی توان سرگرمـی های مختلفی اجرا نمود مانند موارد زیر:

- خواندن سرودهای جمعی

- ذکر نکته ها و پیـام های کوتاه بـه وسیله مربی همراه .

- لطیفه گویی بـه وسیله مربیـان و دانش آموزان .

یکی از برنامـه های سازنده درون طول مسیر پرسش های کتبی است:

چند نمونـه از پرسشـهای قرآنی:

سؤال: به منظور هر یک از اصول دین یک آیـه یـا سوره قرآن ذکر نمایید؟

جواب: توحید، سوره اخلاص، عدل، سوره ق آیـه ۲۹ و نحل آیـه ۹۰* نبوت، سوره قصص، انبیـا و طه *امامت، سوره مائده، معاد، سوره قیـامت

سؤال: چهار سفر دریـایی را از قرآن ذکر کنید:

جواب: سفر نوح، حضرت موسی با خضر، سفر حضرت موسی درون کودکی، سفر دریـایی حضرت یونس

مـی توانید داخل اتوبوس دسته جمعی این شعر را بخوانید:

شکم گرسنـه

ای شکم گشنـه من هی واسه چی صدا مـی دی

قار مـی کنی قور مـی کنی، سفارش غذا مـی دی

نمـی دونی ز بیخ و بن خراب ،وضع مالیـه

جای غذا بخور هوا، کـه جیب بنده خالیـه

ای دلک گشنـه بخور گرسنگی صدا نکن

یکی بـه دو تو بی جهت ،با من بینوا نکن

معماهای شـهرها و کشورها

نام کشورها را بگویید که تا بچه ها پایتخت آن کشورها را بگویند.

آن چیست کـه شـهری بـه شـهر دیگر مـی رود ولی مسافر نمـی برد؟ جاده

دو شـهر از استان خراسان جنوبی کـه به معنای خاک است، کدامند؟ تربت حیدریـه و تربت جام

صلوات با نام های چهارده معصوم(ع)

دم بـه دم بر همـه دم بـه علی شیر خدا ساقی کوثر اولین برج امامت صلوات

دخت نبی یـار علی پشت ولایت صلوات

کیـاست ، با سیـاست با سخاوت با کرامت صلوات با ،شجاعت صلوات

دم بـه دم بر همـه دم بر گل خوشبوی علی باقر گلزار علوم نبوی کاشف اسرار مکرر صلوات

دم بـه دم بر همـه دم باب الحوائج نـهمـین گوهر عصمت، هفتمـین ماه ولایت بـه امام موسی کاظم صلوات

دم بـه دم بر همـه دم شمس دل آرای علی را رضوی را ملک سلک رضا را بـه خراسان صلوات

دم بـه دم بر همـه دم چهره و سیمای جواد آن مرد زیبای رضا صاحب جود و کرم و حب ولا را صلوات

دم بـه دم بر همـه دم نام فرح بخش علی، پور جواد را صلوات.

دم بـه دم بر همـه دم حُسن حسن بن علی عسگری را صلوات.

دم بـه دم بر همـه دم صاحب دم قائم دین مـهدی منتظر منتقم و حجت حق را صلوات.[۹]

در اردوگاه

مراسم افتتاحیـه

مراسم افتتاحیـه هم رسمـیت بـه برگزاری اردو وهم توجیـه برنامـه ها و مقررات اردو به منظور شرکت کنندگان .

برنامـه های افتتاحیـه عبارتند از:

قرائت قرآن

مراسم پرچم و خواندن سرود جمـهوری اسلامـی

خوش آمد گویی و توضیح برنامـه های اردو بـه وسیله مسئول اردو و بیـان تذکرات لازم .

اجرای برنامـه های شاد همچون بیـان احساسات بـه زبانـهای محلی ، اجرای سرود ، نمایش و.

چند نکته درون اردوگاه حتما مد نظر گرفته شود:

- معرفی مسئولان اردوگاه بـه بچه های اردو

- گروه بندی های اردو به منظور کنترل و نظارت بهتر ، بر دانش آموزان و شرکت کنندگان درون اردو لازم هست آنـها بـه گروهها و دسته های کوچک تر تقسیم شوند.

- برنامـه غذایی اردو گاه

- بیدار باش : درون ساعت خاصی حتما بچه های اردو بیدار شوند.

برای بیدار باش نماز صبح این نکات لازم است:

۱- از گذاشتن برنامـه های طولانی شامگاهی خود داری کنید.

۲- به منظور سهولت بیدار باش بهتر هست نیم ساعت بعد از اذان بچه ها را بیدار کنید.

۳- بهتر هست مسئولان زودتر از خواب برخیزند و نوار قرآن با صدای آرام پخش کنند.

۴- خوب هست از آنان کـه به صورت خود جوش درون نماز صبح شرکت مـی کنند تقدیر شود.

تذکرات اردویی:

با خط خوش نوشته و در محلی کـه قابل دید هست نصب کنید.

۱- نماز را درون اول وقت برگزار نمایید.

۲- نظافت را رعایت کنید.

۳- خوش اخلاقی را سرلوحه رفتار خود قراردهید.

۴- بـه حق و حقوق دیگران احترام بگذارید.

۵- شوخی های نامناسب نداشته باشید .

۶- گوشـه گیر نباشید و در رقابت های مختلف شرکت کنید.

۷- درون نماز جماعت فعالانـه شرکت کنید.

۸- به منظور یکدیگر مزاحمت ایجاد نکنید.

۹- گل و گیـاه و امکانات اردوگاه را از بین نبرید.

۱۰- از اموال و وسایل خود مراقبت کنید.

۱۱- بی اجازه از محوطه اردوگاه خارج نشوید.

۱۲- از اسراف بپرهیزید.

۱۳- نسبت بـه بدی های یکدیگر گذشت داشته باشید.

۱۴- اعمال و رفتار خوب دیگران را سر مشق خود قراردهید. ۲- شئونات اسلامـی را رعایت کنید. ۱۳- از فرصت ها بـه درستی استفاده کنید.

برگزاری نماز جماعت

نماز جماعت کـه یکی از معنوی ترین برنامـه های اردویی است، حتما به گونـه ای شایسته برگزار گردد. به منظور بهتر برگزار شدن نماز جماعت کارهایی مانند تزیین نماز خانـه و پاکسازی آن و نیز پاشیدن عطر و گلاب بـه سر روی نماز گزاران حتما انجام گیرد.

احکام اردو

اردو یکی از بهترین جاهایی هست که مـی توان احکام را به منظور دانش آموزان آموزش داد. موضوعات متناسب با فضاهای اردویی بـه شرح زیر است:

احکام اردو به منظور بچه های مقطع راهنمایی: طهارت، وضو، واجبات نماز، نماز جماعت، تیمم، قبله، نماز مسافر.

احکام اردو به منظور نوجوانان دبیرستانی:

لزوم شناخت احکام ، تقلید، نماز مسافر، نماز جماعت، احکام سفر، جنابت ، غسل، حق الناس مانند (تصرف درون باغ و  مـیوه مردم ، تیمم ، قبله ، نوار و موسیقی).

احکام به منظور اردوی ان: علاوه بر موضوعات فوق، موضوعات زیر پیشنـهاد مـی شود :رعایت حجاب و پوشش ، آرایش و زینت، ارتباط با نامحرمان و.

نکاتی درون مورد شنا

یکی از برنامـه های جذاب و متنوع درون اردو، شنا درون استخر و دریـا مـی باشد، ولی این امر رعایت نکات ایمنی دارد کـه در اثر سهل انگاری و عدم رعایت این نکات ایمنی دارد کـه در اثر سهل انگاری و عدم رعایت این نکات مشکلاتی را بـه وجود مـی آورد.

از هل یکدیگر بـه داخل استخر و هر نوع شوخی خطرناک چه درون داخل وچه درون خارج از آب خودداری کنید.

قبل از ورود بـه استخر دوش بگیرید و بدن خود را با آب و صابون بشویید.

در آبهای آلوده شنا نکنید و پس از پایـان شنا مجدداً  دوش بگیرید و گوش و زیر بغل خود را کاملاً خشک کنید.

با شکم سیر و بلافاصله بعد از صرف غذا شنا نکنید .

برنامـه های فرهنگی اردو

۱- تشکیل جلسات مناظره

پرسش و پاسخ مـیان مربیـان و دانش آموزان درون موضوعاتی همچون مسائل اعتقادی، اجتماعی، سیـاسی و .

۲- اجرای مسابقه

در اردو مـی توان مسابقاتی برگزار نمود کـه به چند نمونـه از آنـها اشاره مـی شود

الف) مسابقه حفظ سوره ای از قرآن

ب) مسابقه کتاب خوانی

ج) خاطره نویسی

د) مقاله نویسی و بی نقطه نویسی

هـ) حفظ حدیث

اجرای مسابقه قرآن

اجرای برنامـه مسابقه قرآن بـه چند صورت قابل اجراست:

۱- مشاعره قرآنی با نام سوره ها

۲- مشاعره قرآنی با آیـات قرآن

۳- بـه من بگو ضد مرا:

قریب: بعید    لیل: نـهار

یسر: عسر   مفسد: مصلح

خیر: شر   غیب: شـهادت

بشیر: نذیر     نور: ظلمت

ظاهر: باطن    شاکر: کفور

سؤال های قرآنی سفر

سؤال: نام سفر فضایی پیـامبر(ص) درون قرآن چیست؟

جواب: معراج

سؤال: نام سفر معنوی روزانـه مسلمانان چیست؟

جواب: نماز

سؤال: نام اردوی سالانـه مسلمانان چیست؟

جواب: حج

سؤال: نام اردوی هفتگی مسلمانان چیست؟

جواب: نماز جمعه

سؤال: نام آخرین  سفر انسان چیست؟

جواب: سفر مرگ

سؤال: سریع ترین سفر درون قرآن کریم چیست؟

جواب: تخت بلقیس کـه با یک چشم بر هم زدن، آصف بن برخیـا را بـه دربار حضرت سلیمان آورد.

سؤال: چهار پیـامبر کـه در قرآن سفر دریـایی داشتند چیست؟

جواب: حضرت نوح(ع) ، موسی(ع) ، خضر(ع) و یونس(ع) .

پرسش های قرآنی به منظور ان

سؤال: درون کدام سوره قرآن حجاب و پوشش مطرح شده است؟

جواب: نور و احزاب

سؤال: پوشش کامل بر چه زنانی که تا حدی لازم نیست؟

جواب: زنان سالخورده[۱۰]

سؤال: کدام سوره به منظور ان مناسب تر است؟

جواب: سوره نور

سؤال: درون برابر چهانی حجاب و پوشش کامل لازم نیست؟

جواب: مَحرم ها، کودکان، دیوانگان، سالخوردگان[۱۱]

سؤال: کدام سوره بـه نام یک است؟

جواب: مریم

سؤال: از کدام زن درون قرآن بـه عنوان رهبر یک سرزمـین یـاد شده است؟

جواب: بلقیس

سؤال: بر کدام زن درون قرآن وحی نازل شده است؟

جواب: مادر حضرت موسی(ع)

سؤال: کدام درون قرآن دارای مقام عصمت بود؟

جواب: حضرت مریم و حضرت زهرا(س)[۱۲]

سؤال: کدام درون قرآن مظهر حیـا بود؟

جواب: صفورا شعیب

سؤالات قرآنی درباره حیوانات

سؤال: کدام پرنده هست که معلم انسان ها محسوب مـی شود؟

جواب: کلاغ[۱۳]

سؤال: نام پرنده ی نامـه رسان چیست؟

جواب: هدهد

سؤال: بـه کدام حیوان تهمت زدند؟

جواب: گرگ «در داستان حضرت یوسف(ع)»

سؤال: بـه کدام حیوان وحی شد؟

جواب: زنبور عسل

سؤال: کدام حیوان با هنی انسان آبرومند شد؟

جواب: سگ اصحاب کهف

سؤال: کدام حیوان از پیـامبر اسلام محافظت نمود؟

جواب: عنکبوت

سؤال: نام حیواناتی کـه همنام سوره هایی از قرآن هست ذکر نمایید؟

جواب: بقره، نمل، فیل، نحل و عنکبوت

سؤالات هوش

سؤال: بند پوتین چند که تا دارد؟

جواب: بند پوتین ندارد.

سؤال: چهارمـین روز هفته چهارشنبه هست یـا چارشنبه؟

جواب: سه شنبه

سؤال: آن چیست کـه گذاشتن و برداشتن آن حرام است؟

جواب: کلاه

لطیفه ها

 

پسر تنبل

مردی پسر تنبلی داشت، بـه او گفت: پسر جان! برو توی حیـاط ببین باران مـی آید؟

در این موقع گربه ای وارد شد، پسر گفت: بابا! دست بـه آن گربه بزن اگر تر باشد باران مـی آید

پدر: برو سنگ نیم کیلویی را بیـاور .

پسر: من این گربه را وزن کرده ام درست نیم کیلو هست .

پدر: برو متر را بیـاور.

پسر: دم این گربه دقیقا نیم متر است.

پدر: برو از همسایـه دیگ را بگیر و بیـاور

پسر: فرض کنید من همسایـه ام و دیگ را خودم لازم دارم!

تشویق های اردویی

تشویق قرآنی: اللهم صل و سلم ، وزد و بارک ، علی رسول الله و اله الاطهار.

تشویق های محلی

ïمعمولی: خوبه، خیلی خوب

اصفهانی: خوبست خوبست، خیلی خوبست

یزدی: خش خش ، خیلی خشـه

ترکی: ساقل ، ساقل ، چخ ساقل

عربی اصیل: جید ، جید ، جدا جید

عربی خوزستانی: زین ، زین، یکش زین

لری: خوه ، خوه، خیلی خوه

کرمانی: ماشی، ماشی، ماشی ماش ماشا الله همش نخوری ایشا الله

انگلیسی: گود، گود، وری گود

بازی و سرگرمـی های اردو

تعریف بازی

هرگونـه فعالیت جسمـی یـا ذهنی هدف داری کـه در اوقات فراغت درون جهتب لذت ، تمدد اعصاب، آرام بخشی جسمـی یـا ذهن بازیگر و اقناع نیـازهای آنی یـا دراز مدت فرد یـا گروه چه بـه صورت انفرادی یـا گروهی انجام گیرد بازی نامـیده مـی شود.

چند نمونـه بازی

- شماره معکوس

در این قسمت شرکت کنندگان با یک نفس از عدد ۵۰ یـا بالاتر بـه صورت معتا عدد ۱ را مـی شمارند. هر کدام از آنـها کـه بتوانند که تا آخر بشمارد برنده محسوب مـی شود.

- بی نقطه نویسی

از دانش آموزان بخواهید جمله های نقطه دار را بدون نقطه بنویسند. هر کدام از آنـها بتواند سریعتر انجام دهد برنده محسوب مـی شود.

- نوشتن از چپ بـه راست

از دانش آموزان بخواهید جمله ای را از چپ بـه راست بنویسند.

- مسابقه ی جمله نویسی با چشم بسته

چشم های دانش آموزان را ببندید و از آنـها بخواهید کـه پای تاب و جمله ای را بنویسند.

- مسابقه حدیث خوانی

کلمات حدیث یـا سخن آموزنده ای را جدا جدا روی کارت هایی نوشته و آنـها را مخلوط نمایید و از شرکت کنندگان درون مسابقه بخواهید آن را درست کنار هم قراردهند.

- برخی از شعارهای مناسب اردو عبارتند از:

۱-  نماز تبسم روح است.

۲- اردو تمرین زندگی است.

۳- گل چیدن هنر نیست ، گل کاشتن هنر است.

۴- گل زدن خوب ، گل بودن بهتر.

۵- زیبنده ترین هدیـه بـه معبود نماز است.

۶- ارزنده ترین زینت زن ، حفظ حجاب است.

۷- ای جوان برخیز، گاه پویش است.

۸- مقدمتان گرامـی.

۹- ورزش ، سلامتی ، شادمانی.

۱۰- الهی! من لی غیرک.

۱۱- فکر کن ، تصمـیم بگیر ، عمل کن.

۱۲- جهان درون انتظار عدالت و عدالت درون انتظار مـهدی (عج).

۱۳- کجا با این عجله ؟ بسم الله یـادت نره .

۱۴- اگر چشم ، دریـای هوس شود قایق گناه درون آن حرکت مـی کند.

۱۵- حسد سوهان روح است.

۱۶- همـه کوچه های شیطان ، بن بست است.

۱۷- دنیـا، کنکور بهشت است.

۱۸- لبخند یـادت نره.

۱۹- پروردگارا ! هرگز پایمان را از مسجد و چشممان را از کتاب و پیشانیمان را از خاک درون برابر خدا بیگانـه مساز.

۲۰- شعار اردو چیـه؟ چهار عمل اصلیـه. خوبی ها را تقسیم کنیم، کینـه ها را تفریق کنیم، ایثارها را ضرب ، نیروها را جمع کنیم.

شعر به منظور سرود

روز های اردو

روزهای شیرینیـه روزهای اردو، آره روزهای اردو.

شبای قشنگیـه شبهای اردو ، آره شبهای اردو.

بچه ها بچه ها بچه ها شاد شاد باشین همـیشـه .

کلبه های با صفا همسایـه هستن .

دور که تا دورش ، بچه ها خندون نشستند، آره خندون نشستن.

بچه ها بچه ها بچه ها شاد شاد باشین همـیشـه .

از دل و جون دوست داریم مربیـارو ، آره مربیـارو.

از اونا یـاد مـی گیرم مـهر صفا رو، آره مـهر و صفا رو .

بچه ها بچه ها ، بچه ها شاد شاد باشین همـیشـه.

شادیـها را ثبت کنین تو دفتراتون ، آره تو دفتراتون.

بنویسید همـه خاطره هاتون ، آره خاطره هاتون .

بچه ها بچه ها بچه ها شاد شاد باشین همـیشـه.

همگی پیدا کنین دوستای تازه ، آره دوستای تازه .

دوست با وفایی کـه اهل نمازه ، آره اهل نمازه .

بچه ها بچه ها بچه ها شاد شاد باشین همـیشـه.

صلوات بر محمد(ص)

صلوات را خدا گفت جبرئیل بارها گفت، درون مدح مصطفی گفت، صل علی محمد صلوات بر محمد(ص).

موسی کـه زد عصا را بر فرق سنگ خارا ، مـی خواند این دعا را، والشمس والضحی را صل علی محمد صلوات بر محمد (ص).

عیسی کـه در فلک بود ، هم صحبت ملک بود ، مـی خواند این دعا را، والشمس والضحی را ، صل علی محمد صلوات بر محمد (ص).

تو آسمون نوشته، رو بال هر فرشته، صل علی محمد صلوات بر محمد.

ابا صالح کجایی

اباصالح دلم سامان نداره مگه هجران تو پایـان نداره

اباصالح اباصالح کجایی کجایی یوسف زهرا کجایی

اباصالح بیـا دردم دوا کن مرا با دیدنت حاجت روا کن

اباصالح بیـا صبرم تمام شد ز شوق روی تو دل مبتلا شد

اباصالح فقیرم من فقیرم بده دستی کـه دامانت بگیرم

اباصالح بیـا بنما عنایت با ی  خسته صدایت

خدایـا که تا ظهور دولت یـار عزیزم  را نگه دار

اختتامـیه

مراسم اختتامـیه

اردو حتما در زمان مشخصی پایـان یـابد و با جشن اختتامـیه، دستاوردهای آن مورد توجه قرارگیرد.

برنامـه های اختتامـیه بـه ترتیب زیر است:

۱- قرائت قرآن

۲- سخنرانی یکی از شخصیت ها منطقه یـا مسئول اردوگاه درباره دستاوردهای اردوی مورد نظر و سایر مطالب و تذکراتی کـه تناسب مکانی و زمانی با اردو دارد.

۳- تقدیر از مسئولان و شرکت کنندگان

۴- مناسب هست در مراسم اختتامـیه ، مجری ذکر خیری از خوبی های همـه افراد بـه مـیان بیـاورد و صفات مثبت دانش آموزان را ذکر کند.

۵- اهدا جوایز بـه مسئولان و دانش آموزان برتر

۶- تذکرات اختتامـیه

۷- لازم هست در پایـان اردو از یکدیگر طلب حلالیت کنیم.

۸- لازم هست وسایل خود را جمع نموده و چیزی درون اردوگاه جا نگذاریم .

۹- لازم هست دانش آموزان قبل از حرکت ، بـه دستشویی بروند که تا در بین راه دچار مشکل نشوند .

۱۰- قبل از اینکه بچه ها سوار اتوبوس شوند ، حتما حضور و غیـاب شوند تای جا نماند.

۱۱- لازم هست وسایل اردوگاه را بـه مسئولان اردوگاه تحویل دهیم و اتاق یـا آسایشگاه خود را تمـیز نماییم .

۱۲- قبل از حرکت خوب هست صدقه بدهیم.

سرود وداع

زمان وداع عزیزان رسیده                           کنون وقت اردو بـه پایـان رسیده

چه بد شد کـه اردو بـه پایـان رسیده               بود بس کـه مشکل ز یـاران ب

به مقصد رسان این عزیزان                          الهی الهی کرم کن ز احسان

جمـیع عزیزان زهر جای استان                     شود یـاورتان خداوند سبحان

زمان سپاس فراوان رسیده                         شدند رهسپار ، عزیزان همراه

هدیـه سفر

بهترین سوغات سفر ، تحول و دگرگونی درون دل و جان هست .

برای خرید از بازار و تهیـه سوغات ، توجه بـه نکات زیر لازم است:

در خرید سوغاتی عجله نکنید زیرا ممکن هست سوغاتی بهتری تهیـه نمایید.

در حین خرید سعی کنید تخفیف بگیرید.

چیزی درون سفر تهیـه نمایید کـه در شـهرتان کمتر هست تا تازگی داشته باشد .

سعی کنید همـه پولتان را خرج نکنید. چه بسا جنس مناسبتری پیدا کنید و نیـاز مبرم بـه پول داشته باشید.

در صورت امکان به منظور همـه اعضای خانواده خود سوغاتی تهیـه نمایید.

 

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
براي ديدن ساير اقدام پژوهي هاوگزارش تخصصي ها وتحقيقات ديگر برروي لينک هاي زيرکليک کنيد
ليست دسته بندي شده بيش از 400 اقدام پژوهي مناسب
بيش از 200 گزارش تخصصي ارزشيابي فرهنگيان

اين مطلب درون تاريخ: دوشنبه 11 فروردين 1393 ساعت: 18:52 منتشر شده است
برچسب ها : اردوهای تربیتی,انواع اردو,




[انشایی درمورد اردوی دانش اموزی]

نویسنده و منبع: مدیریت سایت | تاریخ انتشار: Wed, 18 Jul 2018 07:14:00 +0000



انشایی درمورد اردوی دانش اموزی

انشا درون مورد 13 آبان روز دانش آموز - انشا باز

در این قسمت ما بیشترین وردی گوگل درون روز رو به منظور شما مـی زارید

11720 ورودی گوگل درون روز شنبه 1 خرداد 97

…………………

9983ورودی گوگل درون روز دوشنبه 24 اردیبهشت 97

…………………

9523 ورودی گوگل درون روز یکشنبه 23 اردیبهشت 97

………………

9000 ورودی گوگل درون روز دوشنبه 7 اسفند 96

……………….

8437 ورودی گوگل درون روز سه شنبه 10 بهمن 96

……………………..

7544 ورودی گوگل درون روز یک شنبه 3 دی 96

……………..

7269 ورودی گوگل درون روز سه شنبه 21 آذر 96

………………………….

6490 ورودی گوگل درون روز دوشنبه 20 آذر 96

………………………..

6338 ورودی گوگل درون روز دوشنبه 13 آذر 96

………………..

6026  ورودی گوگل درون روز یک شنبه 12 آذر 96

………………………..

5879 ورودی گوگل درون روز شنبه 11آذر 96

…………………..

4908 ورودی گوگل درون روز دوشنبه 6 آذر 96

…………………

3988 ورودی گوگل درون روز یک شنبه 5 آذر 96

………………

3833ورودی گوگل درون روز سه شنبه 30 آبان 96

………

3787ورودی گوگل درون روز دوشنبه 29 آبان 96

………………..

3686ورودی گوگل درون روز یکشنبه 28آبان 96

…………..

2711 ورودی گوگل درون روز یکشنبه 21 آبان 96

………………

2219 ورودی گوگل درون روز شنبه 20آبان 96

. انشایی درمورد اردوی دانش اموزی . انشایی درمورد اردوی دانش اموزی : انشایی درمورد اردوی دانش اموزی ، انشایی درمورد اردوی دانش اموزی




[انشایی درمورد اردوی دانش اموزی]

نویسنده و منبع: مدیریت سایت | تاریخ انتشار: Fri, 06 Jul 2018 04:51:00 +0000



انشایی درمورد اردوی دانش اموزی

زنگــ انشا - انشاء دانش آموزان

نوشته های دانش آموزان آموزشگاه راهنمایی نجمـه(س)

در وصف مادر

قلبت همچون آسمان است،آبی،آرام،صبور

دستانت همچون شاخه های درختان است،زیبا،لطیف،بخشنده
چهره ات همچون مرواریدی درصدف است،درخشان،باارزش،جذاب
مادرم،اکنون قلم رابه دست گرفته ام که تا ازمـهربانی،صداقت،شکیبایی و قامت سروگونـه ات تشکری هرچند ناچیزرابه رخ دل سپید ورق هابکشم
مادرم،بارش باران مـهربانی وجودت برکویر بیقراری های شبانـه روزی ام،امـیدوارم مـی کند بـه فردایی بهتر،پرمعناتر و زیباتر.
خدایـا،ازبهشت بالاترجایی مـیخواهم.نـه به منظور خودم،برای زیرپای مادرم

ای همراه گهواره تاگورمن،روزت مبارک

نوشته ای م.مقیمـی،پایـه سوم راهنمایی

 

خنجربزن دودستي،دردي نمي كشم من

مرگم فرارسيد از  اندوه بي توبودن

اي باتو درون اسارت  يعني رهايي ازخود

در اين زمانـه اما  دست توهم رهاشد

بي تو شكوه مـهتاب دربستر شبم مرد

درسوگ اين ترانـه  بغض صدا ترك خورد

ازتازيانـه غم صدپاره شد وجودم

جان مي سپردم اما  از توجدا نبودم

كابوس دوري ازتو روياي هرشبم بود

نفرين بـه من اگر جز  نام تو برلبم بود

دوري نكن دلم را دلخسته رانفس نيست

بااين همـه تحمل  آياشكنجه بس نيست

هرروز پنجره سكوت بـه تنـهايي ام خيره مي شوم.دلم تنگ شده براي دوباره زيرباران ايستادن وبراي زمزمـه كردن حتي يك ترانـه  كوچك باتو.

كاش بودي تاببيني بي تومحصور يك باغ شيشـه اي ام ومنتظر يك ابردلتنگي تاشايدهمين روزهاببارد.

يادش بخير ديروزها كنارهم مي نشستيم و چشم بـه غروب آفتاب مي دوختيم كه اشعه طلايي اش باامواج مي يدوامروزهامن بـه تنـهايي و با ياد تو كنارآب مي نشينم و به غروب آفتاب هايي فكرمي كنم كه بدون تو مي گذرند.

چقدرزودگذشت باهم بودن وچه زجرآوراست دراين روزهاي تنـهايي وبدون تو.

اي كاش بودي وصداي تپش هاي قلبم رامي شنيدي كه فقط بخاطر توتك ستاره آسمان قلبم مي زند.

نوشته اي سميرااحمدي،دانش آموزپايه سوم راهنمايي

 

مادرم اي آن كه ازهمـه بـه من نزديك تري دست هاي پرمـهرت رابوسه باران مي كنم وزيرپايت راگل افشان.

مادرم تو  هميشـه يارو ياور و راهنماي من بودي و در همـه حال براي من دلسوزي مي كردي.

توبودي كه بامـهرومحبت ،عشق و وفارا بـه من آموختي.

مادرم!طنين خوشت هنوزكه هنوزاست درگوشم مي پيچدو برلبانم جاري است.مادرم،تومثل خورشيدي هستي كه پرتوهاي محبتت رابردلم تاباندی  ودلم رامثل آيينـه پاك وشفاف ساختی.

مادرم دوست دارم درآغوش بگيرمت وباتمام قدرت بگويم كه دوستت دارم...

نوشته اي فاطمـه احمدي،پايه سوم راهنمايي

مادرم تورابه رخ تمام شقايق هامي كشم ومي گويم تاگلم هست بايدزندگي كرد.چون توگل زندگي من هستي.ولي اميدوارم كه عمرت مانندگل نباشد؛لبخندمـهربانت رادركنج طاقچه ذهنم مي گذارم تاهميشـه دريادم بماند.محبت دل نشين است،مانندطنين پرندگان زيبا،اشك هايت دلم را مي لرزاند،مادرم،ضربان قلبم رابرروي شادي هايت تنظيم مي كنم بعد همواره بخندوشادباش تازنده بمانم.

چهره ات رابخاطرمي سپارم وعكست راقاب مي كنم وبرديوارپراززخم دلم مي تاهرگاه بـه آن مي نگرم بدانم چه جاودانـه اي دردل دارم.تومرواريدي دردل صدف مانندمن هستي،توستاره نقره فام شب هاي تارمن هستي ومن موج هاي خروشان درياي آبي ام.پس بياو ساحل آرامش قلب من باش.

مادرم ازصميم قلب دوستت دارم...

نوشته اي حانيه حيدرپور،دانش آموزپايه سوم راهنمايي

نوبتي هم باشد نوبت ديگر بـه تورسيده ،از تو كه صداي فاصله ی  گنگي هست و ردي روي جاده دلتنگ ديروانده،همـه جاروشن هست وثانيه ها،خراش دوري هاي گذشته رامرهم مي گذارند،كه مثل پروانـه ،روي فصل خلوتت پرزدم وتو،مانندماهي سفيد درزلال خيالم لغزيدي.

ببخش كه اينگونـه شاخه هاي نازك انارت رابه بازي گرفتم ودرهمـه كوچه هاي بي قرار ات پرسه زدم.حال اگر حالم رامي پرسي خوبم،سرزنده وبازيگوش.درست انگار شاخه نيلوفر بلندي كه بازيچه باد هست ونبضش ر اباغبان باآب گرفته.

اماحيف ،حيف كه از تو نوشتن مثل خواب كودكي هست كه صداي بال پروانـه بيدارش مي كند.وبافرياد بلند لالايي مي خوابد

بايدبايك سبدباواژه هاي ناب و نوبرانـه سراغت آمد.ازشبنم شروع كرد تابه باران رسيد سيلاب كه شد،با قايق و پارو رفت و ميهمان زاينده رودشد و درنسيم جادويي اش لذت يك لبخندمـهربان راازبرق چشم هايت دزديد.

اینک آهسته وآرام برروي چهره ات چرخي مـی ونامت راصدامـی کنم .

نوشته اي ازفاطمـه شاهرخي،دانش آموزپايه سوم راهنمايي

نمي دانم اولين كلمـه اي كه مي توانم برايت بگويم چيست،نمي دانم ازکجاشروع كنم.

ازدلت،ازقلبت،ازعشقت،ازصفايت،ازمـهربانيت،ازمحبت هاي بي اندازه ات،ازلالاييهاي كودكانـه كه هنوزشب هادرگوشم مي پيچد.دريچه ي كوچك قلبم رامي گشايم،امروزساعت زنگ زده اي راكه ازكودكي همراهم دارم بيرون مي آورم وعقربه هاي كوچكش رابه عقب بازمي گردانم تاخواب رادوباره ميهمان چشمانم كني.

هنگاميكه با مـهرومحبت مرابه بسترخواب دعوت مي كنی صداي گام هايت رامي شنوم كه دركوچه هاي مـهرباني قدم مي زني وباهرقدم شكوفه هاي محبت برجاي مي گذاري.

مادرم،هميشـه باخودم مي گويم:خوش بحال بهشتي كه زيرپاي توست،خوش بحال بلبلان خوش آوازی  كه نغمـه سرايي را تو يادشان دادي وخوش بحال دلي كه بـه تودل بسته وخوش بحال عشقي كه توعاشقش هستي.

ودرآخراين را بدان اي خوب من،عشقم تنـها باعشقت معني عشق را مي دهد.

روزت مبارك

نوشته اي حميده بلادر،دانش آموزپايه سوم راهنمايي

سلامي بـه طراوت دستانت وبه گرمي نگاهت ،سلام مي كنم بـه كسي كه هميشـه درقلب من بوده كسي كه مراپرورش داده مادراي گلي كه باعطرحضورت فضاي گلستان وجودم رادربرگرفته اي !آرامش بخش هستي من تويي كه سرشارازايثاروفداكاري هستي... انشایی درمورد اردوی دانش اموزی نمي دانم چگونـه تفسيرت كنم؟

فقط مي دانم كه توهمچون درياي خروشان قلب مني كه ازاعماق وجودمي ستايمت

آري توخورشيدفروزاني هستي كه بربام قلبم مي تابي وآنگاه كه ازخواب برمي خيزم پرتو گرمابخش وجودت آرامم مي سازد.

مادر،من همچون درختي درتك جزيزه قلب توهستم كه هرلحظه بامـهرباني ومحبت پربارترمي گردم و ب اتمام وجودمي گويم دوستت دارم.

نوشته اي ازفاطمـه عيدي،دانش آموزدانش آموزسوم راهنمايي

ازآن سوي مرززمان همچون خورشيدي سواربراسب نوروهمچون مـهماني ازكهكشان مي آيد.مادراي توكه روح مرا پر ازبوي نرگس مي كني ودرفهم لاله هامرادشتي ازحس ميكني.

مادرلحن صدايت نرم ولطيف و نازاست ودرقلب پرمـهرت صداقت موج مي زند.مرا باخود تاساحل سعادت ببر.

اي ستاره روشن روياهايم،اي آفتاب روشن قصه هايم،بتاب وشب هايم رارويايي كن،بتاب وروزهايم راآفتابي كن.

مادرم صورتت همچون ماه مي درخشدخواستم براي وسعت نگاهت، انشایی درمورد اردوی دانش اموزی توراآسمان بنامم اماديدم آسمان تنـهاقطره اي ازاشك توست.

خواستم براي سبزي گفتارت توراجنگل بنامم،اماديدم جنگل تنـهابرگي كوچك ازحرف ههاي توست.

هرچه گشتم وگشتم نامي شايسته ترازمادربرايت نيافتم.

نوشته اي طيبه عباسي،دانش آموزپايه سوم راهنمايي

 

كيست كه اين وجود نازنين را  نشناسدوازچشمـه جوشان عشق ومحبت اوسيراب نشده باشد،عشق مادرانـه دردل هيچ دفتري نمي گنجد.واژه ها بي ترديددربيان و تفهيم اين وجود گرامي عاجز و ناتوان اند.

حقاكه بهشت زيرپاي مادران است.مادراني كه همچون صدفي ازدرگران بهايشان مراقبت كرده واوراحفظ مي كنند.

مادرنشسته برثانيه هاي روزگارمي كوشدتالباس تربيت رابرتن فرزندان خويش كند.

اي لاله زارمن،لب من لایق بوسيدن دستان تونيست                زين سبب بوسه خاك كف پاي تورا

مادر،معناي پيچيده وشيرين زندگي است.رمزورازدوست داشتن عالم هستي هست شاهكارخلقت است.

اي اخترسعادت من،روزت مبارك

نوشته اي اسماءجاهد،پايه سوم راهنمايي

سلام.سلامي بـه گرمي دستانت وبه سردي اشكهايي كه برگونـه هايت مانندمرواي لغزند.

اي گل گلدان من،اي جواهرخانـه من،اي ستاره شب هاي من،اي خورشيداقليم فروزان زندگي،اي همدم ويارتنـهايي من،اي كه بهشت درزيرپاي توجاي دارد،اي كه پا بـه پاي من آمدي که تا به من راه رفتن رابياموزي.

تورادوست دارم بـه خاطرمـهربانيت،تورادوست دارم بـه خاطه هاي شبانـه ات،تورادوست دارم بـه خاطرآروزهايي كه بـه مرواريدهاي درخشان زندگي ام تبديل كرد.

به ياددارم آن همگام كه ازخواب شبانـه خودگذشتي تامرابه آرامش رساني،به ياددارم شب هاي بيماري راكه توازمن بـه خوبي پرستاري كردي.

پس تازماني كه زنده ام،به مـهرومحبتت نيازمندم مادرم.

نوشته اي ازمحدثه زارعي،دانش آموزپايه سوم راهنمايي

مادررانمي شودتوصيف كرد،مادرزيباست،مانندهرگلي،هرآسماني وهردريايي مـهربان است.مـهربان ترازدوستي ودلسوز.

دوست مي دارد،بيش ازهركس،بيشتر ازهرپرنده اي كه حاضراست براي بچه اش بميرد.مي بخشدهرچيزي راكه دارد،حتي روحش را.به حرفهايت گوش مي دهدشبانـه روزوحتي ازتوخسته نمي شود.هميشـه باتوهمراه خواهدبودوهيچ وقت تنـهايت نخواهدگذاشت.مادرسرچشمـه خوبي هاست وسرشارازمحبت.

مي خواهم سلامي داشته باشم بـه اوكه يگانـه شمع زندگي من است.مي خواهم بگويم قلبم پروانـه رابه دورقلب فروزانش مي چرخدولحظه اي يادش ازدلم بيرون نمي رودواوست كه چراغ خانـه من هست وهمواره بهشت زيرقدم هاي اوست.

نوشته اي نازنين تاتار،دانش آموزپايه سوم راهنمايي

دوستت دارم بـه اندازه آسمان هاوزمين

دوستت دارم نـه بخاطراينكه بهشت زيرپاي مادران است،زيراتومـهرباني ومـهرباني ات بي نـهايت وسيع است

دوستت دارم بـه اندازه توكلت بـه خدا،به اندازه بخششت،به اندازه مـهربانيت، بـه اندازه وقارومتانتت وميدانم كه اينـها رابي نـهايت داري.

مادرم،تو يكتاگوهر درياي عشق مني...

آرزودارم سايه اي باشي برسرلحظه هاي بي پناهم

همسفرم شوي درسكوت جاده تنـهايي

آرزودارم زيرسقفي ازمـهرباني

هميشـه باهم باشيم وهمچون آينـه

صداقت رانثارهم كنيم.

نوشته اي سعيده جوشني،دانش آموزپايه سوم راهنمايي

سلام بر تويي كه ستاره درخشان شب هاي تاروتاريك مني.تويي كه تنـهاتكيه گاه من دربرابرطوفان هاي سهم ناك زماني كه گرماي دستت رابرشانـه خودحس مي كنم،گويي ازسختي هانجات يافته ام.

گرماي وجودت هميشـه درخاطرم هست حتي دريخبندان زمستان.مادراي آفتاب مـهرباني،راه ورسم رسيدن راتوپيش پاي من گذاشتي.مادرازتوشنيدم كه گلهاهمـه  دست دعابه سوي الله دارند وقطره هاي باران نام خدارازمزمـه مي كنند.

مادرعزيزم قطره هاي شبنم نقطه چين نام توست.ديگرحرف هاوكلمات درتوصيف توكمرخم كرده اند.

نوشته اي نرگس باقري،پايه دوم راهنمايي


اي مادرآنگاه كه نوزادي کوچک وناتوان بودم وقدرت حركت كردن نداشتم دست هاي پرمحبت تو بـه دادم رسيد و مرا ازآن ضعف نجات داد.ازآن لحظه صدايت آهنگي بوددرگوشم.باشنيدن آن چشم هايم توراجست وجوكرد، وقتي درآغوشت بودم بوي عطرآگين تومرامسرورمي كرد.آنچنان بـه تو وابسته بودم كه حتي ازلباست بوي تورامي جستم.
تومادري همچون فاطمـه زهرا،مادرزينب كبري،همچون مريم مادرعيسي،وهمچون آسيه ای تورامي ستايم چون اين مادران بزرگ راالگويت قراردادي.ازهرنظرنجابت وحيامـهرباني ومحبت وتربيت فرزندانت،هرجاكه افتادم دستم راگرفتي.راضي بودي خاري درچشم تو فرورود امابه پاي فرزندت آسيبي نرسد،حالاديگر مادر ازمن فقط همين ساخته هست كه ازخدابخواهم فرزندي برايت باشم آنطوركه تومي خواستي وآنطوركه خدامي خواهد،زيراخداونددرقدرت ومنزلت مادرمي فرمايد«وباالوالدين احسانا»

پس بازهم مي گويم دوستت دارم...

نوشته اي فاطمـه رستمي،پايه دوم راهنمايي

سلام برتواي مريم زمان!اي فرشته محبت،اي مشعل نوراني عشق،اي يگانـه مونس درهنگام تنـهاييم،تورابه اندازه همـه دنيادوست دارم اي مادرعزيز...

ازكوه ايمان توچشمـه مي جوشدوازخنده هايت باغ وصحراپرازگل مي شوداي مادرعزيزدرباغ زندگي توهمچون آينـه صاف وپاكي.

باغ شادي بي تو ازطراوت خالي است...اي مادر!دلت همچون سپيده مي ماندو پاكي دل تو رافقط لاله مي داند.اين همـه دانشمند ومخترعان   ونويسندگان و...ازدامن پرمـهر تو پرورش يافته اند وت مام موفقيت هاي زندگي شان رامديون تو هستند.اين تو هستي كه بايك دست گهواره راو بادست ديگر دنيارا  تكان ميدهي.

اي مادر!اگرپيرشدي دوست دارم عصاي دستت باشم واگراختياردنيادردستم بود تمام آن رابه پاي تو فرشته محبت مي ريختم.

نوشته اي از ناديااوليايي،پايه دوم راهنمايي

 

 

اي مادر،اي فرشته مـهر،اي زيباترازخورشيدوماه واي مـهربان ترازهمـه مـهربانان اي بهترازبهترينان واي ...

مادروقتي درخانـه اي،خانـه اشباع ازمـهرومحبت توست،اماخدانكنددرخانـه نباشي،آن وقت ديگه كلمـه اي بـه نام خانـه معنايي ندارد.مادرم،توبودي كه باتمام صبروبردباريت بـه من درس زندگي آموختی.

مادرم وقتي جانماززيبايت رابراي خواندن نماز پهن مي كني بوي عطرمحمدي سجاده ات درخانـه مي پيچد.وقتي قرآن رابازمي كني تاقرآن بخواني،باگفتم اعوذبالله ....همـه ساكت مي شوندوبه صداي زيباي توگوش مي دهند.

وقتي نگاهت مي كنم چيزي جزصبروبردباري ات نمايان نيست.مادر،وقتي پاي نصيحت هاي زيبايت مي نشينم بـه حرفهايت گوش مي كنم،خلاصه تمام حرفهايت دراين دوكلمـه تفسيرمي شود:صبروصداقت.مادرم نامت باقلبم پيوندخورده وبرقلبم حك شده.

مادرجان وقتي بعدازيك روزتمام كاروتلاش چشمان زيبايت راروي هم مي گذاري نگاهت كه مي كنم،رنج وسختي هاازبدنم بيرون مي رود

خلاصه بگويم مادردوستت دارم...

نوشته اي فاطمـه دادپور،پايه دوم راهنمايي

سلام برمادرعزيزم:

دستانت رادوست دارم چراكه عشق رادركالبدم جاري مي كندودرلبخندمـهربان توبه اوج هستي مي رسم ميخواهم تمام مـهرومحبت دلم رانثارت كنم تابداني توراازخداهميشگي مي خواهم درزندگي ام جاري باش تاجاري شوم وبه من نگاه كن مادرم تازندگي كنم.

اي كاش مي دانستم كه چگونـه بايدزحمات توراجبران كنم.اين توبودي كه مرا بادنياي وجودم روبروكردي وازكودكي تانوجواني وجواني حامي وپشتيبان من بودي واين توبودي كه مرادردامان خودتربيت كردي مادرم تومانندخورشيدي هستي كه گرماي محبت خودرابه من مي بخشي.مادرم توتنـهاكسي هستي كه بعدازخداونددرقلب من جاداشته وجاداري وخواهي داشت.

مادراي كاش مي توانستم بگويم كه چقدردوستت دارم،ازهمين جا دستانم رامي بوسم.

نوشته اي ازمليحه سرحدي،پايه دوم راهنمايي

مادراي هستي من،اي سرمشق من،اي آفتاب،اي فرشته مـهرومحبت،اي سايبان عشق،اي خورشيددرخشان درون من،توهمچون آفتابي دردرون من مي تابي ومـهرومحبت رامي گنجاني.

توبودي كه مراازكوچه بعد كوچه هاي تاريك زندگي ردكردي وبه من درس زندگي باعشق راآموختي.توبودي كه مراازخردسالي بـه نوجواني رساندي بعد توبهتريني،توبودي كه من ياددادي چگونـه باسختي هاروبروشده وبرسختي پيروزشوم.

توبودي كه درخت مـهرومحبت ودوستي رادردل من كاشتي.توهميشـه سرمشق والگوي من درتمام لحظات خوب وبدروزگاربودي.توبودي كه شوق درس وكتاب ومدرسه رادرمن نشاندي.مادر،دوستت دارم چون توبهترين فرشته من هستي

نوشته اي مائده غفوري،پايه اول راهنمايي

 

 

مادراي فرشته مـهربان،مادراي مونس جانم،اي روح وروانم،توروحي برجسم بي ارزش من،مادرم،انگارهنگام اذان شكوفه هاي دعا برلبت مي شكفند.پس دعاكن كه دعاي تو مستجاب است.

مادر،اي كه زندگي راازسرچشمـه نگاهت آموختم،توچون آفتابي هستي ومن چون بذري درون خاك.پس بر وجودم بتاب اي اميد زندگي ام،اي ترانـه عشق،دوستت دارم.توكه ازمن چون مرواريدي درصدف نگهداري مي كني،توكه مرادردامان بامـهرخويش پرورش دادي،توكه مشكل مرامشكل خويش و دردمرادرد خودمي داني،زندگي من بدون توممكن نيست.

مادر،من بوي بهارورنگ زندگي رادرتواحساس مي كنم بعد اي مادرعزيزم يك سبداحساس تقديم توباد.مادرعزيزم دوستت دارم...

نوشته اي مرضيه حيدري،پايه اول راهنمايي

 

مادرچشمـه اي سرشارازآب گواراي محبت،مادرنجات دهنده موج هاي متلاطم درياهاي خوفناك.هرزمان كه لبخندمي زني،لبخندپرعاطفه تودرقلب من حك مي شودواحساس مي كنم تورابيشترازگذشته دوست دارم.

مادراي باغبان صبورزندگي ام،هرزماني كه درامواج بدي هاغوطه ور مي شدم توباكشتي مـهرباني،به سمت من مي آمدي ومرانجات مي دادي.

مادرم،لبخند تو صداي گرم وصميمي توچشمان پراميد تو،مرامثل يك آهنربا بـه سمت تومي كشدودعاي خير  تو مرامانند نوري پشتيباني مي كند.

نوشته اي اززينب ساكني،پايه اول راهنمايي

 

 

 مادر...
کلمـه ای کـه بانام آن انسان بـه یـاد خوشبختی،فداکاری وایثارمـی افتد.
مادر دریـایی ازعشق و محبت و دشتی از ایثار و گذشت....
مادرشمعی هست روشن کـه به پای فرزندان خود مـی سوزد که تا آن هارابسازد.
مادر واژه ایست سرشار از صفاو صداقت،صداقتی همچون آیینـه...
و مادرفرشته ایست کـه سراپای وجودش از فداکاری و زحمت ساخته شده است.
مادرگلی هست زیبا و خوش رو کـه دربهشت مـی روید ومانند ریشـه ایست کـه برگ هایش رابه خوبی وآرامـی پرورش مـی دهد...
مادر ! ای دریـای محبت،ای آیینـه ی صداقت،ای چشمـه ی زلال وپاک،ای گل عشق
ملکوتیـان برتودرودمـی فرستند...
بهشت زیرپای توست....

زهراخواجگی-کلاس اول راهنمایی


مادرم سلام،سلام برتوکه چون آسمانی آبی پرازلطافت وصداقت ومـهربانی هستی
مادرتوکه چون دریـایی ازمحبتی
توکه همـیشـه دست نوارشت رابرسرم مـی کشی وتوکه چون کوهی درون برابرسختی ها استوار ومحکمـی
مادرای کـه چون کشتی دردریـای خروشان و طوفانی مشکلات وگرفتاری های زندگی کمکم مـی کنی ونجاتم مـی بخشی.
توکه خدا چون خورشیدی فروزان درراه تاریک من قرارت مـی دهد تاراهم را پیداکنم و امـیدوار باشم.
تو کـه رنگین کمان قلبمـی و توکه چون ستاره ای درشب های تنـهایی ام بـه من چشمک مـی زنی ودرآسمان دلم مـی درخشی مـی خواهم سپاست گویم واززحماتت تشکر کنم وسپاسگزارخدایی باشم کـه مرواریدصدفم رابه من داد

نوشته ای محدثه رمضانی،آموزشگاه پایـه اول آموزشگاه نجمـه

يك سبداحساس هديه بـه تو،توكه مرادردامان خويش پرورانده اي،به من درس زندگي راآموختي ومرابازندگي آشناكردي.

يك سبداحساس هديه بـه تو،سبدي پرازگلهاي رنگارنگ كه بوي آنـهافضاراعطرآگين كرده است.مادر،تومانندفرشته اي هستي كه بال هاي رنگينش رابامحبت برسرمامي كشاند.

مادرتوآفتاب درخشاني،توكوه استواري،توستاره وجودمي.تودرياي بي كراني،تواسوه صبرواستقامتي،توالگوي ايثازوبخشندگي هستي.

مادرعزيزم،براستي كه چشمـه هاوكوهساران بـه عشق تومي جوشند.مادروقتي بـه آغوش گرم تومي انديشم مي توانم گرماي محبتت راحس كنم.

مادرعزيزم،توآن نورزيبايي هستي كه وجود مراسراسر روشن مي سازي.اي روشن كننده وجوم دوستت دارم...

نوشته اي اززهراترحمي،پايه اول راهنمايي

در نـهایت تقدیر و سپاس فراوان از دانش آموز عزیز م.مقیمـی بخاطر تایپ نوشته های دانش آموزان

برایش آرزوی موفقیت مـی کنم

. انشایی درمورد اردوی دانش اموزی : انشایی درمورد اردوی دانش اموزی




[انشایی درمورد اردوی دانش اموزی]

نویسنده و منبع: مدیریت سایت | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 00:04:00 +0000



انشایی درمورد اردوی دانش اموزی

انشا درون مورد فیل و فنجان

اطلاعات کاربری

ورود کاربران عضویت سریع

آمار سایت

  • کل مطالب : انشایی درمورد اردوی دانش اموزی 741
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 77
  • آی پی دیروز : 95
  • بازدید امروز : 231
  • باردید دیروز : 327
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 558
  • بازدید ماه : 7,507
  • بازدید سال : 10,581
  • بازدید کلی : 341,579
  • . انشایی درمورد اردوی دانش اموزی . انشایی درمورد اردوی دانش اموزی ، انشایی درمورد اردوی دانش اموزی




    [انشایی درمورد اردوی دانش اموزی]

    نویسنده و منبع: مدیریت سایت | تاریخ انتشار: Fri, 06 Jul 2018 11:18:00 +0000



    تمامی مطالب این سایت به صورت اتوماتیک توسط موتورهای جستجو و یا جستجو مستقیم بازدیدکنندگان جمع آوری شده است
    هیچ مطلبی توسط این سایت مورد تایید نیست.
    در صورت وجود مطلب غیرمجاز، جهت حذف به ایمیل زیر پیام ارسال نمایید
    i.video.ir@gmail.com