درس آزاد هشتم کلاس ششم ابتدایی فصل آداب زندگی
در کتاب فارسی پایـه ششم به منظور شناخت بیشتر دانش آموزان از آداب زندگی و موقعیت بومـی و محلی خویش ، شخصیت دهخدا با یکی از نام آوران کلاس پنجم دو درس آزاد هشتم و سیزدهم پیش بینی شده هست که دانش آموزان با سرفصل قرار نمونـه درس های ارائه شده قبلی درون کتاب و الگوبرداری از آنـها لازم هست که درس جدیدی را ارائه نمایند . شخصیت دهخدا با یکی از نام آوران کلاس پنجم فایل نمونـه درس هشتم کلاس ششم کـه مربوط بـه فصل آداب زندگی مـی باشد با این هدف تامـین شده هست که بـه عنوان راهنما و الگو یی شما دانش آموزان را درون مسیر تهیـه یک درس آزاد عالی یـاری نماید.
با استفاده از این فایل word بـه راحتی مـی توانید متن نوشتاری مربوط به قسمت خوانداری درس آزاد هشتم فارسی کلاس ششم را بنویسید سپس مطابق با قواعد کتاب بنویسیم ، موارد خواسته درون آن قسمت ( فعالیتها ،املا ، نگارش و کارگاه نویسندگی ) را نیز با توجه بـه متن درس تکمـیل نمایید.
شما درون صورت تمایل مـی توانید بـه راحتی با دانلود فایل بـه این نمونـه ارزشمند از درس آزاد پایـه ششم دسترسی پیدا نمایید.
این فایل بـه صورت اختصاصی و برای اولین بار درون تاریخ ۹۴/۹/۳ برای فروشگاه کلاس ششم فایل سل تهیـه شده هست و تمام قوانین مربوط بـه حق مولف و کپی رایت درون آن رعایت گردیده است .لذا انتشارآن درون هر سایت و وبلاگ دیگربدون اجازه از صاحب اثر شرعا حرام بوده ، قابل پیگرد قانونی مـی باشد.
فروش با تخفیف ۵۰درصد کمتر از فروشگاه اصلی فقط به منظور کاربران سایت کلاس تیزهوشان
با مجوز از سایت اصلی
۱۰۰۰تومان
نمونـه درس آزاد سیزدهم فارسی کلاس ششم
با استفاده از این فایل word بـه راحتی مـی توانید متن نوشتاری مربوط بـه درس زادسیزدهم فصل ششم کتاب فارسی کلاس ششم را بنویسید و مطابق با قواعد کتاب بنویسیم موارد خواسته درون آن قسمت را نیز را با توجه بـه متن درس تکمـیلنمایید. شخصیت دهخدا با یکی از نام آوران کلاس پنجم درون این فایل یک نمونـه متن مربوط بـه قسمت بخوانیم قرار دارد و در قسمت بنویسم مطابق بـه متن ،تمام نکات مربوط بـه نگارش ،املا و …….. تمام مطالب لازم به منظور تکمـیل کار تهیـه شده هست که شما بـه راحتی مـی توانید با دانلود فایل بدان دسترسی بفرمایید.
این فایل بـه صورت اختصاصی و برای اولین بار درون تاریخ ۹۳/۱۰/۱۳ برای فروشگاه کلاس ششم فایل سل تهیـه شده هست و تمام قوانین مربوط بـه حق مولف و کپی رایت درون آن رعایت گردیده است .لذا انتشارآن درون هر سایت و وبلاگ دیگربدون اجازه از صاحب اثر شرعا حرام بوده ، قابل پیگرد قانونی مـی باشد.
جدیدترین
معنی ابیـات
درد عشقی کشیده ام کـه مپرس ………….. زهر هجری چشیده ام کـه مپرس
درد و سختی کـه از عشقو تلخی کـه از دوری کشیدهام قابل بیـان نیست .
گشته ام درون جهان و آخر کار …………… دلبری برگزیده ام کـه مپرس
تمام دنیـا را جست و جو کرده ام و سرانجام دلبری انتخاب کرده ام کـه قابل توصیف نیست .
بی تو درون کلبه ی گدایی خویش ……………. رنج هاییکشیده ام کـه مپرس .
بدون تو درون گوشـه ی خلوت خودم رنج هایی را تحمل کرده ام کـه قابل توصیف نیست .
همچو حافظ ، غریب درون ره عشق ………….. بـه مقامـی رسیده ام کـه مپرس .
مانند حافظ غریبانـه درون راه عشق بـه مقام وجایگاهی رسیده ام کـه قابل توصیف نیست .
خود ارزیـابی
۱- گرد آوری لغت نامـه دهخدا چن سال طول کشید ، و چند نفر با دهخدا همکاری د ؟
گرد آوری این لغت نامـه ۴۰ سال طول کشید و حدود ۱۰۰ نفر با دهخدا همکاری داشته اند .
۲- ارزشو عظمت لغت نامـه ی دهخدارا با چه کتابی برابر دانسته اند ؟.
شاهنامـه ی فردوسی .
۳-چرا دهخدا آخرین دقایق عمر خود را با غزل حافظ بـه پایـان برد ؟
او تمام عمر خود را درون راه حفظ وبزرگداشت زبان و ادب پارسی صرف کرده بود بنابر این درون آخرین دقایق عمر نیز بخشی از زبان پارسی راکه مناسب حال اودر آن لحظه ها باشد درون خواست کرد .
بخوان و حفظ کن
باران
خوشا آنان کـه الله یـارشان بی ………… بـه حمد و قل هو الله کارشان بی
خوش بـه حالانی کـه خدا یـارشان استانی کـه ستایش خدواند کاری هست که همواره انجام مـی دهند .
خوشا آنان کـه دایم درون نمازنند ………….. بهشت جاودان بازارشان بی
خوش بـه حالانی کـه همواره نماز خود را مـی خوانند و بهشت ابدی دستمزدی هست که بـه خاطر این معامله بـه دست مـی آورند .
خداوندا بـه فریـاد دلم رس………………… بی تویی من مانده بی.
خداوندا بـه داد دل درد من من برس کـه تو تنـهای هستی کـه به داد بیـان مـی رسی وی هستم کـه جز تو یـاوری ندارم .
همـه گویند طاهر نداره …………………. خدا یـار منـه چه حاجت .
همـه مـی گویند کـه ((بابا طاهر )) بی مانده هست ولی من خداوند را یـار خودم دارم بـه همـین دلیل نیـازی بـه دیگری ندارم .
((بابا طاهر))
——————————————————————————————————————————————-
ای نام تو روییده بـه گلدان لبم …………….. درون مرحمت تو غوطه ور، روز وشبم
ایی کـه نام تو مانند گلی کـه در گلدان هست مدام بر روی لبم هست و درون دریـای لطف تو روز و شب شناورم .
در خاک ، طلب بذر دعا کاشته ام …………. باران اجابت تو را مـی طلبم .
دعاها ی خود را مانند دانـه ای کـه برای رشد درون خاک مـی کارند به منظور برآورده شدن بـه درگاه تو آورده ام و برآورده شدنش را از باران رحمت تو مـیطلبم .
(( سید حسن حسینی ))
——————————————————————————————————————————————-
اگر آن سبز قامت رو نماید ………………… درون باغ خدا را مـی گشاید .
اگر آن فردی کـه لباس سبز رنگ مـی پوشد (( امام زمان )) ظهور کند باغ زیبای مادی ومعنوی الهی (( اصلاح جهان )) را بـه همـه دنیـا نشان مـی دهد .
تنم را فرش کردم که تا بتازد …………………. دلم را نذر کردم که تا بیـاید .
خودم را آماده کرده ام که تا امام زود تر ظهور کند به منظور این کار سعی کردم دلم را پاک کنم .
——————————————————————————————————————————————————–
معنی واژه ها
هجری شمسی =تاریخ خورشیدی / آیـات = جمع آیـه – نشانـه ها / حجره = غرفه – اتاق/ مفصّل =کامل – گسترده / تالیف = نوشته / معتبر= با اعتبار / نَقل = بیـان /تاخیر =درنگ / رحلت =مردن – فوت / علّامـه = دانشمند / هِجر = دوری / بی =در اینجا باشد / خوشا =خوش بـه حال / مرحمت = لطف -محبت / غوطه ور = شناور /طلب = در اینجا خواست – خواستن / اجابت =برآوردن – پاسخ .
فعالیت های درس
۱- کلمـه های ستون راست جدول با کدام بخش کامل مـی شود و به کار مـی رود
(به نمونـه توجه کنید )
کلمـه
گی
ترین
گذار
نده
اندیشمند
——-
اندیشمند ترین
——
—–
جاودانـه
جاودانگی
جاودانـه ترین
——
—–
مفصّل
——-
مفصّل ترین
——-
—–
خوان
——-
———
——-
خواننده
سرمایـه
——
——–
سرمایـه گذار
——
بیش
——-
بیشترین
——–
——
همسایـه
همسایگی
——–
——-
——
۲- جدول زیر را کامل کنید
کلمـه – فضلّا – کتاب – متون – کلمات – فاضل – کتب- فصل – متن – ریـاضیـات فصول – ریـاضی
مفرد
جمع
فاضل
فضّلا
متن
متون
کلمـه
کلمات
کتاب
کتب
فصل
فصول
ریـاضی
ریـاضیـات
۳- کلمـه های زیر را بـه شکل مناسب جمع ببندید
کلمـه / علامات جمع
ان
ها
ات
استاد
استادان
استادها
——
لحظه
——-
لحظه ها
لحظات
لغت نامـه
——-
لغت نامـه ها
——-
اطّلاع
——-
————
اطلاعات
روستا
——-
روستاها
——-
تعطیل
——-
———
تعطیلات
املاء
۱- کلماتی را کـه در آن ها یکی از شکل های صدای (( س )) وجود دارد ، از درس
پیدا کنید و بنویسید
مپرس – شمسی – هست – سپاهی – غلامحسین – اثر – فرانسوی – مفصل ترین –
فارسی – سال – صد – اساسی ترین – بسیـاری – فردوسی – جست و جو – هستند –
روستا ها – اشخاص – صحیح – استادان – نثر – سختی – مـی نویسد –ی – نرسانیده-
سپس – بستر – بر مـی خاستم – سنگین – ستمکار – اسلحه – مسلّح – معاصر – دانست –
سرشار – آثار – اسفند – سرانجام – سخن – نشسته – صمـیمـی – سیّد – سکوت – سپری –
سستی – فرو مـی بست – شکست – ساکت – پرسید – رسیده ام – پس
۲- شش کلمـه بنویسید کـه آخر آنـها مانند کلمـه ی (( مجداداً ))(تنوین )دار باشد
فوراً – ظاهراً- سهواً – عمداً – غالباً – حتماً – باطناً -اولاً
۳-باتوجه بـه معنی ، گزینـه ی صحیح را انتخاب کنید
حیـات = زندگی —–> گزینـه ی صحیح
حیـاط = زندگی
نگارش
۱- از بین کلمـه های زیر شش کلمـه را انتخاب کنید و هر دو کلمـه را درون یک جمله
بکار ببرید
تعلیم – غالباً – اشخاص – سرشار – عشق – معاصر –حافظه – جامع- همکاری
۱- عشق بـه تعلیم کار آموزش را به منظور معلمان آسان مـی کند
۲- اشخاص موفق درون زندگی غالباً افراد پر تلاشی هستند
۳- تعدادی هنرمندان معاصر به منظور خلق آثار خود با یکدیگر همکاری دارند
۲-متن زیر را که تا سه سطر ادامـه دهید .
اگر بـه جای دوستان دهخدا بودم . بیشتر با او درون باره لغط نامـه اش صحبت و همکاری مـی کردم و از تبحر او درون ادبیـات
بیش تر استفاده مـی بردم . سعی مـی کردم زمان بیشتری را با او باشم که تا از گنج وجود او بیشتر استفاده کنم که
بعد ها از نبود او حسرت نخورم . مردی بزرگ کـه لغت نامـه ای بزرگ به منظور ما بـه یـاد گار گذاشت . باشد کـه با استفاده
واژگان زبان پارسی زحمات او ارج بنـهیم
۳- با استفاده از کلمات زیر یک بند بنویسید
جمع آوری – تحقیق – اندیشمندان – آثار – تاثیرگذار
۱- جمع آوری و تحقیق درمود آثار تاثیر گذار اندیشمندان مفید هست .
۲-جمع آوری مطالب دانشمندان قرون گذشته و تحقیق در خصوص اندیشـه ها و آثار آن ها درون بهره برداری
از فرصت های تحقیقاتی اندیشمندان روز گار معاصر بسیـار تاثیر گذارو سودمند خواهد بود
۴- جملات زیر را بخوانید و آن ها را با سلیقه ی خود بـه گونـه ای کنار هم قرار دهید
که بـه صورت یک انشاء درون آید . درون صورت نیـاز کلمـه ها یـا جملاتی اضافه کنید
با جهد و کوشش مـی توان رضای خالق بی چون را جلب نمود .
دعوی برتری از دیگران . کبر ، انسان را از همـه افراد پست ، پست تر مـی کند .
فرمانبر خدا و نگهبان خلق بودن ، چه حس خوبی بـه انسان مـی دهد .
جوان مرد بودن و آدمـیّت از نشانـه های علم هست که درون انسان جلوه مـی کند .
با صبر و کوشش مـی توان بـه خوشبختی رسید .
کبر ، دعوی برتری از دیگران هست . کبر ، انسان را از همـه افراد پست ، پست تر مـی کند . به منظور شکستن کبر حتما فر مانبردار خدا باشیم . فر مانبردار خدا و نگهبان خلق بودن از نشانـه های جوانمردی هست . جوان مرد بودن و آدمـیّت از نشانـه های علم هست که درون انسان جلوه مـی کند . فر مانبردار خدا و نگهبان خلق بودن چه حس خوبی بـه انسان مـی دهد انسان احساس مـی کند مـی رتواند رضایت خالق را بـه دست بیـاورد به منظور اینکار حتما جهد و کوشش نمود . آری با جهد و کوشش مـی توان رضای خالق بی چون را جلب نمود .در این راه حتما صبر داشت چون با صبر و کوشش مـی توان بـه خوشبختی رسید .
پر طرفدارترین
کارگاه نویسندگی
مقایسه
یکی از راه های پرورش ذهن و تقویّت توانایی نوشتن ، بـه کار گیری مقایسه است
مقایسه بیـان تفاوت ها و شباهت های مـیان دو یـا چند چیز هست .
۱- دو تصویر زیر را باهم مقایسه کنید
۱- این دو تصویر را مـی توان از جنبه ی فرد گرایی و گروه گرایی تفسیر کرد واین کـه اتحاد هم زیبایی ظاهری دارد
و هم مفهوم باطنی .
۲- درون یک طرف این تصویر یک گل محمدی زیبایی را مـی بینیم کـه این گل علاوه بر این کـه یـاد آور پیـامبر عظیم الشان اسلام هست و از
یک طرف دیگر آن فوایدش از جمله بوی خوش به منظور رایحه درون مانی ،استفاده از برگ خشک آن و… بـه ذهنمان مـی رسد و در طرف دیگر این تصویر یک باغ گل لاله را مـی بینیم و مـی دانیم کـه لاله درون فرهنگ ما یـاد آور جان و خون پاک شـهیدان هست .
۲- یک درس از کتاب فارسی را با یک درس از کتاب علوم مقایسه کنید و نتیجه را
در چهار سطر بنویسید
این فعالیت بـه عهده ی دانش آموز است
۳- مصراع (( رنج هایی کشیده ام کـه مپرس )) را به منظور پدر یـا مادر خود بخوانید
و سپس نظر آن ها را درباره ی زحماتی کـه برای شما کشیده اند ، بپرسید .با دقّت به
سخنان آنان گوش دهید و درپایـان آنچه را شنیده اید درون پنج سطر بنویسید .
این فعالیت بـه عهده ی دانش آموز است
۴ – فهم خود را از ضرب المثل (( کار نیکو از پر هست ))، درون یک بند
بنویسید .
برای انجام هر کاری حتما تمرین و ممارست زیـاد داشته باشیم که تا بتوانیم بر آن کار تسلط پیدار کنیم
و بتوانیم آن کار را درست و به موقع انجام دهیم و نتیجه ی خوب بگیریم
عنوان
قیمت
نمونـه تجربیـات مدون معلم مدرسه ابتدایی جهت ارتقا شغلی
۷,۰۰۰ تومان
تجربیـات مدون معاون مدرسه ابتدایی جهت ارتقا شغلی
۱۰,۰۰۰ تومان
نمونـه تجربیـات مدون مدیر ابتدایی جهت ارتقا شغلی
۱۰,۰۰۰ تومان
هنر درون اسلام
۳,۵۰۰ تومان
دلایل حمله مغول بـه ایران و جهان اسلام و پیـامد های آن
۵,۰۰۰ تومان
شکوفایی علوم درون تمدن اسلامـی
۵,۰۰۰ تومان
عوامل سقوط مسلمانان درون اندلس
۵,۰۰۰ تومان
دانلود پاورپوینت درسی تروما
۳,۰۰۰ تومان
پاورپوینت درسی ترومای قفسه
۳,۰۰۰ تومان
دانلود پاورپوینت درسی سی پی آر cpr
۳,۰۰۰ تومان
پاورپوینت درسی مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی (درس ۱)
۳,۰۰۰ تومان
پاورپوینت درس ۲ از مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی
۳,۰۰۰ تومان
پاورپوینت دروس ۱و ۲ (فصل اول) مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی ۹۵
۵,۰۰۰ تومان
مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی درس سوم (فصل ۲)
۳,۰۰۰ تومان
پاورپوینت دروس ۳ و ۴ (فصل دوم) مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی ۹۵
۵,۰۰۰ تومان
پاورپوینت درس ۵ از مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی
۳,۰۰۰ تومان
پاورپوینت درس ۶ از مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی
۳,۰۰۰ تومان
پاورپوینت دروس ۵ و ۶ از مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی
۵,۰۰۰ تومان
بهبود برآورد اندازه موثر واقعی جمعیت درون حیوانات اهلی (Improving the estimation of realized effective population sizes in farm animals
۲۵,۰۰۰ تومان ۱۷,۵۰۰ تومان
پاورپوینت درس سوم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی (آیـا ما مثل هم هستیم)
۲,۰۰۰ تومان
آزمون فارسی پایـه سوم ابتدایی درون س ۱ و۲
۲,۰۰۰ تومان
تمرین آموزشی درس سوم فارسی پنجم (رازی و ساخت بیمارستان )
۲,۰۰۰ تومان
آزمون ریـاضی فصل اول پایـه پنجم ابتدایی مطابق با آخرین تغییرات کتاب جدید
۲,۰۰۰ تومان
اذان ، نمونـه انشای آزاد صفحه ۲۱ درس اول کتاب آموزش مـهارتهای نوشتاری پایـه نـهم ،دوره اول متوسطه
۱,۰۰۰ تومان
گذر رودخانـه -نمونـه انشای آزاد صفحه ۲۱ درس اول مـهارتهای نوشتاری پایـه نـهم
۱,۰۰۰ تومان
انشای آزاد صفحه ۲۴ .کتاب آموزش مـهارتهای نوشتاری پایـه نـهم ،دوره اول متوسطه
۱,۰۰۰ تومان
نمونـه سوال کتاب انسان ونیـاز های زمان جلد (۱) اثر استاد شـهید مطهری (ویژه ضمن خدمت فرهنگیـان )
۵,۰۰۰ تومان
انشای آزاد صفحه ۹۶آموزش مـهارتهای نوشتاری پایـه نـهم دبیرستان
۱,۰۰۰ تومان
بازنویسی حکایت نگاری صفحه ۱۰۷ کتاب آموزش مـهارت های نوشتاری پایـه نـهم دوره اول متوسطه
۱,۰۰۰ تومان
آزمون مداد کاغذی درس علوم پایـه سوم نیرو ۱ و۲
۱,۵۰۰ تومان
مجموعه کاربرگ تمرین آموزشی درس فارسی
۲,۰۰۰ تومان
گزارش کارورزی تمرین معلمـی ۱ و ۲ / به منظور دانشجو معلمان
۵,۰۰۰ تومان
پاورپوینت تدریس درس هزار کلاس سوم
۲,۰۰۰ تومان
بررسی اثر بخشی روش تدریس همـیاری درون پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ازدیدگاه معلمـین ابتدائی شـهر…
۵,۰۰۰ تومان
پاورپوینت درس ۷ مطالعات اجتماعی کلاس پنجم
۲,۰۰۰ تومان
درس آزاد هشتم کلاس ششم ابتدایی فصل آداب زندگی
۲,۰۰۰ تومان
نمونـه تجربیـات مدون مربی پرورشی جهت ارتقا شغلی
۱۰,۰۰۰ تومان
فصل دوم پایـان نامـه بررسی تأثیر اعتماد اجتماعی بر مشارکت درون شـهر ستان …..
۲۰,۰۰۰ تومان
نمونـه درس آزاد سیزدهم فارسی کلاس ششم
۲,۰۰۰ تومان
نمونـه سئوال آئین نگارش فارسی کلاس ششم خرداد ماه۱۳۹۳ +پاسخنامـه
۱,۰۰۰ تومان
نمونـه سئوال املای فارسی کلاس ششم ۱۳۹۳خرداد ماه + پاسخنامـه
۱,۰۰۰ تومان
با سپاس از :
http://teacher1384.blogfa.com/post-538.aspx
: شخصیت دهخدا با یکی از نام آوران کلاس پنجم
[شخصیت دهخدا با یکی از نام آوران کلاس پنجم]نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 18 Jul 2018 16:33:00 +0000