جواب هی سوالات منطق دهم انسانی

جواب هی سوالات منطق دهم انسانی دانلود نسخه نـهایی کتاب های پایـه دهم (رشته های ریـاضی تجربی ... | بایگانی‌ها حل تمارین عربی دهم - آموزش عربی متوسطه | سوالات درس بـه درس منطق سال سوم دبیرستان :: دین وزندگی | جواب سوالات نـهم - asemankafinet.ir |

جواب هی سوالات منطق دهم انسانی

دانلود نسخه نـهایی کتاب های پایـه دهم (رشته های ریـاضی تجربی ...

 

رشته ریـاضی فیزیک

 

رشته تجربی

 

رشته علوم انسانی

 

رشته علوم و معارف اسلامـی

       عربی زبان قرآن (1)(04/07/95)  
( رشته علوم و معارف اسلامـی)

کد کتاب: 110208
  کل کتاب 5.94 مگابایت        تاریخ اسلام (1)(04/07/95)  
( رشته علوم و معارف اسلامـی)

کد کتاب: 110233
 کل کتاب 4.28 مگابایت        علوم و معارف قرآنی(04/07/95)  
( رشته علوم و معارف اسلامـی)

کد کتاب: 110234
 کل کتاب 5.06 مگابایت        اخلاق اسلامـی (1)(04/07/95)  
( رشته علوم و معارف اسلامـی)

کد کتاب: 110235
 کل کتاب 9.81 مگابایت        اصول عقاید (1)(04/07/95)  
( رشته علوم و معارف اسلامـی)

کد کتاب: 110227
 کل کتاب 2.61 مگابایت   تفکر و سواد رسانـه ای(16/06/95)  
(همـه رشته ها)

کد کتاب:110225
مقدمـه777.82 کیلوبایت بخش اول1.51 مگابایت بخش دوم1.68 مگابایت بخش سوم1.44 مگابایت بخش چهارم1.44 مگابایت بخش پنجم1.92 مگابایت بخش ششم1.27 مگابایت بخش هفتم557.06 کیلوبایت فایل کامل کتاب7.29 مگابایت   تفکر و سواد رسانـه ای
(16/06/95)  
(همـه رشته ها)

کد کتاب:110225
مقدمـه777.82 کیلوبایت بخش اول1.51 مگابایت بخش دوم1.68 مگابایت بخش سوم1.44 مگابایت بخش چهارم1.44 مگابایت بخش پنجم1.92 مگابایت بخش ششم1.27 مگابایت بخش هفتم557.06 کیلوبایت فایل کامل کتاب7.29 مگابایت   تفکر و سواد رسانـه ای
(16/06/95)  
(همـه رشته ها)

کد کتاب:110225
مقدمـه777.82 کیلوبایت بخش اول1.51 مگابایت بخش دوم1.68 مگابایت بخش سوم1.44 مگابایت بخش چهارم1.44 مگابایت بخش پنجم1.92 مگابایت بخش ششم1.27 مگابایت بخش هفتم557.06 کیلوبایت فایل کامل کتاب7.29 مگابایت   تفکر و سواد رسانـه ای
(16/06/95)  
(همـه رشته ها)

کد کتاب:110225
مقدمـه777.82 کیلوبایت بخش اول1.51 مگابایت بخش دوم1.68 مگابایت بخش سوم1.44 مگابایت بخش چهارم1.44 مگابایت بخش پنجم1.92 مگابایت بخش ششم1.27 مگابایت بخش هفتم557.06 کیلوبایت فایل کامل کتاب7.29 مگابایت هنر (16/06/95)  
(همـه رشته ها)

کد کتاب: 110222
مقدمـه4.46 مگابایت بخش اول5.56 مگابایت بخش دوم4.77 مگابایت فایل کامل کتاب13.53 مگابایت  هنر
 (16/06/95)  

(همـه رشته ها)

کد کتاب: 110222
مقدمـه4.46 مگابایت بخش اول5.56 مگابایت بخش دوم4.77 مگابایت فایل کامل کتاب13.53 مگابایت  هنر
(16/06/95)  

(همـه رشته ها)

کد کتاب: 110222
مقدمـه4.46 مگابایت بخش اول5.56 مگابایت بخش دوم4.77 مگابایت فایل کامل کتاب13.53 مگابایت    هنر
(16/06/95)  

(همـه رشته ها)

کد کتاب: 110222
مقدمـه4.46 مگابایت بخش اول5.56 مگابایت بخش دوم4.77 مگابایت فایل کامل کتاب13.53 مگابایت  دین و زندگی (1)(08/06/95)  
(رشته علوم تجربی- ریـاضی فیزیک)

کد کتاب: 110204
مقدمـه677.91 کیلوبایت بخش اول11.03 مگابایت بخش دوم9.45 مگابایت بخش سوم7.34 مگابایت فایل کامل کتاب26.87 مگابایت  دین و زندگی (1)(08/06/95)  
(رشته علوم تجربی- ریـاضی فیزیک)

کد کتاب: 110204
مقدمـه677.91 کیلوبایت بخش اول11.03 مگابایت بخش دوم9.45 مگابایت بخش سوم7.34 مگابایت فایل کامل کتاب26.87 مگابایت دین و زندگی (1)(14/06/95)  
(رشته علوم انسانی )

کد کتاب: 110205
مقدمـه697.95 کیلوبایت بخش اول13.05 مگابایت بخش دوم9.46 مگابایت بخش سوم9.05 مگابایت فایل کامل کتاب30.63 مگابایت    کارگاه کارآفرینی و تولید (08/06/95)  
(همـه رشته ها)

کد کتاب: 110224
مقدمـه599.66 کیلوبایت بخش اول1.05 مگابایت بخش دوم674.6 کیلوبایت بخش سوم1.29 مگابایت بخش چهارم1.33 مگابایت بخش پنجم1.09 مگابایت فایل کامل کتاب3.83 مگابایت  کارگاه کارآفرینی و تولید (08/06/95)  
(همـه رشته ها)

کد کتاب: 110224
مقدمـه599.66 کیلوبایت بخش اول1.05 مگابایت بخش دوم674.6 کیلوبایت بخش سوم1.29 مگابایت بخش چهارم1.33 مگابایت بخش پنجم1.09 مگابایت فایل کامل کتاب3.83 مگابایت  کارگاه کارآفرینی و تولید (08/06/95)  
(همـه رشته ها)

کد کتاب: 110224
مقدمـه599.66 کیلوبایت بخش اول1.05 مگابایت بخش دوم674.6 کیلوبایت بخش سوم1.29 مگابایت بخش چهارم1.33 مگابایت بخش پنجم1.09 مگابایت فایل کامل کتاب3.83 مگابایت  کارگاه کارآفرینی و تولید (08/06/95)  
(همـه رشته ها)

کد کتاب: 110224
مقدمـه599.66 کیلوبایت بخش اول1.05 مگابایت بخش دوم674.6 کیلوبایت بخش سوم1.29 مگابایت بخش چهارم1.33 مگابایت بخش پنجم1.09 مگابایت فایل کامل کتاب3.83 مگابایت      تاریخ (1) ایران و جهان باستان(08/06/95)  
(رشته علوم انسانی)

کد کتاب: 110219
مقدمـه3.43 مگابایت بخش اول2.44 مگابایت فایل کامل کتاب5.38 مگابایت      زیست شناسی (1)(18/05/95)  
( علوم تجربی)

کد کتاب: 110216
 مقدمـه1.95 مگابایت  بخش اول1.59 مگابایت  بخش دوم2.61 مگابایت  کل کتاب5.27 مگابایت      آزمایشگاه علوم تجربی (1) (06/06/95)  
( علوم تجربی- ریـاضی فیزیک)

کد کتاب: 110217
 کل کتاب5 مگابایت  آزمایشگاه علوم تجربی (1) (06/06/95)  
( علوم تجربی- ریـاضی فیزیک)

کد کتاب: 110217
 کل کتاب5 مگابایت          علوم و فنون ادبی (1) (06/06/95)  
(رشته علوم انسانی - رشته علوم و معارف اسلامـی)

کد کتاب: 110203
مقدمـه6.83 مگابایت بخش اول7.82 مگابایت کل کتاب14.1 مگابایت  علوم و فنون ادبی (1)(06/06/95)  
(رشته علوم انسانی - رشته علوم و معارف اسلامـی)

کد کتاب: 110203
مقدمـه6.83 مگابایت بخش اول7.82 مگابایت کل کتاب14.1 مگابایت      کتاب اقتصاد(11/05/95)  
(رشته ادبیـات و علوم انسانی)

کد کتاب: 110221
مقدمـه 903.78 کیلوبایت بخش اول 781.66 کیلوبایت بخش دوم 624.46 کیلوبایت بخش سوم 668.85 کیلوبایت کل کتاب  1.63 مگابایت  کتاب اقتصاد(11/05/95)  
(رشته ادبیـات و علوم انسانی)

کد کتاب: 110221
مقدمـه 903.78 کیلوبایت بخش اول 781.66 کیلوبایت بخش دوم 624.46 کیلوبایت بخش سوم 668.85 کیلوبایت کل کتاب  1.63 مگابایت  هندسه (1) (10/05/95)  
( رشته ریـاضی فیزیک)

کد کتاب: 110213
مقدمـه679.76 کیلوبایت   بخش اول1.14 مگابایت   بخش دوم1.59 مگابایت   بخش سوم1.65 مگابایت بخش چهارم1.61 مگابایت هندسه (1)4.78 مگابایت        ریـاضی (1) (06/06/95)  
( علوم تجربی- ریـاضی فیزیک)

کد کتاب: 110211
  مقدمـه569.32 کیلوبایت   بخش اول1.32 مگابایت   بخش دوم985.23 کیلوبایت   بخش سوم993.52 کیلوبایت   بخش چهارم1.01 مگابایت   بخش پنجم957.57 کیلوبایت   بخش ششم967.74 کیلوبایت   بخش هفتم1.59 مگابایت  کل کتاب5.09 مگابایت  ریـاضی (1) (06/06/95)  
( علوم تجربی- ریـاضی فیزیک)

کد کتاب: 110211
  مقدمـه569.32 کیلوبایت   بخش اول1.32 مگابایت   بخش دوم985.23 کیلوبایت   بخش سوم993.52 کیلوبایت   بخش چهارم1.01 مگابایت   بخش پنجم957.57 کیلوبایت   بخش ششم967.74 کیلوبایت   بخش هفتم1.59 مگابایت  کل کتاب5.09 مگابایت  ریـاضی و آمار (1)(11/05/95)  
(رشته علوم انسانی - رشته علوم و معارف اسلامـی)

کد کتاب: 110212
مقدمـه 1.57 مگابایت بخش اول 1.55 مگابایت بخش دوم 1.53 مگابایت کل کتاب 3.57 مگابایت  ریـاضی و آمار (1)(11/05/95)  
(رشته علوم انسانی - رشته علوم و معارف اسلامـی)

کد کتاب: 110212
مقدمـه 1.57 مگابایت بخش اول 1.55 مگابایت بخش دوم 1.53 مگابایت کل کتاب 3.57 مگابایت  فیزیک (1) (08/06/95)  
(رشته ریـاضی فیزیک)

کد کتاب: 110209
مقدمـه637.45 کیلوبایت بخش اول2.65 مگابایت بخش دوم3.01 مگابایت بخش سوم3.52 مگابایت بخش چهارم2.2 مگابایت بخش پنجم1.29 مگابایت فایل کامل کتاب10.96 مگابایت  فیزیک (1) (08/06/95)  
(رشته علوم تجربی)

کد کتاب: 110214
مقدمـه621.53 کیلوبایت بخش اول2.65 مگابایت بخش دوم3 مگابایت بخش سوم3.51 مگابایت بخش چهارم2.2 مگابایت بخش پنجم510.17 کیلوبایت فایل کامل کتاب10.25 مگابایت      شیمـی (1) ، جواب هی سوالات منطق دهم انسانی شیمـی درون مسیر توسعه پایدار(06/06/95)  
( علوم تجربی- ریـاضی فیزیک)

کد کتاب: 110210
مقدمـه605.63 کیلوبایت بخش اول2.99 مگابایت بخش دوم2.18 مگابایت بخش سوم2.04 مگابایت کل کتاب6.3 مگابایت  شیمـی (1) ، شیمـی درون مسیر توسعه پایدار(06/06/95)  
( علوم تجربی- ریـاضی فیزیک)

کد کتاب: 110210
مقدمـه605.63 کیلوبایت بخش اول2.99 مگابایت بخش دوم2.18 مگابایت بخش سوم2.04 مگابایت کل کتاب6.3 مگابایت         کتاب منطق (08/04/95)  
(رشته ادبیـات و علوم انسانی- علوم و معارف اسلامـی)
کد کتاب: 110223
مقدمـه 470.35 کیلوبایت بخش اول531.96 کیلوبایت بخش دوم533.04 کیلوبایت بخش سوم 521.7 کیلوبایت بخش چهارم 547.37 کیلوبایت بخش پنجم 495.9 کیلوبایت کل کتاب منطق 915.33 کیلوبایت کتاب منطق (08/04/95)  
(رشته ادبیـات و علوم انسانی- علوم و معارف اسلامـی)
کد کتاب: 110223
مقدمـه 470.35 کیلوبایت بخش اول531.96 کیلوبایت بخش دوم533.04 کیلوبایت بخش سوم 521.7 کیلوبایت بخش چهارم 547.37 کیلوبایت بخش پنجم 495.9 کیلوبایت کل کتاب منطق 915.33 کیلوبایت      جامعه شناسی (1)(08/06/95)  
(رشته علوم انسانی - رشته علوم و معارف اسلامـی )

کد کتاب: 110220
مقدمـه2.31 مگابایت بخش اول2.16 مگابایت فایل کامل کتاب3.83 مگابایت  جامعه شناسی (1)(08/06/95)  
(رشته علوم انسانی - رشته علوم و معارف اسلامـی )

کد کتاب: 110220
مقدمـه2.31 مگابایت بخش اول2.16 مگابایت فایل کامل کتاب3.83 مگابایت کتاب آمادگی دفاعی(08/04/95)  
(همـه رشته ها)
کد کتاب: 110215
مقدمـه 599.88 کیلوبایت بخش اول1.1 مگابایت بخش دوم807.32 کیلوبایت بخش سوم 783.25 کیلوبایت بخش چهارم 691.39 کیلوبایت بخش پنجم 1.06 مگابایت بخش ششم 798.92 کیلوبایت کل کتاب آمادگی دفاعی 3.22 مگابایت کتاب آمادگی دفاعی(08/04/95)  
(همـه رشته ها)
کد کتاب: 110215
مقدمـه 599.88 کیلوبایت بخش اول1.1 مگابایت بخش دوم807.32 کیلوبایت بخش سوم 783.25 کیلوبایت بخش چهارم 691.39 کیلوبایت بخش پنجم 1.06 مگابایت بخش ششم 798.92 کیلوبایت کل کتاب آمادگی دفاعی 3.22 مگابایت کتاب آمادگی دفاعی(08/04/95)  
(همـه رشته ها)
کد کتاب: 110215
مقدمـه 599.88 کیلوبایت بخش اول1.1 مگابایت بخش دوم807.32 کیلوبایت بخش سوم 783.25 کیلوبایت بخش چهارم 691.39 کیلوبایت بخش پنجم 1.06 مگابایت بخش ششم 798.92 کیلوبایت کل کتاب آمادگی دفاعی 3.22 مگابایت کتاب آمادگی دفاعی(08/04/95)  
(همـه رشته ها)
کد کتاب: 110215
مقدمـه 599.88 کیلوبایت بخش اول1.1 مگابایت بخش دوم807.32 کیلوبایت بخش سوم 783.25 کیلوبایت بخش چهارم 691.39 کیلوبایت بخش پنجم 1.06 مگابایت بخش ششم 798.92 کیلوبایت کل کتاب آمادگی دفاعی 3.22 مگابایت  جغرافیـای ایران(10/05/95)  
( همـه رشته ها)

کد کتاب: 110218
مقدمـه1.29 مگابایت بخش اول2.87 مگابایت بخش دوم2.91 مگابایت جغرافیـای ایران6.12 مگابایت  جغرافیـای ایران(10/05/95)  
( همـه رشته ها)

کد کتاب: 110218
مقدمـه1.29 مگابایت بخش اول2.87 مگابایت بخش دوم2.91 مگابایت جغرافیـای ایران6.12 مگابایت  جغرافیـای ایران(10/05/95)  
( همـه رشته ها)

کد کتاب: 110218
مقدمـه1.29 مگابایت بخش اول2.87 مگابایت بخش دوم2.91 مگابایت جغرافیـای ایران6.12 مگابایت  جغرافیـای ایران(10/05/95)  
( همـه رشته ها)

کد کتاب: 110218
مقدمـه1.29 مگابایت بخش اول2.87 مگابایت بخش دوم2.91 مگابایت جغرافیـای ایران6.12 مگابایت  کتاب عربی زبان قران (1) (10/05/95)  
(رشته علوم تجربی - رشته ریـاضی فیزیک - فنی حرفه ای و کار و دانش)

کد کتاب: 110206
مقدمـه  2.21 مگابایت    بخش اول 2.03 مگابایت     بخش دوم 1.35 مگابایت   کل کتاب  4.55 مگابایت    کتاب عربی زبان قران (1) (10/05/95)  
(رشته علوم تجربی - رشته ریـاضی فیزیک - فنی حرفه ای و کار و دانش)

کد کتاب: 110206
مقدمـه  2.21 مگابایت    بخش اول 2.03 مگابایت     بخش دوم 1.35 مگابایت   کل کتاب  4.55 مگابایت    کتاب عربی (1) (10/05/95)  
( رشته علوم انسانی)

کد کتاب:110207
مقدمـه  2.05 مگابایت    بخش اول 1.9 مگابایت     بخش دوم 1.42 مگابایت   کل کتاب  4.38 مگابایت    انگلیسی کتاب کار(10/05/95)  
(همـه رشته ها)

کد کتاب: 110231
کل کتاب  2.15 مگابایت    انگلیسی کتاب کار(10/05/95)  
(همـه رشته ها)

کد کتاب: 110231
کل کتاب  2.15 مگابایت    انگلیسی کتاب کار(10/05/95)  
(همـه رشته ها)

کد کتاب: 110231
کل کتاب  2.15 مگابایت    انگلیسی کتاب کار(10/05/95)  
(همـه رشته ها)

کد کتاب: 110231
کل کتاب  2.15 مگابایت    انگلیسی کتاب دانش آموز (10/05/95)  
( همـه رشته ها)

کد کتاب: 110230
مقدمـه  3.3مگابایت    بخش اول 3.41 مگابایت     بخش دوم 3.39 مگابایت   کل کتاب  8.74 مگابایت  انگلیسی کتاب دانش آموز (10/05/95)  
( همـه رشته ها)

کد کتاب: 110230
مقدمـه  3.3مگابایت    بخش اول 3.41 مگابایت     بخش دوم 3.39 مگابایت   کل کتاب  8.74 مگابایت  انگلیسی کتاب دانش آموز (10/05/95)  
( همـه رشته ها)

کد کتاب: 110230
مقدمـه  3.3مگابایت    بخش اول 3.41 مگابایت     بخش دوم 3.39 مگابایت   کل کتاب  8.74 مگابایت  انگلیسی کتاب دانش آموز (10/05/95)  
( همـه رشته ها)

کد کتاب: 110230
مقدمـه  3.3مگابایت    بخش اول 3.41 مگابایت     بخش دوم 3.39 مگابایت   کل کتاب  8.74 مگابایت  کتاب نگارش (1)(10/05/95)  
(همـه رشته ها)

کد کتاب: 110202
کل کتاب نگارش6.2 مگابایت  کتاب نگارش (1)(10/05/95)  
(همـه رشته ها)

کد کتاب: 110202
کل کتاب نگارش6.2 مگابایت  کتاب نگارش (1)(10/05/95)  
(همـه رشته ها)

کد کتاب: 110202
کل کتاب نگارش6.2 مگابایت  کتاب نگارش (1)(10/05/95)  
(همـه رشته ها)

کد کتاب: 110202
کل کتاب نگارش6.2 مگابایت  فارسی (1) (10/05/95)  
( همـه رشته ها)

کد کتاب: 110201
مقدمـه  1.46 مگابایت   بخش اول 1.64 مگابایت   . جواب هی سوالات منطق دهم انسانی . جواب هی سوالات منطق دهم انسانی : جواب هی سوالات منطق دهم انسانی




[جواب هی سوالات منطق دهم انسانی]

نویسنده و منبع: مهران یوسفی | تاریخ انتشار: Sun, 02 Sep 2018 10:09:00 +0000



جواب هی سوالات منطق دهم انسانی

بایگانی‌ها حل تمارین عربی دهم - آموزش عربی متوسطه

اَلتَّعایُشُ السِّلْمـیُّ همزیستی مسالمت آمـیز لَقَد کانَتْ رِسالَةُ الْاسلامِ عَلَی مَرِّ الْعُصورِ قائِمَةً عَلَی أَساسِ الْمَنطِقِ وَ اجْتِنابِ الْاِساءَةِ، جواب هی سوالات منطق دهم انسانی فَإنَّ اللّهَ یَقولُ قطعا پیـام اسلام درگذر زمانـها براساس منطق و دوری از هر بدی استوار بوده است. جواب هی سوالات منطق دهم انسانی و به راستی خداوند مـی فرماید: جواب هی سوالات منطق دهم انسانی ﴿وَ لا تسَتَوِی الْحَسَنَةُ وَ لَا السَّیِّئَةُ اِدفَع بالّتی هیَ أحسَنُ فَإذَا الّذی بَینَكَ وَبَینَهُ عَداوَةٌ کانَّهُ وَلیٌّ حَمـیمٌ﴾ فُصِّلَتْ : ۳۴ خوبی و بدی یکسان نمـی باشد تو آن را با بهترین روش دفع کن(انجام بده) …

ادامـه مطلب. جواب هی سوالات منطق دهم انسانی




[جواب هی سوالات منطق دهم انسانی]

نویسنده و منبع: مهران یوسفی | تاریخ انتشار: Sat, 18 Aug 2018 03:31:00 +0000



جواب هی سوالات منطق دهم انسانی

سوالات درس بـه درس منطق سال سوم دبیرستان :: دین وزندگی

درس اول

1

جملات صحیح را با( ص )و جملات غلط را با(غ ) مشخص کنید .

الف : جواب هی سوالات منطق دهم انسانی ارسطو ابداع کننده علم منطق هست .

ب : تفکر واندیشـه از زمان ارسطو بـه وجود آمد .

ج : تفکر واندیشـه از زمان آفرینش انسان بـه وجود آمد.

د : مـیزان آگاهی حیوان با قدرت تفکر واندیشـه انسان قابل مقایسه نیست .

2

جاهای خالی را باعبارت مناسب پر کنید :

1. جواب هی سوالات منطق دهم انسانی مدون علم منطق ....................است .

2. جواب هی سوالات منطق دهم انسانی داستان تفکر واندیشـه با .....................آغاز شد .

3. واقعیت وجودی انسان آمـیخته از ................و................است .

4. قواعد حاکم بر دنیـای تفکر ....................نام دارد .

5. معیـار برتری انسان برسایر مخلوقات ..................اوست .

6. درون کتابهای منطقی و فلسفی از قدرت تفکر واندیشـه بشری بـه ....................یـاد مـی کنند .

7. منطق ما را با طرز کار ذهن آشنا مـی کند واین آشنایی موجب ......................ومانع .................... درون هنگام تفکر مـی گردد .

8. ...................از ذات انسان سرچشمـه مـی گیرد وهیچ ابداع کننده ی آن نیست .

9. منطق .......................بردنیـای تفکر انسان هست .

10. تفکر ضوابطی دارد کشف این ضوابط به........................... مربوط هست .

11. منطق از ......انسان سرچشمـه مـی گیرد وهیچ ...............آن نیست .

3

فایده ی علم منطق را بیـان کنید .

4

علم منطق چگونـه دانشی هست ؟

5

اساس اندیشیدن ارادی هست یـا غیر ارادی ؟چرا ؟

6

آیـا مـی توان ارسطو را ابداع کننده ی علم منطق دانست ؟توضیح دهید.


درس دوم

1

جملات صحیح را با( ص )و جملات غلط را با(غ ) مشخص کنید .

الف : عمل تعریف اختصاص بـه مراحل اولیـه زندگی دارد و استدلال اینگونـه نیست .

ب : تعریف وتبیین اشیـاء برعهده ی علم منطق نیست .

ج : درون تعریف حتما از مفاهیم و کلمات کلی تر، جواب هی سوالات منطق دهم انسانی بـه مفاهیم جزئی تر برسیم .

2

جاهای خالی را باعبارت مناسب پر کنید :

1. فکر .....................انسان هست وازاوجدا نمـی شود .

2. تفکر به منظور رسیدن بـه .......................و ..................... هست .

3. درون تصدیقات .....................و ...................وجود دارد .

4. درهنگام تصور یک مفهوم با ...................و.....................سروکارنداریم .

5. وقتی انسان تصورات مجهول رابا اندوخته های تصوریش روشن کند ..................انجام داده هست .

6. هدف منطق شیوه درست اندیشیدن درون ...................و.....................رانشان مـی دهد .

3

کاری کـه انسان انجام مـی دهد که تا به یک حکم برسد ....................... نام دارد .

الف : تصدیق ب : تصور ج : تعریف د : استدلال

4

تعاریفی کـه در زیر بـه آن ها اشاره مـی شود درست هست یـا غلط ؟چرا ؟(اشکال تعاریف زیر را مشخص کنید )

1. دایره ،شکلی هست که محیط آن منحنی هست .

2. انسان، حیوان گوشتخوار هست .

3. مثلث، شکل سه ضلعی متساوی الاضلاع هست .

4. مربع ،شکلی هست که چهار ضلع مساوی دارد .

5

هریک از جملات زیر کدام یک از شرایط تعریف را ندارد ؟

الف : اگر معرّف بعضی از ویژگی های مجهول را روشن کند و بعضی را نادیده بگیرد .

ب : اگر معرّف بعضی از ویژگی های بی ارتباط را نیز شامل شود .

6

(در تعریف از مفاهیم ساده و بدون ابهام استفاده شود )این جمله اشاره بـه کدام شرط از شرایط تعریف دارد ؟

7

برای شناساندن یک مفهوم بـه مخاطب از چند راه استفاده مـی کنیم ؟مثال بزنید .

8

تصور وتصدیق را همراه با مثال تعریف کنید .

9

مفاهیم زیر را تعریف کنید :

استدلال :

تعریف :

10

علم و ادراک انسان بـه چند دسته تقسیم مـی شود ؟ فقط نام ببرید .

11

4مورد از شرایط تعریف درست از نظر ارسطو را،ذکر نمائید.

12

هدف منطق چیست ؟

13

انسان هنگام فعالیت فکری چه کارهایی انجام مـی دهد؟

14

اجزای تشکیل دهنده ی (سخن موزون قافیـه دار = شعر ) را مشخص کنید .

15

یک مثال به منظور (تعریف بـه اخص ) یـا ( مانع بودن تعریف ) بیـان کنید .


درس سوم

1

صحیح یـاغلط بودن جملات زیر را مشخص کنید :

الف :بین دومفهوم کلی ایستاده ونشسته نسبت عموم وخصوص من وجه برقرار هست .

ب : همـه ی مفاهیم کلی درون خارج مصداق دارند .

ج : متساوی الساقین عرضی مثلث هست .

د : مفاهیم درونی همان عرضیـات هستند .

ﻫ : تعریف و استدلال یک پدیده دستوری نیست .

2

گزینـه مناسب داخل پرانتز را انتخاب نمائید :

الف : اگر دو مفهوم کلی از جهت صدق برافرادشان با هم مقایسه شود (دو- سه- چهار) حالت پیدا مـی کنند .

ب: مفاهیم (جزئی / کلی ) درون تعریف قابل استفاده نیستند.

3

از بین مفاهیم زیرذاتی و عرضی را مشخص کنید :

*حساس بودن به منظور انسان *180درجه به منظور مثلث

*شور بودن به منظور آب * جسم غیر نامـی ترای سنگ

*جسم به منظور خرگوش * جوهر به منظور گیـاه

4

مشخص کنید مفاهیم زیر جزئی هستند یـا کلی ؟

*ابن سینا *سگ گله *حیوان نجیب * قاره آسیـا *کوه *ملاصدرا

*ایران * نماز ظهر *یونان * حکیم * شـهر *دریـاچه

5

درجمله (پدربزرگ علی درون باغ روستای محمود آباد یک درخت گیلاس کاشت ) یک نسبت تباین ویک نسبت عموم وخصوص مطلق مشخص نمائید .

6

هرشکلی بیـانگر کدام نسبت از نسب اربعه هست ؟

.................... ......................

7

جاهای خالی را باعبارت مناسب کامل نمائید :

الف: مفهوم ذاتی از ..................قابل انفکاک نیست .

ب : درهنگام تصور یک ذات ................. درون نظر ما مـی آید .

ج : مـهم ترین وصف مفاهیم ذاتی ......................است .

د : ادراک...................مقدم بر ادراک مفاهیم عرضی هست .

ﻫ :گاهی دومفهوم بـه گونـه ای هستند کـه هیچ مصداق مشترکی ندارند این حالت را ...........مـی نامند

8

بین مفاهیم زیر کدام یک از نسبت های چهارگانـه (نسب اربعه )برقرار هست ؟

الف : قند – شکر ب : شکل – ذوزنقه ج : انسان - متعجّب د : دلفین – حیوان ﻫ : ایرانی - مسلمان و : کبوتر – ناطق ز : جسم – دارای ابعاد سه گانـه

9

مفاهیم ذاتی وعرضی را تعریف کنید ومثال بزنید.

10

آیـا مفاهیم عرضی ازذات قابل انفکاک هستند ؟همراه با مثال توضیح دهید .

11

در جمله زیر دو مفهوم جزئی ویک مفهوم کلی مسخص کنید .

(فرماندار شـهرستان دهاقان درون جلسه امروز مشکلات معلمان این شـهرستان را بررسی کرد)

12

کدام گزینـه مفهوم کلی هست ؟

الف : این کتاب ب : مولود کعبه ج :دریـاچه خزر د :قاره آسیـا

13

کدام گزینـه حقیقت وماهیت انسان را تشکیل نمـی دهد؟

الف : رونده ب : سه بعدی ج : نامـی د: حساس

14

با توجه بـه جمله (علی دیروز درون شـهر مشـهد دو رکعت نماز مستحبی بـه جاآورد ) بـه سوالات زیر پاسخ دهید :

الف : دو مفهوم کلی و یک مفهوم جزئی از جمله فوق استخراج کنید .

ب : دو مفهوم ازجمله ی فوق چنان انتخاب کنید کـه مـیان آنـها (نسبت عام وخاص من وجه ) برقرارباشد .

15

کدام گزینـه صحیح هست ؟

الف : مادی ومجرد نسبت تساوی دارد ب : انسان ودرخت از تصدیقات هستند

ج : مفاهیم ماه وکعبه بـه ترتیب کلی وجزئی هستند د : شاعر بودن فصل انسان است

16

کدام یک از این خصوصیـات ذاتی انسان نیست ؟

*حساس بودن * سیـاه بودن

*کاتب بودن * متفکر وعاقل بودن

17

ملاک تشخیص تصور کلی وجزئی چیست؟

18

نسبت دو مفهوم (حیوان – سفید) را نوشته وقضایـای حاصل از آن را بنویسید .

19

نوع نسبت های مـیان مفاهیم ذیل را تعیین نمایید .

الف) سفید وگچ ب) آبی وسبز


درس چهارم

1

جاهای خالی را باعبارت مناسب پر کنید :

الف : ................مفهوم درونی مشترک و.....................مفهوم درونی اختصاصی هست .

ب : ازمجموعه ............... و.................نوع بـه وجود مـی آید .

ج : جنس مشترک مـیان حیوان و گیـاه و جمادات .................... هست .

د : جنس قریب انسان ....................وجنس های بعیداو ..................است .

2

کدام یک از مفاهیم داخل پرانتز مصداق خارجی دارد ؟ (جنس – نوع – فصل )

3

اصطلاحات زیر را تعریف کنید :

الف : جنس

ب : عرض عام

4

هریک از موارد زیر مصداق کدام یک از کلیـات پنجگانـه هست ؟

الف :دونده به منظور انسان ب : سه ضلع داشتن به منظور مثلث

ج : درخت به منظور چنار د : هنرمند به منظور انسان ه : سخت بودن به منظور سنگ

5

در کدام گزینـه تمام موارد ( نوع ) هست ؟

الف : دایره – خط – عددیک ب : مس – فلز – آهو

ج : عدد یک – دایره – خط مستقیم ج : عدد یک – شکل –آهن

6

آخرین جنس درون مجموعه اجناس کدام هست ؟

الف : جنس بعید ب : جنس قریب ج : جنس عالی د : جنس خاص

7

از نظر درک وفهم تقدم مفاهیم زیر را مشخص کنید :

انسان – نویسنده – حیوان – کشاورز – متفکر

1-

2-

3-

8

جاهای خالی را با کلمات داده شده تکمـیل کنید : (عرض خاص – فصل – عرض عام – جنس – نوع )

چاق بودن به منظور انسان ..................است .

حیوان نسبت بـه انسان ...................است .

9

با استفاده از مفاهیم زیر جدول را کامل کنید :

حیوان – سگ – انسان – مربع – مثلث – شکل

جنس

نوع





10

منظور از جنس وفصل چیست ؟ درون قالب یک مثال مشخص کنید .

11

سارا ، هدی ، رضا همـه از حیث ..............یکی هستند وتفاوتشان تنـها درامور ........................است .

12

جنس قریب هریک از انواع زیر را مشخص کنید .

(سرب – لاک پشت – زکام – کثیر الاضلاع هفت ضلعی )

13

تفاوت فصل وعرض خاص درچیست؟

14

وجه اشتراک واختلاف افراد ومصادیق یک نوع درون چیست ؟یک مثال بیـاورید.


درس پنجم

1

جاهای خالی را باعبارت مناسب پر کنید :

الف : تعریف بـه ...................قوی ترازتعریف بـه رسم هست .

ب : درون تعریف رسم تام از ............... و.................بهره گرفته مـی شود .

ج : درحد چه تام وچه ناقص حتما باید.............ذکر شود ودر رسم چه تام وچه ناقص باید..........ذکر شود.

2

مشخص کنید هر یک از تعاریف زیر کدام یک ازاقسام تعریف هست ؟

الف : کمـیت سه ضلعی داشتن = مثلث ب : جسم دروغگو = انسان ج : جوهر حساس = حیوان

3

وجه اشتراک رسم تام و رسم ناقص کدام هست ؟

الف : جنس بعید ب : جنس قریب ج : فصل قریب د : عرض خاص

4

تعریف انسان بـه (جسم نامـی کاتب ) بیـانگر کدام یک از اقسام تعریف هست ؟

الف : رسم ناقص ب : رسم تام ج : حد ناقص د : حد تام

5

(انسان) را بـه حد ناقص و رسم تام تعریف کنید .

کدام تعریف حد ناقص هست ؟

الف : انسان = جسم ناطق ب : حیوان = جسم نامـی حساس

ج : مثلث = شکل سه ضلعی د: انسان = جسم نامـی شاعر

6

در تعاریف زیر معرّف ها راپیدا کرده و نوع تعریف را مشخص کنید .

تعاریف

معرّف

نوع تعریف

شکل سه ضلعی



جسم حساس



7

اصطلاحات زیر را تعریف کنید .

الف : حد تام

ب : رسم ناقص

8

با قرار کامات مناسب تعاریف خواسته شده را کامل کنید .

الف) .............. ضاحک درون تعریف انسان (رسم ناقص )

ب) جسم نامـی...............در تعریف حیوان (حد تام )


درس ششم

1

جملات صحیح را با( ص )و جملات غلط را با(غ ) مشخص کنید :

الف : استدلال عالی ترین فعالیت ذهن بشر هست .

ب : زمـین کروی هست جمله ی خبری صادق هست .

2

جاهای خالی را باعبارت مناسب پر کنید :

الف : استدلال ترکیبی از حداقل ................که بارعایت شرایطی بـه قضیـه ی دیگری منجر مـی شود کـه به آن ................ مـی گویند .

ب :قضیـه درون تقسیم اول بـه .....................و ....................... تقسیم مـی شود

ج : شکل وچگونگی قرار گرفتن جملات کنار یکدیگر را ..................و محتوایی را کـه در جملات قرار مـی گیرند .................... مـی نامند .

د : محتوای قضایـا از راه های گوناگونی مانند احساس ، ................،حدس علمـی و..................به دست مـی آید .

و : قضیـه حملیـه از ............. و.............. ونسبت تشکیل شده هست .

3

استدلال چگونـه ساخته مـی شود ؟

4

قضیـه را تعریف کنید .

5

قضیـه ی شرطی را تعریف کرده ومثال بزنید .

6

در قضیـه ی شرطی زیر مقدم وتالی را مشخص کنید .

اگر سوزن درون مجاورت مغناطیس قرار گیرد ، خاصیت آهن ربایی پیدا مـی کند .

7

جمله بر چند نوع هست نام هر کدام را جداگانـه تعریف کنید.

8

جمله خبری را تعریف کرده انواع آن را نام ببرید .

9

قضیـه صادق و کاذب را تعریفد کنید .وبرای هر کدام یک مثال طراحی کنید.


درس هفتم

1

هریک از قضایـای زیر را تعریف کرده یک مثال بیـاورید

شخصیـه شرطی متصل

شرطی منفصل مانعه رفع قضیـه محصوره

2

نتیجه قضیـه « مایع اسید هست یـا باز » چند حالت هست ؟ آنـها را بنویسید .

3

در هریک از قضایـای زیر نوع قضیـه ومقدم را مشخص کنید .

این جسم فلزی هست یـا چوبی

ائمـه معصومـین 12 نفر هستند

اگر باران ببارد گیـاهان شاداب مـیشوند

امروز سه شنبه هست یـا چهارشنبه

این مرد گوش دارد یـا ناشنواست

این ساعت شب هست یـا روز

4

نوع قضایـای شرطی منفصل زیر را مشخص کنید.

الف : احمد متولد آبان هست یـا آذر ب : معلومات انسان بدیـهی هست یـا غیر بدیـهی

5

برای هریک از قضایـای زیر یک مثال طراحی کنید.

الف : سالبه ی جزئیـه ب : منفصل مانعه الجمع ج : شرطی متصل

6

قضیـه شرطی مانعه الجمع را تعریف کرده ویک مثال بزنید

7

قضیـه شرطی مانعه الخلوّ را تعریف کرده ویک مثال بزنید

8

کدام یک از قضایـای شرطی زیر منفصل حقیقی وکدام یک مانعه الجمع هست ؟

الف : گروه خونی او A مثبت هست یـا O منفی ب : هر قضیـه حملی موجبه هست یـا سالبه

9

اقسام قضیـه حملی را بـه لحاظ موضوع فقط نام ببرید .

10

لفضی کـه در قضیـه دلالت بر کمـیت دارد ................نامـیده مـی شود.

11

تعیین کنیدهر یک از قضایـای زیر کدام یک از انواع قضیـه حملی هستند؟ وموضوع ومحمول آن را مشخص کنید.

الف : ابن سینا شاعر بزرگی نیست ب : هر آن کـه دندان دهد نان دهد


درس هشتم

1

تشابه را تعریف کرده مثال بزنید .

2

تقابل را تعریف کرده وحالت های آن را نام ببرید .

3

آموختن رابطه قضایـا چه فایده ای دارد ؟

4

1) جدول زیر را کامل کرده صدق وکذب هرکدام را کنار آن مشخص کنید .

اصل قضیـه

عمستوی

نقیض

متضاد

هیچ الف ب نیست




هر اسبی علفخوار است




هیچ مسیحی یـهودی نیست




5

1) جدول زیر را کامل کنید

قضیـه اول

قضیـه دوم

رابطه

بعضی جوانان ورزشکار هستند


تداخل تحت تضاد

هیچ پرنده ای خونگرم نیست


عنقیض

هرانسانی همنوع خود را دوست دارد

هر همنوع خود رادوست نداشته باشدانسان نیست


بعضی فلزات هادی الکتریسیته هستند


تداخل تحت تضاد

هر مثلث متساوی الاضلاع متساوی الساقین است

بعضی مثلث های متساوی الاضلاع متساوی الساقین هستند


6

عمستویقضایـای چهارگانـه محصورات رابنویسد .

7

تضاد را تعریف کرده وقضایـای حاصل از آن را بنویسید

8

تناقض قضایـای چهارگانـه را بنویسید .

9

دو قضیـه کـه در سور متفاوت ودر نسبت یکسان باشند چه نام دارد ؟قضایـای آن را بنویسید

10

عمستوی ونقیض قضیـه ی (هیچ مؤمنی دروغگو نیست )را بنویسید .

11

عمستوی وتضاد قضیـه ی (برخی جوانان غربی نسبت بـه کانون خانواده بی تفاوت نیستند ) را بنویسید.

12

جدول زیر را کامل کنید .

اصل قضیـه

عمستوی

نقیض

متضاد

بعضی جوانان فعال نیستند




13

بین هر یک از قضایـای زیر جه رابطه ای برقرار هست ؟

الف : موجبه ی جزئیـه...................موجبه ی جزئیـه ب : موجبه ی کلیـه...................سالبه ی کلیـه

ج : موجبه ی جزئیـه .....................سالبه ی کلیـه د : سالبه ی کلیـه ..................سالبه ی کلیـه

14

باذکر یک مثال بنویسید چرا قضیـه ی سالبه ی جزئیـه علازم الصدق ندارد؟

15

سه مورد از احکام قضایـا را نام و برای هر یک مثالی بیـاورید.


درس نـهم

1

استدلال را تعریف کنید واقسام آن را فقط نام ببرید .

2

تمثیل را تعریف کنید ویک مورد از کاربرد های آن را بنویسید .

3

آیـا تمثیل قابل اعتماداست ؟چرا ؟

4

در استدلال استقرایی از قضایـای جزئی بـه نتیجه ای....................دست مـی یـابیم

5

اقسام استقراءرا نام ببرید وبرای هر یک مثالی بیـاورید .

6

نوع استدلال های ذیل را مشخص کنید .

الف : معاون اداره مانند چرخ یدکی اتومبیل هست که درون مواقع اضطرار بـه کار مـی آید .

ب : شخصی کـه دراروپا زندگی مـی کرد با رفتار سرد همسایگان اروپایی خود مواجه شد .سپس معتقد شد کـه همـه اروپای ها بی عاطفه هستند .

7

قیـاس مـهمترین نوع استدلال هست ؛زیرا نتیجه آن قطعی وحتمـی مـی باشد .ص غ

8

استدلال زیر براساس چه روشی هست ؟

این شیءپاک هست یـا نجس ،این شیء پاک هست .پس نجس نیست

9

در استقراءذهن از................به ....................ودر قیـاس از ................به .................مـی رود.

10

عبارت زیر مربوط بـه کدام قسم از استدلال هست ؟آن را تعریف کنید .

(عالی ترین شکل استدلال وتنـها راه مستقیم به منظور رسیدن بـه یقین هست )


درس دهم

1

در قیـاس اقترانی درون صورتی کـه هر دو مقدمـه سالبه باشند قیـاس حتما عقیم (بی نتیجه) خواهد بود.ص غ

درقیـاس اقترانی حدی را کـه در هر دو مقدمـه تکرار مـی شود حد اکبر مـی گویند .ص غ

(اختلاف دومقدمـه درون کیف) یکی از شرایط انتاج شکل سوم قیـاس اقترانی مـی باشد . ص غ

2

قدرت ذهنی انسان دریـافتن حد وسط بـه .............مشـهور هست .

به هر حالت از ..............حالت قیـاس اقترانی درون هر شکل از اشکال چهارگانـه ...........و بـه مجموعه ی آنـها ............مـی گویند

در بین اشکال چهارگانـه قیـاس اقترانی تنـها شکل..................بدیـهی الانتاج مـی باشد .

موجبه کلیـه فقط از ضرب .................شکل ......................بدست مـی آید.

3

اجزای تشکیل دهنده ی استدلال زیر را مشخص کنید .

هر الف ب هست هرب ج هست بنابراین :هر الف ج است

4

اقسام قیـاس اقترانی را نام ، تعریف کنید وبرای هر یک مثالی بیـاورید .

5

حصر عقلی یعنی چه ؟


اولا :تعیین کنید قیـاس های اقترانی ذیل شکل چندم هست ؟

ثانیـا:آیـا مـی توان از آن نتیجه ی معتبری بـه دست آورد ؟

ثالثا : اگر نـه چرا؟واگر آری نتیجه درست چیست ؟

6

· بعضی انسان ها خدا جو هستند ،هرخداجویی سعادتمند هست .

7

· برخی مردم شناگر نیستند ،هر شناگری ورزشکار هست .

8

· عالم حادث هست ، هر حادث متغیر هست .

9

· هر الف ب هست ،هیچ ب ج نیست .

10

· همـه امـیدواران خوشبخت اند ، همـه عاشقان خوشبخت اند .

11

· هر قیـاس حجت هست ، هیچ قیـاسی تمثیل نیست

12

· هر اسبی حیوان هست ، بعضی اسب ها سفیدند

13

کدام شکل از اشکال قیـاس همـیشـه نتیجه سالبه مـی دهد ؟

14

قیـاس زیر را تکمـیل کنید وبنویسید شکل چندم هست ؟

.......................... ........................... بعد :هوا دارای وزن هست .

15

این ضرب از شکل دوم قیـاس اقترانی را از راه عمستوی کبرا حل کنید .

هیچ الف ب نیست هر ج ب هست پس :هیچ الف ج نیست

16

این ضرب از شکل سوم قیـاس اقترانی را از راه برهان خلف حل کنید.

هر ب الف هست بعضی ب ج نیست بعد :بعضی الف ج نیست


درس یـازدهم

1

اگر منطق علمـی هست که دانستن آن مانع خطا واشتباه درون فکر واستدلال مـی شود ،پس این همـه اختلاف مـیان فلاسفه ودانشمندان از کجاست ؟

2

اگر منطق ابزار استدلال های بشری هست پس چرا با کار برد آن نمـی توان بـه معلومات جدیدی دست یـافت ؟

3

منطق جایگزین علوم ورشته های علمـی هست که ما مـی توانیم فقط با صورت وشکل منطق بـه دانش جدید برسیم .ص غ

4

آیـا همانطورکه فیزیک یـا طب قدیم جای خود ار بـه جانشینان خود داده اند مـی توان گفت کـه با پیدایش منطق جدید ،دوره ی منطق قدیم بـه سر آمده است؟ توضیح دهید .

5

آیـاکسانی کـه مـی گویند با ظهور منطق جدید حتما منطق قدیم را کنار بگذاریم مـی پذیرند کـه به آنـها بگوییم بعد علم شما هم حداکثر یکی دو قرن دوام بیـاورد وباید بعد از چندی منطق دیگری را جایگزین آن سازیم ؟


درس دوازدهم

1

عیب قیـاس های زیر درون صورت هست یـا درون ماده؟چرا ؟

ابن سینا فیلسوف هست . هر فیلسوفی نقاش است. بعد : ابن سینا نقاش هست .

خفاش پرنده هست . هر پرنده ای تخم گذار هست . پس: خفاش تخم گذار هست .

هیچ گربه ای پرنده نیست . هر پرنده ای مـهره دار هست . بعد : هیچ گربه ای مـهره دار نیست .

2

صنعت های پنج گانـه ی منطقی را بنویسید .

3

برهان را تعریف کرده وبنویسید برهان برچند قسم هست هر کدام راجداگانـه توضیح دهیدومثال بزنید .

4

برهان کامل ترین نوع استدلال هست ص غ

برهان آن استدلالی هست که درون مقدمات آن از مواد ومحتوای یقینی استفاده مـی کنند ص غ

5

در برهان انّی از وجود......................به وجود .....................استدلال مـی کند

کاربرد مخیّلات درون .............است

قرآن احتجاج های لطیفی از حضرت ابراهیم (ع)نقل مـی کند کـه د رهمـه ی آنـها بـه شیوه ی .............عقیده ی مخالفان توحید نقض مـی شود .

استدلالی کـه شبه استدلال هست ...............نام دارد .

6

شعر وخطابه را تعریف کنید وبنویسید مقصود از خطابه چیست ؟

7

صورت ساده ی جدل چگونـه هست ودر مبارزه یعلمـی از نوع جدل چهی برنده هست ؟

8

مخیِلات چگونـه قضایـایی هستند؟


درس سیزدهم

1

مغالطه را تعریف کنید .

2

نوع مغالطه ی زیررا بنویسید .

سعادت غایت زندگی هست . غایت زندگی مرگ هست . بعد : سعادت مرگ هست .

3

عبارت زیر مصداق کدام یک از اقسام مغالطه هست ؟

ماست ازشیر هست . شیر به منظور اسهال مضر هست . بعد : ماست به منظور اسهال مضر هست .

4

با توجه بـه استدلال ( جیوه فلز هست . هر فلزی جامد هست . بعد : جیوه جامد هست ) بـه سؤالات زیر پاسخ دهید .

الف : نام صنعت منطقی استدلال ب : عیب استدلال

5

نام صنعت منطقی استدلال زیر را بنویسید .

(دبیر : چون سؤال ندارید بعد برای امتحان آماده اید .)




[جواب هی سوالات منطق دهم انسانی]

نویسنده و منبع: مهران یوسفی | تاریخ انتشار: Sat, 28 Jul 2018 12:03:00 +0000



جواب هی سوالات منطق دهم انسانی

جواب سوالات نـهم - asemankafinet.ir

تحقیق رایگان سایت علمـی و پژوهشی آسمان , تحقیقات دانش آموزی ، جواب هی سوالات منطق دهم انسانی فرهنگیـان و دانشجویـان  اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی

انشا درباره جلسه امتحان

این مطلب شامل شش انشا هست :

انشاء یک

مقدمـه:  به منظور ما هرروزمان گویی برگی تازه از زندگیمان ورق مـی خورد و  درون حال آزمون و آزمایش هستیم بـه طوری کـه انگار هر روز سر جلسه ی امتحان نشسته باشیم.

تنـه انشاء: جواب هی سوالات منطق دهم انسانی جلسه ی امتحان همـیشـه به منظور همـه لحظه ایی استرس زا و پر از ترس بوده کـه آیـا از امتحان موفق بیرون مـی آییم و یـا سرافکنده و شکست خورده مـی شویم و یـا امکان دارد بـه دلایل زیـاد کـه خیلی ها آن را بهانـه تلقی مـی کنند از خواندن امتحان خود کوتاهی کرده باشیم و آن چه را کـه باید ارائه کرده باشیم از آن کاسته ایم و موفق بـه دست یـابی نمرات بالا و بهتر نشده ایم اما این پایـان راه نیست بلکه همـیشـه راهی به منظور جبران داریم

ولی بهتر و آسان تر این هست که همـیشـه درون امتحانات خود چه از نظر درسی و چه از نظر زندگی تمام تلاش خود را به منظور پیروزی بکار گیریم که تا روز بـه روز مسیر موفقیت و پیشرفت ما هموارتر شود و به درجات بالاتر برسیم اما همانطور کـه گفته شد جلسه امتحان همـیشـه یک معضل بزرگ به منظور همـه بوده هست به  خصوص به منظور دانش آموزان کـه حس رقابت بین آن ها خیلی بیشتر هست و هر چه رقابت بین آن ها بیشتر باشد مـیزان تنش نیز بین آن ها بیشتر خواهد بود.

من نیز درون این بین استثناء نیستم و سر جلسه ی امتحان همـیشـه ضربان قلبم تندتر از دیگر مواقع مـی تپد و عرق سرد از پیشانی ام مـی چکد و نامحسوس دستانم مـی لرزد بـه طوری کـه گرفتن خودکار برایم گاهی اوقات سخت مـی شود ، شب های قبل از امتحان دائما خواب های ترسناک مـی بینم، گاهی خواب مـی بینم کـه سرجلسه ی امتحان دیر رسیدم یـا از سوالات امتحان هیچ چیزی نمـی دانم و برگه ام سفید باقی مانده و ترس سراسر وجودم را درون بر مـی گیرداما کم کم درون تلاشم کـه این ترس را از خود دور کنم زیرا هر چه بیشتر بترسی زندگی به منظور خودت کامش تلخ تر مـی شود.

نتیجه گیری: ما هر روز مورد امتحان قرار مـی گیریم، گاهی از نظر علمـی و گاهی درون زندگی، مـهم نیست کـه چه نمره ایی از این امتحان ها بگیریم، مـهم این هست که چه درسی از این امتحان ها گرفته ایم و با این فکر جلسه ی امتحان برایمان روز بـه روز تبدیل مـی شود بـه مکانی به منظور یـادگرفتن نـه به منظور ترس و اضطراب.


انشاء دو

در دوران مدرسه معلم ها از دانش آموزان امتحان مـی گیرند به منظور این کـه مطمعن شوند  دانش آموزان مطالب درس هفته های قبل داده شده را آموخته اند یـا نـه .

جلسه امتحان فضای استرس زایی دارد کـه در هر صورت کـه دانش اموزان درس خوانده باشند یـا خیر استرس خاص خود را دارد . جواب هی سوالات منطق دهم انسانی گاهی این استرس موجب شب بیداری یـا غش  و ضعف و یـا افت فشار خون درون وسط جلسه امتحان مـی شود .سر جلسه امتحان مراقب هایی به منظور جلوگیری از تقلب  و ایجاد فضایی ساکت و عادلانـه به منظور برگزاری امتحان گذاشته مـی شود  که تا با خیـال راحت و آرامش دانش آموزان امتحان خود را بـه خوبی  پشت سر هم  بگذارند.

در ایـام امتحانات سال پیش یکی از هم کلاسی های  بازیگوش درون حال  تقلب  بود کـه یکی  از مراقب ها تقلب او را دید  و به شدت عصبانی شد و برگه ی امتحانی  او را گرفت و به او نمره صفر داد و گفت کـه با تقلب حق دیگران را کـه وقت گذاشتن و در خواندن و تلاش رو پایمال مـیکنی و در آینده درون زندگی خود نیز دنبال تقلب  هستی که تا اینکه از روش های درست زندگی  بـه مشکل خود را بر طرف کنی  بنا بر این  این نمره تو صفر مـی شود که تا درس عبرتی برایت شود که تا هرگز چه درون امتحان  درسی و یـا درون امتحان زندگی  تقلب نکنی

نتیجه گیری :

و  من و دوستانم از این تجربه  درس بزرگی گرفتیم  و همـیشـه تلاش مـی کنیم کـه تقلب  نکنیم و از روش های درست استفاده کنیم

با تشکر از این کـه انشا مرا گوش کردید

 

انشاء سه:

جلسه امتحان جایگاهیـه واسه.دانش آموزان کـه شاید بدترین و درعین حال دشوارترین مکان دنیـاست .

فصل امتحانات کـه شروع مـیشـه دردسر،ما دانش آموزان هم شروع مـیشـه ، هیچ تفریح و یـا کاری،برایمان پیش نمـی یـاد ولی همـینکه این فصل شروع مـیشـه همـه این برنامـه ها بدونـه هماهنگی و جالبتر از همـیشـه جلو راهمون قرار مـیگیره . جواب هی سوالات منطق دهم انسانی بعضی وقتا خودمو بـه بی خیـالی مـی و به خاطره استرسی کـه سر جلسه امتحان بهم دست مـیده مـیشینم و فقط تمرکزم رو مـیدم بـه خوندن درس ، ولی خب بعضی اوقات نمـیشـه وسوسه مـیشم و وای بـه روز امتحان کـه وقتی مـیخام  وارد جلسه امتحان شم همـه استرسم اینـه کـه ایـا مـیتونم این درس رو قبول شم یـا نـه

خدا خیرشون بده این مراقبا رو اخه.کسی نیست بگه عزیزان بـه اندازه کافی اینجا نگرانی و استرس موج مـیزنـه اخه نمـیشـه شما با رفت و امدتون اونو بیشترش نکنین و یـه جایی یـه گوشـه اروم بشینید .

جالب تر اینکه کـه وقتی سر جلسه هستی فقط بـه فکره یـه امداد غیبی یـا یـه چیزی هستی کـه بهت کمک کنـه ،و همش زیر چشمـی بـه اطراف نگاهی مـیندازی و حسرت اونایی رو مـیخوری کـه سرشون پایینـه و دارن مـینویسن و با نگاهت بهشون مـیفهمونی کـه کمکت کنند یعنی تقلب برسونند

بعضی وقتا هم وقتی مراقب از کنارت مـیگذره یـا نگاهت مـیکنـه با چشمان و قیـافه ای مظلوم نگاهی بهش مـیندازی  که تا شاید دلش بـه رحم بیـاد و یـه اشاره ای یـا کمکی بهت ه ، یـا لحظه ای کـه دبیر اون درس مـیاد مـیگه مشکلی ندارید و دانش اموزان ازش سوالایی مـی پرسن ویـا مـیخان راهنمایی کنند کـه اصلا سردر نمـیاری واسه کدوم سواله ،ویـا وقتی که تا مـیبینی کـه داره نگاهت مـیکنـه سریع خودتو مشغول مـیکنی کـه مثلا دارم مـی نویسم .

اینجور وقتا کـه هیچی بلد نیستم یـا چیزی بـه ذهنم نمـیرسه فقط دوست دارم زمان امتحان تموم شـه و بگن برگه ها بالا اخه خجالت مـیکشم زودتر برگه رو تحویل بدم اخه ازینکه برگه خالیمو مراقب نگاه بندازه خجالت مـی کشم ، یکی نیست بگه خب اخه ادم خجالتی بشین بخون کـه نـه دیگه استرس روز و جلسه امتحان رو نداشته باشی و نـه دیگه واسه اینکهی برگه رو نبینـه مجبور شی تمام ساعت امتحان بشینی

و وقتت رو تلف کنی ، البته اتفاق افتاده بعضی وقتا هم کـه سوالا رو بلدم و مشغوله نوشتنم یـهو وقت کم مـیارم

 ولی خب تصمـیم گرفتم دیگه اجازه ندم این استرس و ترس جلسه امتحان بـه سراغم بیـاد و با خوندن و پشتکارم باهاش یـه دوست خوب شم که تا یـه خاطره خب برام بمونـه .

 


انشاء چهار

کلاس ششم بودم و از آن جایی کـه اوایل سال تحصیلی بود معلم ها زیـاد از وضعیت تحصیلی دانش آموزان آگاهی نداشتند. من عادت داشتم درس های حفظی را خط بـه خط حفظ کنم و عیناً بدون کم و کاست درون امتحان تکرار کنم. سر جلسه امتحان علوم اجتماعی بود کـه معلم شروع بـه توزیع برگه های امتحانی کرد. منتظر بودم بلافاصله بعد از دریـافت برگه، متون ضبط شده درون حافظه ام را عیناً بر روی برگه امتحان منتقل کنم.

برگه سوالات بـه دستم رسید، نگاه کلی بـه برگه انداختم، خوشبختانـه پاسخ تمام سوالات را مـی دانستم. بدون درنگ شروع بـه نوشتن پاسخ ها کردم. سوالات را یکی بعد از دیگری با سرعت زیـاد پاسخ مـی دادم. همگی هم عین جملات کتاب! خیـالم راحت بود کـه نمره کامل خواهم گرفت. فقط نگرانیم کمبود وقت بود. چون پاسخ ها را کامل مـی نوشتم وقت زیـادی صرف هر سوال مـی شد.

ساعات پاپانی امتحان بود کـه صدای مراقب شنیده شد. وقت تمام! برگه ها بالا!

در حال نوشتن آخرین کلمات بودم کـه مراقب اسمم را صدا زد. آقای… برگه ات را بالا بگیر!

برگه را بالا آوردم و مراقب شروع بـه جمع برگه ها کرد.

هفته بعد، معلم برگه های تصحیح شده را آورده بود. من یکی کـه خیـالم راحت بود! چند دقیقه اول معلم شروع بـه نصحیت کرد و گفت درون ابتدای جلسه امتحان اعلام کرده بودم کـه هر دانش آموزی تقلب کند، درون طول سال با او درگیر خواهد بود و…

نوبت بـه اعلام نمرات رسید. اسامـی را از بیشترین بـه کمترین نمره مرتب کرده بود! از نمره های بالا شروع شد. آقای… ۱۹ / آقای… ۱۸٫۵ / آقای… ۱۵

اسامـی دانش آموزان یکی بعد از دیگری خوانده مـی شد ولی نام من جزء اسامـی نبود! با خودم مـی گفتم من کـه پاسخ تمام سوالات را کامل داده بودم و در بدترین حالت نمره من ۱۸ یـا ۱۹ بود. خلاصه اسم تمام دانش آموزان خوانده شد، جز اسم من!

در آخر آقای معلم گفتند: “خوب بـه نظرتون با این آقای… کـه به نظر مـی رسه کتاب رو سر جلسه با خودش آورده بوده و دقیقاً از روی جملات کتاب کپی کرده، چیکار کنیم؟” بـه محض شنیدن اسمم ترس و اضطراب سراسر وجودم را فرا گفت و از جایم بلند شدم و با کلمات بریده بریده، شروع بـه دفاع از خودم کردم. معلم حرف هایم را زیـاد باور نداشت که تا اینکه شروع بـه پرسیدن چند که تا از سوالات امتحان بـه صورت شفاهی کرد و وقتی پاسخ های نسبتاً دقیق من را شنید قبول کرد کـه تقلبی وجود نداشته است. سایر دانش آموزان نیز شروع بـه حمایت از من د و تایید د کـه توانایی خوبی درون به خاطر سپردن جملات دارم. درون آخر معلم دستی بـه سرم کشید و گفت “پسر خوب، آخهی پاسخ سوالات رو اینقدر شبیـه جملات کتاب مـی نویسه؟ هدف از درس خواندن حفظ عین جملات نیست، بلکه هدف، درک مفهوم جملات و توانایی بیـان و به کار بردن آنـهاست.”

این اتفاق باعث شد کـه از آن بـه بعد بـه جای بـه خاطر سپردن دقیق جملات، بیشتر مفاهیم آنـها را بـه خاطر بسپارم که تا بتوانم درون آینده از آنـها استفاده کاربردی و عملی کنم.

انشاء پنج

آن روز زنگ آخر امتحان داشتیم. امتحان سخت و دشوار ریـاضی ! امتحان کـه شروع شد صدای پچ پچ از دور و بر کلاس بـه گوش مـی رسید. برگه را کـه نگاه انداختم از همان اول ضربان قلبم تند و تند تر شد. سوال هایش سوال های المپیک را هم درون جیب گذاشته بود.

خلاصه من را کـه به عنوان شاگرد زرنگ مـی شناختند، از موشک و کاغذ گرفته که تا جامدادی سمتم پرت مـی د که تا کمکی بـه آن ها کمک کنم. آن از همـه جا بی خبرها هم کـه نمـی دانستند دیروز مـهمانی بودم و چیز زیـادی نخوانده ام.

هی با حرکات چشم و گوشم طوری کـه مراقب نبیند تلاش مـی کردم بـه همکلاسی هایم بفهمانم کـه من هم دست کمـی از شما ندارم تازه یکی حتما به خود من جواب بدهد، اما انگار نـه انگار. چشمتان روز بد نبیند. چند نفر از دوستانم را مراقب کلاسمان درحال تقلب دید و از کلاس پرت کرد بیرون!

بقیـه هم کـه دست و پایشان را گم کرده بودند، بـه ناچار ادای نوشتن را درون مـی آوردند و الکی قلم را درون دستشان تکان مـی دادند! آن روز امتحان ما را هم پنج کیلو لاغر کرد هم فشارمان را زیـاد!! اضطراب و نگرانی درون چهره دوستانم بـه خصوص خود من، موج مـیزد. عرق جبین هم کـه بماند!!

به ناچار هرچیزی را کـه معلم درون کلاس درس داده بود و به خوبی گوش سپرده بودم را نوشتم. البته اضطراب و استرس ما شاگرد زرنگ ها به منظور بیست گرفتن هست و بـه نوزده و هیجده گرفتن راضی نمـی شویم ولی اضطراب همکلاسی هایم به منظور این بود کـه مبادا نمره شان ۱۰ نشود!!

صدای زنگ بـه گوشمان خورد و برگه هایمان را جمع د. عده ای با بی خیـالی بـه خانـه رفتند و عده ای هم مثل من بی سر و صدا کلاس را پیچاندند و عده ای هم نشسته بودند و غصه مـی خوردند. خلاصه جلسه امتحان آن روز ما داستانی بود به منظور خودش.

آدم حتما در امتحان زندگی شکست نخورد وگرنـه امتحان مدرسه را کـه با خواندن هم مـی توان پیروز شد! این بود انشای من

 

انشا ششم

اسم امتحان کـه مـیاد ناخوداگاه بـه یـاد تقلب مـی افتم ، البته فقط من اینطوری نیستم ، خیلی ها مثل من هستند و به محض اینکه اسم امتحان مـیاد بـه فکر تقلب مـی افتند. من وقتی سر جلسه امتحان هستم و چیزی هم بلد نیستم کـه بنویسم ، استرس همـه وجودمو فرا مـیگیره و با خودم مـیگم نکنـه مراقب امتحان مچ منو بگیره و ابروم بره . البته درون این مواقع ابرو خیلی مـهم نیست و اون چیزی کـه مـهمـه یـه صفر کله گندس. البته یک چیز هست کـه از صفر کله گنده هم بدتره ، و اون چیزی نیست جز اینکه بعد از امتحان همـه مـیگن خاک تو سرت کـه عرضه یـه تقلب هم نداشتی. بـه خاطر همـین وقتی سر جلسه امتحان تقلب مـیکنم خیلی حواسمو جمع مـیکنم کـه مراقب مچ منو نگیره. من خیلی تقلب مـیکنم و اکثر مواقع موفق مـیشم کـه یک نمره قابل قبول بگیرم حتی یک دفعه از روی دوستم تقلب کردم و نمره من از دوستم بیشتر شد. فقط یک بار کتابو زیر مـیز گذاشته بودم و با ترس خیلی زیـاد داشتم کتابو باز مـیکردم کـه مراقب از چهره ام متوجه شد ، اومد بالای سرم و کتابو ازم گرفت و با کمال خونسردی برگمو پاره کرد ، اونجا بود کـه طعم صفر کله گنده رو چشیدم.

از این انشا نتیجه مـیگیریم کـه تقلب و امتحان از هم جدا نمـیشوند و فقط حتما با خونسردی تقلب کرد که تا پله های ترقی را یکی یکی طی بکشیم.

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
براي ديدن ساير اقدام پژوهي هاوگزارش تخصصي ها وتحقيقات ديگر برروي لينک هاي زيرکليک کنيد
ليست دسته بندي شده بيش از 450 اقدام پژوهي مناسب
بيش از 250 گزارش تخصصي ارزشيابي فرهنگيان
تجربیـات ارتقای شغلی عالی و خبره فرهنگیـان
بیش از 300 طرح جابرآماده
مارادرشبکه های اجتماعی تلگرام اینستاگرام سروش و...دنبال کنید-کلیک کنید

اين مطلب درون تاريخ: شنبه 29 ارديبهشت 1397 ساعت: 12:39 منتشر شده است
برچسب ها : انشای ص 81 نـهم,انشا صفحه ۸۱ نـهم,انشا جلسه امتحان,انشا صفحه 81 کلاس نـهم,انشا کلاس نـهم صفحه 81,انشا جلسه امتحان نـهم,انشا پایـه نـهم جلسه متحان,انشا به منظور جلسه امتحان,انشا درباره جلسه امتحان,انشا به منظور جلسه ی امتحان,انشا امتحان,انشا درون مورد امتحان,انشا درون مورد جلسه امتحان,انشا پایـه نـهم,انشا مقطع متوسطه درون مورد امتحان,انشا پایـه نـهم درون مورد جلسه امتحان,انشا درون مورد جلسه امتحان پایـه نـهم صفحه۸۱,




[جواب هی سوالات منطق دهم انسانی]

نویسنده و منبع: مهران یوسفی | تاریخ انتشار: Tue, 04 Sep 2018 06:32:00 +0000



تمامی مطالب این سایت به صورت اتوماتیک توسط موتورهای جستجو و یا جستجو مستقیم بازدیدکنندگان جمع آوری شده است
هیچ مطلبی توسط این سایت مورد تایید نیست.
در صورت وجود مطلب غیرمجاز، جهت حذف به ایمیل زیر پیام ارسال نمایید
i.video.ir@gmail.com