دفترچه راهنمای چری تیگو5

دفترچه راهنمای چری تیگو5 دفترچه راهنما خودرو خارجی – کارنت، شبکه اطلاعات و اخبار خودرو | مشخصات فنی چری تیگو 5 – کارنت، شبکه اطلاعات و اخبار خودرو | امداد خودرو چری تیگو 5 - امداد خودرو فارما 02188862085 | معرفی ، نقد و بررسی تیگو 5 (Chery Tiggo 5) | راهنمای صحیح استفاده از خودروهای صفرکیلومتر درون ایران ... |

دفترچه راهنمای چری تیگو5

دفترچه راهنما خودرو خارجی – کارنت، شبکه اطلاعات و اخبار خودرو

ارائه دفترچه راهنمای استفاده از خودروهای وارداتی بـه مصرف‌کنندگان از اهمـیت زیـادی برخوردار هست زیرا ناآگاهی از نحوه استفاده مطلوب از خودروهای وارداتی، دفترچه راهنمای چری تیگو5 مشخص نبودن تجهیزات همراه و دیگر تجهیزات اضافی خودرو و همچنین ناآگاهی از حقوق قانونی خریداران،از مشکلات ...

ادامـه مطلب ». دفترچه راهنمای چری تیگو5 . دفترچه راهنمای چری تیگو5 : دفترچه راهنمای چری تیگو5




[دفترچه راهنمای چری تیگو5]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Mon, 09 Jul 2018 11:00:00 +0000



دفترچه راهنمای چری تیگو5

مشخصات فنی چری تیگو 5 – کارنت، شبکه اطلاعات و اخبار خودرو

یـه آشغاله دیگه…….
اینقدر بازار ایران براشون جذابه کـه هر هفته ماشین جدید چینی رونمایی مـیشـه
مسئولین هم فقط نگاه مـیکننتعرفه واردات رو بیـارین پایین که تا مردم ماشینـهای با کیفیت سوار شن
دوست دارن آمار تصادفات جاده ای بالا باشـه!!

. دفترچه راهنمای چری تیگو5 . دفترچه راهنمای چری تیگو5 : دفترچه راهنمای چری تیگو5 ، دفترچه راهنمای چری تیگو5




[دفترچه راهنمای چری تیگو5]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 12 Jul 2018 06:31:00 +0000



دفترچه راهنمای چری تیگو5

امداد خودرو چری تیگو 5 - امداد خودرو فارما 02188862085

امداد خودرو چری تیگو۵

مزایـای استفاده از خدمات امداد خودرو فارما:

– استفاده از قطعات اصلی و مورد تایید کارخانـه: تمام قطعات ارائه شده بـه صورت اریجینال و دارای گارانتی تعویض مـی باشند. دفترچه راهنمای چری تیگو5 استفاده از قطعات نامرغوب و غیر فابریک باعث آسیب رساندن بـه سایر اجرای خودروی شما و هزینـه های مضاعف خواهد گردید.

– صرفه جویی درون زمان و هزینـه: امداد خودرو شبانـه روزی فارما بـه صورت سیـار و شبانـه روزی درون سطح شـهر تهران بـه فعالیت مـیپردازد. دفترچه راهنمای چری تیگو5 درون صورت بروز هرگونـه مشکلی امدادگران ما درون کوتاه ترین زمان ممکن مشکل شما را برطرف خواهند نمود.

– انجام سرویس های دوره ای و لوازم مصرفی درون محل شما بر اساس استاندارد کارخانـه سازنده: سرویس های دورهای (مانند تعویض روغن موتور، دفترچه راهنمای چری تیگو5 باتری، ها و …) مـهم ترین عامل حفظ سلامت موتور خودروی شما مـیباشد. جهت انجام سرویس های دوره ای خودرو و تعویض لوازم مصرفی (مانند باتری، روغن، ها و …) کافیست با ما تماس بگیرید.

– باطل نشدن گارانتی خودرو: استفاده از قطعات غیر فابریک باعث ابطال گارانتی خودروی شما خواهد شد. لوازم مصرف شده درون امداد خودرو شبانـه روزی فارما دارای استاندارد کارخانـه سازنده و مورد تایید نمایندگی های مجاز خودروی شما مـی باشند.

– تعویض توسط افراد متخصّص و دارای دانش فنی: انجام سرویس های دوره ای خودرو توسط افراد فاقد دانش فنی مـی تواند باعث آسیب جدی بـه موتور خودرو و هزینـه های مضاعف به منظور شما گردد. کارشناسان ما همگی دوره های تخصصی خودرو را گذرانده اند و با سیستم های فنی خودروی شما آشنایی کامل دارند.

– تعرفه خدمات مناسب و ارائه خدمات شبانـه روزی درون سطح شـهر تهران: تعرفه خدمات امداد خودرو شبانـه روزی فارما درون تمامـی ساعات شبانـه روز و ایـام هفته حتی تعطیلات رسمـی ثابت مـیباشد. هدف ما ارائه خدمات تخصصی با قیمت عادلانـه بـه مشتریـانمان است.

: دفترچه راهنمای چری تیگو5




[دفترچه راهنمای چری تیگو5]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Tue, 03 Jul 2018 11:43:00 +0000



دفترچه راهنمای چری تیگو5

معرفی ، نقد و بررسی تیگو 5 (Chery Tiggo 5)

چند صباحی هست کـه کراس‌اوور محبوب TIGGO 5 وارد بازار کشورمان شده و توسط شرکت مدیران خودرو هم بـه فروش مـی‌رسد. دفترچه راهنمای چری تیگو5 این خودرو به منظور نخستین بار، دفترچه راهنمای چری تیگو5 درون 28 نوامبر سال 2013 مـیلادی، بـه بازار چین معرفی شد و تنـها درون عرض یک سال توانست موفقیت بسیـاری را از آن سازنده خود نماید. دفترچه راهنمای چری تیگو5 طبق روال متداول درون مـیان سازندگان چینی، خودروی مذکور طی مدت زمان کوتاهی بعد از تولید، یعنی درون ماه اکتبر سال 2015 مـیلادی، دستخوش عمل فیس‌لیفت شد و چراغ‌های جلو، عقب، جلوپنجره و سپرهای آن متحول و داخل کابین آن هم تحت بهسازی و نوسازی مجدد قرار گرفت کـه این موارد درون کنار یکدیگر، نمای زیباتری را به منظور این خودرو تدارک دیده‌اند. البته کماکان نسخه‌های اولیـه و پیش از فیس‌لیفت این خودرو درون کشورمان بـه فروش مـی‌رسند کـه امـیدواریم کـه هر چه زودتر مدل‌های فیس‌لیفت شده آن وارد بازار شوند.

چری یکی از بزرگترین خودروسازان چین هست و سهم قابل توجهی را درون پیشرفت صنعت چین ایفا مـی کند.روند پیشرفت این کمپانی درون ساخت خودروهای جدید و فتح بازار های جهانی کاملا روشنگر این مطلب است.با این حال تاکنون محصولات چری توسط شرکت مدیران خودرو و با نام MVM درون ایران ساخته مـی شد کـه مدیران خودرو به منظور عرضه مدل لوتر و به روزتر تصمـیم گرفته هست که از برند اصلی کمپانی یعنی “چری” استفاده شود.

تیگو ۵ یک شاسی‌بلند لوو حاصل کار تیم طراحی بین‌المللی هست و درون سال ۲۰۱۴ رونمایی شده است. تیگو۵ با وزن خالص حدود ۱.۵ تن بـه پیشرانـه ۲ لیتری مجهز شده هست که حداکثر توانش درون دور موتور ۵۷۵۰ بـه ۱۳۹ اسب‌بخار مـی‌رسد و حداکثر گشتاور آن نیز بین دور موتور ۴۳۰۰ که تا ۴۵۰۰ بـه ۱۸۲ نیوتون‌متر مـی‌رسد. ظرفیت باک تیگو۵ ، ۵۵ لیتر هست که با توجه بـه مصرف سوخت زیر ۹ لیتر درون ۱۰۰ کیلومتر آن را بـه خودرویی مناسب به منظور سفر های طولانی تبدیل مـی‌کند.پیشرانـه ‌۴ سیلندر تیگو ۵ با ضریب تراکم 1 بـه 10 حساسیت زیـادی روی بنزین ندارد و نگرانی از اینکه حتما حتما از بنزین با کیفیت ، اکتان و مکمل به منظور جلوگیری از آسیب‌رسیدن بـه موتور استفاده کرد نیز که تا حد زیـادی با این ضریب تراکم برطرف مـی‌شود. تیگو۵ از سوی مدیران‌خودرو درون ۴ تیپ و مجهز بـه دو نوع گیرب۵ سرعته دستی یـا اتوماتیکCVT بـه بازار ایران عرضه خواهد شد. مدل مجهز بـه گیربدستی تنـها یک تیپ‌ دارد و مدل اتوماتیک درون سه تیپ Comfortable ، Luxury و Excellent بـه بازار عرضه خواهد شد. وزن این خودرو درون مدل مجهز بـه گیربدستی ۱۴۹۵ کیلوگرم هست و درون مدل CVT بـه ۱۵۳۷ کیلوگرم مـی‌رسد.

ابعاد خارجی تیگو ۵ (Tiggo 5) برابر با ۴۵۰۶ مـیلیمتر طول، ۱۸۴۱ مـیلیمتر عرض و ۱۷۴۰ مـیلیمتر مـی باشد .نمای جلو خودرو متشکل شده از چراغهایی کـه کمـی بزرگ بـه نظرمـی سد و جلو پنجره مشبکی کـه لوگوی چری را درون مـیان خودرو با دو بال کرومـی درون اختیـار دارد. پرژکتور های مدور کوچک درون مـیان قاب کرومـی رنگ درون طرفین سپر قرار گرفته و جلوه ای خاص بـه مجموعه سپر خودرو داده است.

طراحی نمای عقب خودرو قابل قبولتر از نمای جلو خودرو مـی باشد .چراغهای عقب خودر کـه مجهز بـه LED بوده و پرژکتور های باریک کـه بر روی سپر جانمایی شده هست به همراه سر اگزوز ها ، نمایی عقب خودرو را دلنشین تر کرده است.نکته مـهم درون طراحی خودرو تیگو ۵ (Tiggo 5) این هست که این خودرو بطور کلی و جزئی از هیچ خودرویی کپی برداری نشده هست .

تیگو 5 با طول 4.5 ، عرض 1.8 و ارتفاع 1.7 متر یک کراس اوور سایز متوسط اما نسبتا بلند قامت هست و درون مقایسه با بسیـاری کراس اوور های دیگر موجود درون خیـابان مرتفع تر بـه چشم مـی آید.فاصله محوری 2.6 متر، رینگ های چرخ 17 اینچی با تایرهای 65/225 و فاصله مناسب کف خودرو از سطح زمـین ، شرایط هندسی نسبتا مناسبی را به منظور عبور از مسیر های ناهموار پدید مـی آورند و از طرف دیگر شعاع گردش 5.5 متر (فضای گردش کامل 11 متر) عدد مناسبی به منظور مانور درون خیـابان های تنگ و پر ترافیک درون شـهر بـه حساب مـی آید.بنابراین مـی توان گفت کـه تیگو 5 از نظر ابعاد و مشخصات، بـه خوبی حد فاصله خودرو شـهری و شاسی بلند های خارج شـهری را پُر کرده است.

چری سیصد نفر از مـهندسان خارجی بین المللی را شامل سه تن از طراحان صنعتی شناخته شده و با سابقه کار درون پورشـه، دایملر کرایسلر و ب ام و را بـه به استخدام خود درون آورده و طراحی بدنـه تیگو 5 توسط این سه نفر بـه انجام رسیده است.ماحصل کار آنطور کـه در تصاویر مشخص هست تاثیر گذار ولی متفاوت از سایر خودروهای موجود درون بازار از آب درون امده هست و احساسی از پختگی طرح را بـه بیننده منتقل مـی کند.

از نظر فنی حتما مـهمترین نکته را درون استفاده از گیرباتوماتیک هفت سرعته با ضریب تغییر پیوسته (CVT) به منظور تیگو 5 دانست کـه برای هماهنگی بیشتر با موتور 4 سیلندر و 2.0 لیتری 139 اسب بخاری این خودرو مجددا تنظیم شده است.پیشرانـه نیز از نظر تنظیمات ECU و استفاده از سیستم زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی و خروجی (DVVT) تفاوت های نرم افزاری با نمونـه های قبلی دارد و با کد فنی SQR484F شناخته مـی شود.از جمله مـهمترین تفاوت ها مـی توان بـه هماهنگی مناسب تر موتور و گیربدر راستای بهبود تعویض دنده اشاره کرد.

- نوع موتور: دفترچه راهنمای چری تیگو5 SQR484F
- حجم موتور: 1971 سی‌سی
- ضریب تراکم: 10.1
- توان: 139 اسب بخار درون 5750 دور درون دقیقه
- گشتاور: 182 نیوتن‌متر درون 4300 – 4500 دور درون دقیقه
- حداکثر سرعت: 165 کیلومتر بر ساعت (گیربCVT) و 175 کیلومتر بر ساعت (گیرب5 سرعته دستی)
- سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک‌فرسون
- سیستم تعلیق عقب: مستقل، چند اتصالی (MULTI LINK)
- نوع کالیپرهای ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
- نوع کالیپرهای ترمز عقب: دیسکی ساده
- مصرف سوخت ترکیبی: 8.96 لیتر درون هر یک‌صد کیلومتر مسافت (گیربCVT) و 8.5 لیتر (گیربدستی)
- نوع گیربکس: CVT (7 سرعته تیپ ترونیک) – 5 سرعته دستی
- توضیح: تیپ‌های LUXURY و EXCELLENT سفارش ایران با گیربCVT عرضه مـی‌شوند و تیپ COMFORTABLE هم با هر دو نوع گیربدستی و CVT.

پیشرانـه(موتور) تیگو ۵ (Tiggo 5)

پیشرانـه ای کـه چری به منظور تیگو ۵ (Tiggo 5) درون نظر گرفته هست یک موتور ۱۹۷۱ لیتری با تنفس طبیعی بوده و توان خروجی این موتور برابر با حداکثر ۱۳۶ اسب‌بخار درون ۵۷۵۰ دور درون دقیقه و گشتاور آن ۱۸۲ نیوتن‌متر درون ۴۵۴۰ دور درون دقیقه مـی باشد.این خودرو درون دو نوع جعبه دنده دستی ۵ سرعته و اتوماتیک ۷ سرعته عرضه مـی گردد. مصرف سوخت تیگو ۵ با جعبه دنده دستی ۸٫۵ لیتر و با جعبه دنده اتوماتیک ۸٫۹ لیتر درون سیکل شـهری مـی باشد.طبق اعلام چری این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ مـی باشد.

لوبودن درون بازار کشورمان معمولا با معیـارهایی مانند تعداد آپشن های رفاهی و کیفیت کابین تعریف مـی شود و تیگو 5 درون هر دو این زمـینـه ها حرف های بسیـاری به منظور گفتن دارد.

کیفیت مواده تشکیل دهنده اجزای کابین بـه راستی مناسب هست و مـی توان این مورد را درون حد خودروهای کره ای ارزیـابی کرد.جالب تر آنکه به منظور دوخت روکش چرمـی صندلی ها ، فرمان و اهرم تعویض دنده نیز از دوخت زیبای قرمز رنگ استفاده شده و بدین ترتیب درون کابین تیگو 5 از کیفیت و با چاشنی احساس اسپرت سرنشینان را درون بر مـی گیرد.ارگونومـی مناسب بـه نظر مـی رسد و تسلط بر ابعاد خودرو هم بـه لطف آینـه های جانبی بزرگ و دوربین دید عقب مطلوب است.صندلی های عقب از طراحی مناسبی برخوردار هستند و بر خلاف سایر رقبا درون این کلاس از فرم خشک ونیمکت مانند دور شده اند.فضای بار هم به منظور مسافرت های خانوادگی مناسب بـه نظر مـی رسد و در صورت نیـاز بـه حمل اشیـاء بزرگ قابلیت خواباندن صندلی های ردیف دوم وجود دارد.بنابراین تیگو 5 چه از نظر طراحی ظاهری و چه از زاویـه طراحی داخلی و فضای کابین،یک کراس اوور مدرن با طراحی قدرتمند و کاربردی بـه نظر مـی رسد اما حتما ببینیم این خودرو درون حرکت چه حرف هایی به منظور گفتن دارد.

طراحی داخل کابین تیگو ۵ (Tiggo 5) درون نوع خود و در بین دیگر محصولات چری منحصر بـه فرد و در حد استاندارد یک خودرو لومـی باشد. تریم های بکار رفته داخل کابین بصورت دو رنگ مـی باشد. صفحه دیجیتال بین کیلومتر شمار و دور سنج زیبایی خاصی بـه پشت آمپر تیگو ۵ داده است.

اداوات مربوطبه تهیویـه مطبوع بصورت اتوماتیک و از چینش مناسبی بر خوردار مـی باشد.چری به منظور تیگو یک صفحه نمایش لمسی درون نظر گرفته کـه دارای نویگشین هم نیز مـی باشد.قطعات کرومـی رنگ کـه در اخل کابین و قسمتهای نظیر فرمان ،دورخروجی های هوا و روی درب ها کار شده نمایی لوبه داخل این خودروی چینی داده است.

تیگو ۵ از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی درون سه مدل تولید مـی شود کـه کاملترین آنـها مجهز بـه رینگ‌های ۱۷ اینچی، چراغ‌های زنون، گرمکن صندلی، چراغ‌های مخصوص روز، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید و دکمـه استارت، روکش چرمـی صندلی‌ها و غربالک فرمان، سیستم صوتی مجهز بـه ۶ بلندگو و با قابلیت پخش DVD، صفحه نمایش ۷ اینچی، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS، EBD، ASR، HHC، EBA، سیستم نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها (TPMS)، سنسور دنده عقب و دوربین عقب و ایربگ به منظور کلیـه سرنشین مـی باشد.

سیستم های ایمنی خودرو علاوه بر سامانـه ترمز چهارچرخ دیسک مجهز بـه ABS و EBD ،بدنـه مقاوم (پنج ستاره ایمنی درون تست تصادف سازمان C NCAP) شامل مجموعه ای از سیستم های پایداری شامل ، EBA، HHC،DTC،ASR و ESP و دو ایربگ جانبی (برای مدل فول) مـی شود کـه شماری از آن ها به منظور نخستین بار بر روی خودرویی درون این کلاس قیمتی درون بازار کشورمان عرضه مـی شوند.

- 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین
- 4 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو جانبی)- تیپ EXCELLENT این خودرو تنـها از دو کیسه هوا بهره مـی‌برد.
- سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
- سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
- سیستم کنترل پایداری (ESP) – فقط درون تیپ LUXURY عرضه مـی‌شود.
- سیستم ضد لغزش (ASR) – فقط درون تیپ LUXURY عرضه مـی‌شود.
- سیستم ترمز اضطراری (EBA) – فقط درون تیپ LUXURY عرضه مـی‌شود.
- سیستم کنترل مستقیم گشتاور موتور (DTC) – فقط درون تیپ LUXURY عرضه مـی‌شود.
- سیستم کمکی حرکت از روی سراشیبی (HHC) – فقط درون تیپ LUXURY عرضه مـی‌شود.
- کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای به منظور سرنشینان جلو و عقب

تجهیزات (تیپ LUXURY و EXCELLENT سفارش ایران)

برخلاف تجهیزات ایمنی، درزمـینـهٔ تجهیزات رفاهی بین دو تیپ LUXURY و EXCELLENT سفارش ایران این خودرو تفاوتی وجود ندارد.
- غربیلک فرمان با پوشش چرمـی
- سیستم ورود بدون کلید هوشمند + استارت
- سیستم تهویـه مطبوع اتوماتیمایشگر درجه دمای محیط (قابلیت تنظیم جداگانـه به منظور هر دریچه)
- سیستم تثبیت‌کننده سرعت (کروز کنترل)
- سانروف برقی
- فرمان الکتریکی حساس بـه سرعت
- کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان + DVD و پورت USB و AUX
- صفحه نمایشگر لمسی بـه سایز 7 اینچ
- سنسور پارک عقب
- دوربین دید عقب
- صندلی‌های برقی
- تنظیم برقی صندلی راننده درون 6 جهت
- پوشش چرمـی صندلی‌ها
- سیستم نمایش اطلاعات خودرو (مسافت، مصرف سوخت و...)
- چراغ‌های روشنایی درون روز
- چراغ‌های جلو و عقب از جنس LED
- سیستم ضد سرقت الکترونیکی (IMMOBLIZER)
- استراحتگاه دست درون کنسول جلو و عقب و نگه‌دارنده فنجان

 

چری نـه تنـها درون شعار بلکه درون عمل بـه جهانی شدن مـی اندیشید و در همـین راستا رفع نقاط ضعف محصولات قبلی خود را درون دستور کار قرار داده است.از جمله مـهمترین بهبود های تیگو 5 مـی توان بـه عایق کاری صوتی خودرو اشاره کرد.به طوری کـه پس از فشردن کلید استارت، صدای چندانی از روشن شدن موتور درون فضای داخل کابین شنیده نمـی شود.کافیست گیربرا درون حالت درایو قرار دهید که تا حرکت بـه نرمـی و آرامش آغاز شود.به لطف ارتفاع زیـاد خودرو، تسلط خوبی بـه محیط اطراف وجود دارد و حتی دید جلو و تسلط بر دماغه خودرو نیز بـه دلیل زاویـه درب موتور مناسب است.

گیرباتوماتیک بر اساس کاتالوگ خودرو هفت سرعت دارد ولی از آنجا کـه از مکانیزم ضریب پیوسته (CVT) استفاده شده هست عملا تعویض دنده را آنطور کـه در گیربهای اتوماتیک معمولی شاهد هستید،احساس نخواهید کرد.در حالت تعویض دستی (تیپ ترونیک) گیربگوش بـه فرمان عمل مـی کند و حتی درون صورت عدم تعویض دنده، دور موتور را درون آستانـه محدوده قرمز (RED LINE) نگه مـی دارد و بدین ترتیب استفاده از حداکثر توان 139 اسب بخاری پیشرانـه امکان پذیر خواهد بود،اما درون چنین شرایطی تحت فشار قرار گرفتن پیشرانـه را از صدای آن کاملا احساس خواهید کرد و ترجیح مـی دهید کـه هرچه زودتر دنده را سبک کنید.

در حالت تمام اتوماتیک عملکرد گیربکاملا تغییر کرده و دنده ها با هدف صرفه جویی درون مصرف سوخت و کاهش فشار بر پیشرانـه درون دورهای مـیانی سبک مـی شوند.خوشبختانـه نرمـی سیستم فنربندی خودرو هم درون مواجه با انواع دست اندازها و سرعت گیر مناسب بـه نظر مـی رسد.

برای رانندگان حرفه ای و قدیمـی کـه دوران خودروهای قدیمـی و فاقد فرمان هیدرولیک را تجربه کرده اند.رعایت حد تعادل بین نرمـی و سفتی فرمان مسئله مـهمـی هست و از آن مـهمتر نحوه ارائه انتقال اطلاعات مسیر توسط فرمان بـه دستان راننده هست که درون برخی خودروهای جدید بیش از حد بی دقت و بی حس بـه نظر مـی رسد و این نکته بر روی لذت رانندگی هم اثر منفی مـی گذارد.با این وجود مـهندسان چری درون این بخش حساب شده عمل کرده اند و شاسی ضمن ارائه هندلینگ خوب،حس مناسبی را طریق فرمان بـه راننده منتقل مـی کند.البته خودرو درون پیچ های سریع بـه کم فرمانی تمایل دارد اما این مسئله بـه لطف وجود ESP کاملا کنترل مـی شود و خوشبختانـه این سامانـه مـهم ایمنی به منظور نمونـه مونتاژی درون کشورمان نیز درون نظر گرفته شده است.در مجموع جز واکنش پدال گاز کـه با اندکی تاخیر همراه هست و صدای خاص پیشرانـه درون دورهای بالا، مورد خاص دیگری درون هنگام رانندگی با تیگو 5 احساس نمـی شود، هرچند جای بهبود درون زمـینـه عایق کاری به منظور مدل های آینده وجود دارد و شاید به منظور برخی افراد، عادت بـه تفاوت های گیربCVT نسبت بـه گیرباتوماتیک عادی کمـی زمان بر باشد.

کارخانـه تولید کننده چری کشور تولید کننده چین نام و مدل اتومبیل چری تیگو 5 CVT شرکت گارانتی/خدمات دهنده مدیران خودرو

مشخصات فنی بدنـه تیگو5

کلاس بدنـه شاسی بلند کلاس اتومبیل J Segment ابعاد   وزن 1537 کیلوگرم تعداد فضای سرنشینان   ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 225/65 R 17 ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 225/65 R 17

مشخصات فنی موتور تیگو5

حجم موتور 1971 cc نوع موتور بنزین سوز تعداد سیلندرها 4 تعداد سوپاپ ها 16 آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم محل قرار گیری موتور موتور جلو سیستم سوخت رسانی انژکتور چند نقطه ای ظرفیت باک 55 لیتر حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 139 اسب بخار درون 5750 دور درون دقیقه حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 182 نیوتن متر از دور 4300 که تا 4500 توان خروجی حجمـی (اسب بخار بر لیتر) 69.5 اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission ) تیگو5

نوع جعبه دنده انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته تعداد دنده (جلو)   محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول مـیانی سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزهای تیگو5

نوع سیستم ترمز مجهز بـه ABS و EBD نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان تیگو5

نوع سیستم تعلیق   تعلیق جلو سیستم مستقل مک فرسون با فنر پیچشی و مـیله ضد غلتش تعلیق عقب سیستم تعلیق کشنده چند گانـه با فنر پیچشی کمک فنرهای جلو   کمک فنرهای عقب   نوع سیستم فرمان فرمان برقی و تلسکوپی با قابلیت تنظیم درون 2 جهت
امکانات رفاهی و آپشن های تیگو5
کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) از نوع SRS به منظور راننده و سرنشین جلو سیستم های پایداری و کمک راننده ESP + ASR + DTC + HHC + EBA سیستم های امنیتی و حفاظتی کمربند ایمنی 3 نقطه ای به منظور سرنشینان جلو و عقب، ایموبیلایزر سیستم فرمان و هدایت پذیری فرمان برقی و تلسکوپی با قابلیت تنظیم درون 2 جهت نوع غربیلک   سیستمـهای تهویـه مطبوع سیستم تهویـه اتوماتیک و درجه حرارت دمای محیط سیستم صوتی و تصویری کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + مانتیور 7 اینچی لمسی + USB سیستمـهای مولتی مدیـا سیستم نمایش اطلاعات خودرو سیستم صندلیـهای جلو صندلیـهای چرمـی - تنظیم برقی صندلی قابل تنظیم درون 6 جهت سیستم صندلیـهای عقب ESP + ASR + DTC + HHC + EBA سیستم آیینـه ها آیینـه وسط با سیستم بازتاب نور - قابلیت تنظیم و جمع شوندگی برقی آیینـه های جانبی سیستم شیشـه ها   سیستم های سقف سانروف برقی سیستم روشنایی جلو نور چراغهای جلو با تنظیم اتوماتیک - چراغ رانندگی درون روز سیستم روشنایی عقب چراغ ترمز LED سنسورهای پیش فعال   سیستم های کمک رانندگی سنسور پارک - سیستم استارت بدون کلید - کروز کنترل - دوربین دید عقب

منابع :
- car.ir
- پدال
- پدال نیوز
- ساتن




[دفترچه راهنمای چری تیگو5]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 09:29:00 +0000



دفترچه راهنمای چری تیگو5

راهنمای صحیح استفاده از خودروهای صفرکیلومتر درون ایران ...

شاید تصور کنید خرید یک خودرو صفر کیلومتر درون مقایسه با یک خودرو دست دوم دغدغه کمتری دارد. دفترچه راهنمای چری تیگو5 اما خرید یک خودرو صفر کیلومتر هم کاملا شانسی هست و ممکن هست حتی بعد از خرید، دفترچه راهنمای چری تیگو5 این خودرو هم با مشکلاتی شبیـه خرید یک خودرو دست دوم مواجه شوید.

با نزدیک شدن بـه روزهای پایـانی سال بازار خرید خودرو هم مانند بسیـاری از بازارهای دیگر گرم است. دفترچه راهنمای چری تیگو5 اگر این روزها قصد خرید یک خودروی صفر کیلومتر را دارید یـا بتازگی خودرو صفر کیلومتر خریده اید شاید خواندن مطالبی کـه در ادامـه بـه آن اشاره مـی شود به منظور شما کاربردی و آموزنده باشد.

قبل و بعد از تحویل خودرو

وقتی مشتری به منظور تحویل خودرو مراجعه مـی کند حتما به چند نکته توجه داشته باشد.

مـهندس فریبرز زینالی، مدیر مـهندسی خودروی شرکت خدمات بعد از فروش ایران خودرو درون گفت و گو با ما ضمن تائید این موضوع مـی گوید: دفترچه راهنمای چری تیگو5 خودروهایی کـه به مشتری تحویل داده مـی شود حتما فرآیند موسوم بـه PDS یـا Pre Delivery Service را پشت سر گذارد. این فرآیند بـه این معنی هست که پیش از تحویل خودرو بـه مشتری، مجموعه ای از فعالیت ها و کارکردهای خودرو درون بخش های عملکردی خودرو مورد بررسی قرار مـی گیرد که تا مطمئن شویم خودرو با عملکرد کامل و صحیح درون اختیـار مشتری قرار مـی گیرد. فرآیند دیگری وجود دارد کـه تحت عنوان Handover از آن نام مـی شود. بـه این معنی کـه مشتری بـه مدت 30 که تا 40 دقیقه درون زمـینـه عملکرد خودرو تحت آموزش قرار مـی گیرد که تا با عملکرد آن آشنا شود. گاهی مشتری خودرویی مـی خرد کـه ممکن هست با سیستم عملکرد آن آشنا نباشد. درون این فرآیند درباره عملکرد قسمت های مختلف خودرو مانند چگونگی باز شدن درون صندوق عقب، قفل شیشـه های عقب خودرو یـا عملکرد سیستم تهویـه خودرو، سیستم صوتی و امکاناتی کـه در داخل خودرو تعبیـه شده هست اطلاعاتی درون اختیـار خریدار قرار مـی گیرد. هدف از فرآیند Handover آشنایی مشتری با خودروی جدید خریداری شده و امکانات مختلف آن است. بنابراین اگر خریدار درون آینده با علائم هشداردهنده ای روبه رو شود یـا بخواهد از عملکرد های مختلف درون نظر گرفته شده به منظور خودرو استفاده کند با این موضوعات آشنایی کامل دارد. درون حقیقت این فرآیند آموزش ابتدایی موضوعات مرتبط با خودرو بـه خریداران است.

مشتری دقت داشته باشد

این کارشناس خودرو درون ادامـه با اشاره بـه اهمـیت دو فرآیندی کـه پیش از این اشاره شد، مـی گوید: درون فرآیند PDS مجموعه ای از نکات مورد توجه است. این فرآیند یک فعالیت بازرسی هست که توسط نمایندگی انجام مـی شود و مجموعه ای از ویژگی های خودرو از فعالیت های مکانیکی و امکانات و تجهیزات جانبی و تزئینی خودرو را شامل مـی شود. نمایندگی موظف هست بدنـه خودرو را بدقت مورد بازرسی قرار دهد که تا مطمئن شود هیچ گونـه نشتی روغن وجود ندارد. درون این فرآیند، فرمان و چراغ های خودرو هم کنترل مـی شود. ممکن هست مشتری از جنس عملیـاتی کـه در این فرآیند انجام مـی شود اطلاعاتی نداشته باشد؛ اما خروجی این فرآیند به منظور مشتری این هست که عملکرد خودرو صحیح و سلامت باشد. درون فرآیند Handover آموزش عملکردی خودرو مورد توجه است. مشتری حتما هنگام تحول خودرو کلیـات فرآیند PDS را مورد توجه قرار دهد که تا از عملیـاتی کـه پیش از تحویل خودرو درون نمایندگی انجام شده مطلع شود. البته خودش هم مـی تواند بعد از تحویل خودرو نگاهی بـه آن بیندازد و از سالم بودن چرخ ها و مـیزان باد لاستیک ها، نبود هرگونـه خط و خش و خوردگی درون بدنـه و نبود نشتی روغن درون بخش های مختلف اطمـینان حاصل کند.

دفترچه هایی کـه خوانده نمـی شود

یکی دیگر از نکاتی کـه خریداران حتما به آن توجه داشته باشند دفترچه راهنمای مشتری است. زینالی بـه اشاره بـه این موضوع تاکید مـی کند: هنگام خرید خودرو دو دفترچه درون اختیـار خریداران قرار مـی گیرد کـه یکی از آنـها دفترچه راهنمای محصول هست . آنچه درون فرآیند Handover به منظور مشتری توضیح داده مـی شود درون یک فرصت محدود ارائه مـی شود و خریدار مـی تواند اطلاعات بیشتر درون این زمـینـه را درون دفترچه راهنمای محصول مطالعه کند. بیشتر خریداران فکر مـی کنند با خودرو آشنا هستند و معمولا دفترچه راهنمای محصول را مطالعه نمـی کنند. دومـین دفترچه بـه سرویس ها و گارانتی خودرو مربوط است. اگر مشتری این دفترچه را بخوبی مطالعه کند درباره این کـه باید درون چه کیلومترهایی و در چه زمان هایی به منظور سرویس خودرو بـه نمایندگی های مجاز مراجعه کند بـه اطلاعاتی دست پیدا مـی کند. درون این دفترچه راهنما بـه عواملی کـه موجب باطل شدن گارانتی خودرو و اقداماتی کـه موجب باطل شدن شرایط گارانتی نمـی شود هم اشاره شده است. علاوه بر این، بـه نکات ایمنی کـه خریداران ملزم بـه رعایت آن هستند و مسائل امنیتی مربوط بـه خودرو نیز اشاره شده است. بنابراین خریدار حتما به مجموعه مسائلی کـه در دفترچه راهنمای محصول و دفترچه گارانتی خودرو اشاره شده توجه داشته باشد و این موضوعات را بدقت مورد مطالعه قرار دهد.

وی مـی افزاید: توصیـه ما بـه خریداران خودرو این هست که درون مواقع تعیین شده به منظور سرویس خودرو بـه نمایندگی های مجاز مراجعه کنند . تاکید بر مراجعه بـه نمایندگی های مجاز تعمـیر خودرو فقط بـه سرویس های اولیـه محدود نمـی شود بلکه بهتر هست برای سرویس های ادواری خودرو نیز بـه نمایندگی های مجاز مراجعه شود، بـه این ترتیب مشتری مـی تواند مطمئن باشد قطعاتی مانند ها و روغن کـه در سرویس تعویض مـی شود یـا بـه طور کلی قطعات مصرفی درون در سرویس های اولیـه و ادواری مورد تائید شرکت خودروساز است. اینـها مجموعه نکاتی هست که خریداران خودرو و مشتریـان شرکت های خودروساز حتما به آن توجه داشته باشند.

چرا آب بندی؟

یکی از دغدغه های خریداران خودرو چگونگی آب بندی خودروهای صفر کیلومتر است. شاید آب بندی واژه چندان مناسبی به منظور این اقدامات نباشد اما درون حقیقت منظور از آب بندی، آماده ابتدایی خودرو به منظور استفاده طولانی مدت از آن است.

کارشناسان خودرو مـی گویند قطعات مختلف مانند پیستون ها، رنگ ها و دیگر قسمت ها حتما با کارکرد مناسب و بهینـه از طریق روغن کاری مناسب هماهنگ و یکپارچه شود. گاهی بـه دلیل غیر همجنس بودن قطعات یک خودرو، این قطعات حتما هماهنگ شود. درون خودروهایی کـه توسط شرکت های بزرگ خودروسازی درون سطح دنیـا ساخته مـی شود قطعات خودرو پیش از نصب بـه طور جداگانـه آب بندی و با هم هماهنگ شده است. بنابراین راننده بعد از خرید این خودرو مـی تواند براحتی و با سرعت و شرایط دلخواه خود رانندگی کند. بهتر هست در هزار کیلومتر نخست رانندگی با این خودرو که تا حد امکان فشار کمتری بـه خودرو وارد شود. بنابراین حتما در سربالایی از دنده سنگین و مناسب بهره گرفته شود. شتاب گیری مناسب پیش از رسیدن بـه سربالایی راهکار مناسبی به منظور جلوگیری از فشار وارد شدن بـه خودروست. بهتر هست در این مدت از دور موتور کمتر و دنده سبک تر استفاده شود.برای استفاده از پدال گاز هم محدودیت هایی درون نظر گرفته شده هست و هرگونـه تخت گاز رفتن با خودروی ممنوع است. بعضی خریداران بعد از خرید خودروی صفر رینگ ها را تعویض مـی کنند کـه چنین اقدامـی بدون نظر کارشناسی بـه شاسی خودرو آسیب مـی رساند.

* روغن موتور و آن هم حتما حتما بعد از هزار کیلومتر اول تعویض شود.

اما مدیر مـهندسی خودروی شرکت خدمات بعد از فروش ایران خودرو درون این باره نظر متفاوتی دارد. وی مـی گوید: درون گذشته تاکید مـی شد خودروهای صفر کیلومتر بـه آب بندی نیـاز دارد بـه این دلیل کـه در گذشته با توجه بـه فناوری هایی کـه در تولید خودرو مورد استفاده قرار مـی گرفت لازم بود به منظور هر خودرو درون کیلومترهای اولیـه رانندگی، محدودیت هایی درون نظر گرفته شود. اکنون نیز طبق عادت بیشتر مشتریـان سعی مـی کنند این موضوع را که تا حد زیـادی رعایت کنند اما واقعیت این هست که خودروهای امروزی براساس فرآیندی طراحی شده هست که از روز نخست بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. یعنی این طور نیست کـه خودرو روزهای اول عملکرد ضعیف تری داشته باشد و با گذشت زمان این عملکرد بهبود پیدا کند. اما رفتارهای نابجا درون رانندگی مانند شتاب گیری یـا ترمز های ناگهانی کـه به قطعات خودرو آسیب مـی رساند از همان کیلومترهای ابتدایی مورد تائید نیست. شرایط استفاده مناسب از خودرو از تعاریفی هست که بـه عنوان ضوابط گارانتی خودرو از سوی خودروسازان مورد توجه قرار مـی گیرد. ما خودرو را به منظور استفاده درون شرایط عادی گارانتی مـی کنیم. اگر قرار باشد از خودرو به منظور رالی استفاده شود یـا شتاب های ناگهانی بـه خودرو وارد شود قطعا خودرو صدمـه مـی بیند.

آب بندی دیگر جدی گرفته نمـی شود

معمولا این روزها کمتری را پیدا مـی کنید کـه به آب بندی خودرو صفر کیلومتری کـه بتازگی خریده، اهمـیت بدهد زیرا آنـها بر این باورند خودروهای امروزی نیـازی بـه آب بندی ندارند و این تصوری هست که بیشتر آن دسته از افرادی کـه به قول معروف سن و سالی از آنـها گذشته هست به آن توجه دارند. این درون حالی هست که تعمـیرکاران خودرو بر این باورند عادت های نادرست ما درون استفاده بهینـه از خودرو با پیـامدهای بسیـاری همراه هست که مـی تواند درون عملکرد خودرو اختلال ایجاد کند. یکی از این نکات، آب بندی خودروست کـه گرچه ممکن هست بر عملکرد خودرو بـه طور مستقیم تاثیری نداشته باشد و پیـامدهای ناشی از آن بزودی خود را نشان ندهد اما مـی تواند با مشکلاتی همراه باشد کـه با گذشت زمان خود را نشان مـی دهد.

به گفته تعمـیرکاران خودرو بهتر هست در 750 کیلومتر نخست رانندگی با یک خودرو صفر کیلومتر بویژه زمانی کـه بار زیـادی درون خودرو وجود دارد از رفتن بـه سربالایی های پرشیب خودداری شود. همچنین توصیـه مـی شود دنده های اتومبیل صفر کیلومتر بـه گونـه ای تغییر داده شود کـه همواره دور موتور خودرو بین 2500 که تا 4000 دور قرار گیرد. بهتر هست هنگام رانندگی با یک خودروی صفر کیلومتر هیچ گاه تخت گاز نروید و از حرکت درون مسیرهای طولانی مانند بزرگراه ها با دور ثابت که تا حد امکان خودداری کنید. درون 750 کیلومتر دوم رانندگی با این خودرو جدید نیز بهتر هست از شتاب گیری های سریع و تخت گاز رفتن اجتناب کنید و از دنده معنیز استفاده نکنید.

منبع:ایران جیب




[دفترچه راهنمای چری تیگو5]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Fri, 22 Jun 2018 18:22:00 +0000



تمامی مطالب این سایت به صورت اتوماتیک توسط موتورهای جستجو و یا جستجو مستقیم بازدیدکنندگان جمع آوری شده است
هیچ مطلبی توسط این سایت مورد تایید نیست.
در صورت وجود مطلب غیرمجاز، جهت حذف به ایمیل زیر پیام ارسال نمایید
i.video.ir@gmail.com