محاسبه سن و شمع تولد

محاسبه سن و شمع تولد تست سن عقلی - akairan.com | پاسخ بـه سؤالات شرعی مخاطبان درباره‌ی احکام ارتباط بین ... | طالع بینی عناصر - beytoote.com | برای كنترل غریزه درون سنّ نوجوانی یـا جوانی چه حتما كرد ... |

محاسبه سن و شمع تولد

تست سن عقلی - akairan.com

(این تست بـه طور شگفت انگیزی دقیقه. محاسبه سن و شمع تولد با احتیـاط ادامـه بدید. محاسبه سن و شمع تولد (احتمال داره بیشتر از چیزی کـه مـیخوای آشکار بشـه

حالا وقتی مردم ازت مـی پرسن چند سالته، محاسبه سن و شمع تولد یـه جواب دیگه براشون داری

اندکی صبر . . .

  • توصیفات تست پیشرفت کرده
  • آیپد های پرو رو مـی کنـه

Sana

: محاسبه سن و شمع تولد




[محاسبه سن و شمع تولد]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Mon, 28 Jan 2019 08:32:00 +0000



محاسبه سن و شمع تولد

پاسخ بـه سؤالات شرعی مخاطبان درباره‌ی احکام ارتباط بین ...

«مسلمان‌ها حتما با هر عامل مخالفِ وحدت و ضد وحدت مقابله ند؛ این یک تکلیف بزرگ به منظور همـه‌ی ما است؛ هم شیعه حتما این را قبول کند، محاسبه سن و شمع تولد هم سنّی حتما قبول کند، هم شعبه‌های گوناگونی کـه در مـیان شیعیـان و در مـیان سنّی‌ها وجود دارد این را حتما بپذیرند.» رهبر انقلاب اسلامـی ۱۳۹۲/۱۰/۲۹

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمـی خامنـه‌ای (KHAMENEI.IR) همزمان با فرارسیدن هفته وحدت طی فراخوانی اعلام کرد بـه پرسش‌های شرعی مخاطبان کـه درباره احکام ارتباط بین صاحبان مذاهب و ادیـان است، پاسخ مـی‌دهد.
حجت‌الاسلام والمسلمـین فلاح‌زاده -عضو دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله العظمـی خامنـه‌ای و رئیس مرکز موضوع‌شناسی احکام فقهی- بـه پرتکرارترین سؤالات مطابق با فتاوای حضرت‌ آیت‌الله‌العظمـی خامنـه‌ای پاسخ داده‌اند کـه در ادامـه متن و فیلم پاسخ‌ ایشان بـه این سؤالات ارائه مـی‌شود:

پاسخ استفتائات بـه زبان عربی: محاسبه سن و شمع تولد [الإجابة عن الأسئلة الشرعیة حول أحکام العلاقة مع أهل المذاهب و الأدیـان الأخرى]

فهرست:
مقدمـه

۱. محاسبه سن و شمع تولد تبرّی بـه چه معناست؟ و نسبت بین تبرّی و لعن چیست؟
۲. محاسبه سن و شمع تولد آیـا حکم وحدت منافاتی با تبرّی ندارد؟ آیـا اگر شخصی مقلد حضرت آیت‌الله خامنـه‌ای نباشد، بر او واجب هست که از دستورات ایشان مبنی بر عدم لعن تبعیت کند؟
۳. نظر حضرت آیت‌الله خامنـه‌ای درباره‌ی برگزاری مراسم لعن چیست؟
۴. آیـا حرام بودن بی‌احترامـی بـه اعتقادات مذاهب شامل غیر اهل سنت هم مـی‌شود؟
۵. تکلیف ما درون برخورد با شیعیـانی کـه اصرار بـه تفرقه‌افکنی مـیان مسلمانان را دارند چیست؟ آیـا امر بـه معروف و نـهی از منکر آنـها واجب است؟
۶. برخی مـی‌گویند شعار برادری و برابری بین شیعه و سنی فقط جنبه‌ی سیـاسی دارد و حکم شرعی نیست. آیـا این مطلب درست است؟
۷. با توجه بـه اینکه برخی با ادعای بحث علمـی تفرقه ایجاد مـی‌کنند، توضیح دهید کـه آیـا اصلاً حتما بر سر مباحث اختلافی بحث علمـی صورت بگیرد؟ این بحث علمـی چه فوایدی دارد و باید چگونـه باشد؟ و باید توسط چه افرادی صورت بگیرد؟
۸. آیـا درون مواقعی کـه ما بـه عنوان مسافر درحال عبور از شـهرهای سنی‌مذهب هستیم، صحیح هست که نماز را درون مساجد اهل سنت و به صورت جماعت اقامـه کنیم؟ آیـا حتما حتماً از مُهر استفاده کنیم یـا خیر؟
۹. بـه طور کلی نظر حضرت آیت‌الله خامنـه‌ای درون مورد رابطه‌ی دوستی و رفت‌وآمد با پیروان دیگر ادیـان به‌ویژه اینکه اگر نسبت فامـیلی با آنـها داشته باشیم چیست؟
۱۰. آیـا هدیـه گرفتن و هدیـه بـه مسیحی‌ها بـه خاطر تولد حضرت مسیح یـا دیگر اعیـاد آنـها صحیح است؟ رفتن مسلمانان بـه کلیسا جهت ادای احترام بـه حضرت عیسی چه حکمـی دارد؟
۱۱. خرید و فروش با پیروان دیگر ادیـان چه حکمـی دارد؟
۱۲. استفاده از خوراکی و غذاهای طبخ‌شده توسط پیروان سایر ادیـان حلال هست یـا خیر؟ آیـا گوشت ذبح‌شده توسط اهل کتاب پاک و حلال است؟
۱۳. پیروان چه ادیـان و مذاهبی نجس هستند؟ آیـا درون مورد پیروان ادیـان و مذاهبی کـه غیر اهل کتابند و از نظر حضرت آیت‌الله خامنـه‌ای نجس هستند، بـه صرف دست زدن بـه آنـها نجس مـی‌شویم یـا حتما دست خیس باشد؟
۱۴. وظیفه‌ی ما درون مورد ورود اهل کتاب بـه مکان‌های مقدس مثل مساجد و حرم‌های مطهر چیست؟ آیـا حتما جلوگیری کنیم؟ پیروان کدام ادیـان نمـی‌توانند وارد مساجد مسلمـین شوند؟
۱۵. نظر حضرت آیت‌الله خامنـه‌ای درون مورد ازدواج دائم یـا موقت شیعیـان -چه و چه پسر- با پیروان دیگر ادیـان و مذاهب چیست؟
۱۶. من مربی کانون پرورش فکری کودکان هستم. چند کودوجوان یـهودی درون این کانون عضو هستند و خیلی اوقات یک خوراکی را تعارف مـی‌کنند و من برمـی‌دارم؛ گاهی هم مـی‌خورم. ولی هر چه من خوراکی تعارف مـی‌کنم، باصراحت مـی‌گویند کـه ما از دست مسلمانان چیزی نمـی‌خوریم. تکلیف ما چیست؟ آیـا ما هم از غذای آنان نخوریم؟
۱۷. آیـا خرید و مصرف محصولات تولیدی پیروان برخی ادیـان و فرقه‌ها کـه درآمد حاصل از آن را درون راه جذب و گسترش پیروان خود مصرف مـی‌کنند اشکال دارد؟ اگر این انتساب اثبات نشده باشد چطور؟
۱۸. آیـا هنگام هم‌سفره‌شدن با خارجی‌ها نیـازی هست از دین‌شان سؤال کنیم؟ آیـا مـی‌توان از ظرفی کـه آنـها آب خورده‌اند آب نوشید؟
۱۹. حکم دست مرد مسلمان با زن غیرمسلمان چیست؟
۲۰. آیـا امر بـه معروف و نـهی از منکر به منظور اهل کتاب نیز صدق مـی‌کند؟ مثلاً درون شـهر ما درون محله‌های کلیمـی‌نشین شئونات اسلامـی مانند حجاب اصلاً رعایت نمـی‌شود؛ آیـا ما نسبت بـه این مسئله مسئولیت داریم؟
۲۱. حکم ارتباط باانی کـه به صورت اسمـی مسلمان هستند، اما گاهی منکر دین اسلام و خدا مـی‌شوند چیست؟
۲۲. آیـا یک مسلمان مـی‌تواند به منظور یک کافر کار کند و زیردست او باشد و از او مزد بگیرد؟

مقدمـه:
اعوذبالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
«وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» یکی از موضوعات مـهم کـه سؤال‌های فقهی زیـادی هم پیرامون آن مطرح هست مسئله‌ی وحدت مسلمـین است. مسئله‌ی وحدت بین مسلمان‌ها بـه معنای دست برداشتن آنـها از عقایدشان یـا عمل بـه فقه دیگران نیست؛ بلکه یعنی شیعیـان براساس اعتقاد و مطابق موازین فقهی خودشان عمل مـی‌کنند و گروه‌های دیگر مسلمان (اهل سنت) هم عقایدی دارند و فقهی دارند و فتاوایی دارند و براساس فتاوای خودشان عمل مـی‌کنند. مسئله‌ی وحدت مسلمـین، وحدت بر سر یک‌سری مسائل اصلی و اصولی و مشترک موجود بین آنـها به منظور مقابله با دشمنان مشترک است.

حضرت آیت‌الله خامنـه‌ای درون کنفرانس وحدت اسلامـی درون سال ۱۳۶۸ فرموده‌اند: «اتحاد مسلمـین، بـه معنای انصراف مسلمـین و فِرَق گوناگون از عقاید خاص کلامـی و فقهی خودشان نیست.» همچنین درون جایی دیگر فرموده‌اند: «مسئله، مسئله‌ی این نیست کـه شیعه یـا سنی، عقاید یکدیگر را قبول کنند؛ نـه، هری عقیده‌ی خودش را دارد، هری تابع استدلال هست و بـه هر عقیده‌ای رسید، درست است. مسئله این هست که اصحابِ عقاید مختلف، بایستی بـه وسوسه‌ی دشمن گوش نکنند، بـه جان هم نیفتند، با هم دشمنی نکنند و نسبت بـه هم کارشکنی نکنند.» بنابراین بحث بر سر این هست که همـه‌ی مسلمان‌ها دشمن مشترکی بـه نام استکبار جهانی صهیونیسم بین‌الملل دارند و اتحاد نیـاز هست و این یک مسئله‌ی اصلی و اصولی هست و تاکتیک هم نیست؛ بلکه یک مسئله‌ی استراتژیک و اساسی هست که مسلمان‌ها نقاط مشترک بسیـار زیـادی دارند و بر سر این مسائل مشترک حتما با هم متحد شوند و ید واحده باشند درون مقابل دشمنان.

گاهی وقت‌ها زمانی کـه بحث از وحدت مـی‌‌شود، برخی خیـال مـی‌کنند کـه مثلاً شیعیـان نسبت بـه ولایت مولا امـیرالمؤمنین علی علیـه‌السلام و امامت ائمـه‌ی اطهار علیـهم‌السلام بی‌اعتقاد بشوند؛ نـه،ی چنین حرفی نزده است؛ بلکه بحث بر سر این هست که با هم نزاع نکنند. بـه مسائل تفرقه‌انگیز نپردازند. با هم متحد و پشتیبان یکدیگر باشند. وقتی کـه دشمن مشترکی بـه یکی از کشورهای اسلامـی حمله مـی‌کند، همـه دست بـه دست هم بدهند و در مقابل او بایستند. معنای وحدت این است.

۱. تبرّی بـه چه معناست؟ و نسبت بین تبرّی و لعن چیست؟
«تولّی و تبرّی» گاهی جزو اصول دین شمرده مـی‌شود و گاهی هم جزو فروع دین و البته هر دو هم درست است؛ یعنی یک جنبه‌ی اعتقادی دارد و یک جنبه‌ی عملی. از حیث اعتقادی تولّی یعنی ما بـه ولایت اولیـای الهی، پیـامبران خدا و ائمـه‌ی اطهار علیـهم‌السلام معتقد باشیم و همچنین علاقه نسبت بـه آنـها و پیروانشان داشته باشیم. تولّی یک جنبه‌ی عملی نیز دارد کـه اطاعت از این اولیـای الهی است.

تبرّی نقطه‌ی مقابل تولّی است؛ یعنی دشمنی نسبت بـه دشمنان خدا و دشمنان اولیـای خدا. مکلفین حتما این دو اصل را هم از نظر اعتقادی معتقد باشند و هم درون عمل بـه آن متمسک شوند و لزوماً این‌گونـه نیست کهی کـه مـی‌خواهد تبرّی بجوید با لعن و ناسزا و بدگویی همراه باشد. بسیـاری از مسلمانان از صدر اسلام تاکنون و حتی درون عصر حاضر -نمونـه‌اش حضرت امام رحمـه‌الله و حضرت آیت‌الله خامنـه‌ای- اینـها واقعاً اهل تولّی و تبرّی هستند، ولی اهل سب و لعن نیستند. بنابراین انسان مـی‌تواند تبرّی داشته باشد، اما توهین و فحاشی و لعن بـه مقدسات دیگران نکند. حضرت آقا توهین بـه مقدسات دیگر را جایز ندانسته، بلکه حرام مـی‌دانند.

دانلود نسخه موبایل | دانلود با کیفیت پایین | دانلود با کیفیت بالا

۲. آیـا حکم وحدت منافاتی با تبرّی ندارد؟ آیـا اگر شخصی مقلد حضرت آیت‌الله خامنـه‌ای نباشد، بر او واجب هست که از دستورات ایشان مبنی بر عدم لعن تبعیت کند؟
قطعاً وحدت مسلمـین با تبرّی منافات ندارد. یعنی افراد مـی‌توانند با دشمنان خدا و دشمنان اولیـای خدا دشمن باشند و با آنـهایی کـه در حال جنگ با مسلمانان هستند مقابله کنند، و در عین حال با دیگر مسلمان‌ها وحدت نیز داشته باشند. بعد وحدت مسلمانان با تبرّی از دشمنان خدا و دشمنان اولیـای خدا هیچ منافاتی ندارد. بـه عنوان نمونـه امام خمـینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیـه هم ولایی بودند هم متبرّی از دشمنان خدا و دشمنان اولیـای خدا و در عین حال بـه مقدسات سایر مسلمانان و اشخاص مورد احترام آنـها لعن و توهین هم نمـی‌د. خیلی از بزرگان بودند کـه مردم را بـه وحدت دعوت د و از دشمنان خدا هم تبرّی جستند.

وحدت بین مسلمـین و پرهیز از تفرقه یک امر واجب هست و ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان کـه به نفع دشمنان و به نفع استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی است، حرام است. اما اینکه اگر مقلد حضرت آقا هم نباشند، حتما مراعات این مسئله را ند؟ بله دیگران هم حتما مراعات این مسئله را ند. درون این مسئله فرقی ندارد کـه افراد مقلد حضرت آقا باشند یـا مقلد سایر مراجع. چرا کـه به فتوای همـه‌ی مراجع معظم تقلید، انجام کارهایی کـه بر ما واجب نیست -ولو مستحب هم باشند- اگر انجام آن کارها موجب سوء استفاده‌ی دشمنان علیـه مکتب اهل بیت علیـهم‌السلام شود که تا به پیروان مکتب اهل بیت علیـهم‌السلام توهین کنند یـا موجب اختلاف بین مسلمانان باشد جایز نیست.

دانلود نسخه موبایل | دانلود با کیفیت پایین | دانلود با کیفیت بالا

۳. نظر حضرت آیت‌الله خامنـه‌ای درباره‌ی برگزاری مراسم لعن چیست؟
حضرت آقا بارها فرموده‌اند کـه به مقدسات سایر مذاهب توهین نکنید. بنابراین حتما از این کار پرهیز کرد و نکته‌ی جالب توجه اینجا هست که برخی مـی‌گویند درون مجالس خصوصی اشکالی ندارد کـه لعن بگوییم؛ درون حالی کـه حضرت آقا قید نزدند کـه مجلس عمومـی باشد یـا خصوصی، بلکه بـه طور کلی فرموده‌اند کـه به مقدسات سایر مسلمانان یعنی سایر فِرَق اسلامـی توهین نکنید. حضرت آقا درون جایی فرموده‌اند: «آن شیعه‌ای هم کـه از روی نادانی و غفلت، یـا گاهی از روی غرض - این را هم سراغ داریم و افرادی را هم از بین شیعیـان مـی‌شناسیم کـه فقط مسئله‌شان مسئله‌ی نادانی نیست، بلکه مأموریت دارند به منظور اینکه ایجاد اختلاف کنند - بـه مقدسات اهل سنت اهانت مـی‌کند، عرض مـی‌کنم: رفتار هر دو گروه حرام شرعی هست و خلاف قانونی است.» بنابراین توهین بـه مقدسات سایر مذاهب اسلامـی بـه نظر حضرت آقا حرام شرعی است.

دانلود نسخه موبایل | دانلود با کیفیت پایین | دانلود با کیفیت بالا

۴. آیـا حرام بودن بی‌احترامـی بـه اعتقادات مذاهب شامل غیر اهل سنت هم مـی‌شود؟
به هر حال مذاهبی هستند کـه دارند با مسالمت زندگی مـی‌کنند و آنـها هم بـه مقدسات ما معمولاً توهین نمـی‌کنند. توهین بـه آنـها هم اگر موجب تفرقه و فتنـه‌انگیزی درون جامعه شود قطعاً حرام است.

دانلود نسخه موبایل | دانلود با کیفیت پایین | دانلود با کیفیت بالا

۵. تکلیف ما درون برخورد با شیعیـانی کـه اصرار بـه تفرقه‌افکنی مـیان مسلمانان را دارند چیست؟ آیـا امر بـه معروف و نـهی از منکر آنـها واجب است؟
نظر حضرت آقا این هست که تفرقه بین مسلمانان کار حرامـی هست و توهین بـه مقدسات سایر مسلمـین هم حرام است. فعل حرام منکر هست و نـهی از منکر هم واجب است؛ اما با وجود شرایط و مراعات مراتب.

دانلود نسخه موبایل | دانلود با کیفیت پایین | دانلود با کیفیت بالا

۶. برخی مـی‌گویند شعار برادری و برابری بین شیعه و سنی فقط جنبه‌ی سیـاسی دارد و حکم شرعی نیست. آیـا این مطلب درست است؟
خیر، این مطلب درست نیست. وحدت مسلمـین حکم شرعی است. تعبیر حضرت آقا این هست که «شعار وحدت مسلمـین را یک مسئله‌ی استراتژیک مـی‌دانم_ یک مسئله‌ی تاکتیکی و مصلحتی هم نیست کـه حالا بگوییم مصلحت ما ایجاب مـی‌کند کـه با مسلمـین غیرشیعه ارتباط داشته باشیم_ مسلمانان، بـه تدریج این اختلافات مذهبی و طایفه‌ای را کم کنند و از بین ببرند چون درون خدمت دشمنان است.» و خدمت بـه دشمنان هم حرام است.

۷. با توجه بـه اینکه برخی با ادعای بحث علمـی تفرقه ایجاد مـی‌کنند، توضیح دهید کـه آیـا اصلاً حتما بر سر مباحث اختلافی بحث علمـی صورت بگیرد؟ این بحث علمـی چه فوایدی دارد و باید چگونـه باشد؟ و باید توسط چه افرادی صورت بگیرد؟
درباره‌ی بحث علمـی، اتفاقاً حضرت آقا موافق هستند. حضرت آقا موافقند کـه در مباحثی کـه اختلاف نظر علمـی بین فِرَق مسلمـین، بین شیعیـان و اهل سنت وجود دارد، صاحبنظران درون نشست‌های علمـی محترمانـه بنشینند، سخن یکدیگر را نقد کنند، اما عالمانـه، درون مجامع علمـی، بین اهل فن، شیوه‌اش هم همان جدال احسن باشد کـه به تعبیر قرآن آن‌گونـه بحث علمـی موجب اختلاف و تفرقه و فتنـه‌انگیزی بین مسلمان‌ها نباشد، هیچ اشکالی ندارد.

آن چیزی کـه اشکال دارد و حرام هست ایجاد تفرقه بین مسلمانان و تفرقه‌انگیزی بین جوامع اسلامـی است. حضرت آقا درباره‌ی بحث علمـی فرموده‌اند: «اگر مـی‌خواهند بحث مذهبی ند، هیچ اشکالی ندارد، من بحث مذهبی را هم قبول دارم، اگر دوست دارند بحث علمـی مذهبی بین علما و بین صاحبان فن ند، بنشینند این کار را ند، منتها نـه درون منظر و مرئای مردم، بلکه درون جلسات علمـی بنشینند با هم بحث علمـی کنند.» بـه هر حال اینـها بحث‌های علمـی و فنی هست که حتما در جوامع خصوصی علمـی صورت بگیرد که تا موجب تفرقه نشود.

دانلود نسخه موبایل | دانلود با کیفیت پایین | دانلود با کیفیت بالا

۸. آیـا درون مواقعی کـه ما بـه عنوان مسافر درحال عبور از شـهرهای سنی‌مذهب هستیم، صحیح هست که نماز را درون مساجد اهل سنت و به صورت جماعت اقامـه کنیم؟ آیـا حتما حتماً از مُهر استفاده کنیم یـا خیر؟
شرکت درون نماز جماعت اهل سنت اشکالی ندارد. زمانی کـه شما از جایی عبور مـی‌کنید و وارد مسجد شدید و دیدید نماز جماعت اهل سنت برپا است، طبق نظر حضرت آقا مـی‌توانید اقتدا کنید، مانند مکه و مدینـه درون مسجدالحرام و مسجدالنبی. حضرت آقا فرموده‌اند کـه این مسئله اختصاص بـه آن دو مسجد ندارد و استفاده از مُهر هم اگر محذوری ندارد و مشکلی پیش نمـی‌آید اشکال ندارد. یـا اگر مُهر درون آنجا نیست، مـی‌توان بر جایی کـه سنگفرش هست و چیزی کـه سجده بر آن صحیح است، اگر محذور و مشکلی نیست سجده کرد. اما اگر جایی هست کـه به هر حال یـا مُهر وجود ندارد، یـا ممکن هست اگر شما از آن استفاده کنید، دیگران متعرض شما بشوند، یـا با همـین کار شما علیـه مقدسات مذهب شیعه و مکتب اهل بیت علیـهم‌السلام توهین کنند، درون این حالت از مُهر استفاده نکنید.

۹. بـه طور کلی نظر حضرت آیت‌الله خامنـه‌ای درون مورد رابطه‌ی دوستی و رفت‌وآمد با پیروان دیگر ادیـان به‌ویژه اینکه اگر نسبت فامـیلی با آنـها داشته باشیم چیست؟
حفظ عقاید حق واجب است. رفت‌وآمد با دیگران اگر به منظور عقاید و اخلاق انسان ضرری نداشته باشد و انسان مورد اتهام قرار نگیرد، اشکالی ندارد. یعنی این رفت‌وآمد بـه طور کلی اگر مفسده‌ای نداشته باشد مانعی ندارد. گاهی وقت‌ها اصلاً رفت‌وآمد اثر مطلوب دارد، یعنی جنبه‌ی امر بـه معروف و نـهی از منکر دارد؛ افزون بر اینکه اگر آنـها از ارحام نسبی هستند، از آن جهت کـه قطع رحم حرام است، قطع ارتباط کامل با آنـها هم جایز نیست؛ بلکه حتما ارتباط برقرار باشد، البته با حفظ آن نکاتی کـه عرض کردیم.

دانلود نسخه موبایل | دانلود با کیفیت پایین | دانلود با کیفیت بالا

۱۰. آیـا هدیـه گرفتن و هدیـه بـه مسیحی‌ها بـه خاطر تولد حضرت مسیح یـا دیگر اعیـاد آنـها صحیح است؟ رفتن مسلمانان بـه کلیسا جهت ادای احترام بـه حضرت عیسی چه حکمـی دارد؟
در هر دو مسئله اگر مفسده‌ای بر آن مترتب نباشد و مورد اتهام قرار نگیرید، اشکالی ندارد. گرفتن هدیـه‌ی آنـها یـا مثلاً یک‌بار بـه کلیسا رفتن یـا درون یک مراسمـی شرکت ، اگر مفسده‌ای بر آن مترتب نباشد، یعنی موجب انحراف اعتقادی شما نباشد و دیگران سوء استفاده نکنند و شما موجب اتهام قرار نگیرید، اشکالی ندارد. اما اگر مفسده‌ای وجود داشته باشد، این کار جایز نیست.

۱۱. خرید و فروش با پیروان دیگر ادیـان چه حکمـی دارد؟
به جزانی کـه در حال جنگ با مسلمانان هستند، خرید و فروش با پیروان سایر ادیـان، اگر مفسده‌ای بر آن مترتب نباشد اشکالی ندارد. همچنان‌که درون کشور ما اقلیت‌های مذهبی هستند و صاحب حرفه و مغازه‌‌اند و مردم با آنـها مبادله و خرید و فروش دارند و از نظر شرعی هم اشکالی ندارد.

۱۲. استفاده از خوراکی و غذاهای طبخ‌شده توسط پیروان سایر ادیـان حلال هست یـا خیر؟ آیـا گوشت ذبح‌شده توسط اهل کتاب پاک و حلال است؟
به نظر حضرت آقا گوشت ذبح‌شده توسط مسلمانان از هر فرقه‌ای کـه باشند -البته فِرَق شناخته شده- اشکالی ندارد و حلال و پاک است. اما گوشت ذبح‌شده توسط غیرمسلمانان از اهل کتاب حلال نیست؛ چون حیوان حتما توسط مسلمان با شرایط خاص سر بریده شده باشد. بعد اگر غذاها، غذاهای گوشتی یـا فرآورده‌های گوشتی باشند حلال نیستند. اما مصرف سایر غذاهای آنـها مثل سبزیجات، مـیوه‌جات یـا غذاهایی کـه از اینـها تهیـه مـی‌شود، ولو بـه دست آنـها باشد، اشکالی ندارد. اهل کتاب طبق نظر حضرت آقا پاک هستند و خوردن غذای طبخ‌شده‌ی غیرگوشتی آنـها اشکالی ندارد.

۱۳. پیروان چه ادیـان و مذاهبی نجس هستند؟ آیـا درون مورد پیروان ادیـان و مذاهبی کـه غیر اهل کتابند و از نظر حضرت آیت‌الله خامنـه‌ای نجس هستند، بـه صرف دست زدن بـه آنـها نجس مـی‌شویم یـا حتما دست خیس باشد؟
طبق نظر حضرت آقا، فِرَق مسلمـین و سایر مذاهب کـه اهل کتاب هستند یعنی مسیحیـان، یـهودیـان، زرتشتیـان و صابئین، اینـها همـه پاک هستند. درباره‌ی ارتباط با غیر اهل کتاب هم صرف اینکه دست خشک بـه آنـها زده شود، یـا حتی اگر رطوبت داشته باشد، ولی رطوبت سرایت نکند، یـا شک داشته باشد کـه رطوبت از بدن آنـها یـا بدن ما سرایت کرده، باز محکوم بـه طهارت است. این‌گونـه نیست کـه اگر با غیرمسلمان غیر اهل کتابی دست دادید، دست شما نجس مـی‌شود؛ بلکه درون صورتی دست شما نجس مـی‌شود کـه دست یکی از شما یـا دست هر دو رطوبت سرایت‌کننده داشته باشد.

دانلود نسخه موبایل | دانلود با کیفیت پایین | دانلود با کیفیت بالا

۱۴. وظیفه‌ی ما درون مورد ورود اهل کتاب بـه مکان‌های مقدس مثل مساجد و حرم‌های مطهر چیست؟ آیـا حتما جلوگیری کنیم؟ پیروان کدام ادیـان نمـی‌توانند وارد مساجد مسلمـین شوند؟
بردن غیرمسلمانان بـه مساجد جایز نیست؛ اما اگر این کار و حضور آنـها درون مساجد موجب بی‌احترامـی یـا نجس شدن مساجد نباشد، اشکالی ندارد. همچنین هست حکم ورود این افراد بـه حرم معصومـین علیـهم‌السلام و امامزاده‌ها.

۱۵. نظر حضرت آیت‌الله خامنـه‌ای درون مورد ازدواج دائم یـا موقت شیعیـان -چه و چه پسر- با پیروان دیگر ادیـان و مذاهب چیست؟
اولاً ازدواج مسلمانان با یکدیگر اگر مفسده‌ای نداشته باشد اشکالی ندارد، اما اگر مفسده‌ داشته باشد، حتی هم‌مذهب هم باشند، جایز نیست. اما درون ازدواج با غیرمسلمانان، ازدواج مرد مسلمان به‌طور موقت با زن‌های اهل کتاب اشکالی ندارد؛ اما ازدواج دائم با زنان غیرمسلمان صحیح نیست. زنان مسلمان هم مطلقاً نمـی‌‌توانند با مردان غیرمسلمان ازدواج کنند.

دانلود نسخه موبایل | دانلود با کیفیت پایین | دانلود با کیفیت بالا

۱۶. من مربی کانون پرورش فکری کودکان هستم. چند کودوجوان یـهودی درون این کانون عضو هستند و خیلی اوقات یک خوراکی را تعارف مـی‌کنند و من برمـی‌دارم؛ گاهی هم مـی‌خورم. ولی هر چه من خوراکی تعارف مـی‌کنم، باصراحت مـی‌گویند کـه ما از دست مسلمانان چیزی نمـی‌خوریم. تکلیف ما چیست؟ آیـا ما هم از غذای آنان نخوریم؟
اگر نسبت بـه پاک بودن آن غذا شبهه دارید کـه آیـا حلال هست یـا نـه؛ چون درون کشور اسلامـی هستند و غذای آنـها هم از بازار مسلمانان تهیـه مـی‌شود حلال است.

۱۷. آیـا خرید و مصرف محصولات تولیدی پیروان برخی ادیـان و فرقه‌ها کـه درآمد حاصل از آن را درون راه جذب و گسترش پیروان خود مصرف مـی‌کنند اشکال دارد؟ اگر این انتساب اثبات نشده باشد چطور؟
اولاً خرید و فروش با پیروان سایر مذاهب اشکالی ندارد. اگر درون موردی یقین داشته باشیم کـه خرید و فروش ما موجب مـی‌شود که تا دشمنان اسلام استفاده کنند و موجب تقویت آنـها شود مثل صهیونیست‌ها؛ یـا اینکه با کالایی کـه ما مـی‌خریم، یک فرقه یـا مذهب باطلی ترویج شود یـا کمک بـه ترویج آنـها شود، این اشکال دارد. اما درون مواردی کـه نمـی‌دانیم کـه آیـا خرید و فروش ما درون تبلیغات عقاید باطل یـا مذهب باطلی استفاده مـی‌شود یـا نـه، خرید و فروش اشکالی ندارد.

۱۸. آیـا هنگام هم‌سفره‌شدن با خارجی‌ها نیـازی هست از دین‌شان سؤال کنیم؟ آیـا مـی‌توان از ظرفی کـه آنـها آب خورده‌اند آب نوشید؟
نیـازی نیست کـه از دین آنـها بپرسید. اگر درون کشور اسلامـی زندگی مـی‌کنند کـه خب ان‌شاءالله مسلمانند و هیچ اشکالی ندارد کـه شما با آنـها هم‌سفره شوید. اما اگر درون بلاد غیراسلامـی زندگی مـی‌کنند، یعنی درون کشور یـا شـهری هستند کـه اکثریت مردم آنجا غیرمسلمانند، اگر مذهب‌شان را ندانیم، ارتباط با آنـها حکم ارتباط با غیرمسلمان را دارد. اما خوردن غذا و هم‌سفره‌شدن با آنـها اگر مفسده‌ای نداشته باشد و غذای حرامـی هم درون سفره نباشد، اشکالی ندارد. همچنین اگر از ظرفی کـه آنـها آب خورده‌اند، درون صورتی کـه مسلمان یـا اهل کتاب باشند، اشکالی ندارد کـه آب بنوشیم. اما اگر مـی‌دانید کـه نـه مسلمان هستند و نـه اهل کتاب، یعنی پیرو سایر ادیـان هستند، یـا اینکه دین و مذهبی ندارند، آن موقع اگر از ظرفی غذا یـا آب خورده باشند کـه نجس شده باشد، نباید از آن ظرف، غذا بخورید یـا آب بنوشید.

۱۹. حکم دست مرد مسلمان با زن غیرمسلمان چیست؟
مرد و زن نامحرم نباید بـه هم دست بدهند و غیرمسلمان بودن یک طرف، درون این مسئله تفاوتی ایجاد نمـی‌کند. یعنی لمس بدن نامحرم حرام است، چه مسلمان باشد و چه غیرمسلمان. حالا یک مورد استثنا وجود دارد کـه اگر درون موردی ضرورتی بود، با دستکش و امثال اینـها (با حائل لباس) فرضاً آن هم بـه شرط اینکه دست همدیگر را فشار ندهند و مفسده‌ای هم نداشته باشد و تحریک‌کننده هم نباشد، فرموده‌اند اشکالی ندارد. بنابراین درون این‌گونـه امور حتما پرهیز کرد چون اصل تماس بدنی با نامحرم حرام است.


دانلود نسخه موبایل | دانلود با کیفیت پایین | دانلود با کیفیت بالا

۲۰. آیـا امر بـه معروف و نـهی از منکر به منظور اهل کتاب نیز صدق مـی‌کند؟ مثلاً درون شـهر ما درون محله‌های کلیمـی‌نشین شئونات اسلامـی مانند حجاب اصلاً رعایت نمـی‌شود؛ آیـا ما نسبت بـه این مسئله مسئولیت داریم؟
اولاً همچنان‌که مسلمانان مکلف بـه رعایت احکام شرعی هستند، غیرمسلمانان هم مکلف هستند، حالا درست هست که آنـها اعتقادی ندارند و عمل نمـی‌کنند، اما از نظر دین اسلام و بحث‌های کلامـی و اعتقادی، آنـها هم مکلف هستند. ثانیـاً نسبت بـه احکام اجتماعی اسلام مثل مراعات حجاب درون فضای جامعه‌ی اسلامـی، یـا عدم روزه‌خواری درون روزهای ماه رمضان، حتما مراعات این احکام را ند. بنابراین اگر خانم غیرمسلمانی درون جامعه‌ی اسلامـی حجاب را رعایت نکرد، این کار او منکر علنی است، بعد همچنان‌که ما با وجود شرایط نسبت بـه امر بـه معروف و نـهی از منکر مسلمان‌ها وظیفه داریم، نسبت بـه امر بـه معروف و نـهی از منکر غیرمسلمانان هم درون این مواردی کـه منکر شناخته مـی‌شوند، با وجود شرایط، واجب هست که اقدام کنیم.

۲۱. حکم ارتباط باانی کـه به صورت اسمـی مسلمان هستند، اما گاهی منکر دین اسلام و خدا مـی‌شوند چیست؟
اگر درون ظاهر، اظهار اسلام مـی‌کنند، یعنی شـهادتین را گفته‌اند و ما خبر نداریم کـه قلباً مسلمان هستند یـا نـه و گاهی وقت‌ها ممکن هست اعمالی انجام دهند کـه خلاف دستورات اسلام باشد، حکم مسلمان را دارند. اما اگر ما مـی‌دانیم کـه آنـها معتقد بـه اسلام نیستند و فقط بـه صورت زبانی یک چیزی مـی‌گویند و فقط اظهار اسلام مـی‌کنند، خیر، درون اینجا حکم مسلمان را ندارند و ارتباط با آنـها اجمالاً با ارتباط با مسلمانان فرق مـی‌کند. اگرچه نمـی‌گوییم به‌طورکلی ارتباط با آنـها جایز نیست. ارتباط با آنـها اشکالی ندارد، اما نباید مفسده‌ای داشته باشد و موجب تأیید عقاید باطل آنـها بشود. همچنین خودی کـه با آنـها ارتباط دارد، نباید متهم شود کـه با افراد لاابالی سروسرّی دارد.

۲۲. آیـا یک مسلمان مـی‌تواند به منظور یک کافر کار کند و زیردست او باشد و از او مزد بگیرد؟
زیردست بـه این معنا کـه تحت سلطه‌ی غیرمسلمان باشد جایز نیست؛ اما حالا اگر کارگر مسلمانی هست که کارفرمایش کافر هست و بـه او مـی‌گوید چنین کاری را انجام بده و او هم انجام مـی‌دهد و ذلتی را هم نمـی‌پذیرد، بلکه به منظور او کار مـی‌کند و مزدش را مـی‌گیرد؛ کارش هم اگر خلاف شرع نباشد و منافاتی هم با آن عزت و کرامت مسلمانی نداشته باشد، این نوع کار اشکالی ندارد و مزدش هم حلال است.




[محاسبه سن و شمع تولد]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Mon, 28 Jan 2019 10:19:00 +0000



محاسبه سن و شمع تولد

طالع بینی عناصر - beytoote.com

مجموعه: محاسبه سن و شمع تولد فال و طالع بینی

طالع بینی عناصر

علامت آتش : فروردين ، محاسبه سن و شمع تولد مرداد ، آذر

علامت هوا : خرداد ، مـهر ، بهمن
علامت خاك : ارديبهشت ، شـهريور ، دی

علامت آب : تير ، آبان ، اسفند

بررسی رفتار متقابل عناصر با هم ( سازگاری متولدین ماه ها با هم )

آتش با آتش : واضح است، نتيجه، حرارت بيشتر و شعله هاي قوي تر است، فقط بايد ديد اين شعله ها يك روز سرد زمستاني را حرارت مي بخشند، يا يك شب تاريك را روشن مي كنند و يا صرفا با بيشتر سوختن، منبع اصلي را تمام مي كنند و به هدر مي دهند. محاسبه سن و شمع تولد انتخاب بـه طور مساوي بـه عهده طرفين است.

هوا با هوا : دو هواي مسطح ميتوانند يكي شوند و امكان بيشتري براي تنفس و تفكر و حركت آزادانـه درون فضا بوجود آورند. محاسبه سن و شمع تولد درون اين حالت روحيه ها عالي و قدرت پرواز زياد مي شود ولي اگر باد هاي بهاري با وزش خود، هوا را تغيير ندهند و تنوعي درون وضعيت آن بوجود نياورند هوا بسته و آلوده و خفه كننده ميشود. گاهي نيز هوا مي تواند بـه طوفان وحشتناكي تبديل شود. انتخاب بـه طور مساوي بـه عهده طرفين است.

خاك با خاك : خاك با خاك ميتواند كوه مقاومت و استقامت و قدرت را بوجود آورد. بـه شرط آن كه تبديل بـه بيابان خشك و بي آب و علف نشود. زمين لرزه هم نوع ديگر آن هست كه ميتواند خانـه خراب كن باشد. انتخاب بـه طور مساوي بـه عهده طرفين است.

آب با آب : درون ملاقات آب با آب هيچ نوع مقاومتي وجود ندارد. باران بـه جويبارها و درياها يكسان ميبارد. رودخانـه ها بـه درياها و درياها بـه اقيانوس ها ملحق ميشوند و جريان دائمي آرزوها و احساسات را سبب ميشوند. بـه شرط آن كه نگذاريم سيل بـه راه بيفتد. انتخاب بـه طور مساوي بـه عهده طرفين است.

هوا با آتش : آتش براي سوختن بـه هوا نياز دارد. هوا درون دل آتش، ذوق و شوق بوجود مي آورد ولي آتش زياد اكسيژن موجود درون هوا را كاملا ميسوزاند و از بين ميبرد. هواي طوفاني هم آتش را خاموش ميكند و يا شعله هايش را هراسان بر پيكر زندگي مي كوبد و همـه چيز را ميسوزاند. طرفين ماجرا بـه طور مساوي درون انتخاب موثرند.

هوا با آب : هوا با آب تماس برقرار ميكند. آن را بـه هم ميزند. درون روي آن امواج را بوجود مي آورد. بر او مي غرد و راهش را ميكشد و ميرود. آب درون اين زمينـه كنترلي ندارد. آب تلافي ميكند. بـه صورت رطوبت درون هوا نفوذ مي كند و آن را سنگين و بي حوصله ميكند اما ممكن هست در نتيجه باران بهاري سر بگيرد و طبيعت را شادابي بخشد و دوباره زندگي آغاز شود، معجزه اي كه هوا را دوباره پاك و فرح بخش ميسازد. درون اين زمينـه هواست كه كنترل ندارد ، بعد فقط تقدير و سرنوشت هست كه يكي از دو راه را پيش پاي شما خواهد گذاشت.

هوا با خاك : هوا درون خاك وجود دارد و خاك بـه هوا احتياج دارد ولی نـه خاك درون هوا وجود دارد و نـه هوا بـه خاك محتاج! خاك محكوم هست در جاي خود بماند مگر اينكه هوا قدري او را حركت دهد ولي هوا آزاد هست به هر كجا مايل باشد برود و مرتبا بالاي سر خاك درون حركت است. خاك ميتواند اگر هوا اجازه دهد با آرامش و كاملا مستقل زندگي كند. نتيجه بستگي بـه توافق طرفين دارد.

آتش با آب : آتش زياد آب را خاموش ميكند و از بين ميبرد. آب زياد آتش را خاموش ميكند ، بنابراين اين دو پيوسته درون حال ترس و نگراني نسبت بـه يكديگر قرار دارند مگر اين كه با قرارداد دو طرفه و احترام متقابل درون كنار بـه صلح و صفا برسند. براي شروع قرارداد دو جانبه با ضامن معتبر لازم است!

آتش با خاك : آتش قوي از دل خاك برميخيزد و آتش فشان بـه راه مي اندازد. خاك زياد آتش را خفه ميكند و ميكشد ولي اگر هر دو ملايم باشند بنيان يك حركت دائمي و گرم كننده روح و جسم گذاشته ميشود. انتخاب بـه طور مساوي بـه عهده طرفين است.

آب با خاك : خانـه آب درون خاك ساخته ميشود. آب بـه خاك صفا ميدهد و آن را مرطوب و قابل فعاليت مي كند. آب خاك را قادر ميكند كه مادر تمام گياهان و سبزه ها و گل ها و درختان باشد. بدون آب، خاك ميميرد. هين دو درون طبيعت بـه هم محتاجند و بدن هم بي فايده. بـه شرط آن كه با تركيب غلط آب و خاك بـه گل تبديل نشوند. نتيجه بستگي بـه توافق طرفين دارد.
منبع:falgoo.net




[محاسبه سن و شمع تولد]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 24 Jan 2019 04:33:00 +0000



محاسبه سن و شمع تولد

برای كنترل غریزه درون سنّ نوجوانی یـا جوانی چه حتما كرد ...

بي ترديد يکی از نيرومندترين غرايز، محاسبه سن و شمع تولد نيروي و غريزه است. محاسبه سن و شمع تولد اين نيرو کـه از ابتداي تولد بـه صورت نـهفته درون وجود آدمي بـه وديعه نـهاده شده است، که تا زمان بلوغ هم چنان دوران آرام و بي تحرکی را پشت سر مي گذارد، اما بـه محض شروع دوران نوجواني آرام، آرام زمان بيداري و شکفتگی آن فرا مي رسد و رفته رفته تمامي وجود نوجوان را درون بر مي گيرد و بر تمامـی رفتار انسان اثر مـی گذارد. محاسبه سن و شمع تولد بـه همين دليل غريزه و نيروی فرد را با مشکلاتی مواجه مـی سازد.

براي تعديل و کنترل غريزه راه های متعددي وجود دارد کـه به برخی از آن ها اشاره مي کنيم. اما قبل از آن بيان اين نکته لازم هست که کنترل غريزه جنسي بـه صورتي کـه منطبق با فطرت انسانی باشد، امري ممکن و در عين حال پيچيده و دشوار است. آن هايی کـه از مبانی اخلاقی و معنوی محکم و متينی برخوردارند و نيز از شرايط خانوادگی خوب و مطلوبی از حيث ارزش های اخلاقی بهره مند هستند و اراده قوی دارند، بـه خوبی مي توانند از پيامدهای منفي آن مصون باشند.
براي کنترل غريزه هم خود فرد و هم والدين و اطرافيان مسئوليت دارند. آن چه مربوط بـه خود شما مـی شود و سؤال شما از اين زاويه هست عبارتند از:

۱- برنامـه ريزي براي کار مداوم:
جوانان و نوجوانان از نيروی سرشار و فوق العاده ای برخوردارند. اين نيرو اگر درون زمينـه های ديگر مورد استفاده قرار نگيرد و به صورت مطلوب از آن استفاده نشود، با توجه بـه شرايط سنی آن ها درون قالب امور و ظاهر خواهد شد. اگر جوانان و نوجوانان بـه کار مداوم عادت کنند و نيرو و توان خود رادر اين زمينـه بـه مصرف برسانند که تا حدودی از انحرافات اخلاقی و و غريزه درون آنان پيشگيری مي شود. کارهای بدنی موجب تعادل جسم و روان مـی شود. اگر نيک بنگريم افرادي کـه به کار مداوم مشغول هستند و نيرو و استعدادشان را درون زمينـه های مثبت و سالم بـه کار مـی اندازند، کم تر دچار انحرافات اخلاقی و بحران های روحی مـی شوند. کار موجب مـی شود نيرو و انرژی جوان قبل از آن کـه به چربی های اضافی تبديل گردد و اختلالاتی درون ساز و کار اندام های بدن ايجاد گردد، از طريق سوخت و ساز مفيد و سالم بـه مصرف برسد.

۲- تنظيم خواب:
تحقيقات نشان مي دهد کـه بيشتر انحرافات بـه خصوص درون زمينـه مسايل از فکرهای ناسالم و خيال پردازی هايی کـه جوانان قبل از خواب رفتن دارند، ناشي مـی شود. اگر جوان قبل از آن کـه به خواب برود، فکرش بـه خودش و يک سری مسايل و موضوعات مربوط بـه دوره جوانی، معطوف گردد، کم کم بـه انحرافات کشيده خواهد شد. بنابراين، يکی از روش های پيشگيری از انحرافات اين هست که برنامـه خواب بـه صورت دقيق تنظيم شود و تا زماني کـه خواب بر شما غالب نشده بـه رختخواب نرويد. وقتي بـه رختخواب برويد کـه کاملاً خسته و آماده خواب هستيد. لازمة اين کار اين هست که درون طول روز مشغول فعاليت های مـهم بوده و به اندازه کافي کار کرده باشد.
طبيعي هست اگر جوان با خستگی بـه رختخواب نرود، بـه ناچار مدت زمانی را درون بستر بيدار خواهد ماند که تا به تدريج بـه خواب رود و چون افکار و انديشـه های و تحريک آميز معمولاً درون اين مواقع بـه سراغ جوان مـی آيند، تنظيم ساعات خواب براي جوان، ضرورت خاصي مـی يابد. يکي از روان شناسان درون اين باره مي گويد: محاسبه سن و شمع تولد نيمـه اول شب بيش از نيمـه دوم آن بـه بدن نيرو مـی دهد بنابراين بايد از آن بـه نحوی مفيد استفاده شود. و صبحگاهان بـه محض اينکه از خواب بيدار شديد. بي درنگ از بستر برخيزيد و توجه داشته باشيد کـه بامدادان بيدار ماندن درون بستر خواب، بسيار زيان بار است، جسم را سست و ناتوان مي سازد و وسوسه هاي شوم درون دل فرد ايجاد مـی شود.

۳- دوري از محيط هاي آلوده و ناسالم:
يکي از علل و عوامل انحرافات و به طور کل انحرافات اخلاقی، محيط آلوده و محرک های شـهواني است. محيط از طريق وارد نمودن عناصر محرک درون گرايش های انحرافی، منجر بـه طغيان غريزه درون جوان مي شود. مسايلي از قبيل بدحجابی، روابط ناسالم و آزاد و پسر، برخي از سريال های تلويزيونی و فيلم های خارجی و هم چنين استفاده نادرست از اينترنت درون تحريک و غريزه جوان مؤثر هست شايد براي برخی از نوجوانان يادآوری و تذکر مسايل دينی و اخلاقی چيزی بيهوده و غير ضروری تلقی شود، زيرا آن ها نـه درون فکر سلامت خويش هستند و نـه مسايل اخلاقی و دينی را مـی پذيرند، اما به منظور شما کـه روحيه مذهبی قوی داريد و همين مسأله باعث شد که تا نگران آينده تان باشيد، گفتن اين مسايل مـهم و ضروری است. اگر واقعاً مـی خواهيد از جوانی تان بـه خوبی استفاده کنيد و در راه درست و سالم گام برداريد، سعی کنيد از محيط های آلوده و ديدن عوامل تحريک کننده، جداً پرهيز نماييد.

۴- استفاده درست و مطلوب از اوقات فراغت:
يکی از زمينـه های پيدايش انحرافات درون جوانان و نوجوانان، استفاده نادرست آن ها از اوقات فراغت است. اوقات فراغت طولانی و بي برنامـه نوجوانان را عاصی و سرگردان مـی کند. آن ها بـه تدريج سرخورده و مأيوس مـی شوند و در نتيجه بـه دنيای درون خويش پناه مـی برند و در کنج خلومت و انزوا راهی براي مشغوليت خود مـی جويند.

۵- بر خورداري از روابط سالم انساني:
جوانان و نوجوانانی کـه روابط نامطلوب و ناسالم دارند و با افراد منحرف و بي بند و بار دوست و رفيق هستند، کم کم بـه انحرافات کشيده مـی شوند و تحت تأثير امور قرار مـی گيرند. نفوذپذيري جوانان از دوستان و همسالان بيش از ساير گروه ها است. درون سنين بلوغ صحبت های آهسته و در گوشی بين نوجوانان بيش تر مـی شود و محور اين گفتگوها، غالباً مسايل و امور هست که بـه صورت مخفيانـه و به دور از انظار بزرگ ترها طرح مـی شود. براي پيشگيری از انحرافات اخلاقی سعی کنيد از دوستي های آلوده و مشکوک جداً پرهيز نموده و با افراد سالم و مذهبی ارتباط برقرار نماييد.

۶- پرورش تقوا و معنويت درون وجود خويش:
همـه آنچه بيان شد، بـه نحوی مـی توانند درون پيشگيري از انحرافات اخلاقی و طغيان و غريزه نقش داشته باشند، اما آن چه بيش از همـه ضروری هست و بـه صورت زيربنايی درون شخصيت و رفتار جوان مؤثر است. پرورش معنويت و تقويت ايمان و تقواي الهی است. ما درون عصری زندگي مـی کنيم کـه جهان بـه شدت درون ماديات فرو رفته و يک سره غرق درون جاذبه های نفساني و امور گرديده است. درون شرايط کنونی، خلأ عظيم و هولناکي از اخلاق و معنويت پديد آمده و تمامـی مشکلات انسان ها نيز از همين جا ناشی شده است.
اگر با تقويت ايمان و نيروی اراده، باورها و اعتقادات نوجوانان تقويت گردند، بدون شک بخشی از مشکلات آنان بـه ويژه درون زمينـه مسايل اخلاقي و و غريزه جنسي درمان مـی شود.
اگر نوجوان از ته دل باور نمود کـه تمام اعمال و رفتار او را خدا مـی بيند و بر اساس عملکرد افراد بـه آن ها پاداش مـی دهد و اساساً سعادت و خوشبختی انسان بـه دست خودش مـی باشد، درون اين صورت احتمال اينکه مرتکب گناه نشود بسيار زياد است.

يقين داشته باشيد، که تا زماني کـه نيروی ايمان و تقوا درون وجود انسان بارور و تقويت نگردد، هيچ ضمانتی از و انحرافات اخلاقی وجود ندارد. بـه خصوص درون وضعيت کنونی کـه عوامل تحريک کننده بسيار زياد است. بنابراين قبل از هر چيزي سعي کنيد نيروی ايمان و تقوا را درون وجود خويش بارور کنيد. اگر فکر و ذهن شما متوجه خدا باشد و هميشـه نماز خود را اول وقت انجام دهيد، خداوند شما را ياري مـی کند که تا از هر گناهی مصون بمانيد و تحت تأثير و غريزه قرار نگيريد. خداوند درون قرآن مـی‎فرماید: «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ َالْمُنكَرِ؛[عنكبوت/۴۵] به درستی كه نماز انسان را از هرگونـه آلودگی و عمل زشت و گناه دور نگه مـی‎دارد.» نماز واقعي نـه تنـها والاترين عامل کنترک و دفاع درون برابر هجوم انحرافات اخلاقی تلقي مي شود، بلکه عامل تهاجمـی عليه انحرافات و ها نيز محسوب مـی گردد.

۷- تسهيل و تسريع درازدواج:
علاوه بر آن کـه جوان سعی درون کنترل و غريزه مـی کند، بايد به منظور ازدواج کـه يگانـه راه درست ارضای غريزه مـی باشد، نيز اقدام کند بـه اين معنا کـه پسرها از ۱۸ سالگي بـه بعد مـی توانند بـه فکر ازدواج باشند و اگر شرايط را مساعد مـی بينيد، از همين سن مقدمات آن را فراهم کنند و ها هم چنان چه مورد مناسبی بـه خواستگاری آن ها آمد بـه دلايل نوعاً غير موجه و پوچ مثل هنوز زود است، مـی خواهم درس بخوانم، داماد وضع مادی خوبي ندارد و... از ازدواج خودداري نکنند و والدين هم سنگ اندازی های غير منطقی نداشته باشند.
اميد هست با رعايت اين نکات و به خصوص توجه بـه تقوا و نماز بتوانيد غريزه و حس را درون خويش کنترل و مـهار نماييد و زمانی کـه فرصت مناسب براي ازدواج فراهم گرديد، بـه ازدواج اقدام کنيد. البته توجه داريد کـه ازدواج غير از فرزند آوری هست اگر مـیگوييم درون اين سن ازدواج کنيد منظور رسيدن بـه تمام کار کردهای ازدواج نيست.

علاوه بر راهکارهای ارائه شده کـه رعايت آن ها مـی تواند بـه شکل زيربنايی اين مشکل را برطرف کند يک سری توصيه های کاربردی تر بـه اختصار ارائه مـی شود:
۱- مراقب نگاه تان باشيد.
۲- از خلوت با نامحرم، سخن گفتن و شوخی با آن ها جداً خودداري کنيد.
۳- از فکر ، تصور و تخيل جنس مخالف و مسايل خودداري کنيد.
۴- از نگاه بـه تصاوير و فيلم های تحريک کنند جداً خودداري کنيد.
۵- از شوخي های و محرک پرهيز کنيد.
۶- درون صورت شدت ، خوردن غذاهای محرک و داراي کالري زياد مانند خرما، پياز، فلفل و... را بـه حداقل برسانيد.
۷- براي تعديل نيروی خود حتماً ورزش و تحرک جسمانی و کار فيزيکی و بدني را درون زندگي روزمره خود لحاظ کنيد.
۸- دعا و توسل براي نگهداری ايمان و رفع مشکلات مـی تواند مفيد باشد.
۹- روزه گرفتن موجب کاهش نيروی مـی شود.
۱۰- سعي کنيد درون طول روز با وضو باشيد و از نورانيت آن استفاده کنيد.

در پايان توجه شما را بـه اين روايت جلب مي کنيم:
امام علي(ع) مي فرمايند: «اکره نفسک علي الفضائل فان الرذائل انت مطبوع عليها؛ با سعي و مجاهدت فضايل اخلاقی را بـه نفس سرکش خود تحميل کن، زيرا خواهش طبيعی بشر بر شـهوات و رذايل اخلاقی است.» [فهرست غرر، ص ۳۰۹.]




[محاسبه سن و شمع تولد]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Mon, 28 Jan 2019 16:10:00 +0000



تمامی مطالب این سایت به صورت اتوماتیک توسط موتورهای جستجو و یا جستجو مستقیم بازدیدکنندگان جمع آوری شده است
هیچ مطلبی توسط این سایت مورد تایید نیست.
در صورت وجود مطلب غیرمجاز، جهت حذف به ایمیل زیر پیام ارسال نمایید
i.video.ir@gmail.com