انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم

انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم انشا - مرجع دانلود انشا پایـه هفتم, هشتم,نـهم | بازنویسی ضرب المثل بار کج بـه منزل نمـیرسد | پاسخ خودارزیـابی های فارسی هشتم :: گنجینـه ی شعر و ادب ... | ادبیـات ششم ابتدایی | آموزشی |

انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم

انشا - مرجع دانلود انشا پایـه هفتم, هشتم,نـهم

انشا عاقبت فرار از مدرسه


 

کتاب مـهارت های نوشتاری پایـه نـهم  درس ۶ صفحه ۸۱ با موضوع عاقبت فرار از مدرسه

انشا با موضوع عاقبت فرار از مدرسه


در دوران مدرسه ام بـه یـاد دارم زمانی کـه در کلاس نـهم درس مـی خواندیم یک روز آن سه درس سخت را درون یک روز و در سه زنگ داشتیم کـه آن درس ها شامل علوم ، انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم زبان انگلیسی و سخت ترین آن ها ریـاضی مـی شدند .

(بیشتر…)

. انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم . انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم : انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم




[انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 01 Aug 2018 11:44:00 +0000



انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم

بازنویسی ضرب المثل بار کج بـه منزل نمـیرسد

 بازافرینی ضرب المثل بار کج بـه منزل نمـیرسد

کتاب مـهارت های نوشتاری  پایـه هفتم  بار کج بـه منزل نمـی رسد

در زمان های قدیم پسر جوانو بازیگوش درون روستا زندگی مـی کرد  کـه از قضا دستش کج بود و دزدی مـی کرد و سر اطرافیـان خود را کلا مـیذاشت  اما هر چه قدر دزدی مـی کرد و حق دیگران  را مـی خورد نـه خانـه خوبی داشت و نـه غذا درست حسابی  به منظور خوردن داشت و  همـیشـه بدهکار بود  و از نظر مالی مشکل داشت روزی کیسه ای زر و سکه  دزدید بود از دست سربازان درون حال فرار بود  بعد از دویدن زیـاد و تنگی نفس و رهایی  از دست سرباز ها  گوشـه ای دنج ایستاد  که تا نفسی بکشد و دوباره بگریزد  و وقتی دست درون جیب خود  کرد که تا از وجود کیسه اطمـینان کند هر چه قدر گشت اما کیسه ای درون جیب  او نبود پیر مردی کـه در گوشـه ی همان دیوار بود درون نظاره گر رفتار پسر جوان بود و گفت ای جوان بار کج بـه منزل نمـی رسد

تکرار انشا

کتاب مـهارت های نوشتاری  پایـه هفتم  بار کج بـه منزل نمـی رسد

در زمان های قدیم پسر جوانو بازیگوش درون روستا زندگی مـی کرد  کـه از قضا دستش کج بود و دزدی مـی کرد و سر اطرافیـان خود را کلا مـیذاشت  اما هر چه قدر دزدی مـی کرد و حق دیگران  را مـی خورد نـه خانـه خوبی داشت و نـه غذا درست حسابی  به منظور خوردن داشت و  همـیشـه بدهکار بود  و از نظر مالی مشکل داشت روزی کیسه ای زر و سکه  دزدید بود از دست سربازان درون حال فرار بود  بعد از دویدن زیـاد و تنگی نفس و رهایی  از دست سرباز ها  گوشـه ای دنج ایستاد  که تا نفسی بکشد و دوباره بگریزد  و وقتی دست درون جیب خود  کرد که تا از وجود کیسه اطمـینان کند هر چه قدر گشت اما کیسه ای درون جیب  او نبود پیر مردی کـه در گوشـه ی همان دیوار بود درون نظاره گر رفتار پسر جوان بود و گفت ای جوان بار کج بـه منزل نمـی رسد

نظر شما درون مورد انشا چی بود ؟ نظر بزارید

این انشا اختصاصی بوده و کپی بدون منبع حرام است

لینک انشا مرتبط:

بازنویسی ضرب المثل بار کج بـه منزل نمـیرسد شماره  دو

تاریخ ارسال : انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم ۳م فروردین ۱۳۹۶

بازدید : 256478 بازدید

. انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم . انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم ، انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم




[انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Mon, 06 Aug 2018 20:21:00 +0000



انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم

پاسخ خودارزیـابی های فارسی هشتم :: گنجینـه ی شعر و ادب ...

درس ادیب اگر بُوَد زمزمـه ی محبّتی
جمعه بـه مکتب آوَرَدطفلِ گُریزپای را
(نظیر نیشابوری)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دبیر ادبیـات فارسی،املای فارسی و
انشا و نوشتاری پایـه های ششم،
هفتم،هشتم و نـهم و درس فارسی و
نگارش پایـه دهم و یـازدهم(کلیـه رشته ها)
در مدارس ناحیـه 2و3شـهرستان اصفهان هستم.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هدفم از مطالب این وبلاگ کمک به
دانش آموزان درون فراگیری مطالب کتاب
درسی مـی باشد.

هر گونـه سؤال،پیشنـهاد، انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم انتقاد و نظر
درباره ی مطالب این وبلاگ دارید در
قسمت نظرات وبلاگ بگذارید سعی
مـی کنم درون اسرع وقت پاسخ شما
عزیزان را بدهم.

به امـید موفقیت شما دانش آموزان
عزیزم درون تمام مراحل زندگی ...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ گفت استاد مَبَر درس از یـاد
یـاد باد آنچه مرا گفت استاد

2 ـ یـاد باد آنکه مرا یـاد آموخت
آدمـی نان خورد از دولت یـاد

3 ـ هیچ یـادم نرود این معنی
که مرا مادرِ من نادان زاد

4 ـ پدرم نیز چو استادم دید
گشت از تربیت من آزاد

5 ـ بعد مرا منّت از استاد بود
که بـه تعلیم من اُستاد اِستاد

6 ـ هر چه دانست بیـاموخت مرا
غیر یک اصل کـه ناگفته نـهاد

7 ـ قدرِ استاد نکو دانستن
حیف استاد بـه من یـاد نداد

8 ـ گر بمردست ،روانــــش پر نور
ور بود زنده ، خدایش یـار باد !

( شاعر :ایرج مـیرزا )
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
به پای خودمان :
خوب و بد هر چه نوشتند بـه پای خودمان
انتخابی هست که کردیم به منظور خودمان

این و آن هیچ مـهم نیست چه فکری ند
غم نداریم ، بزرگ هست خدای خودمان

بگذاریم کـه با فلسفه شان خوش باشند
خودمان آینـه هستیم به منظور خودمان

ما دو رودیم کـه حالا سر دریـا داریم
دو مسافر یله درون آب و هوای خودمان

احتیـاجی بـه در و دشت نداریم اگر
رو بـه هم باز شود پنجره های خودمان

من و تو با همـه ی شـهر تفاوت داریم
دیگران را نگذاریم بـه جای خودمان

دیگران هر چه کـه گفتند بگویند،بیـا
خودمان شعر بخوانیم به منظور خودمان

(شاعر : انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم مـهدی فرجی)

. انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم . انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم




[انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 09 Aug 2018 00:14:00 +0000



انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم

ادبیـات ششم ابتدایی

درس چهارم : انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم هفت خان رستم

معنی ابیـات

خروشید و جوشید و بر کند خاک ..... انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم ز سُمّش زمـین شد همـه ، انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم چاک چاک

رخش شیـهه کشید و خشم گین شد و به نشانـه یورش سم خود را بر زمـین کوبید بـه گونـه ای کـه زمـین زیر پایش کنده شد .

بزد تیغو بینداخت از بر، سرش ...... انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم فرو ریخت چونرود، خون از برش

رستم سر اژدها را از تنش جدا کرد و خون مانند رود از تن اژدها جاری شد

بینداخت چون باد ، خَمِّ کمند .........سر جادو آورد ناگه بـه بند

رستم کمند ( طناب حلقه شده ) را با سرعت بـه سمت جادوگر انداخت و اورا اسیر کرد .

مـیانش بـه خنجر بـه دونیم کرد ...... دل جادوان زو پر از بیم کرد .

رستم از کمر جادوگر را بـه دونیم کرد و با این کار خود جادوگران دیگر را پر از وحشت کرد .

چو رستم بدیدش بر انگیخت اسب ..... بدو تاخت مانند آذر گُشسب

هنگامـی کـه رستم اورا دید اسبش را با سرعت بـه سوی او تازاند

سر و گوش بگرفت و یـالش دلیر ....... سر از تن دش بـه کردار شیر

رستم شجاعانـه سر و گوش و یـالش را گرفت و مانند شیر با شجاعت سرش را از تنش جدا کرد .

زبهر نیـایش ، سر و تن بشست ....... یکی پاکی جای پرستش بجست

برای عبادت سر و تن خودرا شست و به دنبال جایی پاک و تمـیز به منظور این کار گشت .

از آن بعد نـهاد از بر خاک ، سر ............ چنین گفت : کای داورِ دادگر !

سپس سربر خاک سجده گذاشت و گفت ای پروردگار عادل

ز هر بد ، تویی بندگان را پناه ........... تو دادی مرا،گُردی و دستگاه

در برابر هربدی و آسیبی تو به منظور بندگان پناه هستی و تو هستی کـه به من زور پهلوانی و شکوه و عضمت دادی .

خود ارزیـابی

1- منظور از عبارت زیر چیست

«از هفت خان گذشتن »

همانطور کـه رستم به منظور نجات پادشاه ایران از دست دیوان سختی های زیـادی
را پشت سر گذاشت وقتیی کاری را با سختی و دشواری زیـادی انجام دهد این
عبارت را بـه کار مـی برند .

2- رستم درون هفت خان چه مراحلی را پشت سر گذاشت .

1- نبرد رخش با شیر 2- گذر از بیـابان و گرفتار شدن درون آن 3- نبرد با اژدها

4- نبرد با جادوگران 5- نبرد با اولاد دیو 6- نبرد با ارژنگ دیو 7- نبرد با دیو سپید .

3- به نظر شما چه نیرویی باعث شد رستم بتواند هفت خان را با موفقیّت پشت سر بگذارد .

اعتقاد بـه خداوند و توکلبه او و نترسیدن از مشکلات پیش آمده

حکایت

ادب لقمان

لقمان را گفتند : ادب از کـه آمخوختی ؟

گفت : از بی ادبان ؛ هرچه از ایشان درون نظرم ناپسند مـی آمد ، من از آن عمل ، دوری مـی کردم .

به لقمان گفتند: از چهی ادب یـاد گرفتی ؟

لقمان گفت : بی ادبان ؛ هر کاری کـه آن ها انجام مـی داند و در نظر من ناپسند و بد مـیآمد از آن دوری مـی کردم .

به نظر شما چگونـه مـی توان از بی ادبان ، ادب آموخت .

اگر انسان بدی ها و کار های ناپسند دیگران کـه مـی بیند بشناسد و از انجام آن ها دوری کند بـه ادب بیشتری دست خواهد یـافت

معنی واژه ها

خان =مرحله - منزل / اهریمنی = شیطانی / شمار = تعداد / دیوان =دراینجا جمع دیو ها / راهی مـی شود = به سوی جایی مـی رود / قوی پنجه = زور مند /تیمار مـی کند =مراقبت مـی کند / نخجیر = شکار / فرجام =پایـان – سر انجام / دادگر =عادل / کوفتن = کوبیدن / دیده= چشم / به تنگ مـی اید =صبرش تمام مـی شود /خروشید =دراینجا شیـهه کشید / سهمگین =ترسناک / تیغ = شمشیر / بَر =در اینجا تن / چیرگی = پیروز شدن / کنمد =ریسمان - طناب حلقه شده / مـیان =دراینجا کمر / آذر گشتسب = آتش سریع و سوزان / گُرد =پهلوان / دستگاه =در اینجا عظمت - شوکت– شکوه / همـهمـه = هیـاهو / اختلاف انداختن=نزاع بـه وجود آوردن

نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




[انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Tue, 31 Jul 2018 06:30:00 +0000



انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم

آموزشی

1) مساحت مـــربع = یـــک ضلع × خـــودش 
محیــط مـــربــــع = یک ضلع × 4

مساحت مسـتطیـــــــل = طـول × عـرض 
محیط مستطیل = ( طول + عرض) × 2

مساحت مثلث = ( قاعده × ارتــــــفاع ) ÷ 2 
محیط مثلث = مجموع سه ضلع

مساحت مثلث متساوی الاضلاع = ( قاعده × ارتفاع ) ÷ 2 
محیط مثلث متساوی الاضلاع = یک ضلع × 3

مساحت مثلث متساوی الساقین = ( قاعده × ارتفاع ) ÷ 2 
محیط مثلث متساوی الساقین= مجموع سه ضلع

مساحت مثلث قائم الزاویـه = ( قاعده × ارتفاع ) ÷ 2 
محیط مثلث قائم الزاویـه = مجموع سه ضلع

مساحت ذوزنقه = ( قاعده بزرگ + قاعده کوچک ) × نصف ارتفاع 
محیط ذوزنقه = مجموع چهار ضلع

مساحت لوزی = ( قطر بزرگ × قطر کوچک ) ÷ 2 
محیط لوزی = یک ضلع × 4

مساحت متوازی الاضلاع = قاعده × ارتفاع 
محیط متوازی الاضلاع = مجموع دو ضلع متوالی × 2

مساحت دایره = عدد پی ( 14/3 ) × شعاع × شعاع 
محیط دایره = عدد پی ( 14/3 ) × قطر

مساحت کره = 4 × 14/3 × شعاع بـه توان دو 

حجم کره = چهار سوم × 14/3 × شعاع بـه توان سه

مساحت بیضی = (نصف قطر بزرگ × نصف قطر کوچک ) × 14/3 

13 ) محیط چند ضلعی منتظم = یک ضلع × تعداد اضلاعش

14 ) حجم مکعب مستطیل = طـول × عـرض × ارتفاع 
حجم مکعب مربع = قاعده × ارتفاع ( طول یـال×مساحت یک وجه)

15 ) حجم هرم = مساحت قاعده ی هرم × ارتفاع هرم× یک سوم 

16) مساحت جانبی استوانـه = محیط قاعده × ارتفاع حجم استوانـه = مساحت قاعده × ارتفاع

سطح کل استوانـه = سطح دو قاعده + مساحت جانبی ( مساحت مجموع دو قاعده + ارتفاع × پیرامون قاعده )

17) مساحت جانبی منشور = مجموع مساحت سطوح جانبی 
مساحت کلی منشور = مجموع مساحت دو قاعده + مجموع مساحت سطوح جانبی

18) حجم مخروط = مساحت قاعده × یک سوم × ارتفاع

. انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم . انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم : انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم ، انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم




[انشا درباره اگر معلم نگارش بودید کلاس هشتم]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 01 Aug 2018 18:03:00 +0000



تمامی مطالب این سایت به صورت اتوماتیک توسط موتورهای جستجو و یا جستجو مستقیم بازدیدکنندگان جمع آوری شده است
هیچ مطلبی توسط این سایت مورد تایید نیست.
در صورت وجود مطلب غیرمجاز، جهت حذف به ایمیل زیر پیام ارسال نمایید
i.video.ir@gmail.com