نقاشی پل عابر

نقاشی پل عابر اجاره تابلو پل عابر پیـاده(عرشـه پل) درون مشـهد | گالری از زیباترین نقاشی های چهره از روی عسری اول – مجله ... | 12 نمونـه از زیباترین پل های جهان | دریـا تور | پل عابر پیـاده طراحی شده توسط لئوناردو داوینچی (5 ع... | آسیب‌شناسی پل گالری ها - shahraraonline.ir |

نقاشی پل عابر

اجاره تابلو پل عابر پیـاده(عرشـه پل) درون مشـهد

نام تابلو : نقاشی پل عابر بزرگراه همت - بعد از پل فجر مشـهد زاویـه دید : نمای گلشـهر (دید از گلشـهر)

برای اجاره این تابلو بـه آدرس زیر بروید:
http://byst.ir/AddToBasket/350734?bz=5897

نوع تابلو : پل عابر پیـاده ( عرشـه پل ) متراژ : 45 متر

حداقل مدت اجاره : 30 روز (یک ماه) ابعاد : 15*3
شـهر : مشـهد مقدس
آدرس : بزرگراه همت - بعد از پل فجر مشـهد - (دید از گلشـهر) دید از گلشـهر بـه سمت مـیدان امام حسین(ع)

تابلو عابر پیـاده واقع درون بزرگراه همت - بعد از پل فجر مشـهد - (دید از مـیدان امام حسین(ع)) دید از مـیدان قائم بـه سمت فرودگاه

قیمت : ماهیـانـه 40000000 تومان

هزینـه طراحی و چاپ رایگان بوده و به عهده شرکت مـی باشد
نحوه خرید و ثبت سفارش :
در هنگام ثبت سفارش درون مرحله اول و در صورت تمایل نیـازی بـه پرداخت وجه نمـی باشد و بعد از اینکه شما فرم سفارش خود را تکمـیل کردید, کارشناسان مربوط بـه این بخش با شما تماس مـیگیرند و در مورد نحوه چاپ و طراحی و همچنین نحوه نمایش تبلیغ مورد نظرتان بـه شما مشاوره مـیدهند و در نـهایت و در صورت رضایت شما مبلغ مورد نظر از طریق سبد خرید سفارش, دریـافت شده و بلافاصله تبلیغ شما اجرا خواهد شد و بر روی تابلوی مورد نظر شما خواهد رفت
شرایط مختلف تخفیف هم به منظور شما درون نظر گرفته شده هست که درون صورت ثبت سفارش و بعد از تماس کارشناسان مربوط بـه اجرای تبلیغات, خدمت شما توضیح داده خواهد شد
تبلیغات مد نظر شما و همچنین برند مورد نظرتان درون بهترین شکل ممکن و بهترین طراحی با بیشترین و بهترین زاویـه دید درون مناطق پر تردد شـهر مقدس مشـهد بـه اجرا درون خواهد آمد

---------------------
لازم بذکر بنده فقط بـه عنوان بازریـاب این تبلیغ مـیباشم به منظور اجاره تابلو بـه آدرس زیر بروید:
http://byst.ir/AddToBasket/350734?bz=5897
اطلاعات سایت حذف گردید

این آگهی منقضی و به آرشیو منتقل شده است. نقاشی پل عابر ( اطلاعات ارتباط قابل نمایش نیست )

گلشـهر,اجاره تابلو پل عابر پیـاده (عرشـه پل),اجاره تابلو پل عابر پیـاده,تابلو,مشـهد مقدس

. نقاشی پل عابر ، نقاشی پل عابر




[نقاشی پل عابر]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 02:20:00 +0000



نقاشی پل عابر

گالری از زیباترین نقاشی های چهره از روی عسری اول – مجله ...

مجله دوستم | نقاشی خطاطی طراحی

نقاشی قهوه‌خانـه شیوه‌ای از نقاشی ایرانی است. نقاشی پل عابر این نقاشی، نقاشی پل عابر نقاشی روایی رنگ روغنی با درون‌مایـه‌های رزمـی، مذهبی و بزمـی هست که درون اواخر قاجار و اوایل پهلوی همزمان با مشروطهٔ ایران، اوج گرفت. نقاشی پل عابر نمونـه‌های قابل توجهی از آثار هنرمندان نقاشی قهوه‌خانـه‌ای درون موزهٔ رضا عباسی نگهداری مـی‌شود.

مبداء این هنر، سنت قصه‌خوانی و مرثیـه‌سرایی و تعزیـه‌خوانی درون ایران هست که پیشینـهٔ آن بـه سده‌ها پیش از ایجاد قهوه‌خانـه‌ها و چای‌خانـه‌ها مـی‌رسد. این نقاشی بـه دست هنرمندانی مکتب ندیده پدیدار شد. درون اواخر دوران قاجار و اوایل پهلوی همزمان با مشروطهٔ ایران، این هنر ایرانی اوج گرفت. بعد از آن درون دهه‌های ۱۳۲۰ و ۱۳۳۰ خورشیدی، این شیوه مورد توجه هنرمندان مدرنیست ایرانی بـه ویژه اهالی مکتب سقاخانـه قرار گرفت.

تصویر نادری از نقاشی قهوه خانـه ای

درون‌مایـهٔ این شیوهٔ نقاشی موضوعات رزمـی، مذهبی و بزمـی بوده‌است. نقاشی قهوه‌خانـه درون تاریخ نقاشی ایران پدیده‌ای نوظهور بوده کـه تلفیقی از ارزش‌های مذهبی و مـیهنی ایرانیـان هست و بیش‌تر دارای نقش‌هایی از حماسه‌های جانبازی و ایثار پیشوایـان دینی ایرانیـان و ا شیعه، و نیز پهلوانان ملی ایران مـی‌باشد. درون‌مایـهٔ بسیـاری از این نقاشی‌ها حادثهٔ عاشورا و حکایـات شاهنامـه هست که بر دیوارها نقاشی شده‌است.

« نقاشی قهوه خانـه، بازتابی اصیل و صادق از هنر هنرمندانی عاشق، تنـها و دلسوخته‌است. هنرمندانی مظلوم و محروم از تبار مردم ساده دل و آیینـه صفت کوچه و بازار، آنانی کـه از بعد قرنـها سکوت، زیر سقف تاریک قهوه خانـه‌ها در خلوت عارفانـه تکیـه‌ها و حسینیـه‌ها، درون سر هر کوی و برزنی، چشم درون چشم مردم دوختند و در محفل پر انس و الفت آنان، بغض معصومانـه شان را یکباره شکستند. درون ستایش راستی‌ها و مردانگی‌ها نقشـها زدند و حکایت کژیـها و پلیدیـها د. رنگ سرخی نشاندند بر تن بوم و دیوار کـه گویی ه ه خونـهای خشکیده مظلومـیتهای از یـاد رفته بود و رنگ سبزی گزیدند بـه پاس یـاد بهار سر سبز و پر طراوت روح و اندیشـه راستان و آزادگانی کـه در جان و دل و خیـال و باور مردم قرنـهای قرن، نسل بـه نسل، بـه ، که تا به روزگارشان بـه یـادگار مانده بود و چه جاودانـه و همـیشـه پایدار و ماندنی. »

نقاشی قهوه‌خانـه شیوه‌ای از نقاشی ایرانی است

نقاشی قهوه‌خانـه و شرایط سیـاسی

با تولد مشروطیت، همگام با بیداری افکار عامـه و رشد و تعالی اندیشـه‌های آزادیخواهانـه، این هنر مردمـی به یکباره جانی تازه مـی‌گیرد. نقش داستان‌های حماسی و مبارزات آزادیخواهانـهٔ مذهبی و مـیهنی، بـه وسیله‌ای برای آگاهی و ایجاد حس مبارزه درون مردم تبدیل مـی‌شود و در همـین دوران هست که این هنر بـه اوج خود مـی‌رسد. مداحان و نقالان، درون حسینیـه‌ها و تکیـه‌ها و قهوه‌خانـه‌های رو بـه رشد پایتخت (تهران) و دیگر شـهرها، سهمـی بـه سزا درون حفظ این بیداری داشتند.

دسته‌بندی موضوعی

این شیوهٔ نقاشی را از دید موضوع کلی مـی‌توان بـه دو دسته تقسیم کرد:

نقاشی‌های مذهبی:

نقاشی‌های مذهبی مجموعه‌ای از چهره‌های پیشوایـان و بزرگان دین و مذهب و صحنـه‌هایی از جنگ‌ها و نبردهای معروف پیـامبر اسلام و علی ابن ابی طالب و رویدادهای کربلا را شامل مـی‌شود.

نقاشی‌های غیرمذهبی:

نقاشی‌های غیرمذهبی شامل مجموعه‌ای بزرگ از داستان‌های رزمـی و بزمـی ایرانی هست که بـه رویدادها و اتفاقات افسانـه‌ای، حماسی، تاریخی و چهره‌هایی از شاهان و قهرمانان شاهنامـه (چون رستم و سیـاوش) و صحنـه‌هایی از مـیدان‌های نبرد و عرصه‌های عشق‌ورزی و دلدادگی قهرمانان و بزم‌گاه‌های شاهان است.

استادان و پیشکسوتان

حسین قوللر آقاسی و محمد مدبر از پیشکسوتان نقاشی قهوه‌خانـه‌ای هستند. بعد از ایشان، شاگردانشان مانند فتح الله آقاسی، عباس بلوکی فر، حسن اسماعیل زاده و حسین همدانی راه استادان را پی‌گرفتند.

 هنر نقاشی قهوه خانـه

: نقاشی پل عابر




[نقاشی پل عابر]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 21 Jun 2018 15:10:00 +0000



نقاشی پل عابر

12 نمونـه از زیباترین پل های جهان | دریـا تور

همواره پل ها بـه عنوان یک مسیر حمل و نقل آسان و سریع مورد استفاده قرار مـی گیرند ولی این دلیل نباید باعث شود کـه جنبه زیبایی آن مورد بررسی قرار نگیرد. نقاشی پل عابر دریـاتور درون زیر پل هایی را به منظور شما قرار داده هست که درون رده زیباترین پل های دنیـا قرار دارد. نقاشی پل عابر عمر برخی از این پل ها بـه ۲۰۰۰ سال قبل مـی رسد.

با ما همراه باشید که تا با این پل ها آشنا شوید؛

۱۲ نمونـه از زیباترین پل های جهان

۱- پل بسطی، پارک ملی ساکسون، نقاشی پل عابر آلمان

این پل باستانی کـه بر روی رودخانـه اِلب درون آلمان قرار دارد با فاصله ۱۹۴ متری بالای رودخانـه ساخته شده است. ابتدا درون ۱۸۲۴ یک پول چوبی درون این مکان ساخته شد و سپس درون سال ۱۸۵۱ پل جدید کـه امروزه قابل دیدن مـی باشد ساخته شد. این پل یکی از جذاب ترین جاذبه های آلمان مـی باشد.

۲- پل هلیکس، خلیج مارینا، سنگاپور

این پل دارای معماری بسیـار قوی مـی باشد کـه مرکز سنگاپور را به مارینا جنوبی متصل مـی کند. این پل اولین پل منحنی جهان مـی باشد کـه با شیشـه و فولاد ساخته شده. سال ساخت پل مربوط بـه سال ۲۰۱۰ مـی باشد. این پل چهار منظره بی نظیر را درون اختیـار افرادی مـی گذارد کـه بر روی پل قرار دارند. منظره این پل درون شب بسیـار دلربا است.

۳- پل معلق کاپیلانو، ونکوور، کانادا

این پل یکی از پل زیباترین جاذبه های دیدنی ونکوور مـی باشد کـه هر ساله گردشگران زیـادی را بـه چشم مـی بیند. این پل درون سال ۱۸۸۹ ساخته شد و سپس درون سال ۱۹۰۳ تمام کابل های پل جایگزین شدند. این پل بـه طول ۱۴۰ متر و ارتفاع ۷۰ متر بر روی رود Capitano احداث شده است. 

۴- پل کین تای، ژاپن

پولی چوبی بر روی پایـه های سنگی کـه در سال ۱۶۷۳ ساخته شده. این پل بر روی رودخانـه Nishiki ساخته شده است. پل درون شـهر تاریخی ایوکاکی، ژاپن قرار دارد. 

۵- پل پونت د لا موجر، بوینس آیرس، آرژانتین 

این پل یک پل عابر پیـاده مـی باشد کـه بر روی رودخانـه ریو دلا پلاتا ساخته شده است. این پول ۱۷۰ متر طول دارد و دارای دو بخش هست که کشتی ها بتوانند از زیر آن عبور کنند. پل  توسط برنده جایزه معمار اسپانیـایی سانتیـاگو کالاتراوا درون سال ۲۰۰۱ ساخته شد. این پل با نام  پل زن مشـهور است.

۶- پل پنت دوگارد، پروانس، فرانسه

این پل ۲۰۰۰ سال پیش توسط رومـیان باستان ساخته شده. این پل بیشتر به منظور آبرسانی بـه دیگر روستا ها ساخته شده است. این پل بر روی رودخانـه گاردون احداث شده است. این پل را مـی توان شاهکار معماری زمان خود دانست کـه در ۳ طبقه ساخته شده است.

۷- پل سری واواسان، مالزی 

این پل درون ۲۵ کیلومتری جنوب کوالالامپور قرار دارد. این پل محل عبور دوچرخه، افراد پیـاده و ماشین ها مـی باشد. این پل بـه طول ۲۴۰ متر درون سال ۲۰۰۳ ساخته شده است. این پل دارای معماری زیبا بـه شکل قایق بادبانی مـی باشد. عکاسان بسیـاری به منظور عبرداری بـه این مکان مـی روند. پل بـه سبک سازه های کابلی مـی باشد.

۸- پل مواج هندرسون، سنگاپور

این پل یکی از جاذبه های بسیـار زیبای سنگاپور مـی باشد که بر فراز جاده هندرسون ساخته شده. این پل ۲۷۴ متر طول و ۳۷ متر ارتفاع دارد. پل امواج هندرسون از فولاد ساخته شده هست که روی آن از نوعی چوب درخت کـه در جنوب شرق آسیـا یـافت مـی شود استفاده شده و بلندترین پل عابر پیـاده درون کشور سنگاپور است.

۹-  پل نئوو، روندا، اسپانیـا

این پل در ارتفاع ۲۰ متری بالای رودخانـه گوادالوین قرار دارد. ساخت این پل ۴۲ سال طول کشید و در سال ۱۷۵۱ بـه اتمام رسید. درون زمان جنگ سال های ۱۹۳۶ که تا ۱۹۳۹ از بالای این پل بـه عنوان زندان استفاده شد. 

۱۰- پل پنته وکیو، فلورانس، ایتالیـا

این پل با نا پل قدیمـی مشـهور مـی باشد کـه در شـهر فلورانس قرار دارد. این پل سنگی کـه در قرون وسطی ساخته شده هست یکی از نماد های این شـهر مـی باشد. این پل یک پل عابر پیـاده مـی باشد. این پل درون قرن شانزدهم توسط گیورگی واساری ساخته شده است. 

۱۱- پل چپل، لوسرن، سوئیس 

این پل بعد از کلیسای سنت پیتر واقع شده است. این پل کـه بر روی رودخانـه رئوس قرار دارد دارای کـه در اصل دارای ۱۳۰۰ متر طول مـی باشد. این پل را قدیمـی ترین پل سرپوشیده ساخته شده از چوب اروپا مـی دانند. این پل دارای یک برج ۴۳ متری مـی باشد. این پل درون قرن ۱۳ ساخته شده و نقاشی های آن مربوط بـه قرن ۱۷ مـی باشد. از این پل درون گذشته بـه عنوان زندان و اتاق شکنجه استفاده مـی شده. 

۱۲- پل جاسلینا کوبیتچک برزیل

این پل کـه یک بزرگراه مـی باشد درون سال ۲۰۰۲ احداث شده هست و دارای معماری بسیـار قوی مـی باشد. پل ساحل شرقی دریـاچه پارانو بـه مرکز شـهر متصل مـی کند. این پل درون سالیـان اخیر بـه نماد برزیل تبدی شده است. 

منبع: theculturetrip.com

: نقاشی پل عابر




[نقاشی پل عابر]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 21 Jun 2018 06:06:00 +0000



نقاشی پل عابر

پل عابر پیـاده طراحی شده توسط لئوناردو داوینچی (5 ع...

این پل عابر پیـاده کـه زیر نظر مـهندس نروژی وبژورن ساند درون نروژ طراحی و ساخته شده هست طرح خود را از یکی از نقاشی های لئوناردو داوینچی گرفته است. نقاشی پل عابر این پل دیدنی بر روی رود گلدن هورن ساخته شده است.

 


. نقاشی پل عابر : نقاشی پل عابر ، نقاشی پل عابر




[نقاشی پل عابر]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 15 Jul 2018 22:34:00 +0000



نقاشی پل عابر

آسیب‌شناسی پل گالری ها - shahraraonline.ir

 هدف نـهایی شـهرداری مشـهد از اجرای این طرح، نقاشی پل عابر گسترش هنر درون بین شـهروندان و شریـان‌های زندگی شـهری بود که تا بلکه با ایجاد فضا‌های مناسب فرهنگی و هنری، محیطی آرام و دلنشین ایجاد کنند و کمـی از خشکی و ماشینی بودن آن بکاهند.
از همان ابتدا بنا را بر این گذاشتند کـه در مناسبت‌های خاصی چون نیمـه‌ شعبان، اربعین حسینی، عید نوروز، دهه کرامت و... نقاشی پل عابر محتوای تابلوها را بـه روز کنند. نقاشی پل عابر همچنین درون برنامـه‌ریزی‌هایشان مقرر کرده بودند که تا آثار را درون سبک‌های نقاشی، عکاسی، کاریکاتور و خوشنویسی
ارائه دهند.
در دستورالعمل اجرایی کـه شـهرداری به منظور پیـاده‌سازی این طرح تعیین کرده، این نکته نیز تصریح شده بود کـه آثار بـه نمایش درآمده درون گالری پل‌های موجود بعد از پایـان مناسبت حتما جمع شوند و محتواهای جدید بـه نمایش درون آیند.
این‌ها را یـادآور شدیم که تا یک آسیب شناسی  داشته باشیم از وضعیت سه پل گالری منطقه خودمان درون خیـابان‌های آزادی 63، معلم 12 و امامت 13. شواهد نشان مـی‌دهد کـه اجرای این طرح دچار رکودی مشـهود شده بـه گونـه‌ای کـه از نوروز تاکنون نـه تنـها محتوای تابلوها بـه روز نشده‌اند بلکه تلاشی هم به منظور نگهداری درست از تابلوهای موجود انجام نشده است.

    طرح‌هایی چروکیده و زرد پشت شیشـه‌های کثیف
نمایی کـه این روزها از پل گالری‌های منطقه‌مان بـه چشم مـی‌خورد، طرح‌هایی محبوس درون پشت شیشـه‌هایی کثیف با لکه‌هایی از قطرات خشک شده و گل‌آلود باران است؛ شیشـه‌هایی کـه ویترین خوبی به منظور نمایش محتوای‌شان نیستند. حتی خود طرح‌ها نیز بـه دلیل قرار گرفتن طولانی مدت درون هوای آزاد و شرایط جوی، چروکیده و زرد شده‌اند و رنگ‌های برخی‌ از آنـها نیز درون کل صفحه پخش شده هست و دیگر خبری از طرحی زیبا و هنرمندانـه نیست کـه بنا بود سواد بصری مردم را درون کنار ایجاد فضایی آرام، افزایش دهد.
خلاصه تابلوها از نظر ظاهری وضعیت خوبی ندارند و پیچ‌های نگه‌دارنده برخی از آنـها نیز افتاده هست که خود خطری بالقوه به منظور عابران و خودروها بـه شمار مـی‌رود. البته حتما فکری هم به منظور دم‌دم‌های غروب بـه بعد کرد، زمانی کـه هوا تاریک مـی‌شود و نوری به منظور روشن تابلوها وجود ندارد و این یعنی محو شدن آثاری هنری درون پوششی از سیـاهی.

    هنر بی‌ مخاطب
از مشکلات محتوایی و فنی تابلوها و پل گالری‌ها کـه بگذریم، نکته دیگری کـه جای بسی تامل دارد، بی‌مخاطب ماندن این آثار است. شاید بتوان بروز این مشکل را درون نبود تنوع موضوعی و لحاظ نشدن سلایق مختلف مردم جستجو کرد اما نباید از این نکته هم چشم پوشید کـه در مواردی جانمایی مناسبی به منظور ایجاد پل گالری‌ها انجام نشده و در کنار آن هم جا نیفتادن فرهنگ استفاده از پل عابر پیـاده درون بین مردم نیز مزید بر علت شده است.
در واقع این پل گالری‌ها درون نقاطی تعبیـه شده‌اند کـه تردد کمـی انجام مـی‌شود البته پل خیـابان آزادی، بـه نسبت آن دو مورد دیگر کمـی شلوغ‌تر است، با این حال بیشتر عابران ترجیح مـی‌دهند از عرض خیـابان عبور کنند. با این اوصاف باز هم آن تعداد بسیـار اندک و انگشت‌شماری کـه برای گذر از خیـابان از این پل‌های عابر پیـاده استفاده مـی‌کنند، توجهی بـه تابلوهای نصب شده درون دو طرف آن ندارند. حتی سرشان را نمـی‌چرخانند و لحظه‌ای به منظور تماشای تابلوها مکث نمـی‌کنند.
پیش از این یکی دو باری پیش آمده بود کـه فردی را دیده بودم کـه گذری بـه تابلوها نگاه مـی‌کرد و چند ثانیـه‌ای مقابل یکی از آنـها مـی‌ایستاد اما این بار با چنین صحنـه‌ای روبه رو نشدم.
از یکی از عابران کـه نظرش را درباره تابلو مـی‌پرسم کـه با بی‌تفاوتی مـی‌گوید: نقاشی پل عابر «تاکنون بـه محتوای آنـها توجه نکرده‌ام.» او درون توضیح دلیل این مسئله نیز پاسخ مـی‌دهد: «علاقه‌ای بـه این چیزها ندارم.»

    موضوعاتی تکراری و تک بعدی
یکی دیگر از عابران کـه جوانی بـه نام سهرودی هست نیز این‌گونـه مـی‌گوید: «موضوعات تابلوها تکراری و تک بعدی هست و بیشتر بـه مسائل مذهبی پرداخته مـی‌شود درون حالی کـه مـی‌توانند محتواهایی مانند اشعار شعرا، طبیعت یـا موضوعاتی با پیـام‌های اجتماعی و شـهروندی باشد.»
این شـهروند این را هم درون دنباله توضیح خود اضافه مـی‌کند که: «به نظر من بهتر هست تا بـه سمت فرهنگ‌سازی غیر مستقیم درون موضوعات عمومـی مانند استفاده از اینترنت، تلفن همراه، قوانین راهنمایی و رانندگی، آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی برویم یـا اینکه بـه معرفی مکان‌های طبیعی و تاریخی درون قالب عکس‌ها و طرح‌ها بپردازیم.»
نکته دیگری کـه او بـه آن اشاره مـی‌کند این هست که: «این روزها مردم از آداب و رسوم خود فاصله گرفته‌اند و به نظر مـی‌رسد کـه این پل گالری‌ها فرصت خوبی باشد که تا به معرفی و بازیـابی آنـها درون بین مردم و به ویژه جوانان بپردازیم.»

   ی هست کـه نظارت کند؟
یکی دیگر از شـهروندان بـه نام زمانی، هم انتقاداتی درباره پل گالری‌های منطقه 11 دارد. او با طرح این پرسش کـه چرا با اینکه دهه کرامت را درون پیش داشتیم، تابلوها بـه روز نشدند، مـی‌گوید: «باید همزمان با مناسبت‌های ملی و مذهبی محتوای تابلوها را تغییر دهند اما انگاری بر این مسئله نظارتی ندارد.»
به باور او مدتی هست که بـه پل گالری‌ها رسیدگی نمـی‌شود بـه گونـه‌ای کـه حتی قاب تعدادی از تابلوها شکسته‌اند. زمانی نیز این بـه این نکته اشاره مـی‌کند کـه جانمایی انجام شده به منظور ایجاد پل گالری‌ها مناسب نیست و در مکان‌های کم تردد تعبیـه شده‌اند.

    توقع اثربخشی نداشته باشیم
این شـهروند، این نکته را نیز اضافه مـی‌کند که: «اگر بنا باشد ماهیت و روند رسیدگی بـه پل گالر‌ی‌ها بـه این شکل ادامـه داشته باشد، دیگر آن اثربخشی کـه شـهرداری بـه دنبالش بود را شاهد نخواهیم بود.»
او پیشنـهادی هم به منظور دست‌اندرکاران اجرای این طرح درون شـهرداری مشـهد دارد: «کارشناسان بررسی کنند کـه تاکنون طرح‌ها و محتواهای تولیدی ارائه شده درون این پل گالری‌ها چقدر درون مخاطبان تاثیرگذار بوده‌ است.»

    درخواست تامـین محتوا به منظور دهه کرامت یـادآوری شد اما...
به دنبال این مسئله با محمد ندیمـی، کارشناس پل گالری‌های خانـه هنرمندان شـهرداری تماس مـی‌گیریم. او با اشاره بـه اینکه درون تعیین و انتخاب محتوای تابلوها نقشی ندارد، تصریح مـی‌کند: «باید دستور اجرا و پیـاده‌سازی محتوای خاصی را بـه من بدهد که تا بتوانم وارد عمل شوم.»
ندیمـی این را هم یـادآور مـی‌شود که: «درباره محتوای تابلوها متناسب با دهه کرامت، بـه مسئولان امر یـادآوری کردم اما پاسخی دریـافت نکردم.»
او بخشی از بـه وجود آمدن شرایط موجود را بـه تغییر ساختار سازمان مربوط مـی‌داند و معتقد هست برخی چیزها نیـاز بـه زمان دارند که تا درباره آنـها تصمـیم‌گیری شود.

    تامـین محتوای پل گالری‌ها درون انتظار نظر مسئولان
کارشناس پل گالری‌های خانـه هنرمندان درون عین حال تاکید مـی‌کند: «باید پل گالری‌ها تامـین محتوا شوند و من هم پیگیر این مسئله بوده‌ام اما تاکنون دوستان نظرات خود را اعلام نکرده‌اند.»
او بـه برنامـه منظمـی کـه هرساله تاکنون داشته‌اند گریز مـی‌زند و مـی‌گوید: «ما هر سال درون مناسبت‌های مختلف، بـه ویژه دهه کرامت محتواهای بـه روزی را به منظور عموم اکران مـی‌کردیم اما متاسفانـه امسال این امر محقق نشد.»
ندیمـی درون بخش دیگری از توضیحات خود، درباره وضعیت فیزیکی تابلوها نیز اظهار مـی‌کند: «چند ماه پیش نسبت بـه تعمـیر پل گالری‌های سطح شـهر اقدام کردیم؛ همـه تابلوها یک بار رنگ شده وری شیشـه‌ها تامـین و به روز شده است.»
از او کـه به طور ویژه درباره سه پل گالری منطقه 11 مـی‌پرسیم اظهار بی‌اطلاعی مـی‌کند و مـی‌گوید آماری کـه دارد کلی هست و به منظور دریـافت جزئیـات بیشتر و توضیحات دقیق‌تر با مـیری، مدیر امور هنری شـهرداری گفتگو کنیم.

   درون حال آسیب‌شناسی پل گالری‌ها هستیم
به دنبال این جریـان با مـیری، مدیر امور هنری شـهرداری مشـهد تماس مـی‌گیریم که تا پاسخ‌هایی را به منظور مسائل مطرح شده کـه شامل تک بعدی بودن و به روز نبودن محتواها، جانمایی نامناسب گالری‌ها و مشکلات فنی و سازه‌ای آنـهاست، بیـابیم. او درون این بین مـهترین مسئله را جانمایی گالری‌ها مـی‌داند و مـی‌گوید: «در حال آسیب‌شناسی پل گالری‌ها هستیم که تا بتوانیم بعد از بـه پایـان رسیدن مطالعات، جانمایی مناسبی به منظور آنـها داشته باشیم، بدین ترتیب مشکل بی‌مخاطب بودن آنـها نیز بر طرف خواهد شد.»

   سازه‌های گالری‌ها با طراحی جدید
مـیری این نکته را هم دنباله توضیح خود اضافه مـی‌کند که: «هم‌اکنون درون حال طراحی جدید به منظور سازه‌های جدید گالری‌ها هستیم کـه تاکنون نیمـی از پل‌ گالری‌های موجود را درست کرده‌ایم و در حال آزمون آنـها و بررسی بازخوردشان هستیم بعد از آن بـه سراغ پل گالری‌های باقی مانده سطح شـهر خواهیم رفت.»
مدیر امور هنری شـهرداری مشـهد بـه این نکته نیز اذعان مـی‌کند: «ما نیز بعد از انجام ارزیـابی‌ها بـه این نتیجه رسیدیم کـه پل گالری‌های موجود مورد توجه مخاطبان نبوده‌اند بنابراین تصمـیم گرفتیم باز طراحی گالری‌ها را شروع کنیم کـه هم اکنون درون مرحله طراحی آن بـه سر مـی‌بریم.»

   احتمال تغییر مکان گالری‌ها
آن‌گونـه کـه او توضیح مـی‌دهد، احتمال دارد مکان‌های دیگری مانند پارک‌ها یـا پیـاده‌روهای عریض بـه جای پل‌‌ها به منظور برپایی گالری‌ها انتخاب شوند. البته مـیری این نکته را هم تاکید مـی‌کند که: «البته این‌ها فعلا درون حد ایده و پیشنـهاد هست و هنوز بـه جمع‌بندی نـهایی نرسیده‌ایم.»
مدیر امور هنری شـهرداری مشـهد این را هم یـادآور مـی‌شود: «بناست که تا متدهایی به منظور فرم و جانمایی گالری‌ها توسط هنرمندان طراحی شود کـه به احتمال زیـاد که تا اوایل مـهر ماه جمع‌بندی نـهایی آنـها انجام خواهد شد.»
او درون پاسخ بـه این سئوال کـه پیش‌بینی شما از زمان اجرای و پیـاده‌سازی این طرح‌ها چه موقعی است، مـی‌گوید: «اجرای آن بستگی بـه کمـیت، تعیین مکان و نوع سازه انتخاب شده دارد کـه هنوز بـه طور قطعی مشخص نشده‌اند بنابراین نمـی‌توان درون این زمـینـه اظهار نظر کرد.»
مـیری درون توضیح دلیل بـه روز نشدن محتوای گالری‌ها نیز اظهار مـی‌کند: «به دلیل انجام آسیب‌ شناسی‌ها و تغییراتی کـه بناست درون گالری‌ها و انتقال آنـها بـه محیط‌های پر مخاطب بدهیم، محتواهای پل گالری‌ها را بـه روز نکردیم.»

   رسیدن بـه موضوعات متنوع‌تر از سرفصل‌های طرح جدید
این بار مسئله تک بعدی بودن موضوع و محتوای پل گالری‌ها و انتقادهایی کـه بربعضی از شـهروندان بـه این مسئله دارند را بـه مـیان مـی‌کشیم کـه این‌گونـه پاسخ مـی‌دهد: «یکی از مـهمترین سرفصل‌های طرح جدید، رسیدن بـه موضوعات کلان‌تر و متنوع‌تر به منظور تولید محتوای گالری‌هاست.»
ادامـه مـی‌دهد: «در مطالعاتی کـه انجام مـی‌دهیم این نکته را هم مد نظر گرفته‌ایم کـه برخی گالری‌ها بـه یکسری از انجمن‌های هنری سپرده شوند که تا آنـها با مفاهیم و آثار خود اقدام بـه تولید محتوا کنند.» آنگونـه کـه او توضیح مـی‌دهد، درون صورت تحقق این ایده، فرآیند تولید محتوا و انعکاس مفاهیم، متنوع‌تر خواهد شد کـه بدین ترتیب مخاطبان بیشتری را هم جذب خود خواهد کرد.

خیرخواه




[نقاشی پل عابر]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 24 Jun 2018 07:07:00 +0000



تمامی مطالب این سایت به صورت اتوماتیک توسط موتورهای جستجو و یا جستجو مستقیم بازدیدکنندگان جمع آوری شده است
هیچ مطلبی توسط این سایت مورد تایید نیست.
در صورت وجود مطلب غیرمجاز، جهت حذف به ایمیل زیر پیام ارسال نمایید
i.video.ir@gmail.com