گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان

گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان اجراي طرح مدارس لازم التوجه درون 466 مدرسه تهران | کنش پژوهی (برطرف مشکلات دو دانش آموز لازم التوجه کـه ... | متن کامل سند ائتلاف ملی «نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان ... | آینا گروه | آمار آموزان دانش فایل تحقیق دانش آموزان تحقیق ... |

گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان

اجراي طرح مدارس لازم التوجه درون 466 مدرسه تهران

نسخه شماره 1845- تاریخ : گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان 1388/10/07 - اولين روزنامـه جوانان و نوجوانان ايران - (دوشنبه)

 اجراي طرح مدارس لازم التوجه درون 466 مدرسه تهران  رئيس سازمان آموزش و پرورش شـهرتهران از اجراي طرح مدارس لازم التوجه درون 466 مدرسه تهران خبرداد. گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان بـه گزارش واحدمرکزي خبر، گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان زکريا يازرلو درون نخستين همايش مدارس لازم التوجه گفت : اين مدارس از ميان 6هزار مرکز آموزشي تهران شناسايي شده اند کـه در فرآيند تعليم و تربيت بـه دانش آموزان دچار اختلالند. گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان وي توزيع برابر فرصت ها و ارائه اعتبارات و تجهيزات کافي را از شاخص هاي اين طرح دانست و تاکيدکرد : بايد تسهيلات ويژه و متفاوتي درون اختيار مديران اين مدارس قرارگيرد که تا شکاف درون اين مدارس درون مقايسه با مدارس ديگر بـه گسست درون کارآمدي و بروز ناهنجاري هاي اجتماعي منجرنشود. يازرلو گفت : براي اجراي اين طرح درون مرحله نخست 15 ميليارد ريال اعتبار درون اختيار مديران اين مدارس قرارمي گيرد و در ادامـه چند برابر اين بودجه اختصاص خواهد يافت. وي با اشاره بـه ويژگي هاي يازده گانـه مدارس لازم التوجه گفت : اقبال کمتر مردم براي نام نويسي فرزندانشان درون اين مراکز آموزشي، نارسايي درون تامين نيروي انساني و افت تحصيلي بيشتر از مشکلات اين مدارس است. يازرلو افزود : برخي از دانش آموزان اين مدارس کودکان کار هستند، اوليا» بد دارند يا بي سرپرست  هستند و يک يا چند عضو خانواده آنان بـه موادمخدر معتادند. وي اضافه کرد : شمار قابل توجهي از دانش آموزان اين مدارس فرزند طلاق يا دچار اختلال خانوادگي هستند و بضاعت مالي ندارند. يازرلو گفت : چنانچه 4 عامل از اين يازده شاخص پرخطر درمدارس مشاهده شود بايد چنين مراکزي درون زمره مدارس لازم التوجه قرارگيرد. يازرلو همچنين با اشاره بـه اه نخستين همايش مدارس لازم التوجه افزود : درون همايش امروز با امضا» ميثاق نامـه اي ميان مديران اين مدارس و سازمان آموزش و پرورش شـهرتهران، تعهد مي کنيم که تا ناکامي هاي مدارس لازم التوجه را با برخي مکمل ها جبران کنيم و نابرابري ها را پوشش دهيم. وي توافق درباره روشي علمي براي توسعه گفتگوهاي سازنده ميان مدارس، مناطق و سازمان آموزش و پرورش را از ديگر اه اين همايش بيان کرد. يازرلو، افت تحصيلي دانش آموزان را نشانـه نامرئي ابتلا بـه اعتياد دانست و افزود : گرچه ساحت مدارس شـهرتهران از اعتياد پاک هست اما افت تحصيلي نشان از جامعه اي هست که دانش آموزان درون آن زندگي مي کنند زيرا يک چهارم وقت دانش آموزان درون اختيار ماست. وي با اشاره بـه ايجاد گروه هم انديشي خلاق درون مدارس لازم التوجه گفت : اين گروه ها کـه از فرزانگان و کارشناسان رشته هاي مختلف درون همـه مناطق تشکيل مي شود بايد درون اجراي اين طرح از رويه هاي سنتي پرهيزکنند زيرا ناکارآمدي آن اثبات شده است. يازرلو افزود : افت تحصيلي، غيبت دانش آموزان، ميزان حضور آنان درون مساجد، رابطه آنان با نماز و محرم، علل حضور کم آن ها درون فعاليت هاي فرهنگي- ورزشي، علل حضور نيافتن اوليا» درون مدارس و مشارکت درون برنامـه ها از موضوعاتي هست که بايد درون اين گروه هاي هم انديشي بررسي شود . وي گفت : بـه عنوان مسئول ميز مدارس لازم التوجه، اطمينان مي دهم کـه در تخصيص اعتبار براي فعاليت هاي پژوهشي و آموزشي درون چارچوب اين طرح هيچ کاستي اي وجود ندارد، ضمن آن کـه در هريک از اين مدارس، يک مشاور آغاز بـه کارمي کند. يازرلو تاکيدکرد : اعضا» کارگروه هاي هم انديشي درون اين مدارس بايد از اتکا» بـه بخشنامـه هاي بي خاصيت اداري بپرهيزند و در تدبير مسائل متکي بـه انديشـه هاي خود باشند. وي گفت : با توجه بـه اختصاص 700 هزارتومان که تا يک ميليون و پانصدهزار تومان بودجه براي حمايت از فعاليت هاي پژوهشي معلمان پژوهنده، بايد از اين معلمان درون مدارس لازم التوجه استفاده شود. يازرلو همچنين از نقش مديران مدارس شـهرتهران درون مـهار بيماري آنفولانزا تقديرکرد. رئيس سازمان آموزش و پرورش شـهرتهران از افزايش 20 درصدي نرخ حق التدريس معلمان شـهرتهران خبرداد. زکريا يازرلو درون مصاحبه با واحد مرکزي خبر گفت : براساس ابلاغيه جديد معاونت نيروي انساني رياست جمـهوري بـه وزارت آموزش و پرورش و ابلاغ آن بـه آموزش و پرورش شـهرتهران، نرخ حق التدريس معلمان از اين بعد با بيست درصد افزايش پرداخت خواهد شد. وي افزود : از ابتداي سال تحصيلي که تا کنون بـه دليل مشخص نشدن نرخ حق التدريس، مبلغي بـه صورت علي الحساب بـه حساب معلمان واريز شده بود و ما بـه التفاوت اين نرخ از اول مـهر که تا امروز نيز بـه زودي بـه حساب آنان واريز خواهدشد. رئيس سازمان آموزش و پرورش شـهر تهران اضافه کرد : حقوق سه ماه اول معلمان حق التدريس بـه حساب مناطق آموزش و پرورش واريزشده هست و از فردا بـه تدريج بـه حساب مدارس واريزمي شود.
 خبرنگار: اميرحسين ذوالفقاري

 




[گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Tue, 17 Jul 2018 05:57:00 +0000



گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان

کنش پژوهی (برطرف مشکلات دو دانش آموز لازم التوجه کـه ...

دانلود کنش پژوهی (برطرف مشکلات دو دانش آموز لازم التوجه کـه اختلالاتی درون ترکیب صامت و مصوت و کلا درون نوشتن)

کنش پژوهی مقطع ابتدایی

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

کنش پژوهی (برطرف مشکلات دو دانش آموز لازم التوجه کـه اختلالاتی درون ترکیب صامت و مصوت و کلا درون نوشتن) با رعایت همـه نکات مربوط بـه کارورزی ۳ و کنش پژوهی آموزگار پایـه دوم آماده و تکمـیل جهت استفاده شما تدوین و آماده دانلود مـیباشد.

قسمتی از کنش پژوهی :

اغلب مشاهده مـی شود دانـش آموزی مطلبی را مـی خواند یـا اولیـای او عقیده دارند مرتّب درس مـی خواند اما نمـی فهمد یـا دانش آموز دیگری با وجود این کـه تلاش مـی کند اما درون املانویسی مشکل دارد تمام این اشکالات بر مـی گردد بـه ضعف دانش- آموز درون روخوانی و آگاه نبودن او بـه روش مطالعه .یک معلّم آگاه وعلاقه مند بـه شغل معلّمـی حتما ابتداروشـهای مطالعه وروان خوانی را بـه دانش آموزان خود بیـاموزد وسپس  درون پی برطرف اشکالات درون دروس دیگر باشد و این مقدور نمـی باشد مگر این کـه خود معلّم از روشـهای مختلف مطالعه و روان خوانی اطّلاع کافی داشته باشد .بنده آموزگار کلاس دوم ابتدایی درون سال تحصیلی اخیر  دو  دانش آموز  بـه نام های علی و مـهدی داشتم کـه در نوشتن دروس بسیـار مشکل داشتند و در صامت و مصوت  نیز با مشکلات بسیـاری برخورد مـی د.برای پیدا راه کارها نیـاز بـه یک سری اطلاعاتی داشتم، گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان نظیر این اطلاعات را از طریق خود دانش آموزان، پرونده   ، والدین و مشاور مدرسه  جمع آوری کردم با توجه بـه این اطلاعات راه کارهایی را یـافتم و آنـها را با دانش آموزان بـه مرحله  اجرا درون آوردم. گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان جملگی این راه کارها به منظور تقویت حافظ دیداری، تقویت توالی دیداری و تقویت حافظه شنیداری بود کـه علی و مـهدی  درون آنـها ضعف داشتند. گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان درون پایـان اجرای این راه حل ها ، نتیجه خوبی از پیشرفت دانش آموزان بـه دست آمد کـه امـیدوارم این را حل ها را هم سایر معلمان به منظور کاهش ضعف درون درس املاء دانش آموز بـه کار ببرند.

نوشتن و خواندن وسیله ای هست برای پی بردن بـه افکار دیگران و گفتار و نوشتن وسیله ای به منظور آگاه ساختن دیگران از مقاصد و افکار خود. بنابراین تمام کوششـهایی کـه در زمـینـه آموزش زبان درون دبستان انجام مـی گیرد، حتما در جهت پرورش ارکان چهار گانـه آن یعنی، شنیدن ، گفتن و خواندن  باشد.املاء کلمـه ای هست عربی و به معنای پر، مطلبي را تقرير که تا ديگران بنويسند ، طريقه نوشتن درست كلمات و درست نويسي و بكار رفته است.

قیمت فایل : گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان ۲۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۲۶
  • خریدار گرامـی : به منظور دانلود فایل پیشنـهاد مـیکنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همـینطور فایل درون قالب فرمت zip مـیباشد و برای اجرا نیـازمند نرم افزار WinRAR مـیباشد.




[گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 11 Jul 2018 16:27:00 +0000



گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان

متن کامل سند ائتلاف ملی «نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان ...

«سند ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان» درون 16 آذر امسال درون شورای عالی رفاه و تامـین اجتماعی تحت عنوان مـیثاق همکاری‌های چندجانبه مـیان وزارت آموزش و پرورش، گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان قوه قضائیـه، سازمان مدیریت و برنامـه‌ریزی آموزشی، وزارت تعاون، کمـیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمـینی(ره)، وزارت بهداشت، ناجا و سازمان بهزیستی کل کشور تصویب شد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، درون این سند تفاهم چندجانبه تاکید شده هست که درون راستای عمل بـه منویـات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر تلاشی سازمان یـافت، علمـی و فراقوه‌ای، ائتلاف ملی بـه منظور استقرار نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان با هدف استفاده حداکثری از توان و ظرفیت علمـی، خدمتی، حمایتی، اجرایی، نظارتی و تامـینی بـه منظور تحقق پیشگیری رشد مدار و توجه بـه رشد و تکامل یکپارچه دانش آموزان بـه صورت مشترک بین وزارت آموزش و پرورش، قوه قضائیـه، سازمان مدیریت و برنامـه ریزی کشور، سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمـیته امداد حضرت امام خمـینی(ره)، نیروی انتظامـی، وزارت تعاون و بنیـاد برکت تشکیل و سند ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان منعقد شد.

ماده 1: گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان کلیـات

1-1 موضوع سند: ائتلاف ملی درون توجه سازمان یـافته بـه سرنوشت کودکان و نوجوانان مـیهن اسلامـی از طریق مشارکت درون طراحی و استقرار نظام جامع مراقبت اجتماعی دانش آموزان درون مدرسه.

تبصره: مـهار زمـینـه‌های آسیب اجتماعی درون سه فضای مدرسه ، خانواده و محله با تاکید بر مدرسه بـه عنوان جدی‌ترین فضای اجتماعی کودکان نوجوانان.

1-2 تعریف نظام مراقبت اجتماعی: منظور از نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان، مجموعه‌ای نظام یـافته از خدمات و برنامـه‌ها، شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی، بـه منظور مراقبت دانش‌آموزان درون برابر رفتار‌های پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله بموقع و موثر است.

ماده 2: اه و چارچوب ائتلاف

2-1 هدف کلی: تامـین و ارتقای مراقبت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان مدارس با رویکرد توانمندسازی مدرسه محور

2-2 اه اختصاصی

2-2-1 استقرار نظام جامع مراقبت اجتماعی به منظور دانش آموزان ( مدرسه محور، خانواده محور، محله محور) از طریق مشارکت بین بخشی مبتنی بر مدل بومـی و سبک زندگی اسلامـی - ایرانی

2-2-2 گسترش آموزش‌های رشد مدار درون زمـینـه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب های اجتماعی و بزهکاری

2-2-3 ایجاد نظام شناسایی دانش‌آموزان آسیب پذیر و آسیب دیده از طریق چک‌لیست‌های علمـی

2-2-4 طراحی و توسعه مداخلات موثر حمایتی و توانمندسازی به منظور دانش آموزان

2-2-5 استقرار نظام ارجاع مناسب ارائه خدمات و حمایت‌ها بـه دانش آموزان

2-2-6 ظرفیت سازی جهت افزایش عوامل محافظت کننده و کاهش عوامل مخاطره‌آمـیز دانش‌آموزان درون مدرسه ، خانواده و محله

2-2-7 هم افزایی منابع و برنامـه های دستگاهها و نـهادها و بسیج ظرفیت مشارکت مردمـی و خیریـه به منظور نظام مراقبت های اجتماعی

تبصره : پیـاده سازی صد درون صدی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان بـه منظور پوشش مدارس که تا پایـان برنامـه ششم توسعه مورد تاکید است.

2-3 چارچوب همکاری‌های بین بخشی

2-3-1 ایجاد دبیرخانـه بـه منظور بـه اشتراک گذاری منابع و ظرفیت‎های مشترک بـه منظور تامـین اه سند.

2-3-2 ایجاد نظام شناسایی و تقویت عوامل محافظت کننده و دیده بانی مستمر عوامل مخاطره‌آمـیز دانش‌آموزان درون مدرسه، خانواده و محله

2-3-3 ایجاد سامانـه جهت شناسایی کودکان و نوجوانان لازم التوجه بـه منظور اجرای مداخلات آموزشی، روانی و اجتماعی پیشگیرانـه

2-3-4 پیـاده سازی نظام غربالگری و ارجاع

2-3-5 تامـین خدمات مشاوره ای بـه دانش آموزان و خانواده های آنان

2-3-6 تامـین خدمات حمایتی و مددکاری بـه دانش آموزان

2-3-7 تامـین معاضدت‌ها و حمایت‌های قضایی به منظور دانش آموزان

2-3-8 ایجاد ساز و کار به منظور اجرای برنامـه های مشترک درون حوزه پیشگیری وضعی بـه منظور کاهش عوامل مخاطره آمـیز دانش آموزان

2-3-9 ارزیـابی و نیـازسنجی مستمر، شناسایی فرصتها و جذب مشارکت های مردمـی و به اشتراک گذاری ظرفیتهای خیریـه و مردم نـهاد دستگاهها و نـهادهای عضو

2-3-10 استقرار نظام بازخورد، پایش و سنجش اثربخشی

ماده 3 - سازمان ائتلاف (همکاری بین بخشی)

3-1 - مدت سند: مدت اجرای این سند جهت تکمـیل مطابق با سال‌های اجرای برنامـه ششم، 1395 که تا 1400 هجری شمسی و بر اساس فازبندی مورد اشاره درون این سند خواهد بود کـه متعاقبا درون طی برنامـه‌های بعدی تداوم خواهد یـافت.

3-2 شورای سیـاست‌گذاری

به منظور تدوین سیـاستهای کلان، نظارت بر حسن اجرای این سند و نظارت و ارزشیـابی پیشرفت طرح، شورای سیـاست‌گذاری با ترکیب زیر تشکیل مـی‌شود: سازمان مدیریت و برنامـه ریزی کشور بـه عنوان رئیس شورا، قوه قضائیـه بـه عنوان دبیر شورا، وزارت آموزش و پرورش بـه عنوان دبیر شورا، وزارت بهداشت، وزارت تعاون، سازمان بهزیستی کشور، نیروی انتظامـی، کمـیته امداد حضرت امام خمـینی(ره) و بنیـاد برکت.

تبصره 1: دبیرخانـه شورای سیـاست‌گذاری درون معاونت اجتماعی قوه قضائیـه مستقر بوده و جلسات شورا با پیگیری و هماهنگی دبیرخانـه مربوطه درون معاونت اجتماعی سازمان مدیریت و برنامـه ریزی کشور برگزار مـی‌شود.

تبصره 2: جلسات شورا بـه صورت فصلی تشکیل و تصمـیمات آن با اکثریت آرای حاضرین ، لازم‌الاجرا خواهد بود.

3-3 کمـیته علمـی - اجرایی:

به منظور تدوین شیوه نامـه های اجرایی، هدایت عملیـات اجرا، تدوین معیـارها، تدوین استانداردها، و پیشنـهاد سیـاست های کلان و راهبردی، کمـیته علمـی – اجرایی با ترکیب زیر تشکیل مـی‌گردد: سازمان مدیریت و برنامـه ریزی کشور بـه عنوان رئیس شورا، قوه قضائیـه بـه عنوان دبیر شورا، وزارت آموزش و پرورش بـه عنوان دبیر شورا، سازمان بهزیستی کشور، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، نیروی انتظامـی، کمـیته امداد حضرت امام خمـینی(ره)، وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و بنیـاد برکت.

تبصره 1: دبیرخانـه درون معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و با مسئولیت معاونت مذکور مستقر خواهد بود.

تبصره 2: جلسات کمـیته حداقل ماهانـه یکبار تشکیل و تصمـیمات آن با اکثریت آرای حاضرین لازم‌الاجرا خواهد بود.

ماده 4: روش شناسی اقدام

4-1 فاز اجرا

4-1-1 مرحله اول: اجرای آزمایشی درون مدارس سه شـهرستان بـه صورت آزمایشی و ارزیـابی اثربخشی ( سال آخر برنامـه پنجم و سال اول برنامـه ششم منطبق با سال تحصیلی 95-1394 و 96-1395 )

4-1-2 مرحله دوم: ارزشیـابی و اعتبار بخشی و تعمـیم بـه مدارس یک شـهرستان از هر استان کشور (سال دوم وسوم برنامـه ششم منطبق با سال تحصیلی 98-1397 و 97-1396 )

4-1-3 مرحله سوم: تسری، تثبیت و استقرار بـه مدارس کل کشور (از سال چهارم برنامـه ششم منطبق با سال تحصیلی ایران 1400 -1399 بـه نحوی کـه تا پایـان برنامـه ششم کلیـه مدارس کشور تحت پوشش برنامـه قرار گرفته باشند)

4-2 نظام مراقبت:

4-2-1 شناسایی و غربالگری درون مدارس از طریق شواهد مـیدانی

تبصره: از مرحله دوم، از آزمونـهای استاندارد روانی، آزمون‌های خطرپذیری، شواهد کلینیکی و چک لیست ها نیز استفاده خواهد شد.

4-2-2 آموزش‌های رشد مدار

4-2-2-1 آموزش و توانمندسازی معلمان و والدین

4-2-2-2 تولید برنامـه درسی پیشگیری مربوط بـه هر دوره تحصیلی و منابع کمک آموزشی آن

4-2-2-3 برگزاری و اجرای دوره های آموزشی رشد مدار پیشگیری

4-2-2-4 اجرای فعالیت های مکمل و ترویجی

4-2-3 مداخلات وضعی و روانی – اجتماعی

4-2-3-1 اقدامات مداخلهای به منظور کاهش عوامل مخاطره آمـیز ( از جمله اقدامات انتظامـی و مناسب سازی فضاها)

4-2-3-2 برگزاری جلسات و دوره‌های آموزشی به منظور خانواده ها ( بویژه موارد لازم التوجه )

4-2-3-3 خدمات و حمایتهای روانی اجتماعی

4-2-3-4 خدمات مددکاری بـه خانواده‌ها

4-2-3-5 معاضدت های حقوقی و مالی مورد نیـاز

4-2-3-6 مشاوره‌های خانوادگی و فردی

4-2-3-7 معاضدت‌های تحصیلی

4-2-3-8 درمان و بازتوانی

ماده 5 - تعهدات ائتلاف

5-1 تعهدات مشترک :

5-1-1 شناسایی و تقویت عوامل محافظت کننده و دیده بانی مستمر عوامل مخاطره آمـیز دانش آموزان درون مدرسه ، خانواده و محله

5-1-2 ارائه خدمات آموزشی پیشگیرانـه بـه دانش آموزان لازم التوجه و خانواده‌های آنان

5-1-3 تهیـه منابع آموزشی و فرهنگی پیشگیرانـه به منظور دانش آموزان

5-1-4 بـه اشتراک گذاری ظرفیتها به منظور ارائه حمایتها و خدمات مداخله ای روانی – اجتماعی به منظور دانش آموزان و خانواده‌های آنان

5-1-5 حمایت از اجرای پروژه‌های علمـی پژوهشی درون راستای استقرار نماد

5-2 تعهدات اختصاصی

5-2-1 تعهدات سازمان مدیریت و برنامـه ریزی

5-2-1-1 پیش بینی اعتبارات متناسب با وظایف درون قالب اعتبارات سازمانـها

5-2-1-2 درج موضوع مراقبت اجتماعی مدرسه محور، بعنوان یکی از احکام برنامـه ششم توسعه و زمـینـه سازی به منظور پیـاده سازی آن درون طول برنامـه ششم و برنامـه‌های توسعه بعدی

5-2-1-3 مشارکت درون تدوین و بهبود مستندات کلان، راهبردی و فنی مربوط بـه طرح

5-2-1-4 بـه اشتراک گذاری منابع اطلاعاتی مورد نیـاز به منظور اجرای پروژه

5-2-1-5 پایش و ارزیـابی عملکرد ائتلاف با مشارکت دستگاه‌های همکار

5-2-2 تعهدات وزارت آموزش و پرورش

5-2-2-1 انتخاب و هماهنگی مدارس مجری طرح

5-2-2-2 آموزش معلمان مجری آموزش های رشد مدار

5-2-2-3 توانمند سازی کارکنان مدارس درون زمـینـه مراقبت اجتماعی از دانش آموزان

5-2-2-4 برگزاری جلسات آموزشی با خانواده ها

5-2-2-5 استقرار خدمات مدیریت مورد و هماهنگی به منظور ارجاع افراد درون معرض خطر و پرخطر

5-2-2-6 ارائه معاضدت های تحصیلی بـه دانش آموزان

5-2-2-7 مشارکت درون توسعه مستندات کلان، راهبردی و فنی مربوط بـه طرح

5-2-2-8 استقرار دبیرخانـه کمـیته علمـی-اجرایی مربوط بـه طرح

5-2-2-9 تشکیل کمـیته مراقبت اجتماعی درون مدارس کشور

5-2-2-10 همکاری موثر درون تدوین ابزارهای شناسایی آسیب های اولویتی دانش آموزان

5-2-2-11 بـه اشتراک گذاری منابع اطلاعاتی مورد نیـاز به منظور اجرای پروژه

5-2-3 - تعهدات قوه قضائیـه

5-2-3-1 مساعدت درون فراهم‌سازی بسترهای حقوقی، قانونی و حاکمـیتی اجرای تصمـیمات و راهکارهای اساسی

5-2-3-2 تدوین و پیشنـهاد لیست عناوین آسیب های اولویتی ( آسیب های دروازه ورود بـه چرخه بزهکاری و جرم ) با پوشش حد اکثری شاخص نـهادهای داخلی و بین المللی

5-2-3-3 پیگیری تصویب مقررات، ضوابط، آئین‌نامـه‌ های اجرایی و دستورالعمل‌های مرتبط با پیشبرد اه این سند و ایجاد الزامات اجرائی مورد نیـاز

5-2-3-4 همکاری موثر درون تدوین ابزارهای شناسایی آسیب های اولویتی دانش آموزان مربوط بـه استقرار فاز دوم برنامـه ( موضوع تبصره یک بند الف چرخه نظام مراقبت اجتماعی)

5-2-3-5 بـه اشتراک گذاری منابع اطلاعاتی مورد نیـاز به منظور اجرای پروژه

5-2-3-6 استقرار دبیرخانـه شورای سیـاست‌گذاری مربوط بـه طرح

5-2-3-7 مشارکت درون تدوین و بهبود مستندات کلان، راهبردی و فنی مربوط بـه طرح

5-2-3-8 ارائه معاضدت های قضایی بـه دانش آموزان و خانواده ها

5-2-3-9 مشارکت درون طراحی و اجرای فعالیت های پیشگیری و مراقبت اجتماعی درون مدارس

5-2-4 تعهدات سازمان بهزیستی کشور

5-2-4-1 همکاری موثر درون تدوین ابزارهای شناسایی آسیب های اولویتی دانش آموزان مربوط بـه استقرار فاز دوم برنامـه ( موضوع تبصره یک بند الف چرخه نظام مراقبت اجتماعی)

5-2-4-2 همکاری موثر درون تدوین و تقویت مبانی و مستندات نظری و شواهد معتبر نظام مراقبت اجتماعی

5-2-4-3 مشارکت موثر درون امکان سنجی و ظرفیت شناسی به منظور طراحی و ارائه بسته های خدمتی و حمایتی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان

5-2-4-4 پایش و ارزیـابی علمـی نتایج پیـاده سازی و استقرار پروژه

5-2-4-5 مشارکت درون تدوین و بهبود مستندات کلان، راهبردی و فنی مربوط بـه طرح

5-2-4-6 گسترش رویکرد پیشگیری جامعه – محور

5-2-4-7 مشارکت درون آموزش پیشگیری درون مدارس

5-2-4-8 بـه اشتراک گذاری منابع اطلاعاتی مورد نیـاز به منظور اجرای پروژه

5-2-5 تعهدات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

5-2-5-1 همکاری موثر درون تدوین ابزارهای شناسایی آسیب های اولویتی کودکان و نوجوانان مربوط بـه استقرار فاز دوم برنامـه ( موضوع تبصره یک بند الف چرخه نظام مراقبت اجتماعی)

5-2-5-2 همکاری موثر درون پیش بینی ابزارهایروان شناختی و تدبیر راهکارهای پایش رفتار کودکان درون حوزه های روان شناختی و اجتماعی )؛

5-2-5-3 همکاری درون تدوین چک لیست های شناسایی نشانـه های روانی ، رفتاری و جسمـی آسیب های اولویتی کودکان و نوجوانان مربوط بـه استقرار فاز دوم برنامـه

5-2-5-4 مشارکت درون توسعه مستندات کلان ، راهبردی و فنی مربوط بـه طرح

5-2-5-5 ارائه خدمات و حمایت‌های درمانی بـه دانش‌آموزان درون قالب نظام شبکه بهداشتی درمانی کشور

5-2-5-6 ارائه خدمات غربالگری

5-2-5-7 بـه اشتراک گذاری منابع اطلاعاتی مورد نیـاز به منظور اجرای پروژه

5-2-5-8 استفاده از ظرفیت ها و زیرساخت های موجود به منظور مراقبت اجتماعی از دانش آموزان

5-2-5-9 مشارکت درون اجرای فعالیت های آموزشی و فرهنگی درون زمـینـه پیشگیری از آسیب های اجتماعی

5-2-6 تعهدات نیروی انتظامـی

5-2-6-1 مشارکت درون تدوین و بهبود مستندات کلان ، راهبردی و فنی مربوط بـه طرح

5-2-6-2 ارائه خدمات و حمایت های انتظامـی به منظور مدارس، دانش‌آموزان و یـا خانواده آنان

5-2-6-3 استفاده از ظرفیت ها و زیرساخت های موجود به منظور مراقبت اجتماعی از دانش آموزان

5-2-6-4 مشارکت درون اجرای فعالیت های آموزشی و فرهنگی درون زمـینـه پیشگیری از آسیب های اجتماعی

5-2-6-5 بـه اشتراک گذاری منابع اطلاعاتی مورد نیـاز به منظور اجرای پروژه

5-2-7 تعهدات کمـیته امداد حضرت امام خمـینی(ره)

5-2-7-1 مشارکت فعال درون تدوین و تامـین بسته های خدمتی و حمایتی بر اساس وظایف و توان واقعی سازمان علی الخصوص بسته حمایت اقتصادی و بسته خدمات مددکاری بر اساس آسیب های اولویتی طرح

5-2-7-2 تعیین مـیزان شایستگی دریـافت این بسته ها و ترتیب قرار گیری درون نظام ارجاع

5-2-7-3 مشارکت درون تدوین و بهیود مستندات کلان ، راهبردی و فنی مربوط بـه طرح

5-2-7-4 ارائه خدمات و حمایت های اجتماعی و مددکاری بـه دانش آموزان

5-2-7-5 ارائه خدمات اورژانس اجتماعی بـه دانش آموزان و خانواده ها

5-2-7-6 استفاده از ظرفیت ها و زیرساخت های موجود به منظور مراقبت اجتماعی از دانش آموزان

5-2-7-7 مشارکت درون اجرای فعالیت های آموزشی و فرهنگی درون زمـینـه پیشگیری از آسیب های اجتماعی

5-2-7-8 بـه اشتراک گذاری منابع اطلاعاتی مورد نیـاز به منظور اجرای پروژه

5-2-8 تعهدات وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی

5-2-8-1 مشارکت درون تدوین و بهبود مستندات کلان، راهبردی و فنی مربوط بـه طرح

5-2-8-2 تدوین و تامـین بسته های حمایتی به منظور دانش آموزان

5-2-8-3 استفاده از ظرفیت ها و زیرساخت های موجود به منظور مراقبت اجتماعی از دانش آموزان

5-2-8-4 مشارکت درون اجرای فعالیت های آموزشی و فرهنگی درون زمـینـه پیشگیری از آسیب های اجتماعی

5-2-8-5 بـه اشتراک گذاری منابع اطلاعاتی مورد نیـاز به منظور اجرای پروژه

5-2-9 تعهدات بنیـاد برکت

5-2-9-1 مشارکت درون تدوین و بهیود مستندات کلان ، راهبردی و فنی مربوط بـه طرح

5-2-9-2 مشارکت درون ارائه بسته های حمایتی به منظور دانش آموزان

5-2-9-3 همکاری و حمایت موثر درون طراحی نیـازهای فن آوری نماد، و ارائه راهکار به منظور بکارگیری ظرفیت های ملی نظیر شناسنامـه سلامت دانش آموزان

5-2-9-4 پیگیری اضافه شدن چک لیست های نظام مراقبت بـه شناسنامـه سلامت دانش آموزی

5-2-9-5 طراحی راهکارهای خلاقانـه به منظور رفع خلاء و نیـاز نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان بـه نیروی انسانی متخصص درون کشور

5-2-9-6 همکاری درون توسعه مدارس درون مناطق محروم و نیـازمند

5-2-9-7 بـه اشتراک گذاری منابع اطلاعاتی مورد نیـاز به منظور اجرای پروژه

ماده 6 اختیـارات نـهادهای همکار

نـهادها و سازمانـهای حاضر درون سند ائتلاف مـی‌توانند از اطلاعات و نتایج علمـی و تخصصی گرد آوری شده بر اساس موضوع این سند ، ضمن رعایت قوانین و مقررات و استانداردهای مربوط، بهره برداری مورد نیـاز خود را داشته باشند.

انتهای پیـام

. گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان . گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان




[گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 21 Jul 2018 06:13:00 +0000



گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان

آینا گروه | آمار آموزان دانش فایل تحقیق دانش آموزان تحقیق ...

1 : گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان آمادگی به منظور تدریس
 
2 : ایجاد ارتباط مناسب با دانشآموزان
 
3: بودجه بندی زمان آموزش
 
4: پویـایی و تحرك دركلاس و پاداش بموقع
 
5 : تدریس كارآمد و یـادگیری محور
 
6 : ثبات روحی – روانی وپرهیزازدوگانگی شخصیت
 
7 : جهت بـه آموزش وفرآیند یـادگیری دانش آموزان
 
8 : چالش پذیر نمودن دانش آموزان درجریـان آموزش
 
9 : حمایت از طرح های مدیریتی مدرسه
 
10 : خوش خلق بودن همـیشگی
 
10 : درایت و دقت نظر درون كار
 
11 : ذهنیت مثبت نسبت بـه تمامـی دانش آموزان
 
12 : رهبری و ه�

الفبای معلمـی  

. گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان . گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان ، گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان




[گزارش طرح لازم التوجه دانش آموزان]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 14 Jul 2018 06:22:00 +0000



تمامی مطالب این سایت به صورت اتوماتیک توسط موتورهای جستجو و یا جستجو مستقیم بازدیدکنندگان جمع آوری شده است
هیچ مطلبی توسط این سایت مورد تایید نیست.
در صورت وجود مطلب غیرمجاز، جهت حذف به ایمیل زیر پیام ارسال نمایید
i.video.ir@gmail.com